Britten maken jacht op zieke katkiller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:10

Danique_G schreef:
Ja een katje is duurder, waarom zou je dat doen? Om mensen te shockeren dus? dat zegt toch zelf al dat deze persoon het niet allemaal het op een rijtje heeft. Ik zie ook geen verschil tussen een rat en een kitten. Maar ik vind dat er dusdanig veel moeite is gedaan voor het filmpje dat ik het sadistisch vind. Als je een python verstopt en de kitten af leid, kom op het verschil is wel duidelijk, dit is geen gewoon voeren.

de manier waarop plus het op internet zetten is inderdaad echt ziek..

verder is het gewoon eten voor de slang.. op marktplaats word ook vaka gewaarschuwd als je je kittens op internet zet.. mensen met slangen halen die gerust op.. om te voeren..

een puppy zou weer een stap grover zijn..
als die maar niet opeens verzint om een baby te gaan voeren,...

Raineri

Re: Britten maken jacht op zieke katkiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:22

Nou dat zou mij niet eens verbazen als dat ook gebeurd. 'Ze' zeggen ook wel dat mensen die geweldadig zijn altijd zijn begonnen op dieren, dat vind ik er ook zo eng aan. Ik snap dat als je slangen houd, je die moet voeren, hoewel ik er wel een mening over heb. Zelf vind ik slangen hele interessante dieren, maar ik zou ze nooit willen omdat levende dieren voeren tegen mijn principes in gaat. Niet dat ik zo'n zwakke maag heb maar ik probeer iets te regelen wat niet hoort. Wij hebben ook wel eens watervlooien gegeven aan onze vissen, dit vind ik zelf vreemd. Je probeerd de natuur na te bootsen die er in feite niet is? Dieren houden vind ik eigenlijk maar een vak apart. (De vissen vonden het overigens heerlijk :o )

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:28

Doet me denken aan dit filmpje

Die man is ziek! Ik denk toch dat het meer waarde hecht aan een kat dan voor een babymuisje o.i.d

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:17

ik heb eventjes gekeken.. op youtube zie je niet het filmpje maar wel screen shots.. een hele grote gele slang.. en een best mooi katje. eerst dacht ik owh ene klein slangetje maar hij lag echt helemaal verstopt.. joekel van een beest.

ziek filmpje vind ik het.. ook al is het voor de slang gewoon jager en de kat prooi,, die kat zou ook een muis aanvallen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:47

ik ken een slangenhouder en die voerde biggetjes,puppies en kittens. Idd via marktplaats kwam hij eraan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:21

er zijn ook mensen die lammetjes voeren
vlaamse reuzen biggetjes en ook vogels
dit staat alles op de menukaart van een slang en voor die dieren echt niet meer dan een Prooi oftewel zijn maal wie weet komt die hierna wel 4 maanden niks meer tegen.
die slang denkt echt niet oo een kat maar nee die eet ik niet helaas hebben die dieren verder geen besef van alles en zijn ze alleen geprogameerd om te eten en zich voort te planten.

Ik heb zelf meer dan 30 slangen hier en voer ook levend dit is gewoon de natuur die erbij hoort
maar ook ik, voer erg veel diepvries dit om mijn dieren te beschermen tegen verwondingen.

maar dat neemt niet weg dat het gewoon ziek is als je zo een filmpje online zet!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:16

Dat het is gebeurd, daar kan ik inkomen.Maar deze meneer heeft het gedaan met als doel te filmen en te laten zien hoe stoer hij is. En dat vind ik zwaar niet okee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:30

Wat ik dan niet begrijp is dat mensen dít vreselijk en verschrikkelijk en walgelijk vinden, dat dit een zieke geest is dat hij dit online zet, enzovoorts. En dat dan een topic zoals de volgende bijna alleen maar positieve reacties krijgt. Zoek de verschillen? [BB-ITP] Sperwer aan 't avondeten..
Zo'n filmpje zou ik nooit willen bekijken, het topic hierboven had ik ook liever niet willen zien. Dood is dood, gewond is gewond... maakt niet uit wat voor dier.
Als er één diersoort is die ik nooit zal begrijpen, dan zijn het mensen :Y) Hiermee wil ik niemand veroordelen oid, maar om maar aan te tonen hoe je dingen anders kan zien of zelfs als 'gewoon' kan opvatten zodra het een keer om een andere diersoort gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:37

Maar in het wild is het nog een eerlijke strijd. De sterkere en slimmere en snellere dieren overleven. Zo'n katje is niet gefokt om te hoeven vechten of vluchten, die vertrouwt de mens.. Ik blijf het zielig vinden

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:43

voor mij nem je dan echt ziek in je hoofd zo iets doe je gewoon niet

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:43

Ik kan het wel begrijpen dat ze het bij een kitten liever niet zien, en bij een rat wel.
Ratten zijn al eeuwen lang onhygiënische beesten, ze brachten ziektes over (zwarte dood) daarom zijn mensen 'instinctief' vies van ratten, maar kittens zijn lief en schattig en als het rasjes zijn brengen ze geld op...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:47

Donkerblauw schreef:
Limonade schreef:
Huisdier. Dat is het verschil.

Dat lijkt mij ook. En kittens worden door veel mensen over het algemeen als 'schattig' gezien, en bij ratten hebben veel mensen dit niet.

Vind ik geen goede reden, knagers zijn enorm in opkomst als huisdier en al zeer gewaardeerd door heel veel mensen. Dat jij het blijkbaar nog als gedierte ziet is jouw probleem denk ik. Ik vind een kat niks anders dan een rat of muis, beest moet eten en vlees is vlees. Als hij die kat maar niet van straat heeft gevangen terwijl er een eigenaar nu op zit te wachten lijkt het me geen probleem.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:47

ratten brengen ziektes over, zoals de pest, en vraten ook de broodnodige wintervoorraad van de mens aan, en besmetten het met uitwerpeselen. heeft verder niets met knuffelen van doen. en vroeger werden katten niet gehouden om te knuffelen,maar om juist ratten en muizen te verdelgen.het knuffelgehalte speelt niet mee, ratten en muizen zijn ongedierte, en katten nuttig in het bestrijden ervan.(katten zijn trouwens ook goede slangenvangers ;) )

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:58

Het feit dat er levende have gevoerd moet worden stuit mij enorm tegen de borst, of het om konijntjes, ratten, kittens of welk ander dier gaat.
Daarom ook geen slangen voor mij. Nooit.

@ Telpeva: ik vind een sperwer die in het wild een duif gevangen heeft en het al dode dier zit op te peuzelen wel iets anders overkomen dan een slang die een levend, spelend kitten vangt en opeet.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 05-12-11 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:58

MissAnnemijn, een kat niks anders dan een rat? Ja, het zijn allebei zoogdieren. Dat is een puppy ook, dus die mag net zo goed gevoerd worden? Of een aapje, ook geen probleem? En een mensenbaby, dat is ook een zoogdier, met zelfs minder verstand en bewustzijn dan een katje..
Niet alles kun je goedkeuren of afkeuren met alleen logisch nadenken en redeneren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:02

spicegirl schreef:
ratten en kuikens zijn al normaal voeder voor diverse beesten.ratten en muizen zijn tevens ongedierte.net als insecten, die ook gevoerd worden..
levend voer vind ik absurd.ik weet dat ze het in de natuur ook zo doen,maar laat ze daar dan ook ! je laat je hond ook geen hert vangen om op te eten.
maar een jong katje vind ik aso.what's next ? een pup ?wedden dat iedereen dan wel koert ? hier in de "beschaafde "(waar ik zelf ook mn twijfels over heb,zeker na dit lezende) worden katten nu eenmaal niet als voer gebruikt.
dus alle mensen die het geen verschil vinden, tussen een kat en b.v. een rat, eten net zo makkelijk een kanarie als een kip ?beide zijn nl. levende wezens..
kom op ; sommige dingen doe je nu eenmaal gewoon NIET !
een wurgdood is een verschrikkelijke dood.
die gozer zou ik zelf in een hok bij een hongerige anaconda zetten.dan mag de "natuur " ook zn gang gaan..

Even buiten het feit om dat ik geen vlees eet, het maakt mij geen donder uit of het van een kanarie of een kip zou zijn :) ik heb zelf weinig met katten, wel ratten en muizen gehad ;) een koe of een paard eten zit imo ook geen verschil tussen.

spicegirl schreef:
er is nu eenmaal wel verschil, in tussen hoe dieren behandeld worden, en welke dieren bestemd zijn voor consumptie.er is onderscheid.
je eet wel varken/kip/koe ,maar heleboel eten geen paard. en zeker geen hond, zoals in china .
zoals batterij kippen worden gehouden, heb ik nooit op een manege gezien.honden dragen jasjes, paarden ook.maar een giraf, of een vogeltje niet.
je geeft een paard beweging,maar niet een kip.(lastig longeren :D )
een dierentuin voert ook dieren,maar geen katten of honden.
en ja, in principe is het voor ieder dier zielig,maar er is onderscheid tussen ongedierte, huisdieren, en dieren die uitsluitend voor consumptie gefokt worden...
net zeggen dat het hetzelfde is, want dat is dus niet zo...(wie eet er hier zowel koe, als kat ? )

Maar dat is verschil wat tussen de oren zit ;) puur gevoelsmatig. Zolang het legaal is om andere dieren te voeren vind ik niet dat je iemand een boete kunt geven voor het voeren van een katje, dat is totaal ongegrond.
Dat mensen geen paard eten maar wel andere dieren omdat het zielig zou zijn is ergens natuurlijk gewoon hartstikke hypocriet.

Het feit dat kippen worden opgehokt is imo JUIST een reden om meer paard te eten 8)7

spicegirl schreef:
ratten brengen ziektes over, zoals de pest, en vraten ook de broodnodige wintervoorraad van de mens aan, en besmetten het met uitwerpeselen. heeft verder niets met knuffelen van doen. en vroeger werden katten niet gehouden om te knuffelen,maar om juist ratten en muizen te verdelgen.het knuffelgehalte speelt niet mee, ratten en muizen zijn ongedierte, en katten nuttig in het bestrijden ervan.(katten zijn trouwens ook goede slangenvangers ;) )

Ratten zijn intelligent, sociaal en knuffelig. Katten zeiken in mijn tuin en lopen 's nachts te krijsen als gekken waardoor ik wakker word van de herrie... Ik denk zo dat ik maar kittens ga voeren als ik ooit een slang heb :D
Knuffelgehalte speelt zeker wel mee, anders was er hier namelijk niet zo'n ophef over een katje ;) ratten en muizen zijn geweldige huisdieren, net als katten of honden. :)

8nnemiek schreef:
MissAnnemijn, een kat niks anders dan een rat? Ja, het zijn allebei zoogdieren. Dat is een puppy ook, dus die mag net zo goed gevoerd worden? Of een aapje, ook geen probleem? En een mensenbaby, dat is ook een zoogdier, met zelfs minder verstand en bewustzijn dan een katje..
Niet alles kun je goedkeuren of afkeuren met alleen logisch nadenken en redeneren.

Maar als we het over boetes en gevangenisstraffen gaan hebben moet je niet iemand bestraffen omdat het o zo zielig is. Dan moet je wél logisch nadenken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:06

Agossie schreef:
Het feit dat er levende have gevoerd moet worden stuit mij enorm tegen de borst, of het om konijntjes, ratten, kittens of welk ander dier gaat.
Daarom ook geen slangen voor mij. Nooit.

@ Telpeva: ik vind een sperwer die in het wild een duif gevangen heeft en het al dode dier zit op te peuzelen wel iets anders overkomen dan een slang die een levend, spelend kitten vangt en opeet.

_/-\o_ amen! je had het echt niet beter kunnen verwoorden, ben het helemaal met je eens. Het verschil tussen een kitten, of konijn of een muis zie ik echt niet.

Over de duif in het andere topic, ik zie een duif ook als huisdier, ken zat mensen die ze als huisdier houden. Maar misschien ben ik gewoon te soft :')

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:08

ik vindt dit ook absoluut te ver gaan. Dat je dit doet is al ziek en het dan ook nog op internet zetten.. en katten ZIJN anders dan ratten en dit is zo in maatschappij.. een kat is al eeuwenlang een trouw huisdier, het is ziek om het diertje hopenloos over te laten aan de slang.. In het wild zou een slang een kat niet zomaar aanvallen, een rat of muis wel.. daar ligt in mijn ogen het verschil. En als je een slang neemt gaat het er toch niet om dat zijn voedsel ''gratis'' is, zoals hier vaker gezegd wordt?
En ik zeg ook niet dat deze man een boete moet krijgen, want dan zou je het ook moeten verbieden om andere levende dieren te voeren, maar je vraagt er echt om als het op internet zet!! Maar er moeten wel grenzen getrokken worden, en als je het mij vraagt gaat dit té ver!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:31

@filfill- je hebt er een dagtaak van gemaakt om mij te quoten..
maar voordat je vegetarier werd, hoeveel kanaries heb je gegeten dan ? en hoeveel jonge katjes ?
je kan een rat, of slang wel in een hokkie duwen,maar dat maakt het geen huisdier.
ratten en muizen zijn officieel ongedierte, en word overal ter wereld bestreden.
een rat poept zeker ook in je tuin, je ziet het alleen niet.als ie in je huis komt, vreet ie niet alleen je brood op,maar urineert en schijt er nog over. een kat niet.
sommige dieren moeten gewoon bestreden worden, je hebt dieren die voor voedsel "geproduceerd " (en dat is het tegenwoordig) worden, je hebt nut -dieren (zoals b.v. muizenjagers,waakhonden en lastdieren ) en je hebt huisdieren. als we alles voor alles gaan gebruiken, word het een zooitje. jij zal het hardste schreeuwen, als mensen olifanten in een terrarium willen gaan houden.
het is wettelijk verboden, om zoiets te doen. er is niet voor niets zo 'n ophef over.bel jij de DB, om te zeggen, dat dat hetzelfde is als een muis ?

ik verbaas me echt over de "dierenliefde "hier.
de meeste hebben een grote mond, als het gaat over een paard op een manege, in een stand, of zonder wei.dan word er ook niet gezegd : een varken zit zn hele leven in een ijzer hokkie, biggetjes te werpen-dan kan een paard dat toch ook wel. geen verschil , toch ?
of ligt dat dan anders ?
dan kan je een hondenkar ook weer introduceren.een hond die moet trekken, of een paard. moet kunnen..
er is onderscheid tussen dieren.als je dat niet ziet, is er wat mis.
ik vind wel dat alle dieren goed behandeld moeten worden,dat staat buiten kijf.ook de consumptie dieren.tegen bont/vivisectie/bio-industrie enz.
maar ik zie graag mn poes in zn mandje, en geen gore rioolrat daar.of een paard in de stal, en geen tijger.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:45

Ik ben al mijn hele leven vegetariër :D maar het zou me echt niet uitmaken hoor, of het nou een kanarie is of een kip... het is toch allebei een dier, en allebei vlees.

Maar kom op, natuurlijk zie ik onderscheid. Verschil is alleen dat dat onderscheid puur gevoelsmatig is ;) en op basis daarvan kan je iemand niet de gevangenis in gooien, alleen maar omdat hij een katje voert aan een slang terwijl ander levend voer wél gewoon zou kunnen. Dat is gewoon hypocriet.

Ik heb een bidsprinkhaan, is dat dan ook geen huisdier? Natuurlijk wel. Wilde honden, of paarden kunnen ook een plaag zijn, maar het verschil zit 'm er kennelijk in dat jij weinig met ratten en muizen hebt en ze alleen maar als ongedierte ziet. Iemand kan zich even goed hechten aan een muisje als aan een kat, wat is het verschil dan nog op gevoelsgebied? Omdat jij katten leuk(er) vindt kun je dit niet recht praten.
Het punt is: er is in feite geen verschil. Het enige verschil is wat wij maken in ons gevoel, en dat ligt er dus geheel aan hoe jij als persoon tegen bepaalde dieren aankijkt. Als je dat gevoel nou even opzij zet zul je zien dat dat verschil er eigenlijk niet is.
Konijnen zijn een wat meer geaccepteerd huisdier, die worden ook aan slangen gevoerd.
Wil nog niet zeggen dat ik ervoor ben om katjes te voeren aan slangen, maar ik vind het onzinnig dat deze man een boete/straf zou krijgen terwijl honderden anderen precies hetzelfde doen, alleen dan met andere dieren.

Dat stukje over olifanten slaat natuurlijk nergens op, da's puur omdat je nooit genoeg ruimte hebt voor zo'n beest in je achtertuintje... plus dat olifanten niet gedomesticeerd zijn en dat is voor mij een groot verschil. Ratten en muizen zijn dat wel, wat ze ook weer prima huisdieren maakt - ze worden zelfs in verschillende types en kleurslagen gefokt.

Paard vs varken; dat moet allebei niet in een klein hokje natuurlijk. Maar ja, ze stoppen toevallig varkens in kleine hokjes, wat als het nou paarden waren? Maakt dat zoveel uit dan? Is allebei slecht imo.

Punt is dus, jij ziet ratten en muizen als ongedierte, en daar ga je de mist in :) 'gore rioolrat' zegt al genoeg. Zie het als: geliefd dier wordt gevoerd aan slang. Vul bij 'geliefd dier' in wat je wilt, kat of muis. Het is in feite gewoon hetzelfde, alhoewel jouw gevoel wat anders zegt omdat jij katten hoger plaatst dan kleinere huisdieren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:59

heb je als baby geen potjes gehad, en later smeerworst op een korstloze boterham ?
het gaat hier niet om wat IK ervan vind.het is algemeen goed, en wel overal ter wereld. ; een kat is een huisdier, ratten en muizen zijn SCHADELIJK ongedierte !! ongeacht het feit, dat niet iedereen van katten houd, en er ratten als huisdier worden gehouden.wereldwijd brengen die dieren nu eenmaal grote schade aan.dat kan je niet op mijn mening afschuiven, of op het gebrek aan knuffel-gehalte.
ik heb in het verleden ook kleurratten, en kleurmuisjes gehad.dus daar ligt het niet aan.
en nee, ik vind een bidsprinkhaan, of slangen geen huisdier. zoals ik al zei ; het feit dat je het in een plastic hokkie douwt,maakt het geen huisdier.je kan alles wel in een potje zetten, en het een huisdier NOEMEN, maar zo werkt het niet. net als die dwazen in andere delen van de wereld, een aap aan een touwtje aan de palm hebben gebonden, of een leeuw in een hondenkennel in de tuin.dat zijn geen huisdieren,maar die mensen VINDEN van wel.wilde dieren zijn geen huisdieren. katten/honden/paarden enz. zijn gedomesticeerd.al eeuwen.
hier, er zijn hele startpagina's met ONGEDIERTE bestrijding.allen vermelden ratten en muizen.dit is er 1 van ;http://www.rentokil.nl/.
gek genoeg vind ik die niet met katten (al weet ik dat ferral cats in australie een plaag zijn ).het is gewoon ongedierte, en dat is niet mijn persoonlijke mening.
en dan bedoel ik niet dat hobby diertjes zoals kleurmuisjes gedood moeten worden,maar de wilde exemplaren.
en het is ook wettelijk geregeld, dat je geen katten mag voeren,daarom is de ophef ook.net als dat katten en hondenbont verboden is,maar konijnenbont niet (alhoewel alle bont verboden mag worden).
ook zijn er in staatsdienst rattenvangers, die muskusratten vangen(al ben ik het niet eens met de methode).voor katten zijn die er niet.en dat ligt ook niet alleen aan mijn mening...
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 05-12-11 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:05

Maar hoe begint domesticeren dan? Hoe denk je dan dat dat ooit is gegaan met katten en honden? Iets moet toch het begin zijn. Ratten en muizen zijn gedomesticeerd en worden als huisdier gehouden: dus zijn het imo gewoon huisdieren. Dat wilde exemplaren daarnaast als ongedierte bestempeld worden maakt verder toch niet uit, het ging hier immers om het gevoelsmatige deel.
Wat maakt een dier dan een huisdier voor jou? Ben ik wel benieuwd naar. Neem bijv. mijn bidsprinkhaan, dat is geen wild dier maar een afstammeling van jaren in gevangenschap gekweekte dieren. Wild kun je dat inmiddels al lang niet meer noemen.

Je voert als slangenhouder toch echt geen wilde muisjes maar gewone diertjes die men ook als huisdier houdt. Wel/geen huisdier maakt totaal niet uit voor het feit dat er levend voer in het algemeen gegeven mag worden aan slangen; het is imo dus niet gerechtvaardigd om deze man af te straffen op het grond van het voeren. Ik vraag me af of het wettelijk geregeld is in Engeland (of in NL), ik zou daarvan graag bronnen zien.

En verder vind ik het sowieso een beetje vreemd dat het wel gerechtvaardigd zou zijn om 'ongedierte' te voeren, maar geen kat. Terwijl het toch echt allemaal dieren zijn. Dat vind ik gevoelsmatig juist weer een beetje krom.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:11

spicegirl schreef:
dan kan je een hondenkar ook weer introduceren.een hond die moet trekken, of een paard. moet kunnen...

Berner Sennen zijn er voor gefokt en vinden het ook leuk om te doen. Net als sledehonden. Veel honden vinden het geweldig om te doen, dus ik zou voor zijn!

Even terug on topic. Er is inderdaad wel degelijk verschil tussen huisdieren en ongedierte. Bij ratten en muizen is er voor mij veel verschil. Je hebt ratten die huisdier zijn en die kunnen volgens mij echt heel leuk zijn om te houden, net als met muizen (alhoewel die voor mij echt niets hebben).
Slangen kun je ook diepvriesvoer geven. Ik geef mijn katten toch ook geen levende ratten of muizen omdat dat 'de natuur' is??

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:15

domesticeren is duizenden jaren geleden al begonnen. en dan geen enkel soort als huisdier,maar alleen dieren als nut dier. dus voor jacht,wol/huid, eten,lastdier,waakhond, of muizenjager.
dat zijn de nu zgn. landbouwdieren. veel later kwamen er ook huisdieren bij.huisdieren noem ik lang gedomesticeerde dieren, die je voor je plezier houd.maar geen wilde dieren, die in een hokje geduwd zijn.een 2e generatie circus olifant, noem ik nog geen huisdier.wel triest, omdat ie het in het wild ook niet zou redden,maar toch geen huisdier.een slang ook niet.dan zie je een slang van 2meter, opgekruld liggen in een hok van 1,5 meter. ik heb ook fokkers gezien, die ze in een soort van tupperware doosje hadden, hele wanden volgestapeld. dat is geen leven voor zo 'n beest.
maar een hazewindhond bij een oud vrouwtje in een appartement vind ik ook een no-no.
maar we gaan way off topic hier, wat mijn mening is, wat een huisdier is, is niet echt van belang.dus ik blijf nu ontopic ;)
het gaat erom dat het in engeland een oproer heeft veroorzaakt, dus dat is de algemene opinie daar.en niet volgens de wet.konijnen,insecten/muizen en ratten wel.
wat ik daar dan ook van vind, of jij...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:19

@agossie- je hebt gelijk.berners en sledehonden zit het in de natuur.helemaal nix mis mee, integendeel.
maar ik bedoelde de wantoestanden, in de vorige eeuw.dat werd niet voor niets verboden..http://www.ijsbarbaar.nl/trekhonden.html
maar paarden mogen nog wel.er is nu eenmaal onderscheid tussen diersoorten.
haringen mogen wel gevangen worden, walvissen niet.