Beesten op bed...am I weird?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pressentJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:56

Een dikke NEE, huisdieren horen niet in de slaapkamer. Onze hond ligt vaak bij mij op schoot op de bank maar ik de slaapkamer hoef ik toch echt geen dieren.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:59

Ik leef met mijn poezel in 1 ruimte ze kent haar plek dus als ze een keer niet mee naar bed mag ( hoogslaper) dan gaat ze gewoon lekker op de bank of krabpaal liggen, maar ze vindt het ook heerlijk om bij mij te liggen ( het liefst zo dicht mogelijk tegen mij aan)

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

Tsja, ik vind het ook niet zo smakelijk. Lijkt me helemaal niets.
Maar dat komt misschien ook omdat ik allergisch ben voor stof en ook licht voor katten, etc. Maar dat gaat al steeds beter, sinds kort hebben we ook een kat op de boerderij en dat gaat nog best goed. :+
Ik zou er dus zelf niet voor kiezen om dat toe te staan

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

Katten mogen best op bed liggen, dus op het dekbed en niet eronder. Maar niet als ik ga slapen, donderstenen komen dan jusit tot leven. Een Duitse Dog op bed oid lijkt me een ander verhaal..heb je geen dekbed meer nodig. Lijkt me niet zo prettig liggen :+

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:06

Onze honden (JR en JR mix) slapen mee boven. Ze hebben een kussen op de kamer op de grond dus liggen ze daar of ze liggen op het voeteneind.
Ik vind het helemaal niet erg.
Moet wel zeggen dat ik mijn beddegoed ook wel erg vaak was... Dat komt deels daardoor en deels omdat ik het heerlijk vind in lekker ruikend beddegoed te slapen, dus het ligt er hier vaak maar 2 a 3 dagen op :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:07

Ik vind het reuze gezellig als Poezel bij me komt slapen.
We hebben, nu het er twee zijn, wel de afspraak dat ze 's nachts gewoon beneden blijven.
Maar als mijn vriend in t buitenland zit voor ze werk ofzo gaat Poes lekker mee naar bed :) Hij ploft neer en ligt 8 uur later nog steeds op dezelfde plek. Ik vind t alleen maar leuk.
Als ik late dienst heb en uit kan slapen komt ie 's ochtends als me vriend naar zn werk is ook nog lekker een uurtje bij me slapen.

Vind t al saai als hij niet komt haha :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:12

Ja bij ons mogen ze dat ook! Mijn hond (franse bulldog) en kat slapen bij ons in bed. Ja de bulldog onder de dekens en de kat nu soms zelfs ook al :') moet wel zeggen dat de kat lekker zijn eigen ding doet en vaak als we s'ochtends wakker worden ligt hij in zijn hangmatje aan de verwarming of op de bank of vensterbank. Maar onze bullie ligt altijd bij ons. Het liefst zou hij de hele dag ook op bed blijven, lekker onder de deken en er alleen voor uitlaten of eten onderweg komen :+

maar ik ben dan ook niet vies van mijn dieren :P ik heb er echt dikke sch*t aan :P ik laat dan ook wel vaak bijvb mijn ratten over mijn bed lopen of over mijn bank. Veel mensen vinden dat ook een dikke 'no no' maar ik zie er echt geen kwaad in :D

Edit: typfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:14

Ik had vroeger een studiootje van 30m² waarbij alles (behalve de badkamer van 2m²) gewoon 1 ruimte was....
2 Katten die dan vrij rondliepen door de kamer. De "slaapkamer" was met een gordijn en een kast gescheiden van de woonkamer.

Maar de katten konden het uiteindelijk niet goed met elkaar vinden. Resultaat; vechtende katten 's nachts, waar we niet van konden slapen. Ze renden door de hele kamer (en ook gezellig over het bed waar wij lagen te slapen) en schreeuwden....
Dat was géén succes.

Op dit moment hebben we wel gewoon een completen woning. En alleen 2 kleine honden.
Die mogen allebei gewoon op bed slapen.
Gaat prima! En als ze in de weg liggen, schuiven ze gewoon een stukje op als je zélf beweegt.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:18

Het is misschien heel gek, maar katten mogen zo af en toe eens bij mij op bed slapen. Maar honden is echt een ver van mijn bed show.
Ik ben meer een "kattenmens" en vind katten (naar mijn idee) schoner dan honden. Honden wil ik dus ook echt niet op bed hebben.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:21

Onze katten vroeger kwamen alleen beneden en dus niet in bed :P Onze hond slaapt wel vaak op de grond naast mijn bed (tapijt ^^), maar kan kiezen of ie boven of beneden wil liggen. Vaak ligt ie ook gewoon bovenaan de trap s nachts, want hij wil graag weten waar iedereen is 'je kan niet weg zonder dat ik het doorheb' :P (Overdag voor de huiskamerdeur of in de gang of bij mijn moeders voeten :) ) (Als je weggaat is dat trouwens geen probleem hoor :) )
Wel is het een Bearded Collie, dus ja, die zijn wat groter en we wonen aan de rand van een bos, dus het modderpoten gehalte is ook vaak vrij hoog :P

Ik vind trouwens ook wel dat er een verschil zit tussen honden en katten, katten wassen zichzelf nog en houden zichzelf nog een beetje schoon.. honden maakt het allemaal toch net weer wat minder uit. Dus katten ja, kan wel tenzij ze vervelend doen en honden gewoon nee.

Sentido

Re: Beesten op bed...am I weird?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:27

Toen ze nog met twee waren mochten mijn katten overal komen behalve in de slaapkamer, maar helaas is eentje weg gelopen en de ander was zo slim om deuren open te maken en bij mij op het voeteneinde te gaan liggen. Nu ben ik er aan gewend en kan ik zelfs niet meer slapen als hij daar niet ligt. Onder de dekens vind ik niet zo prettig, maar ach.. dan verschoon ik mijn bed een keertje vaker. Wij slapen in ieder geval heerlijk :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:28

BarbaLala schreef:
wopkelover schreef:
bij mij liggen ze ook OP bed hoor , ik zie het probleem niet zo .
zeg maar tegen je vriend dat hij een zeur is :')

I did! Maar hij is ook niet met beesten opgegroeid, scheelt wellicht ook.
Plus hij is erg Christelijk en ziet ze toch wel als eh, minderwaardig ofzo.
Althans, volgens hem hebben dieren geen ziel, geen emotie.
(God, why am I even still with him?!)

Ik ben ook Christen maar zie dat toch anders hoor, mijn katten liggen ook wel eens bij me op bed, meestal niet omdat ik niet tegen het heen en weer geloop kan maar das een andere reden. Dieren hebben wel emoties een ziel bij een dier vind ik wel anders dan bij mensen maar God wil juist dat we goed zijn voor dieren en goed voor ze zorgen. Ik vind een mensenleven wel meer waard dan een dierenleven als je een keus zou moeten maken om b.v. een van die 2 te redden.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:30

Die van mij ligt ok lekker onder de dekens. Lekker warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:58

Nee, gadverdamme.

Het is een dier geen mens :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:01

als het niet anders kan dan OP het bed met sprei of grote handdoek/laken

maar nee liever geen huisdieren in mijn slaapkamer...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:03

Mijn slaapkamer is verboden terein voor beesten ;)

Ben er allergisch voor als ze de hele nacht bij me zouden zijn en bovendien vind ik het niet hygienisch. Ze weten dat ze niet in de kamer mogen komen en het is zelfs zo erg dat ze er toen ik begin dit jaar geopereerd was aan m'n knie niet in wilde komen :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:03

Onze kat slaapt ook altijd bij ons op bed. En het liefst nog op je kussen, waardoor jij 5 cm kussen krijgt en je kat languit op de rest ligt :+ Soms vinden vriendinnen die komen slapen het wel eng raar, maar ik zou niet zonder kunnen :)
Hoe doe je dat trouwends met twee dieren op kamers? is het dna niet krap?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:12

passieAppel schreef:
Nee, gadverdamme.

Het is een dier geen mens :')

Gok dan mijn poezels schoner zijn als menig mens ;)!
Hoe dichter tegen me aan hoe gezelliger *\o/* :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:17

Moet er niet aan denken, geen dieren in mijn bed, hoe leuk ik ze ook vind.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:20

Ik hoef zelf geen beesten op bed, of het is op een kleedje..
Verder vies.. Tja.. Die haren zijn niet fris, maar het maakt voor mij al een groot verschil wat voor beest en hoe schoon het is.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet hygienisch vind en het heel goed snap dat andere mensen dit NOT DONE vinden. Ik heb vaak vrienden die blijven slapen en vaak slapen ze bij me in bed ( heb dan geen zin om een logeerbed op te zetten) en dan verschoon ik wel altijd mijn hele bed voor hun.
Want mijn honden en katten slapen allemaal bij mij op en in bed.
Iedereen slaapt OP de dekens, behalve mn beagle, die slaapt onder de dekens.
Ik kan niet goed tegen kattenharen en heb liever ook niet dat mn katten op mn bed slapen, maar met een open-planning is het moeilijk om te ze te verbieden.
Mijn honden liggen waar ik lig en helaas mn katten ook.
Ik heb overdag wel een dikke deken over mn bed, want vies is een NO-GO! Alleen al ze schoon en droog zijn mogen ze op bed.
Dus dat andere mensen het niet vinden kunnen, daar kan ik echt helemaal inkomen. Ik vind het idee om en ratje in huis te hebben ook zeer onsmakelijk, maar dat is gewoon omdat ik niet van dat soort dieren houd.
Als ik kon, dan had mn tinker ook bij me in bed mogen slapen, helaas kan ze de stijle trap niet op!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:31

LecyTinker schreef:
Als ik kon, dan had mn tinker ook bij me in bed mogen slapen, helaas kan ze de stijle trap niet op!

_O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:34

Mijn katten mogen bij uitzondering wel eens een keer OP bed, niet in bed. De hond liever helemaal niet!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:35

Bleh nee, ik ben gek op beesten, kroel met ze en rol ermee over de grond om te spelen etc.
Maar ik hoef echt geen beesten in mijn slaapkamer en al helemaal niet in bed :n

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:45

Barblala, je bent uitermate weird maar da's een andere discussie :D.

Bij mij sliepen de poezebeesten al op het bed voordat vriendlief en ik gingen samenwonen. Als je alleen bent is het wel erg gezellig (en je krijgt er een vals gevoel van veiligheid van :D).

Na een verwoede maar mislukte poging om de beestjes duidelijk te maken dat ze niet meer welkom waren in de slaapkamer 's nachts (resultaat: twee mauwende en aan de deur krabbende hysterische katten aan je deur :') ) hebben we het opgegeven. Het is ook wel érg lastig om te snappen dat je overdag wel op de slaapkamer mag (want de kattenbak staat op het balkon aan de slaapkamer) en 's nachts niet.

Ze slapen op een fleecedekentje aan het voeteneind. Soms als ik thuiskom, ligt er wel eentje prinsheerlijk ergens anders dan op het fleecedekentje maar dat leg ik ze gewoon terug op het dekentje.

Afgelopen week is er bij ons een katje komen aanlopen (je snapt het niet, ik woon op een flat := ) en die ligt op het fleecedekentje (uit zichzelf *trots*) om op die manier te 'ontsnappen' aan onze andere katten.

Als we ooit gaan verhuizen en we hebben meer ruimte en een tuin dan denk ik dat ze niet meer op de slaapkamer mogen komen ;( .