Chiwawa opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:38

stef schreef:
Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

Sinds wanneer eten reigers alleen vis? Reigers eten wat ze te pakken kunnen krijgen. Vis, kikkers, ratten, etc....

Kijk mijn latere reacties :D .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:39

Reigers zijn er trouwens heel veel van die zijn niet beschermd. Zie ze hier in de polder overal :j

Chihuahua's gaat het wel vaker mee mis geloof ik... ken ook iemand die zijn pup per ongeluk uit het raam gooide. Ze zijn zo klein :=

NiG

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:40

Ons border terrier pupje (wel een slag groter dan een Chihuahua) is ook een keer bijna opgevroten door een reiger. Nota bena terwijl ze aan de riem zat!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:40

Natuurlijk is het voor een vis of eendekuiken niet minder zielig om te worden opgegeten, maar voor die mevrouw is het wel degelijk zieliger dat het haar pup was dan een wild dier. Dus ja, er is wel degelijk onderscheid en ik vind het totaal niet hilarisch of uberhaupt om te lachen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:41

Sizzle schreef:
Het doet me denken aan de "dat doet ie anders nooit" reclame.

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Wat zuur als je zo je nieuwe aanwinst ziet verdwijnen. Ik kan me voorstellen dat je daar even goed ziek van bent.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:43

Het is niet zozeer zielig voor het hondje geen een dier wordt graag opgegeten... Maar voor deze mevrouw is het heel erg. Het maakt niet uit of je een rat, een pup een kitten of voor mijn part een koe aan een lijntje had zitten. Als het een dier is waar je om geeft en deze wordt opgegeten is dat echt heel erg! en trouwens het zou niet eens in me opkomen dat als je met een pupje gaat wandelen even een reigen langs vliegt en deze opsnackt..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:43

Fiffill schreef:
Reigers zijn er trouwens heel veel van die zijn niet beschermd. Zie ze hier in de polder overal :j

Chihuahua's gaat het wel vaker mee mis geloof ik... ken ook iemand die zijn pup per ongeluk uit het raam gooide. Ze zijn zo klein :=

I have to ask....hoe gooi je per ongeluk je pup uit het raam?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:44

MelanieB schreef:
Bah.. sneu voor die vrouw!
Maar ook goed stom om zo'n 'hond' los te laten, vogel ziet toch amper het verschil tussen een grote rat of zo'n hond... :=
Een roofvogel had 'm ook zo kunnen pakken :+

Goed stom? ieder mens laat hun pup loslopen, je gaat er toch niet vanuit dat een reiger of andere roofvogel je pup meeneemt.

Ben trouwens benieuwd of ze er nog achteraan is gegaan? gezien heeft of hij de pup ook echt heeft opgegeten, lijkt me vreselijk hoor om het te zien, maar dan weet je wel dat het echt weg is, bedoel straks is de pup ontsnapt, je weet het niet, het kan allemaal raar lopen.

Hoe dan ook vind dit echt verschrikkelijk om te lezen, arme vrouw.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:45

Fenrir

mylittlejoy schreef:
Fiffill schreef:

I have to ask....hoe gooi je per ongeluk je pup uit het raam?

Pup was er net een paar dagen, jongen ging zijn dekens uitslaan, beestje bleek ertussen te liggen... hij woonde op 5 hoog dus dat was snel over ;) arme jongen kwam helemaal overstuur op school. :(:)

Fenrir

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:48

marielle231 schreef:
Goed stom? ieder mens laat hun pup loslopen, je gaat er toch niet vanuit dat een reiger of andere roofvogel je pup meeneemt.

Ben trouwens benieuwd of ze er nog achteraan is gegaan? gezien heeft of hij de pup ook echt heeft opgegeten, lijkt me vreselijk hoor om het te zien, maar dan weet je wel dat het echt weg is, bedoel straks is de pup ontsnapt, je weet het niet, het kan allemaal raar lopen.

Hoe dan ook vind dit echt verschrikkelijk om te lezen, arme vrouw.

Hij vloog dr mee weg, ze hoorde de pup enorm gillen. Even verderop het land zag ze dat hij de pup naar binnen schrokte. Ik vroeg me nog af, een reiger is toch wel te pakken zo snel zijn ze toch niet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:49

Alleen kan een reiger vliegen, mensen kunnen dat niet :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:49

tegenwoordig vind ik het niet gek dat de wilde dieren uitwijken naar ander voedsel en nemen wat ze nemen kunnen.
had ze haar pup maar aangelijnd moeten laten was dit niet gebeurt :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:50

Een reiger krijg je niet te pakken, ze zijn schuw en laten je niet dichtbij komen, dan zijn ze allang weggevlogen.

Fenrir

Nou nou 'had ze hem maar aangelijnd moeten laten" ik snap ook wel dat je niet verwacht dat je hondje ineens wordt opgegeten door een reiger.

Wennii

Oh ik vind het echt heel sneu. Toen wij onze pups net hadden (JR's) waren ze ook echt klein en moesten we vooral oppassen met de eksters hier in de buurt. Die hebben wij nogal veel namelijk en die kwamen altijd loeren. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat zoiets gebeurd...

Verschrikkelijk, ik zou er weken niet van slapen denk ik....

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:51

Tjeetje, dat is wel heel heftig zeg!
Dat zou ik dus persoonlijk nooit verwachten, van een reiger nog wel :wow:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:51

Ik had dit voorjaar een nest puppen. En reken maar dat 's morgens vroeg de buizerd laag over kwam 'miauwen' (buizerds maken een nogal kat-achtig geluid) om te kijken of hij zo'n 'konijn' niet te pakken kon krijgen. Hij of zij vloog 's morgens echt iedere keer rond, wetend dat ze dan even met z'n allen (formaat klein konijn, idem kleur) buiten op het gras aan het ravotten waren. Ik durfde echt niet uit de buurt te gaan, de pups waren nog niet buiten of ik hoorde het beest al aan komen vliegen... iedere dag weer, tot ze groot genoeg waren.

Dus ik kan me goed voorstellen dat een roofvogel (en dat is een reiger in feite ook) een kleine pup grijpt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:52

WendyBZ schreef:
http://www.koi-dera.nl/e107_files/publi ... konijn.jpg

Ik heb ook al eens een eendekuiken in de bak van een aalscholver zien verdwijnen. Klein hondje dat door een reiger gepakt wordt vind ik geen raar idee.

Jemig, als ik die foto zo zie :=
Wist wel dat ze eendjes ratten en kikkers aten, maar ook echt jonge konijnen.

Citaat:
Hij vloog dr mee weg, ze hoorde de pup enorm gillen. Even verderop het land zag ze dat hij de pup naar binnen schrokte. Ik vroeg me nog af, een reiger is toch wel te pakken zo snel zijn ze toch niet?

Vergis je niet hoor, wilde ooit een jong eendje redden, die werd voor mijn neus gegrepen door een reiger, maar die zijn zo weg ;(
Ging er met stenen achteraan, en maar gooien :=
Nu weet ik dat het natuur is, maar jemig om dat mee te maken, arm arm pupke arme arme vrouw ;(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:53

marielle231 schreef:
MelanieB schreef:
Bah.. sneu voor die vrouw!
Maar ook goed stom om zo'n 'hond' los te laten, vogel ziet toch amper het verschil tussen een grote rat of zo'n hond... :=
Een roofvogel had 'm ook zo kunnen pakken :+

Ja goed stom ja... Wie laat er nou zo'n klein hondje los lopen.. het risico is daar met zo'n kleintje, hier laat ik echt pups niet los lopen toen ze echt klein waren.. of los terwijl ik er nog geen meter vandaan was. Lijkt me niet dat dat bij deze vrouw het geval was anders had het niet gebeurd.
En ja, ik hou het altijd in m'n achterhoofd, want ik weet nog goed dat er heel wat jaartjes terug toen onze hond nog een pupje was, er werd gewaarschuwd door jagers dat we goed moesten opletten voor roofvogels.

Tis gewoon een hele harde rotles... :(:)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:54

Jeetje wat sneu voor die vrouw.. het zal je maar gebeuren zeg!

Onze pup (jack russel) was ook erg klein toen we haar net hadden en ik weet nog wel dat we erg op moesten passen voor onze pauwen! Die gingen ook ineens in de aanval-stand..

Pff bah moet er niet aan denken..!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:55

Hopelijk was de pup snel dood, dat ie niet lang geleden heeft, zeg maar.
Ik weet niet of de reiger z'n prooi levend opeet of eerst doodmaakt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:57

Fiffill schreef:
Alleen kan een reiger vliegen, mensen kunnen dat niet :+

:=

Dat verwacht je ook niet zeg. Vond reigers altijd wel leuk, maar weet niet of ik ze nu nog wel zo leuk vind. :=

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:59

Bijschrift van de foto met het konijntje (niet lezen als je het niet wil weten ;) )

Spoiler:
Het Konijn gilde in doodsangst en spartelde hevig in de snavel van de Blauwe Reiger.
Op deze tweede foto zie je het gillende Konijntje meer frontaal en is tevens goed te zien dat de reiger het Konijn net achter zijn oortje vastheeft.
Van dit spektakel kon ik slechts de 2 getoonde foto´s maken want direct nadat de reiger had toegeslagen stapte de vogel van mij af en vloog met het Konijn weg richting een 30 meter verder gelegen plasje.
Bij het plasje aangekomen werd het Konijntje door de reiger onder water gehouden en daarna op de kant gegooid. Toen het diertje toch nog tekenen van leven vertoonde stootte de reiger weer fel toe en hield het Konijntje nogmaals onder water.