Nederlandse Cesar Milan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Nederlandse Cesar Milan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:25

Ze schrok er zelf van toen ik op de grond lag haha. Oh thanks! Ze komt uit België inderdaad, en ze is ook al 9. En tja, ik blijf het toch het mooiste vinden, gecoupeerde oren.

Ik keek CM altijd regelmatig. Het is ook niet zozeer dat ik een hekel heb aan de dominantie theorie (Een hond vertrouwt namelijk degene die hem domineert), maar wel aan de manier waarop deze wordt ingezet.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:32

Jah vind ik ook het mooiste hoor, gecoupeerde oren! alleen hebben we die van ons gewoon uit Nl, dus tjah, hier mag het niet he!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 05:17

Wij hebben deze man hier laten komen: http://www.honden-fluisteraar.nl

Ik lig in een deuk om de € 62,50 voor 2,5 uur, had ik meteen gedaan!! Wij hebben voor de bovenstaande trainer ruim 200 euro betaald voor 2 uurtjes. Dus ik vind die ander een koopje!

Overigens was het zeker nuttig, maar totaal niet voldoende tijd om de problemen op te lossen. Ze zijn dus ook niet opgelost.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 07:43

Nuage schreef:
Wij hebben deze man hier laten komen: http://www.honden-fluisteraar.nl

Ik lig in een deuk om de € 62,50 voor 2,5 uur, had ik meteen gedaan!! Wij hebben voor de bovenstaande trainer ruim 200 euro betaald voor 2 uurtjes. Dus ik vind die ander een koopje!

Overigens was het zeker nuttig, maar totaal niet voldoende tijd om de problemen op te lossen. Ze zijn dus ook niet opgelost.

Heeft wel erg weinig informatie op zijn site staan! Maarree... 200 euro voor 2 uurtjes? :x Sorry maar dat zijn toch geen normale prijzen meer?! :=

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:18

cinn87 schreef:
Cesar komt idd ergens april/mei 2012 weer naar NL!
Ik heb zelf het geluk mogen hebben om hem persoonlijk te ontmoeten en een erg leuk gesprek met hem gehad waarbij we heerlijk een hapje hebben gegeten :o Erg aardige man maar ik merkte wel dat ie erg geleefd word door alle mensen om hem heen die best wel veel voor hem bepalen.
Mijn vriend heeft met onze hond 3x in zijn show opgetreden en we zijn voor volgend jaar weer gevraagd ;)
Geloof alleen wel dat de kaarten ontzettend duur zijn ;(

* is jaloers!!! * Wat onzettend gaaf, dat is toch mooi om een gesprek met hem aan te knopen. Ik zou echt honderden vragen hebben, ik vind zijn methodes enorm interessant. Leuk dat jullie hond meedoet!
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat hij een keer hier in NL een tour gaat doen. Dan komt mijn doggie wel in aanmerking, voor de show is het een te zwaar geval...

Greetje61

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:43

cinn87 schreef:
Ik heb zelf het geluk mogen hebben om hem persoonlijk te ontmoeten en een erg leuk gesprek met hem gehad waarbij we heerlijk een hapje hebben gegeten :o Erg aardige man maar ik merkte wel dat ie erg geleefd word door alle mensen om hem heen die best wel veel voor hem bepalen.
Mijn vriend heeft met onze hond 3x in zijn show opgetreden en we zijn voor volgend jaar weer gevraagd ;)

Oh zijn jullie dat met de Staff? Dan heb ik jullie ook backstage gezien! Leuke hond hebben jullie! Ik heb Cesar ook persoonlijk ontmoet, eerst in Engeland, een week lang ben ik met zijn tourbus meegeweest en in mei dit jaar weer een aantal dagen. Geweldige ervaringen zijn dat geweest.

Wat betreft de prijzen voor de kaartjes ... ik heb daar op Hyves ook al een hele discussie over gehad ... het goedkoopste kaarte is 42,90 .... ik vindt dat niet deur, ik heb de prijs vergeleken met andere artiesten die ergens optreden en sommige zijn veel duurder. Dus dat valt best mee hoor.

Greet

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:48

Greetje61 schreef:
cinn87 schreef:

Oh zijn jullie dat met de Staff? Dan heb ik jullie ook backstage gezien! Leuke hond hebben jullie! Ik heb Cesar ook persoonlijk ontmoet, eerst in Engeland, een week lang ben ik met zijn tourbus meegeweest en in mei dit jaar weer een aantal dagen. Geweldige ervaringen zijn dat geweest.

Wat betreft de prijzen voor de kaartjes ... ik heb daar op Hyves ook al een hele discussie over gehad ... het goedkoopste kaarte is 42,90 .... ik vindt dat niet deur, ik heb de prijs vergeleken met andere artiesten die ergens optreden en sommige zijn veel duurder. Dus dat valt best mee hoor.

Greet

Jah met die staff idd! Wat toevallig zeg! Welke hond waren jullie? Kleine wereld hè :D
Ow ik dacht dat die kaarten erg duur waren. Maar zie je wel wat dan voor die prijs want vind de NMH erg groot ondanks datzelfde van die grote schermen op het podium hadden.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:23

Marloes__ schreef:
melissa256 schreef:
ik heb het levende bewijs in huis gehad die echt wel elke keer hogerop in de rangorde wilde staan, boven de andere honden en boven mijn ouders en mij. Hij walste ook vaak over mijn ouders heen alleen bij mij lukte dat niet omdat ik altijd dat "gevecht" ben blijven aangaan en me ouders hadden dan altijd zoiets van laat maar want hij geeft toch nooit op, hij blijft toch altijd proberen. Ik gaf hem ook altijd als laatste een beloning of zijn eten, liet hem als laatste uit. Bij mij kwam hij pas achter de andere honden omdat hij er ook als laatste bijkwam. Wij hadden ook voor hem een loopband gekocht om toch zijn extra energie kwijt te kunnen en wat vond hij dat leuk zeg !! hij was er nooit met geen mogelijkheid af te krijgen. dus dat is een hele goede tip geweest van cm

Sorry maar een loopband vind ik zo belachelijk... Ga wat doen met je hond zodat hij zijn energie kwijt kan! Fietsen, hardlopen...

Nee, voor mij geen CM of andere trainer die traint op basis van een dominantie theorie.[/

wie zegt dat wij niks doen met onze honden?! dat heb je mij niet horen zeggen !!! en die hond vond het hartstikke leuk om op de loopband te lopen, als je de loopband heel de dag aan zou laten staan zou hij heel de dag gelopen hebben !! En het boek van CM heeft bij onze honden heel goed geholpen !! En sins onze honden op de loopband gaan/ging zijn ze veel minder nerveus !! ( Mechelse herder en kruising Mechelse herder rottweiler).

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:24

briitje schreef:
Jaa! Ik ben groot Cesar Milan fan :o! Heb respect ervoor hoe hij sommige dingen bereikt, en vind het dan ook zeer jammer dat hij niet in NL cursussen of bijeenkomingen geeft.

Dus mijn vraag: Is er in NL een gedragstrainer (mag ik hem zo noemen :z?) die het zelfde werkt en het zelfde beeld heeft als Cesar.
Mensen hier ervaring mee? Ben zeer benieuwd! :Y)

Hij is pas geweest hoor, in de Ahoy geloof ik, en hij komt volgend jaar weer.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:33

Het wil ook niet zeggen dat als je de loopband gebruikt verder geen andere dingen doet. Ik vind het juist goed, zo heeft een hond met teveel energie een uitlaatklep waar die zich volledig op moet concentreren en niet afgeleid kan raken.
Het is niet voor alle honden nodig, maar ik zie er de schade niet van in als je het op de juiste manier doet. Als je ook alleen de loopband gebruikt is het niet goed, ik vind dat je daarnaast ook activiteiten moet ondernemen met je hond.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:16

sunny_l0ve schreef:
Het wil ook niet zeggen dat als je de loopband gebruikt verder geen andere dingen doet. Ik vind het juist goed, zo heeft een hond met teveel energie een uitlaatklep waar die zich volledig op moet concentreren en niet afgeleid kan raken.
Het is niet voor alle honden nodig, maar ik zie er de schade niet van in als je het op de juiste manier doet. Als je ook alleen de loopband gebruikt is het niet goed, ik vind dat je daarnaast ook activiteiten moet ondernemen met je hond.

bij ons was het idd een uitlaatklep voor de enegie die hij echt niet kwijt kon en om hem minder nerveus te maken want het hielp echt heel goed bij hem.

Greetje61

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:59

cinn87 schreef:
Jah met die staff idd! Wat toevallig zeg! Welke hond waren jullie? Kleine wereld hè :D
Ow ik dacht dat die kaarten erg duur waren. Maar zie je wel wat dan voor die prijs want vind de NMH erg groot ondanks datzelfde van die grote schermen op het podium hadden.

Wij waren er niet met een hond, ik ben ambassadeur van Cesar en help voor, tijdens en na de show mee met van alles en nog wat.

In de HMH hingen grote schermen, die zullen er in Ahoy ook wel hangen, dan zie je genoeg, soms zelfs nog beter als dat je vooraan zit. Die camera maakt hele leuke close-ups, die zie je dan wel op het grote scherm maar niet als je alleen het toneel kunt zien.

Greet

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:11

@ Greetje61: help jij dan ook met de honden voor de show selecteren enz.?
Wel leuk om te doen! Is het ook een betaalde baan of niet? Ben benieuwd wat het precies inhoudt.

In HMH was het inderdaad erg goed te zien, die schermen zijn ideaal maar ook het podium kon je goed zien!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:13

Hoe worden die honden eigenlijk geselecteerd die mee mogen doen? Ik zou er echt een heleboel voor over hebben om mijn hond door hem te laten trainen :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:15

Ik weet wel dat je je honden kan inschrijven (had al gekeken), maar dat kan pas in maart.
Verder zijn er eisen waar je hond aan moet voldoen, dus niet te ernstige problemen. En wat ook belangrijk is, je hond moet het gedrag ook nog tonen wanneer die op het podium staat ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:18

Waar kun je dat vinden? Oh mijn hond zal het gedrag vast nog wel vertonen :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:22

http://cesarmillanlive.com/ en dan Dogs in the Seminar...
Krijg je vanzelf application form te zien.

En wat is je hond zijn/haar probleem? :P

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:32

Nou ik heb er 2, met allebei hun eigen problemen.

Hond 1: Bange hond, bang om over sommige stukken vloer te lopen. Door haar angst valt ze uit naar auto's/busjes/scooters/kleine witte hondjes/ etc. Vooral als ze wit zijn :? Incl. ijsberen op tv :+ Is op de momenten van uitvallen erg moeilijk te corrigeren en heeft hierbij ooit mijn man gebeten in zijn bovenbeen. En het gaat hier om een rottweiler :o

Hond 2: ADHD to the max. Zóóóó ontzettend druk en er is niet normaal mee te wandelen. Ze trekt als een malle. Verder ook thuis veel te druk, ze springt tegen iedereen op en doet mensen daarmee echt pijn. Dit is een krusing rott x berner sennen. Dus ook een flinke.

Over het algemeen gaat het heel goed hoor met mijn honden, we lopen ook met de riemen zoals Cesar Milan ze gebruikt op tv. Alleen we doen toch nog iets fout want ik eindig soms alsnog met een brandblaar op mijn hand en de hond trekt nog steeds... Tegenwoordig laat ik mijn honden alleen nog 's nachts uit. (mijn man dus overdag) Beiden luisteren dan beter en ik kan hond 2 loslaten zodat ze energie kwijt kan. Zonder afleiding luisteren beide honden dus best goed, maar zodra er veel om ons heen gebeurd is het voor mij niet te doen. Ik word gewoon kapot getrokken. Aan de ene kant loopt hond 1 rond met een chagrijnige kop grommend naar alles wat wit is. En als ze de kans krijgt ontploft ze (uiteraard probeer ik dit altijd voor te zijn door een por te geven, dit lukt redelijk goed). En aan de andere kant loopt de dolle beuker met d'r blije kop keihard aan me te trekken en ze wil overal heen. Als ik een sprintje moet trekken met de honden dan is dit ook degene die gewoon tegen me op begint te springen :+ Ze is héééél moeilijk te corrigeren want alles is leuk, ALLES!

Nou dat dus :D

*edit*

Ik zie nu op de site dat hond 1 al niet in aanmerking komt. Snap ik wel, ik betwijfel ook of ze uberhaupt het podium op zou durven. Hond 2 komt wel in aanmerking: "A teenage dog (age 9 month to 3 years) that has no manners he/she jumps all over people/the couch/doesn’t wait at the door or rushes his food, doesn’t sit and wait for food".

Maar helaas is ze daarvoor net iets te goed opgevoed :o Want Mila gaat wél zitten als ze eten krijgt en wacht met eten totdat ze toestemming krijgt. Maar voor de rest valt ze erg onder de omschrijving :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:44

Oei ja dan kan je cesar's hulp wel gebruiken!
Pittige honden dan als ik het zo lees. Zo te lezen ben je wel al op de goede weg (Y)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:49

Ja als ik het zo opschrijf klinkt het nogal dramatisch, maar in de praktijk heb ik 22 uur per dag gewoon te maken met in totaal bijna 60kg slapende, stinkende honden hier :+ Pas als we gaan lopen of als we visite krijgen (hond 2 bespringt rustig mijn oma :oo ) steken de problemen de kop op. Overigens zijn beiden niet agressief naar andere honden, in tegendeel zelfs. Wat ik wel heel graag aan Cesar zou willen vragen is wat ik moet doen als ze allebei gaan liggen zodra we een hond naderen. Dit doen ze namelijk allebei en ik kom geen meter meer vooruit. Maar helaas is de hond in kwestie dan rustig nog 100 meter verwijderd :+
De trainer die we hadden ingehuurd http://www.honden-fluisteraar.nl zei dat ik het niet moest toestaan en door moest lopen. Toch vind ik het aan de andere kant een hele fijne manier van "voorstellen" want wij komen zo totaal niet bedreigend over. Ik weet niet of ik me daarmee moet bemoeien en daardoor mijn honden mogelijk kwetsbaarder maak.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:57

Wat leuk dat er weer zoveel reacties zijn.

@ Nuage 62,50 is vergeleken met 200 euro inderdaad niet zo duur. Maar wel veel geld, als het niets is. Snap je? En dat weet je helaas niet van te voren.

@ Marloes dat een loopband bullshit is ben ik het niet mee eens. Je kan nog zoveel lopen met je hond, maar dat betekend niet dat hij ze energie er allemaal uit heeft. Dan vind ik dit een prima hulpmiddel. Als het tenminste niet alleen bij de loopband blijft. Maar helaas wilt onze dogo er niet op lopen (als die aanstaat tenminste), dus als mensen tips hebben, GRAAG!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:58

Nuage schreef:
Ja als ik het zo opschrijf klinkt het nogal dramatisch, maar in de praktijk heb ik 22 uur per dag gewoon te maken met in totaal bijna 60kg slapende, stinkende honden hier :+ Pas als we gaan lopen of als we visite krijgen (hond 2 bespringt rustig mijn oma :oo ) steken de problemen de kop op. Overigens zijn beiden niet agressief naar andere honden, in tegendeel zelfs. Wat ik wel heel graag aan Cesar zou willen vragen is wat ik moet doen als ze allebei gaan liggen zodra we een hond naderen. Dit doen ze namelijk allebei en ik kom geen meter meer vooruit. Maar helaas is de hond in kwestie dan rustig nog 100 meter verwijderd :+
De trainer die we hadden ingehuurd http://www.honden-fluisteraar.nl zei dat ik het niet moest toestaan en door moest lopen. Toch vind ik het aan de andere kant een hele fijne manier van "voorstellen" want wij komen zo totaal niet bedreigend over. Ik weet niet of ik me daarmee moet bemoeien en daardoor mijn honden mogelijk kwetsbaarder maak.

Is het niet zo, dat als ze gaan liggen, het 'jagend' over komt? Correct me if im wrong {:) En is je hond kwetsbaar als je wel doorloopt dan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:15

Nee ze gaan helemaal plat liggen, inclusief hoofd op de grond. Dus het is onderdanig. Als we gewoon doorlopen dan kom je dus als hond zelfverzekerd aanlopen en zeker omdat ze samen zijn kan dat een reactie bij de andere hond oproepen als deze zich bedreigd voelt. Of althans, dat is dus mijn theorie.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:20

Nuage schreef:
Nee ze gaan helemaal plat liggen, inclusief hoofd op de grond. Dus het is onderdanig. Als we gewoon doorlopen dan kom je dus als hond zelfverzekerd aanlopen en zeker omdat ze samen zijn kan dat een reactie bij de andere hond oproepen als deze zich bedreigd voelt. Of althans, dat is dus mijn theorie.

Okey dat was me idd niet duidelijk, dat ze helemaal met de kop plat gingen liggen. Dat komt inderdaad onderdanig over. Maar als je doorloopt, ze kwetsbaar opstelt, heb ik zo mijn twijfels bij. Je kan ze natuurlijk ook leren negeren, toch :P?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:23

Hahaha nou dan mag Cesar wel even een weekje hier op de bank komen slapen denk ik voordat ik voor elkaar krijg dat mijn honden een andere hond negeren :+ :+ Het lijkt me ge-wel-dig! Maar ik krijg dat niet voor elkaar iig.