Teckel schijt steeds op mijn nieuwe tapijt!!! help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Teckel schijt steeds op mijn nieuwe tapijt!!! help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 08:37

hahahaha geerke, dat is inderdaad zo!

Het is weer prima gegaan, niet eens geplast in de keuken waar normaal de krant ligt!
En ach het is niet zo leuk om ze naar buiten te laten, maar ik ben dan toch wakker, dus dan maar even een paar minuutjes wachten ;-)

Hoop dat dit zo goed door zal blijven gaan!

Groetjesss

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 11:01

aa had ik maar niet te hard geroepen!!

Ik kom net in de woonkamer en er ligt een drol.........op het tapijt..................
De teckel kijkt me alleen maar dom aan...........de terrier is weg gelopen naar de slaapkamer..........
Wie van de 2???

Bah ik baal, want ze hadden toch echt alles gedaan bij de grote uitlaat beurt.
( 1,5 uur geleden)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:12

en hoe lang was die ronde? Krijgen ze dan ook rustig de tijd om iets te doen?Ze hadden duidelijk nog niet alles gedaan want wat er niet in zit kan er niet uit :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 16:34

Ze hebben bijna een uur gelopen, gerend, gesnuffelt , geplast EN gepoept, heb zelf gezien.........
Was maar een kleine drol op de mat maar toch.....heeft ie die dan er moedwillig uit geperst?
( Ik ga nog wel uit van de teckel maar weet het niet zeker)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:41

Als ze moeten en 't niet kunnen ophouden (of niet hebben geleerd op te houden), dan is het je eigen schuld. Dan moet je beter opletten.
Bijvoorbeed door ze niet meer zonder toezicht in die kamer te laten.
Waarom heb je dat hekje er niet neergezet? :?

Verder zou ik ook van voer veranderen, want zoveel poepen op een dag is niet normaal.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:46

Ik ga mee met Thirty: probeer eens ander voer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:50

Ik zou eerder anders voeren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:03

Dat is voor mij hetzelfde :D Ik heb al eerder aangegeven dat vers wel eens kon helpen. Maar je hebt gelijk, een andere brok zou geen oplossing bieden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:13

Misschien staat de hond wel op supermarktbrokken. Dan zou een overstap naad een goede kwaliteit brok zeker wel kunnen helpen. Zoals Taste of the Wild oid.
Vers is altijd beter, maar ja.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:57

Hoi,

Ik koop voor de honden lam/rijst brokken van de Kranenbroeck.
Supermarkt brokken kan de terrier niet tegen die is allergisch.
Ook andere merk brok lam/rijst waren niet zo een succes als deze.
( Ja ekanuba of royal doen ook goed) maar is vreselijk duur, zo een zak van 15 euro gaat er ook in een week door ( omdat ze onbeperkt kunnen eten)

Ik ga iig vanavond het traphekje ervoor zetten zodat ze niet zonder toezicht in de woonkamer komen ( hekje laat ik overdag ook maar staan)
Ik denk dat ik de brokjes voor de nacht weg ga zetten, dat ik ze om 20.00 weg pak, en om 23.30 laatste ronde.( wel water blijft)
Smorgens moet ik even over nadenken wat beter zou zijn, de brokken voor de grote ronde al neerzetten, dus voor half 9, OF erna, ervoor is misschien slecht want dan eten ze misschien net te veel? ( maagtorsie denk ik dan aan)

Vers vlees, bedoelen jullie dat vlees wat in de vriezer ligt bij de supermarkt? Daar zijn ze ook wild op en heel soms geef ik dat, maar als hoofdvoeding hoeveel moet je dan geven? Teckel weegt 10 kilo, terrier iets minder....de overgang naar vers vlees, poepen ze dan meer? dun?
Terrier krijgt er geen jeuk van? ( Van heel af en toe zo een half pakje heeft ze geen last, meer heb ik nooit geprobeerd)
Geen brokjes meer dan erbij? Wel nog honden koekjes?

Hmm ik ga eens googelen, wie weet!

Thkzzzzzzz

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:01

Stop eens met dat onbeperkte eten. Twee keer per dag,'s ochtens en 's avonds. Dat zal al ongetwijfeld een verbetering opleveren.

Vers vlees is Smuldier, Duck etc. Uit de diepvries.Maar dat kun je ook niet laten staan, hou daar rekening mee.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:18

Thkz,

Ik ga ze vanaf morgen dan 2x per dag brokken geven ( moet ik ze apart voeren anders word het ruzie)
Dan hoop ik dat ze ook door eten tot ze genoeg hebben, anders moeten ze maar honger lijden tot de avond ;-)
Als deze brokken op zijn ga ik kijken of ik overga op vers vlees, ben me nu in aan het lezen ;-)
( Dit zullen ze iig wel gewoon meteen opeten)

Groetjesssss

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:43

Geef het tijd, en zet door. Het zal niet binnen een week opgelost zijn, welk voer je ook gaat geven.

Ook al krijgen ze honger bij het wennen aan het nieuwe schema, niet toegeven :) Duurt een paar dagen voordat ze eraan gewend zijn.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:51

Geweldig die teckels! Heb er ook 1.. kan ´s avonds een rondje lopen om een uur of 12 en dan doet hij niks. Als ik sochtends in de keuken kom ligt er soms een mooie grote hoop. Zindelijk? ja hoor, hij kan alles heel lang ophouden en hij plast ook nooit ergens anders dan buiten. Maar als het regent dan doet hij gewoon echt niks. Hoe lang je ook wacht. Overdag doet hij dat soort dingen ook echt niet... alleen snachts.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 07:45

vibabu schreef:
Geweldig die teckels! Heb er ook 1.. kan ´s avonds een rondje lopen om een uur of 12 en dan doet hij niks. Als ik sochtends in de keuken kom ligt er soms een mooie grote hoop. Zindelijk? ja hoor, hij kan alles heel lang ophouden en hij plast ook nooit ergens anders dan buiten. Maar als het regent dan doet hij gewoon echt niks. Hoe lang je ook wacht. Overdag doet hij dat soort dingen ook echt niet... alleen snachts.

Hihihi :Y)

Die regen die doet het hem ja!
Of op de manier hoe hij smorgens onder het dekbed uit komt, heeeel lang maken,uitrekken en treuzelen, net alsof hij uren tijd heeft om op te staan, terwijl de andere al aan het jumpen is....

De tuin...........een drama maar wel grappig, hij heeft eens gegraven naar een muis, hond kwijt, wij zoeken, stak er alleen nog een stuk staart boven de grond uit, kwispel en jaaa daar was hij dan, moest niet langer duren want dan zat hij bij de buren ;-)

Er lag vanmorgen niks op de plek waar de krant lag, gelukkig, maar niet te hard roepen.
Ze zijn nu nog in de tuin, dadelijk naar binnen en voeren.
Volgende week ga ik over op vers vlees, hoop dat de overgang niet te groot is ( diarree enz)

Groetjessss