Mag een dierenarts een spoedgeval weigeren??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Mag een dierenarts een spoedgeval weigeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:17

Sterkte Conchiet! Ik las het net op fb, wat een drama zeg....ongelofelijk dit!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:31

MissAnnemijn schreef:
Dit mag absoluut niet, ik zou hem voor de tuchtraad slepen! Wat een eikel zeg :(

http://www.agro.nl/vtc/

Ik ook. Wat ontzettend verdrietig zeg, sterkte met het verwerken want dat zal niet zo makkelijk zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:34

Jeetje wat erg zeg voor je !

Wat een hork die vent zeg grrrrr

Heel veel sterkte wat erg om je kat zo plotseling te verliezen........ :(:)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:09

Ik werk zelf in de praktijk.en ik vind dat voor iedere praktijk t normaal móet zijn dat ook al ben je geen/vaste klant dat als de persoon met zoon verhaal aan de lijn hangt dat t gewoon spoed is. Klantenbinding.
En dus laten komen.al helemaal toen ik las ontlasting laten lopen. En ook al is t geen spoed als de eigenaar twijfelt over de toestand van t dier,dan is lanskomen altijd de beste oplossing.
maar alsnog ronduit belachelijk van die dierenarts.slechte dierenarts. Door niet laten komen, en misschien niet goed door gevraagd aan jullie/de situatie niet goed ingeschat.
Sterkte gewenst.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:11

Sterkte meid, echt schandalig... Hopelijk vandaag meer duidelijkheid over het handelen (of eigenlijk juist het niet (be)bhandelen) van deze da..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:27

vreselijk rot wat er gebeurd is....hooguit schandalig hoe ze gehandeld hebben...
Ik zit zelf ook bij de desbetreffende DA en ben altijd erg tevreden maar verschil in dierenartsen zit er zeker..
Ben dan ook erg benieuwd wie er dienst had :o

Sterkte met dit alles meis....op deze manier is het extra moeilijk te verkroppen dat je meisje er niet meer is :(:) sectie is misschien wel verstandig om te laten doen idd....
Dikke knuff :(:)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:32

Wat een hork van een DA! Misschien zal hij gedacht hebben dat het allemaal wel meeviel, terwijl jij heel juist had ingeschat dat het spoed was...
Ik wil je voornamelijk veel sterkte wensen met het verlies van je kitten, echt vreselijk. En hopelijk krijg je nog iets van genoegdoening van de betreffende DA.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:42

jeetje sita! wat een verhaal. ik zou het er ook niet bij laten zitten! dit is echt iemand die het doet voor het geld en niet voor de liefde van dieren! ik denk dat als mensen met dieren uit het dorp dit weten, hij geen klant overhoud! ik zou in iedergeval niet meer naar zo'n man toe gaan met mijn dieren.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:47

Jeetje, wat een ontzettende *&^% :oo

Veel sterkte met het verlies van je kitten :(:)

Een soortgelijk verhaal heb ik trouwens laatst van een stalgenootje gehoord. Toen betrof het een paard met koliek. Paard van een vriendin van haar had koliek, vriendin belde stalgenootje 's nachts op om te vragen of zij nog een goede DA wist die wél wilde komen; wanhopig omdat die DA die zij gebeld had dus ook gewoon niet kwam omdat ze geen klant van haar was! Echt schandalig zoiets!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:52

Hulp weigeren omdat je geen "klant" bent daar?
Het maakt hier niet uit welke kliniek ik bel, geen gegevens nodig, die nemen ze daar wel op.
Dit is toch te belachelijk voor woorden! :(
Sterkte met het verlies van je katje :(:)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:56

wat sneu.. weet je aan de ene kant herken ik wel het "probleem" van de dierenarts als ondernemer zijnde. wij hebben ook wel eens dat klanten spullen in een andere plaats halen omdat het daar nou net 10,- goedkoper was maar dan wel verwachten dat wij de service verlenen als er wat is! dus dat ie zich ergerde kan ik me voorstellen maar daarin tegen gaat het bij ons "maar" om spullen en geen levende haven!!!( en lossen wij vaak toch het probleem op maar dan tegen vergoeding) in dit geval vind ik het echt ronduit belachelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:02

Pauline schreef:
MissAnnemijn schreef:
Dit mag absoluut niet, ik zou hem voor de tuchtraad slepen! Wat een eikel zeg :(

Ik ook. Wat ontzettend verdrietig zeg, sterkte met het verwerken want dat zal niet zo makkelijk zijn.

Allereerst vind ik het vreselijk voor jullie wat gebeurt is :(:) .. Ik zou er neit aan moeten denken.

Ik zit hier vol verbazing te lezen en zou absolut zeker de desbetreffende DA voor de tuchtraad slepen, IDIOOT !!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:11

Oh wat vreselijk... ten eerste: sterkte met het verlies van je kleintje.

Ten tweede: zelfs als dit wettelijk mag, moreel gezien vind ik dit absoluut niet kunnen. Klacht indienen en anderen in de omgeving op de hoogte brengen zou ik zeker doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:21

Ik denk dat ik naar de praktijk toe zou gaan, in de (het liefst volle) wachtkamer het voorval zou uitleggen en melden dat je hiermee naar het tuchtcollege stapt.
Wàt een idioot van een DA zeg!

Ik heb eens 's nachts een wildvreemde DA haar bed uit gebeld. Zij heeft mijn hond geholpen en heeft de volgende dag nog een nacontrole gedaan. Zo kan het dus ook...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:21

Echt belachelijk Siet dat dit is gebeurt en ik zou het er ook niet bij laten zitten hoor.
Ik zou inderdaad Hotze verhaal laten gaan halen.

Maar ik snap het niet he... je heb niet alles om de hoek zitten dus je bent dan altijd afhankelijk van de DA op zo'n moment die het dichtste bij zit. In dit geval deze praktijk.
Dan gaan ze toch niet weigeren.. zijn ze van de pot gepleurt ofzo...

Arm kattenkind... sterkte en een knuff
xxxxxx

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:29

Ach meis! Heftig zeg dat je je kleine poezel zo snel achteruit ziet gaat en overlijdt! Heel veel sterkte met dit grote verlies! Ik zou kijken of je rechtsbijstand hier iets mee kan. Ze hebben niet voor niets een eed af gelegd!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:34

Goh meid heel veel sterkte. En idd dierenartsen mogen niet wijgeren.
Ik heb een EHBD (eerste hulp bij dieren) diploma en dan mag ik ook geen hulp weigeren.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:55

Jezus Sita :\
Ben ook met stomheid geslagen , wat slecht van die DA!
Je zult denken dat die mensen hart voor dieren hebben toch.
Wat mij betreft kun je zeker klachten indienen, je krijgt er je poes niet mee terug helaas, maar dit kan niet worden weg gestopt.
Wie weet hoeveel mensen hij dit flikt.

Ik heb overigens alleen je OP doorgelezen en de eerste 2 reacties, ik lees zo even verder want er komt nu wat tussen.
Wil je iig veel sterkte wensen, ongelofelijk dit. :(:)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:24

Sita_ schreef:
Ik heb dus geen idee wat de oorzaak kan zijn, het kwam ineens opzetten en het was op krap 2 uurtjes gebeurd..

Wat jij omschrijft lijkt precies op wat er met een hond van een vriendin gebeurt is.
Zij liep ineens niet meer kon alleen maar liggen maar was goed bij verder.
Van het 1 op het andere moment begon zij ook te kwijlen enz..

De DA heeft ze naar, iets in Drenthe? gestuurd, daar heeft ze nog een nacht volgehouden maar is uiteindelijk gestorven.
Ze kreeg al niks meer mee en had moeite met ademen.
Deze hond was pas 3.

Wat de oorzaak is geweest weten ze niet, of er is iets misgegaan in haar kop of wat anders.
De DA;s zeiden dat open maken geen zin heeft omdat de kans heel klein was om te vinden wat er is.

Nogmaals veel heel veel sterkte.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:36

Pauline schreef:
MissAnnemijn schreef:

Als je deze link bekijkt bij ,,veel gestelde vragen,, staat het volgende;
>>Is een dierenarts altijd verplicht om een dier te behandelen als de eigenaar daar om verzoekt?
Antwoord: Nee. Het VTC is van oordeel dat de verplichting om diergeneeskundige hulp te verrichten alleen bestaat als spoedeisende hulp noodzakelijk is. Van een spoedeisende situatie is slechts sprake als het leven van het betreffende dier direct in gevaar is.<<

Je maakt dus goede kans mocht je hem aanklagen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 12:37

Een vriendin had me een berichtje gestuurd op FB, zij is haar kitten met 6 weken oud verloren aan dezelfde symptomen. Dat bleek een hersenbloedinkje te zijn.

Mijn vriend moet om half 5 bij onze huidige DA zijn, dan krijgen haar zusjes de 2e enting en gaat Lilly mee voor sectie. Ze gaan dan ook bespreken hoe mijn vriend dit akkefietje met de andere DA het beste aan kan pakken. De assistente was iig geschokt toen ik vanmorgen belde.
Ik moet vanmiddag werken dus kan helaas zelf niet mee.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:40

Sorry,ik was even vergeten om jouw en je vriend veel sterkte te wensen met het verlies van Lilly.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:41

Faruba: Ik speel even advocaat van de duivel nu hoor.

Dit moet dan wel via de telefoon beoordeeld kunnen worden.
Er vanuitgaande dat dit gesprek niet opgenomen is, wordt het waarschijnlijk een welles-nietus situatie....

Nogmaals...ik vind het echt een kalote situatie en ik vind ook dat je als dierenarts altijd klaar moet staan voor dit soort gevallen.......het is je werk/roeping (tis vaak wel mee dan alleen werk).
Want, waarom die je het anders?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:52

Paintlinger schreef:
Faruba: Ik speel even advocaat van de duivel nu hoor.

Dit moet dan wel via de telefoon beoordeeld kunnen worden.
Er vanuitgaande dat dit gesprek niet opgenomen is, wordt het waarschijnlijk een welles-nietus situatie....

Nogmaals...ik vind het echt een kalote situatie en ik vind ook dat je als dierenarts altijd klaar moet staan voor dit soort gevallen.......het is je werk/roeping (tis vaak wel mee dan alleen werk).
Want, waarom die je het anders?

Ik denk dat ze wel een goede zaak hebben. Ten eerste kan er worden aangetoond dat ze gebeld hebben. Dat er sprake was van een spoedeisende zaak blijkt wel uit het feit dat de kitten kort daarna is overleden. Een van de dingen wat hij wel kan zeggen is dat TS kon komen en dat ze dat verkeerd begrepen hebben. Maar hij zal ongetwijfeld niks genoteerd hebben en dan zit hij wat betreft dossiervorming al fout. Een tuchtzaak zal hem in ieder geval veel buikpijn bezorgen ook al krijg je het niet 100% rond en dan laat hij het in het vervolg wel uit zijn hoofd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:55

Wat naar zeg! Hopen dat dit opgelost kan worden want dit is niet normaal. Heel erg veel sterkte.