radeloos over mijn rottweilerpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 07:19

Jesjepaarden schreef:
Nog andere suggesties? want het gaat heel erg in de papieren lopen, dat hoor ik al, dus eerst maar even verzekering afsluiten:)

ja als je dieren gaat houden weet je dat het geld gaat kosten(dit is niet gemeen bedoelt maar is wel het geval )
laat haar grondig na kijken bij de da
met of zonder verzekering !!!!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:14

Ik denk dat jou hond incontinent is want als het ook eruit komt als ze ligt is dat vaak de oorzaak.
Wij hebben een hond die oud is en dat ook heeft er zijn medicijnen voor maar je moet dan wel even laten uitzoeken of dat het is kan ook blaasonsteking zijn.

Het enige wat je kan doe is het laten onderzoeken als je een hond neemt weet je dat het geld kost dan had je hem van pups af aan moeten verzekeren dus gewoon even naar de dierenarts.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:40

In_Black schreef:
hanny_jelke schreef:
jij blijft daar wel over door gaan he?
dit had een andere reden.
dat weet jij donders goed.
want als je weet dat hij weg gegaan is heb je ook kunnen lezen waarom.
ik wordt er nogal moe van hier telkeens weer door jou aan herinnerd te worden.
als je er niet tegen kan dan lees je mij berichten maar niet meer.
ik geef de TS enkel goed bedoelt advies en wat jij daar van vind is jou probleem

Ja joh, dat weet heel Bokt wel, jouw hond beet in je kind en de hond kon oprotten. Nu zul jij zeggen dat dat iedereen kan overkomen die politiehonden traint want daar smijt je graag mee. Dat zal ik eerst even uit de wereld helpen, jij traint helemaal geen politiehondenn. Misschien doe je wel een vorm van politietraining op jouw manier met je honden, daar ben ik niet bij en ik wil er liever ook niet bij zijn.
In de opvoeding van je eigen hond heb je grote fouten gemaakt met als resultaat dat je eigen kind werd gebeten. Geen wonder dat er iemand overl valt, wanneer jij komt aanzetten met tips hoe je volgens jou een hond moet opvoeden toch?

mijn hond werd op een club getraint en dus met goede begeleiding.
mijn hond heeft mijn kind gebeten en omdat ik mijn vertrouwen kwijt was, (wat in mijn ogen heel begrijpenlijk)
en omdat een hond ook onzeker word als jij je vertrouwen in hem kwijt bent heb ik voor de beste oplossing voor mijn hond gekozen.
en dat was helaas weg doen. maar dat was een keus die ik met pijn in mijn hart heb moeten maken.

kohtje

Re: radeloos over mijn rottweilerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:46

Een teef die staande en lopend haar plas laat lopen daar is iets mis mee. Dat doet ze niet uit onzindelijkheid.
Gewoon morgen naar de dierenarts.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:48

Jesjepaarden schreef:
Eventjes voor de duidelijkheid:

- ik heb er rekening mee gehouden bij aanschaf over eventuele dierenarstkosten. Ik heb daarom ook een potje waar iedere maand 50 euro ingaat. Dus ik had wel degelijk een reservepotje. Maar hebben jullie er ook bij nagedacht dat dat misschien opgegaan zou zijn bij steriliseren, dat het nu weer aangevuld wordt, maar dat er nu 30 euro inzit? Bedoel, jullie kunnen wel zeggen, ja zoiets weet je bij aanschaf. Ja tuurlijk weet ik dat. Maar ik had gewoon niet voorzien dat mijn vader er zo gek van wordt dat hy haar er binnenkort uit wil hebben.

- er was bij mij tot een maand terug geen kwartje gevallen, omdat ze nog niet zolang zindelijk is. Ook gebeurde het vaker voor de sterilisatie dan erna.

- zou het een gedragsprobleem kunnen zijn? Dat het tussen haar oren zit? Want natuurlijk ga ik wel overleggen met mijn dierenarts, zo ben k ook weer wel. Maar ik wil zoiwzo eventuele gedragsploblemen weg kunnen schrijven, omdat dat toch iets makkelijker is.zo vraag ik mij ook namelijk af of het niet kan zijn dat ze verbaal gestraft wordt als ze door de hurken gaat, en gaat plassen.

- ze laat haar plas ook lopen als ze rustig onder de tafel ligt(ze slaapt dan niet)

Mijn nekharen gaan eigenlijk steeds meer overeind staan...

Een sterilisatie is een normale ingreep waarvan je van te voren weet dat je die uit laat voeren bij een teef waar je geen pups mee wil. Misschien had je de kosten daarvoor niet uit je reserve potje moeten halen en dat moeten bewaren voor onverwachte dingen.
Ten tweede, er had ook met de sterilisatie iets mis kunnen gaan waardoor je voor meer kosten had gekomen. Wat had je dan tegen de dierenarts gezegd? Doe maar niet? Wacht maar een maandje? Oh nee, een maand is dan natuurlijk niet genoeg want dat zitten er nog maar weer een paar tientjes in je potje.
En ten derde, ook al heb je nu even geen reserves meer, jij hebt verantwoordelijkheid genomen voor een hond, dus jij bent er verantwoordelijk voor dat je er alles aan doet om te zorgen dat je dier een fijn leven, ook al zal je daar zelf dingen voor aan de kant moeten zetten! Dan maar even niet stappen, of nieuwe kleren, of rood staan, of geld lenen van iemand. Het is verdorie geen plantje die je wel even kan laten staan!

Gedragsprobleem, is het, zoals werkelijk íedereen hier al zegt, hoogstwaarschijnlijk niet. Een hond plast zichzelf echt niet zomaar onder! Echt niet. En al helemaal niet als ze gewoon ergens ligt. Tenzij ze van angst onder de tafel is gekropen en zichzelf daarom onder plast. En ook dan mag je die verantwoordelijkheid waarschijnlijk bij jezelf zoeken als dat al zo ver is.
Maar suggereer je nou dat ze ontdekt heeft dat als ze niet gaat zitten, maar zichzelf onder piest dat ze dan geen straf krijgt? Tja, zou kunnen, echter, ook daarvoor geld, blijkbaar ziet ze dan echt geen andere mogelijkheid. Misschien reageren jullie niet als ze aangeeft naar buiten te moeten. Soms moet je echt even op de signalen gewezen worden voor je ze herkend.
Of ze kan het simpelweg écht niet ophouden tot buiten de deur.
Maar ook dan is er hoogstwaarschijnlijk iets medisch aan de hand, want een hond van 7 maanden moet echt wel normaal haar plas kunnen ophouden, of in elk geval op tijd kunnen aangeven dat ze eruit moet.
Hoe vaak laat je haar uit? Doe je dat op vaste tijden of juist niet?

En dan nog iets, als dit een gedragsprobleem is gaat het boven jou pet. Dan zal je dus ook hulp moeten inschakelen, want een advies van iemand op internet, die jou hond nog nooit gezien heeft, neit je hond in haar thuissituatie kan observeren, is dan echt niet afdoende.
En reken maar dat dat meer geld kost dan een bloedonderzoek of urine onderzoek!

Neem je verantwoordelijkheid. Hoe langer je wacht, hoe erger het word, hoe meer je vader geïrriteerd zal raken, hoe langer het zal duren voor het opgelost, en hoe moeilijker je je hond nog kan herplaatsen als het daartoe komt.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:53

Gewoon naar de dierenarts gaan!!! Lijkt mij iets niet in de haak!
Als ik het zo lees, is ze wel zindelijk, maar kan ze het echt niet ophouden en laat het gewoon lopen.
Verzekering heb je trouwens zo afgesloten. Je gaat naar internetpagina van de verzekering vult alle gegevens in, verzend het en klaar is Kees. Je moet zowieso even wachten voordat je mag gaan declareren voordat alle papieren binnen zijn, maar dat mag geen reden zijn om niet naar de dierenarts te gaan!

Bespreek het uitgebreid met de dierenarts, die hebben hier zoveel ervaring mee.

En meid, ik heb een jonge hond van 9 maanden, hartstikke gezond, maar ondanks dat ben ik inmiddels al aardig wat geld aan de dierenarts kwijt sinds we haar hebben ( ben verzekerd, heb dit meteen geregeld toen ze bij ons in huis kwam, zit bij Protec een hele goede, vergoed alles ). BV: In oktober had ze een maag/darminfectie die momenteel heel erg heerst en is zelfs nachtje opgenomen geweest/ nu heeft ze de giardia-bacterie opgelopen.
Laatst bijgewerkt door Bazinga op 04-12-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:53

Moderatoropmerking:
Dit topic draait om het probleem van TS, laten we daarom vooral niet andermans persoonlijke achtergrond erbij betrekken om vraagtekens te zetten bij berichten van diegene; iedereen heeft het recht om in een topic te posten. Als je daar vragen over hebt, bespreek dat dan per PB met de betreffende gebruiker, en beperk je in topics tot de inhoud van de lopende discussie. Bij voorbaat mijn dank.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:46

Jesjepaarden schreef:
Ik ga zowizo maandag zonder hond op spreekuur, inderdaad even met hem bespreken wat dit kan zijn, en wat hy ervan denkt. Want ik verdien zat in de maand, daar ligt het niet aan, maar ik kan niet even 600euro ophoesten.

Als je toch naar spreekuur gaat dan kan je net zo goed je hond meenemen. de meeste dierenartsen rekenen toch gewoon een consult. en 99% kans dat hij zegt dat je met de hond langs moet komen. dit s echt een medisch probleem. een normale hond zou hurken om te plassen en zal zich niet bevuilen. dus dierenarts moet het uitsluiten. en dat kan van alles zijn. van problemen met de blaas tot misschien pijn in de gewrichten/heupen waardoor ze niet goed kan hurken.

Ik zou maar hard door gaan sparen. hier een hond met problemen en dit heeft me al een zeker 2000 eurie gekost. speciaal voor a 75 euro per zak en medicijnen a 50 euro /maand. tikt hard aan hoor.
gewone rekeningen en medicijnen en dergelijke betaal ik zoveel mogelijk van m'n "gewone" geld. het spaarpotje is echt alleen maar voor situaties die ik "normaal" niet zou kunnen betalen. dus operaties en dergelijke.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:49

Allegra schreef:
Jesjepaarden schreef:
Eventjes voor de duidelijkheid:

- ik heb er rekening mee gehouden bij aanschaf over eventuele dierenarstkosten. Ik heb daarom ook een potje waar iedere maand 50 euro ingaat. Dus ik had wel degelijk een reservepotje. Maar hebben jullie er ook bij nagedacht dat dat misschien opgegaan zou zijn bij steriliseren, dat het nu weer aangevuld wordt, maar dat er nu 30 euro inzit? Bedoel, jullie kunnen wel zeggen, ja zoiets weet je bij aanschaf. Ja tuurlijk weet ik dat. Maar ik had gewoon niet voorzien dat mijn vader er zo gek van wordt dat hy haar er binnenkort uit wil hebben.

- er was bij mij tot een maand terug geen kwartje gevallen, omdat ze nog niet zolang zindelijk is. Ook gebeurde het vaker voor de sterilisatie dan erna.

- zou het een gedragsprobleem kunnen zijn? Dat het tussen haar oren zit? Want natuurlijk ga ik wel overleggen met mijn dierenarts, zo ben k ook weer wel. Maar ik wil zoiwzo eventuele gedragsploblemen weg kunnen schrijven, omdat dat toch iets makkelijker is.zo vraag ik mij ook namelijk af of het niet kan zijn dat ze verbaal gestraft wordt als ze door de hurken gaat, en gaat plassen.

- ze laat haar plas ook lopen als ze rustig onder de tafel ligt(ze slaapt dan niet)

Mijn nekharen gaan eigenlijk steeds meer overeind staan...

Een sterilisatie is een normale ingreep waarvan je van te voren weet dat je die uit laat voeren bij een teef waar je geen pups mee wil. Misschien had je de kosten daarvoor niet uit je reserve potje moeten halen en dat moeten bewaren voor onverwachte dingen.
Ten tweede, er had ook met de sterilisatie iets mis kunnen gaan waardoor je voor meer kosten had gekomen. Wat had je dan tegen de dierenarts gezegd? Doe maar niet? Wacht maar een maandje? Oh nee, een maand is dan natuurlijk niet genoeg want dat zitten er nog maar weer een paar tientjes in je potje.
En ten derde, ook al heb je nu even geen reserves meer, jij hebt verantwoordelijkheid genomen voor een hond, dus jij bent er verantwoordelijk voor dat je er alles aan doet om te zorgen dat je dier een fijn leven, ook al zal je daar zelf dingen voor aan de kant moeten zetten! Dan maar even niet stappen, of nieuwe kleren, of rood staan, of geld lenen van iemand. Het is verdorie geen plantje die je wel even kan laten staan!

Gedragsprobleem, is het, zoals werkelijk íedereen hier al zegt, hoogstwaarschijnlijk niet. Een hond plast zichzelf echt niet zomaar onder! Echt niet. En al helemaal niet als ze gewoon ergens ligt. Tenzij ze van angst onder de tafel is gekropen en zichzelf daarom onder plast. En ook dan mag je die verantwoordelijkheid waarschijnlijk bij jezelf zoeken als dat al zo ver is.
Maar suggereer je nou dat ze ontdekt heeft dat als ze niet gaat zitten, maar zichzelf onder piest dat ze dan geen straf krijgt? Tja, zou kunnen, echter, ook daarvoor geld, blijkbaar ziet ze dan echt geen andere mogelijkheid. Misschien reageren jullie niet als ze aangeeft naar buiten te moeten. Soms moet je echt even op de signalen gewezen worden voor je ze herkend.
Of ze kan het simpelweg écht niet ophouden tot buiten de deur.
Maar ook dan is er hoogstwaarschijnlijk iets medisch aan de hand, want een hond van 7 maanden moet echt wel normaal haar plas kunnen ophouden, of in elk geval op tijd kunnen aangeven dat ze eruit moet.
Hoe vaak laat je haar uit? Doe je dat op vaste tijden of juist niet?

En dan nog iets, als dit een gedragsprobleem is gaat het boven jou pet. Dan zal je dus ook hulp moeten inschakelen, want een advies van iemand op internet, die jou hond nog nooit gezien heeft, neit je hond in haar thuissituatie kan observeren, is dan echt niet afdoende.
En reken maar dat dat meer geld kost dan een bloedonderzoek of urine onderzoek!

Neem je verantwoordelijkheid. Hoe langer je wacht, hoe erger het word, hoe meer je vader geïrriteerd zal raken, hoe langer het zal duren voor het opgelost, en hoe moeilijker je je hond nog kan herplaatsen als het daartoe komt.

Hier ben ik helemaal mee _/-\o_

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:15

Kan je vader niet mee betalen? Jullie wonen toch in 1 huis.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:16

Je gaat zonder hond op spreekuur >;) waarom? om kosten te besparen??
Deze hond behoort een gedegen onderzoek te krijgen door een Dierenarts

Waarom heb je eigenlijk voor een rotweiler gekozen als je geen geld hebt voor onverwachte dierenarts kosten
Dat ras behoord nl niet tot het meest gezonde ras..
en kosten door hun zware gewicht qua voer en ontwormingen ontvlooing ook veel meer dan een normale/kleine hond!

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:26

unamie schreef:
Je gaat zonder hond op spreekuur >;) waarom? om kosten te besparen??
Deze hond behoort een gedegen onderzoek te krijgen door een Dierenarts

Waarom heb je eigenlijk voor een rotweiler gekozen als je geen geld hebt voor onverwachte dierenarts kosten
Dat ras behoord nl niet tot het meest gezonde ras..
en kosten door hun zware gewicht qua voer en ontwormingen ontvlooing ook veel meer dan een normale/kleine hond!

Dat over de gezondheid vindt ik nogal ver gaan heb al 25 jaar meerdere Rotties, en nog nooit een met hd of andere rare dingen gehad, wel hebben ze al 25 jaar vers voer, en ik denk dat dat een euvel is bij de Rotties is wat ze te eten krijgen, en de rotties die je vandaag de dag via het NRC fokkers koopt die hun ouders zijn helemaal binnenste buiten gekeerd voor er uberhaupt aan puppen maken gedacht gaat worden

TS heb je het er al met de fokker van pup over gehad?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:34

ben het er wel mee eens dat een rottweiler een grote hond is en daardoor gewoon duur.

ontvlooing: gaat maar tot 40/45 kilo, dus twee pakjes nodig.
ontworming: gaat ook maar tot 40/45 kilo, dus meer tabletten nodig

wordt je hond ziek: alle medicatie gaat op gewicht; antibiotica, pijnstillers enz enz. (en ja, dat heb ik zelf ervaren met mijn rott)

een teckel bij de DA is dus al snel een stuk goedkoper dan een rottweiler bij de DA.

TS: ik hoop dat je alsnog met je hond naar de DA gaat om hem na te laten kijken. misschien kun je geld lenen van je vader ofzo?

ik ken ook mensen met een rottweiler pup, die maar niet zindelijk te krijgen was en die bleek een erfelijke afwijking te hebben.
drinkt je hond ook veel?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:13

Ik vind ook dat je gewoon naar een dierenarts moet gaan.
Ja dieren zijn nou eemaal duur da, had je van te voren kunnen weten.
Je moest eens weten wat ik ondertussen kwijt ben aan dierenarts kosten, en ik verdien onder het modaal. Je woont nog thuis? Laat je vader anders voorschieten.
Als je dieren neemt moet je er de verantwoording ook voor nemen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:17

Helaas iemand hier ervaring met een soortgelijk probleem.
Bij mijn teef kwam het door de sterilisatie,ze heeft nu medicijnen en nu geburd het zeer zelden nog.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:17

...of zelf dierenarts worden! :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:36

Ben benieuwd wat het is.
Ik heb een reutje van nu 6 maanden zitten, poepen doet die niet in huis maar zplassen blijft die doen.
Al heb je m net uitgelaten doet die het gewoon weer.
weken gaat het goed, weken weer fout.
Al meerdere keren bij de dierenarts geweest en niks kunnen vinden.
Nog niet geholpen, kan het daar aan liggen? lijkt me niet.
Hij snapt heel goed dat die het buiten moet doen.
blijft ook gewoon in zn natte mand liggen, doet m niks.
Wij zijn dus wel al meerdere keren bij de da geweest, wat tot niks uit kwam.
Honden kosten inderdaad geld, vorige week zondag mn zus met haar hond bij de da, maag-darm infectie, 200 euro.
De desbetreffende hond , pootje onder de deur gekomen, 200 euro..
maar ze zijn het waard :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:55

Horsii, als ze bijvoorbeeld bij de fokker in een smerig hok hebben gezeten, of als de fokker niet schoon genoeg is geweest, dan zijn ze het 'gewend' en kan het wel tot een jaar duren voordat ze zindelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:04

Volgens mij is dit geen zindelijkheidsprobleem, omdat ze het gewoon laat lopen. Als een hond niet zindelijk is en dus gewoon vrolijk binnenplast, dan buigt hij ergens doodleuk door de knieën en doet zijn plasje. Maar zoals de hond van TS, het gewoon laten lopen..? Dan denk ik meer aan een of andere sluitspier die niet goed werkt en dat de hond dan bij een bepaalde beweging de plas gewoon laat lopen (ik ken er natuurlijk helemaal niets van)

Ga gewoon naar de dierenarts, mét je hond erbij! Blijkt er niets aan de hand te zijn, dan is het misschien toch een gedragsprobleem (maar dat betwijfel ik) en dan zul je professionele hulp moeten inschakelen om je hond mee af te richten.

Sowieso is het geen slecht idee om naar een hondenschool te gaan of iets dergelijks (als je dat al niet doet tenminste).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:08

Heb je een tuin?

Ik zou haar zoveel mogelijk in de tuin houden en eventueel een lekker plekje voor haar maken in de schuur of in het tuinhuisje :)
Als je dan weg moet heb je in elk geval geen zorgen over een huis wat meschien is onder gescheten en gezeken.

Ik lees nog even mee :)
En tja sommige honden zijn moeilijk zindelijk te krijgen hoeft verders niet te zeggen dat jij een slechte baas bent of dingen verkeerd doet.

Ik deed om de 2 uurtjes uitlaten en drinken een kleine laagjes geen volle bakken

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:11

Dat zou ik niet zomaar doen, een binnehond in de winter maar zo buiten laten zonder wintervacht.
En om nu een hoogstwaarschijnlijk medisch probleem zo op te lossen??

Water moet er ALTIJD staan. Geen discussie over mogelijk.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:13

HolyPope schreef:
...of zelf dierenarts worden! :D

Denk dat het dan goedkoper is om gewoon langs de DA te gaan... :Y)

Is het ook geen demoeds plas? Zat honden die hun urine laten lopen bij bepaalde emoties.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:17

Als ik het zo lees, denk ik dat er iets anders mis is.
Het heeft niks met onzindelijk zijn te maken maar de hond mankeerd iets.
Zeker het feit dat ie het gewoon laat lopen, vind ik een teken hiervan.
De hond is gestereliseerd, misschien is er iets geraakt met de sterelisatie of is het iets van een blaasontsteking.
Komt neer op dat je hond even onderzocht moet worden door een dierenarts.

Wat ik alleen niet begrijp van mensen is dat als het zogenaamd zindelijk maken wat langer duurt dan normaal, het dier maar weg moet.
En ik kan niet lezen dat je al naar de da bent geweest met de plas-klacht en dan vind ik het onbegrijpelijk dat er dan al over weg doen wordt gesproken, sluit eerst eens alles uit.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:25

thirty mijn hond is ook een aantal uren buiten elke dag heb een amerikaanse bulldog en die is er nog geen ene keer ziek van geworden en eventueel kan je de hond een hondenjasje aandoen :P Je hoef ze niet 24-7 buiten te houden maar elke dag wat uurtjes buiten is voor geen enkele hond slecht die van mij speelt ook lekker met der balletje in de tuin en vermaakt zich prima afentoe is een plasje en poepje in de tuin vinden wij niet erg liever daar dan in huis. En toen ze nog een pupje was en wij nog in een huis met enkelt balkon woonde plaste ze op het balkonnetje als ze het niet op kon houden . Wij lieten de hond vaak genoeg uit maar soms is het gewoon net niet optijd genoeg voor veel honden dus dan is het fijn als je lekker de tuin of balkon deur open houd zo veel mogelijk :) Rotweilers zijn een heel sterk ras en kunnen best wat hebben kwa kou :j we hebben hier geen siberische temperaturen hoor

Hoop dat de ts eruit komt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:27

jesito schreef:
Als ik het zo lees, denk ik dat er iets anders mis is.
Het heeft niks met onzindelijk zijn te maken maar de hond mankeerd iets.
Zeker het feit dat ie het gewoon laat lopen, vind ik een teken hiervan.
De hond is gestereliseerd, misschien is er iets geraakt met de sterelisatie of is het iets van een blaasontsteking.
Komt neer op dat je hond even onderzocht moet worden door een dierenarts.

Wat ik alleen niet begrijp van mensen is dat als het zogenaamd zindelijk maken wat langer duurt dan normaal, het dier maar weg moet.
En ik kan niet lezen dat je al naar de da bent geweest met de plas-klacht en dan vind ik het onbegrijpelijk dat er dan al over weg doen wordt gesproken, sluit eerst eens alles uit.

Daarbij vindt ik het ook heel kwalijk als je een hond (lees: pup!) wegdoet/verkoopt met medische klachten die misschien heel simpel opgelost kunnen worden......

Maar ja, dat kost geld...