DeLabrador schreef:Vervelend dat je zelf lichamelijk gezien niet in de mogelijkheid bent om jachttraining te volgen. Ik ben het met je eens dat wederzijds respect van belang is, ongeacht wat je smaak ook is!
Het show - jacht hondenlijn is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de showlijnen niet mooi en zal zelf dus ook geen hond aanschaffen die volledig show gefokt is (of het moet er eentje zijn waarvan de ouders wel in de jachtwedstrijden hebben gepresteerd).
Vind het ontzettend jammer dat er uberhaupt onderscheid is tussen de lijnen. Een goedgefokte lab moet beide kunnen.
Ik ben benieuwd waarin jij vind dat ik me zeer negatief uitlaat over de showhondjes.
In je openingpost laat je je niet echt positief uit over de showhonden, later worden hier foto's geplaatst van extreme types.
Mocht je doelen op het stukje waarin ik schrijf over de showdag in Bennekom: als je daar geweest bent, dan kan ik me niet voorstellen dat jij achter de extremen staat die daar te zien waren (zeer dik, erg grove koppen enz. maar vervolgens wel achter de bordjes staan).
Nee, ik ben er niet geweest. Dikke honden worden de laatste tijd behoorlijk afgestraft op shows.
Dit nestje voldoet aan alle regels van de NLV, inclusief de gestelde eisen mbt fokken. Waarom zet je ze dan niet op de puppielijst van de NLV? Dan heb je in de meeste gevallen zeer serieuze pupkopers die gericht zoeken.
Ikzelf zie de kennelnaam niet als pré, tenzij je vaker fokt. Aangezien ik sporadisch fok, vind ik het niet de financiele ''moeite''. Voor mijzelf zie ik er de meerwaarde niet van in, het bedrag dan even daargelaten (had voor mij geen verschil gemaakt of het dan €200,- of €500,- had gekost). Met kennelnaam maak je je herkenbaar voor anderen imo zeer belangrijk. Ook wij fokken zo nu en dan een nestje, dat maakt geen verschil.
De RvB heeft ook als een van de eisen wat betreft toekenning van een kennelnaam dat er de mogelijkheid moet zijn om reuen en teven gescheiden te houden. Ik ben naast mijn dames ook nog in het bezit van een gecastreerde reu en aangezien ik slechts in een eengezinswoning woon, zou ik werkelijk niet weten hoe ik de reu dan gescheiden van de teefjes zou moeten houden (en dan bedoel ik natuurlijk niet door middel van een bench).Een gecastreerde reu telt helemaal niet mee in dit geval, verder neem ik aan dat je een kamer en een keuken of een hal hebt, zo kun je ze al scheiden, daar doen ze helemaal niet moeilijk over,
Die laatste zin had ook schuin moeten zijn en geen streep, maar goed.