asielhond/hond uit buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:51

Ik lees hier veel 'slechte' ervaringen over honden uit het buitenland. Ik heb zelf een griekse godin :-)
Afbeelding

Allereerst; ik erger me rot aan de wildgroei van stichtingen die honden naar Nl. haalt, zonder te checken op gezondheid of karakter etc. Honden die je op mag halen van het vliegtuig en niet weten wat je in huis haalt, dat vind ik echt niet kunnen.

Er zijn echter ook stichtingen die honden wel goed checken op allerlei ziekten, die honden verplicht eerst in een opvanggezin doen, zodat ze goed kunnen kijken wat het karakter is, hoe ze reageren op van alles en nog wat en die honden mogen echt pas weg als alles goed gaat. Vaak is er dan meer van bekend dan honden in een asiel.
En niet alle honden hebben een tik overgehouden aan hun geboorteland-ervaringen.
Bovendien zitten de honden hier in het asiel vaak ook niet voor niets.

Ik heb mijn hond via http://www.sos-strays.nl en dat bevalt goed. Er is ook nazorg en ik zou het zo weer doen.
Ik mocht m'n hond ook niet zomaar meenemen een eerste keer, al moesten we ervoor naar groningen.
Dus eerst naar groningen gegaan (wonende in Delft) om kennis te maken, dan pas nadenken erover, dus geen 1,2,3 beslissing mogen nemen.
En dan dus weer terug naar Groningen om de hond op te halen.

Nee ik ben over deze stichting zeer tevreden maar nogmaals; de stichtingen waar je de hond op kan halen bij het vliegveld vind ik helemaal niets. Je hebt geen idee wat je in huis haalt.

Succes!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:58

http://www.dierenasiels.com/

Misschien moet je even op deze site kijken, hier staan ongeveer alle asielhonden van nederland op. Je kan er verschillende voorkeuren aangeven waar de hond aan moet voldoen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:12

TS ik heb niet alles door gelezen maar ik heb je hond in huis nl mn super beagle. Echter ik ben zelf helemaal verliefd op hem dus hij gaat niet weg. Deze hond is wel een produkt van de tijd energie en de vele knuffels die ik er in heb gestopt. Maar elke hond heeft zn eigen karakter en dus ook zn minpunten. Je kunt niet van een (volwassen) hond verwachten dat hij perfect is. Misschien moet je eens kijken bij een blinde geleide honden instituut. Ook daar zijn honden die soms voor het werk niet meer helemaal geschikt zijn maar wel nog een super hond zijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:13

Ook bij een goede stichting met honden uit het buitenland kun je je hond terugbrengen als het toch niet botert. Sterker nog, ik ben dat bij mijn stichting zelfs verplicht middels een contract (http://www.sos-strays.nl). Bovendien selecteert deze stichting al in het land van herkomst op gedragsproblematiek: enkel sociale, gezonde honden worden naar Nederland gehaald. Sommigen zijn wat angstig, maar er is er geen enkele die echt een gedragsprobleem heeft.

Editje: ik wil niet per sé het adopteren van een buitenlander promoten, maar ik lees hier een aantal (voor)oordelen over buitenlanders die niet per sé kloppen (er klopt er geen één voor mijn stichting bijvoorbeeld).

Wendy1978

Re: asielhond/hond uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:15

dat heb ik ook VogeltjeM, dat contract
ik mag Mylo absoluut niet verkopen of iets
dan moet hij terug naar de stichting
en zoeken zij een nieuwe baas voor hem :j

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:28

LDRD schreef:
٧- 6 tot 8 jaar, als het dé hond is die we zoeken liever jonger dan ouder
٧- teef of reu maakt niet uit, maar in beide gevallen wel 'geholpen'
٧- middelslag, eerder neigend naar groter dan kleiner, niet lomp (één lompe boer in huis is genoeg }:0 )
٧- geen lastige beharing, lees kort of niet verharend
- geen medische ongemakken
٧- bescheiden, lief aanhankelijk karakter
٧- sportief
- moet goed met andere honden kunnen
- moet met andere huisdieren kunnen, waaronder katten en diverse knagers
- probleemloos in liefst alles :o
٧- type hond waar geen mens bang voor is
- goed luisteren/goed opgevoed
- een hond waar alle familieleden als een blok voor vallen <3
٧- ras maakt niet uit

http://www.greyhoundsinnood.nl/

Waar geen vinkje voor staat is afhankelijk van het individu, dus gewoon de goede hond kiezen.
Ik kan zeggen dat deze honden NIET geplaatst worden als ze niet gecastreerd zijn of als ze gebreken hebben die (nog) niet genezen zijn.

EDIT: ook met Sooby (http://www.scoobymedina.org/nl/adoption ... _dogs.html) goede ervaringen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:32

VogeltjeM schreef:
Ook bij een goede stichting met honden uit het buitenland kun je je hond terugbrengen als het toch niet botert. Sterker nog, ik ben dat bij mijn stichting zelfs verplicht middels een contract (http://www.sos-strays.nl). Bovendien selecteert deze stichting al in het land van herkomst op gedragsproblematiek: enkel sociale, gezonde honden worden naar Nederland gehaald. Sommigen zijn wat angstig, maar er is er geen enkele die echt een gedragsprobleem heeft.

Editje: ik wil niet per sé het adopteren van een buitenlander promoten, maar ik lees hier een aantal (voor)oordelen over buitenlanders die niet per sé kloppen (er klopt er geen één voor mijn stichting bijvoorbeeld).

Toevoeging: mijn hond is zelfs zo braaf, dat ze vanaf het begin los mee kon naast het paard en los kon lopen met wandelen. En we deden een Sociale Huishond-cursus, waar we twee lessen voor het examen instroomden, en met de meeste punten van iedereen slaagden :D Ik heb dus echt een superhondje geadopteerd uit het buitenland. Zo kan het ook. :) (en ik heb dat echt aan het hondje zelf te danken, omdat ik geen superervaren hondenhouder ben ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:09

LDRD schreef:
kohtje schreef:
Als ik naar de lijst kijk zeg ik Hema. Niet verharen en kortharig,volgens mij niet te doen. En grote hond en op oudere leeftijd geen medische ongemakken tja veel honden krijgen wel wat als ze ouder worden.
Begin eens naar rassen te kijken die je evt wat lijken en kijk bij de opvang van de rasvereniging.

Liefst kortharig, niet verharen zou mooi zijn ;) . Heb er al één die genoeg produceert voor alle beesten hier samen :roll: . Even voor de beeldvorming:

Afbeelding

En met medische ongemakken bedoel ik geen ouderdomskwaaltjes, want dat snap ik ook wel dat hoe ouder ze worden hoe meer kans op medische zaken. Ik bedoel kwaaltjes die ze al langer met zich meeslepen zoals bv epilepsie, heupproblemen enz enz enz..

Maar ik kijk niet naar rassen, want het hoeft van mij helemaal geen rashond te zijn. Mag wel, hoeft niet. Alles wat leuk is en bij ons past komt in aanmerking namelijk.

I get the picture :D

Kortharig en niet verharen gaan niet samen, kortharige honden verharen erger, en het gaat ook nog overal inzitten. Een hond met een ruwe vacht of met krulletjes verhaart niet :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 11:11

Oké, nog een andere definitie dan: niet zo'n enorme wolbaal als op de foto..... :+

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:21

Mijn broer heeft ook een hond uit Spanje.
Die was daar mishandeld, en later hebben ze die opgehaald, via een stichting.
Daarna kwam ze bij mijn broer.
Het beestje is absoluut NIET zindelijk.
Als ze elk uur of 2 uur er uit gaan gaat het goed.
Hebben ze visite bijv. en het wordt een kwartiertje later, piest ze de hele bank er onder.
Verder een heel lief beest hoor.
Maar ook in Nederland weet je nooit exact wat je krijgt.
Een ex-collega van mij woonde destijds net op zichzelf.
Wou graag een katje in huis.
Hij naar het asiel, werd hem een kat aangesmeerd, zo lief moest die zijn.
Dus die zou hij later ophalen.
Dus ik vroeg hem, aangezien het beestje al 3 keer geadopteerd en weer teruggebracht was, of ie wel zindelijk was enzo.
Nou ja zei hij, dat neem ik toch aan, anders hadden ze dat toch wel gezegd.
Dus hij toch maar eens bellen nog.
Bleek dat die dus 3 keer teruggebracht was, omdat ie alles er onder pieste, en alles in huis sloopte.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:29

Equimotion schreef:
@Wilawander: ik denk soms dat een belangrijk deel van de Nederlandse asielhonden misschien nog wel meer gebruiksaanwijzing heeft dan veel buitenlanders. Ik vergelijk het dan met die van ons tenminste. Die had heel weinig geleerd, maar had dus ook niks verkeerd geleerd. Dat is een stuk eenvoudiger dan dat je een hond moet gaan corrigeren die van pup af aan slecht is opgevoed en allerlei slechte eigenschappen heeft aangeleerd. Juist omdat ons straathondje heel "honds" reageert op alles is het heel makkelijk om hem dingen aan te leren.

Ik heb niks gezegd over honden uit het buitenland met gebruiksaanwijzingen. Daar heb ik namelijk geen ervaring mee. Wel op medisch vlak. Mijn opmerking over gebruiksaanwijzingen ging over de honden in het algemeen in asiels.

Bij mijn ouders en grootouders thuis hadden we altijd asielhonden, daar zijn er een hoop gepasseerd en allen hadden op de één of andere manier zeker een gebruiksaanwijzing en een verleden. Wij vonden dat geen probleem maar al deze honden voldeden absoluut niet qua karakter aan de eisen van TS.

Nu heb ik rashonden, gewoon van pup af aan. Die zet je naar je eigen hand en lijkt mij persoonlijk met zo'n eisenpakket verstandiger maar snap ook waarom TS dat niet wil.

Wat betreft haar, een korthaar herder zoals op de foto is heel wat meer werk dan een langhaar herder. heb beide en heb liever 6 langharen qua werk als 1 korthaar.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:38

Ik heb een hond uit spanje , hij is erg lief !

kijk eens op www.robustiano.nl
daar zijn heel veel hondjes die nog een plekje zoeken ! veel suc6 naar het zoeken om een geschikte hond

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:43

@LDRD ; ik weet ook nog wel een erg leuke hond voor je !
een vriend van mij moet namelijk een nieuw plek voor haar zoeken omdat zijn zoontje erg allergies is voor haar en de medicatie niet helpt ..

het is een stafford , 3 jaar , teefje , zwart wit , heel goed opgevoed . je kan haar gewoon uitlaten zonder riem luisterd zeer goed , kan ook met andere dieren/honden
en met kinderen is ze ook zeer lief , zijn kleine van 1 jaar zit bovenop haar steekt zijn handjes in haar bek enz.
helle leuke kindvriendelijke hond . hellemaal gezond

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 13:01

Oeps, Stafford is bepaald niet waar ik aan denk hoor, hoe lief ook :o .

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:05

Vind het wel grappig dat hier nog steeds mensen terugkomen op het eisenlijstje van TS terwijl ik al een hond heb aangedragen die op 95% scoort. Als wij er zo een hebben loopt er ook eentje rond voor TS, daar ben ik van overtuigd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 13:09

Het zal wat intesiever zoeken zijn, maar hij loopt vast al ergens rond hoor equimotion :j .

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:19

LDRD schreef:
Oeps, Stafford is bepaald niet waar ik aan denk hoor, hoe lief ook :o .

Hoezo niet?? Misschien moet je dan ook rassen in je lijstje zetten die je absoluut niet wil...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 13:27

Waarom niet? Omdat ik met dat soort honden helemaal niets heb? Vind ze leuk, maar wel bij een ander en niet bij ons.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:44

mijn hond komt ook uit spanje, Ik heb hem via stichting paws, helaas diegene die het voor ned doet gaat stoppen maar de stichting blijft in spanje alleen moet je hem nu dan zelf meer regelen.

ik snap het eisen pakket van LDRD wel, maar DE perfecte hond bestaat niet.
Mijn hond is een schat sociaal naar alles en iedereen kan alleen zijn mee in de auto you name it.
Maar hij is doodsbang voor onweer en vuurwerk, En nu na al die jaren dat ik hem heb nog steeds.

IK heb toen dertijd wel in asiels gezocht maar er zat niets tussen waar ik de klik mee had.

EN met clyde wel, tuurlijk kunnen ze ziektes hebben oid maar dat kan met een hond bij een fokker vandaan of uit het asiel nooit zeggen dat hebben ze niet.
En ik ken geen honden die tot hun dood nooit ziek worden ziektes of slijtage krijgen.
Net als mensen je kan altijd wat krijgen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:48

Tja onze boxer kwam ook pas na 1 1/2 jaar bij een gezin weg en had wat gewoontes. Maar hij is nu 6 en super makkelijk. Leuke makkelijke hond. EN de kwijl moet je voor lief nemen want dat heb je dan weer met dit ras. Hoewel als je streng blijft in waar ze eten krijgen is er niet veel aan de hand:) een hond moet altijd wennen dus de eerste 2 maanden vaak zijn ze anders. En afhankelijk hoe jezelf bent wordt het wat of niet.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:01

Wij hebben ook een boxer en die kwijlt nooit.
Familie zei altijd oh neem je een boxer die kwijlen heel erg he.
We hebben ook een kruising labrador, en die kwijlt verschrikkelijk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:08

Ik heb voor mijn griekse godin (bovenaan pagina) een boxer gehad, en die heeft niet gekwijld. Gewoon nooit een snoepje of iets anders tussendoor geven en als je al eens wat geeft, in voerbak gooien.

Nooit probleem mee gehad

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:09

Mmm ja die van ons is ook nog eens dol op chips e.d. ( nee natuurlijk krijgt ze dat niet vaak) maar zelfs dan kwijlt ze niet.
De andere hond wil dat niet eens hebben en die kwijlt als een gek.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:14

Mijn hond komt uit Portugal van de Stichting Mirbessa, zij hebben veel honden ook al hier in Nederlandse gastgezinnen zitten, zo kan je ook kennismaken met de hond en zien hoe die aan je eisenpakket voldoet;) mijne kwam direct uit Portugal met 5 maanden, de volgende komt weer daarvandaan, super geregeld, nette mensen en de meest geweldige hond die ik me voor kan stellen. Pups kunnen nog niet getest worden, volwassen honden worden wel getest op ziektes.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:58

Hier twee honden uit het buitenland geadopteerd. Pippa komt uit Cadiz, Spanje. Een ongelooflijk lief en gemakkelijk hondje vanaf dag 1. Buddy is onze 'Pool'. Hij heeft wat meer moeite gehad met aanpassen aan wonen in een huis i.p.v. aan een ketting buiten liggen, maar we hebben geen seconde spijt van zijn komst. Wat erg belangrijk is dat je voor een goede stichting kiest, het is erg fijn om daar terug op te kunnen vallen als je tegen onvoorziene zaken aanloopt. Bij een (imo) goede stichting kun je kennismaken met de hond bij het opvanggezin. Pas als er daadwerkelijk een klik is over & weer, komt de adoptie aan bod. Een goede stichting geeft voor een eventuele adoptie ook info over ziektes waar je mee te maken kunt krijgen. Bij de adoptie van Pippa kregen we zelfs een boekje met handige info.
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-12-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt