@Chendo, ik reageerde op dezelfde post van Mika als jij
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:@Chendo, ik denk niet dat dat is wat Mika bedoelt. Ze wil ws meer zeggen dat het omgekeerde ook absoluut niet per se waar hoeft te zijn..
Ik hoop trouwens dat alle natuurlovers hier die geen super onnatuurlijk niet-vlees willen voeren, ook nooit naar de DA gaanWant als er iets onnatuurlijk is, is dat het wel.

Ze mogen zo vaak naar buiten als ze willen. Okee, 's nachts niet, want gejengel aan de deur als ze weer naar binnen willen, maar ze vermaken zich uitstekend 
Arabesk schreef:@ bizzybijtje. Denk eens na. Hoeveel katten aten voordat de brok uitgevonden was brok?? Ze kregen de restjes van het klaarmaken van mensenmaaltijden en moesten verder muizen vangen. Daar deden ze het prima op.
Er is nog geen enkel onderzoek verricht naar brok versus versvlees, omdat de meeste voedingsonderzoeken betaald worden door brokjes fabrikanten zal een uitslag dat versvlees beter is dan brokjes niet gewenst zijn. Wel brokjes X versus brokjes Y.
Brokjes bestaan voor 80% uit gebakken zetmeel. Katten kunnen zetmeel slecht verteren, laat staan gebakken zetmeel.
Arabesk schreef:Die tekorten worden ons aangepraat door de brokfabrikanten, net als met paarden. Een wilde kat krijgt ook bijna nooit tekorten. Je moet gewoon afwisselen met voer; niet altijd alleen maar vis geven of altijd alleen maar kip.
Bizzybijtje schreef:Hoeveel katten leven er in het wild? En dan heb ik het over ECHTE katten? Dus geen tijgers/leeuwen/lynxen e.d., maar de kat zoals wij hem kennen?
Bovendien wordt zetmeel grotendeels verteerd door speeksel. Anders zouden wij er ook al problemen mee krijgen.
En prima dat jij vers vlees beter vindt, maar dat betekent niet noodzakelijk dat je gelijk iedereen die brokken voert dom moet vinden o.i.d.

mylittlejoy schreef:Oh jee....ik voel een nieuwe site aankomen....

mika11 schreef:Zit er dan bij alle merken kattenbrokken zetmeel in verwerkt?
Ik zie het niet op de verpakking staan bij de ingrediënten, maar dat zegt misschien niks
Bizzybijtje schreef:Bovendien denk ik dat katten in het wild ook 'kiezen' wat ze nodig hebben. Net zoals paarden in het wild bepaalde grassoorten of planten schijnen te eten die ze nodig hebben, denk ik dat dat voor katten precies zo geldt. Dat kun je zelf nooit op die manier voor elkaar krijgen, tenzij je in de kat z'n koppie kan kijken. Maar goed, ben evenwel ook voorstander van een zo natuurlijk mogelijke voeding hoor, zeker sinds ik het één en ander over barf-voeren gelezen heb. Het klinkt gruwelijk logisch...In het wild vangen ze zelf het eten, kiezen ze dus 'zelf', dus dat is gewoon een waardeloze vergelijking.
Nikka schreef:Lillian__ schreef:Hmm maar een vriendin van mn ouders raadde vers vlees, en vlees uit het zakje af omdat, dat tandsteen veroorzaakt, en dat is zo ontzettend vies is om weg te schrapen (Ze was DA-assistente)
Eet zelf maar eens een biscuitje en kijk daarna eens naar je tanden, dat doet zetmeel ook bij een kat of hond. Daar krijg je dus tandsteen van.
. Veel planten zijn onbewerkt ook toxisch maar gekookt of gebakken niet meer. Sommige soorten bonen moet je bijv ook echt niet rauw eten maar zijn na verhitting juist erg gezond. liedje89 schreef:Maar hier gaat het over "vers vlees, en vlees uit een zakje" volgens mij gaat het dan niet om puur vlees maar juist om het blikvoer wat zo mogelijk nog slechter is voor de tanden als brokken omdat er net zoveel suiker/koolhydraten/zetmelen in zit maar het minder "schurende" werking heeft.