Vers vlees, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Vers vlees, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:00

Je kunt ook een kijken op de site van Lupa diervoeding in Budel. Daar verkopen ze bijna alle merken kvv en ze kunnen je goed adviseren. Ze leveren volgens mij nog aan huis ook.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:18

ik ben zo lui geweest om niet de reacties boven mij te lezen.. (sorry)

ik heb 2 honden: -een jack russel kruising van 8 kg en 3 jaar: allergisch voor iig suiker en wol (krijgt dan jeuk, wondjes en 'reversed sneezing'. - een bull terrier teefje van 23 kg en 11 maanden, zij moet show klaar gemaakt worden en wij willen graag met haar fokken: vinden het dus erg belangrijk dat ze een hele goede start meekrijgt.

in eerste instantie kocht ik carnibest (de rode worst= naturel) dit kun je een volwassen hond 1 ker per dag voeren (ik merk dat ze bij 2 keer voeren slecht eten en omdat het in tegenstelling tot brok niet verder uitzet in de maag is dit verantwoord) dit kost echter 3,50 per kilo en ik voer (beide honden samen) 1 kilo per dag: duur dus. (overigens krijgt de bull terrier het dubbele van de hoeveelheid van een volwassen hond van haar gewicht omdat ze nog volop in de groei is) ik kocht altijd 30 stuks en die gingen dan in de vriezer. hoe lang je ze officieel in de vriezer kunt bewaren weet ik niet.

nu ben ik overgestapt op barf. dit omdat carnibest toch wel erg duur was, ik met de jrkruising erg moest oppassen dat ie niet te dik werd en omdat er (natuurlijke) kleurstoffen in carnibest zitten waardoor onze witte BT een rode neus en oren kreeg :=
barf is veel eenzijdiger samengesteld en daarom moet je iets meer nadenken over wat je precies voert. ik zorg ervoor dat de honden 7 dagen in de week een andere soort krijgen bijvoorbeeld: vette vis, ree, rundkip, ingewanden, zalm, fazant en haas. (er zijn nog veel meer soorten waaronder paard en kuiken. de kuiken vreten ze hier niet.. verwende krengen) dan krijgen ze van al het goede een beetje mee. omdat er niets is toegevoegd in barf wordt er wel gewaarschuwd voor vitamine te kort. barf zelf raad aan om er pakketten met vitaminen bij te kopen. ik doe dat niet: mijn honden krijgen sochtends een groente/ fruit (denk appel, wortel, komkommer, mandarijntje, boontjes oid) en ik voer ze vitamine C (gewoon die voor mensen maar dan zonder suiker. de honden denken dat dit hun beloningssnoepjes zijn en zijn er gek op) af en toe vul ik het aan met een beetje rijst.
sinds ik barf voer heeft de bt veel meer energie (jammer voor mij haha!), een witte vacht en roze huid ipv rood en ze heeft er minder van nodig. onze jr kruising heeft er meer van nodig maar zit veel mooier in zijn vacht. ze moesten allebei wel erg wennen aan de verschillende smaakjes elke dag. ik voer in het totaal nog steeds 1 kg per dag en ben per kg 1,75 tot 2,95 kwijt. ook van de barf koop ik in voor een maand.

zowel de barf als de carnibest koop ik bij de fokker van onze BT, zij is onafhankelijk distribiteur (of hoe noem je dat?) en voorziet half vleesetend groningen van dit voer:)

zo, lang verhaal: hoop dat je er wat aan hebt :)*

edit: afwisselen met brok kan (bijv 3 keer vlees en 4 keer brok in de week) maar dan kun je het beste een niet geexpandeerde brok voeren (die zet minder uit in de buik waardoor het verschil voor het hondenlijf kleiner is) dat is inderdaad goedkoper. ik wissel wel af met brok maar met name op die dagen dat ik vers vlees klaar maken even niet handig vind. omdat ik de BT echt een hele goede start wil meegeven en de JRkruising allergisch is geef ik het liefst gewoon zo natuurlijk mogelijk vlees.
edt2: bij barf zit er in de kip en kuiken en gevogelte varianten nog vermalen bot. de kuikens zijn zelfs volledig herkenbaar. de carnibest in de rode verpakking bevat geen rijst.
Laatst bijgewerkt door m_ss op 02-12-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Re: Vers vlees, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:25

Heb alleen even je OP gelezen, onze hond heeft ook een allergie. Je ziet precies wanneer ze wat gegeten heeft wat niet mag. :=
Zij heeft hypoallergene brokken gehad, die waren wel erg duur.. We hebben daarna nog wat merken geprobeerd maar ze zitten nu op Carvom. Tenminste, de laatste tijd krijgen ze 2x per dag vlees.
Zij is wel te dik (amerikaanse bulldog teef van 50 kg := , hoort ong 45 te wegen) en zij krijgt 2x per dag een half bakje smuldier. Maar onze andere am. bulldog teef van 35 kg krijgt een heel bakje. :)
Ze heeft nu bijna geen last meer van bulten, uitslag of schilfers. Alleen het likken aan haar poten is een tik geworden waardoor die wel vaak open liggen..
Smuldier kost in de meeste winkels 49 cent per pakje, in de vriezer bewaren en een dag van tevoren laten ontdooien.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:22

Magrathea schreef:
Ik volg ook even, ben me er ook een beetje op aan het oriënteren :)

Wat ik me afvraag, kan je ook bijvoorbeeld één maaltijd per week vervangen door vlees? Want helemaal overstappen wordt wel erg prijzig denk ik ;) en ze doet het op deze brokken prima dus dat is het probleem niet.

@ Machie, waarom wil je per se niet dat je hond rijst krijgt? Voor zover ik weet is het goed voor de darmen, en als je hond het lekker vind kan het nog zo tegennatuurlijk zijn maar dat je hond lekker kan eten lijkt me toch het belangrijkste :)

Over die burgers heb ik nog een grappig verhaal.. Een kennis van me kocht vaak van die hamburgers voor de hond, als traktatie. Nu wilde haar vriend een keer 's avonds hamburgers maken.. En na het opeten klaagde hij dat ze zo flauwtjes waren, dat ze dat merk maar niet meer moest kopen.. Nou je raad het al, hij had die hondenburgers op zitten eten _O-

dat kan wel, dat heb ik eerst ook gedaan maar dat geeft geen resultaat in of de hond er beter uit zal gaan zien.
het prijzige valt reuze mee, ik ben helemaal overgestapt op lotgering en voerde eerst royal cannin, waar ze overigens veel meer van moesten eten om op gewicht te blijven. lotgering is prima vlees, ik vind het wel handig verpakt want ik snij het door midden en verdeel het over mijn 2 honden, klaar is kees. ook leuk; bij lotgering bestel ik ook bijv zalmkoppen, lamsribben, kipkarkas etc vinden ze heerlijk en ze vinden eten echt een groot feest! als ik s avonds naar binnen kom doen ze een wedstrijdje wie het eerst bij de keuken is. het is echt heel leuk om te zien hoeveel die honden er van genieten. en je hoeft er helemaal niet veel van te geven
info: http://www.lotgering.nl/Vlees.aspx

de rijst die toegevoegd word is zo weinig dat het helemaal geen nut heeft voor een hond, er word amper wat in het lichaam opgenomen en is voor de voerleverancier dus gewoon een goedkope vulling..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:45

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:57

vis wordt hier geweigerd. dat eet hij echt niet :n

ach, zal best dat er rijst in carnibest zit, maar hij doet het er wel het beste op. van andere merken gaat hij op den duur kotsen.
en ik heb een erg leuke korting op carnibest, dus daardoor is het best te doen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 21:00

inderdaad een lekker zalmkoppie zeg! haha lekker buiten voeren inderdaad:P
dat zou ik ook doen... geen zin in een huis dat heerlijk naar zalmkop ruikt haha

veel info weer.. hondje net eten gegeven... ze springt zelfs al op en neer voor de bak... en als ze dan moet zitten en wachten komen steeds haar voorpoten van de grond haha... zo enthousiast is ze...
voor brokken kwam ze de mand nog niet uit...

ook valt het me op, dat onze hond maar de helft drinkt van wat ze normaal drinkt...
had sowieso al het idee dat de brokken erge dorste opwekken... maar lijkt nu echt weg te zijn!

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:08

keshia schreef:
ook valt het me op, dat onze hond maar de helft drinkt van wat ze normaal drinkt...
had sowieso al het idee dat de brokken erge dorste opwekken... maar lijkt nu echt weg te zijn!

inderdaad minder drinken maar nog een erg groot voordeel ( zeker als je op een flatje in de stad woont ) is dat ze veel minder en mooiere ontlasting hebben!

:){

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:33

klopt keshia dat komt omdat er in brokken heel veel zout zit.
en leuk dat je hond het zo lekker vind, hier is het iedere dag ook weer genieten! zo leuk :D
en idd dat soort dingen geef ik echt buiten! haha