Allereerst; ik erger me rot aan de wildgroei van stichtingen die honden naar Nl. haalt, zonder te checken op gezondheid of karakter etc. Honden die je op mag halen van het vliegtuig en niet weten wat je in huis haalt, dat vind ik echt niet kunnen.
Er zijn echter ook stichtingen die honden wel goed checken op allerlei ziekten, die honden verplicht eerst in een opvanggezin doen, zodat ze goed kunnen kijken wat het karakter is, hoe ze reageren op van alles en nog wat en die honden mogen echt pas weg als alles goed gaat. Vaak is er dan meer van bekend dan honden in een asiel.
En niet alle honden hebben een tik overgehouden aan hun geboorteland-ervaringen.
Bovendien zitten de honden hier in het asiel vaak ook niet voor niets.
Ik heb mijn hond via http://www.sos-strays.nl en dat bevalt goed. Er is ook nazorg en ik zou het zo weer doen.
Ik mocht m'n hond ook niet zomaar meenemen een eerste keer, al moesten we ervoor naar groningen.
Dus eerst naar groningen gegaan (wonende in Delft) om kennis te maken, dan pas nadenken erover, dus geen 1,2,3 beslissing mogen nemen.
En dan dus weer terug naar Groningen om de hond op te halen.
Nee ik ben over deze stichting zeer tevreden maar nogmaals; de stichtingen waar je de hond op kan halen bij het vliegveld vind ik helemaal niets. Je hebt geen idee wat je in huis haalt.
Succes!

)

Ik heb dus echt een superhondje geadopteerd uit het buitenland. Zo kan het ook.
. Heb er al één die genoeg produceert voor alle beesten hier samen
. Even voor de beeldvorming: