Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kentaro schreef:Ik zou geen medicijn van de dierenarts aanraden!
Dit artikel kreeg ik vorig jaar van de hondenvereniging:
Geen medicijnen
De Hondenbescherming waarschuwt baasjes echter om hun hond geen kalmerende middelen toe te dienen tijdens Oud en Nieuw. Volgens de Hondenbescherming bevatten sommige medicijnen de werkzame stof acepromazine. Er zijn sterke vermoedens dat het medicijn juist de geluidsgevoeligheid vergroot, terwijl het dier zijn angst niet meer kan uiten omdat het medicijn de spieren verslapt. „Het medicijn is bijvoorbeeld bekend onder de merknaam 'Vetranquil'”, aldus woordvoerder Just de Wit van de Hondenbescherming. „Hondenbezitters denken vaak dat het fantastisch werkt omdat ze niets aan hun hond meer zien. Wanneer de geluidsgevoeligheid door het medicijn wordt vergroot, lijdt de hond echter wel degelijk. Terwijl hij dit niet kan uiten.”
Kentaro schreef:Dan heb je echt ontzettend veel geluk!!!
Onze taro was als pup en 1 jarige ook totaal niet bang voor vuurwerk!! Tot het jaar erop m'n vriend even alleen met Kazuo naar buiten ging, net de hoek om kwam en een of andere achterlijke....... van dat zware belgische vuurwerk het achterpad in gooide............ Ik heb werkelijk nog nooit een hond zo horen gillen!!!!
het wordt helaas met de jaren erger...
. En idd elk jaar word erger ze wilt nooit op schoot ofzo maar om 12uur kruipt ze het liefste in je. Nou probeer dr dan maar te negeren en doen of er niks aan de hand is bijna onmogelijk.
.Roosje01 schreef:jammer dat nog niemand ervaringen heeft met die band.
)

steenbok1980 schreef:Hoe oud is je hond eigenlijk?
Hier ook een bang exemplaar. Ik doe de combi: rust compositum, stress druppels en rescue redemie. En de laatste dagen van het jaar: hond uit logeren in het pension, daar is het veel rustiger voor hem.
anoukkk. schreef:Het Thundershirt werkt echt heel erg goed.. Net precies werd er hier een rotje afgestoken hond dus helemaal aan het shaken wou niet mee wandelen blijft in zn hoekje zitten, dus wij doen hem zn shirtje aan goed strak en hij is meteen weer opgewekt en loopt zo mee naar buiten om te wandelen..