Dieet... voor te magere hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:49

Wij krijgen ook nog wel eens te horen dat onze hond zo mager is maar dat is gewoon wat mensen gewent zijn (vooral bij labradors en retrievers zie je er weinig slank :n ). Mensen vonden onze hond al mager voordat ze klaar was met afvallen, volgens onze Da was ze toen nog ruim 3 kilo te zwaar (en dat is aardig wat als het streef gewicht 26kg is). De hond in jou profiel vind ik zo op het eerste zicht niet mager, hij heeft wel een dikke vacht dus misschien dat het iets vertekend.

IK vraag me af of je de richtlijn van het hondenvoer voert meestal is dat namelijk echt veel te veel. En dan is het op zich geen wonder als de hond wat laat staan. Onze DA heeft het ooit uigerekend en onze hond krijgt nu net iets minder dan de helft (?!) van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid die op de hondenvoerzak staat, als je meer geeft word ze/blijft ze eigenlijk te zwaar. (EDIT: onze hond bewoog daarbij ook nog vrij veel (iig wel meer als ik bij ons in de omgeving vaak zie) iedere dag 4x eruit waarvan een lange wandeling van ongeveer 75 min + zwemt zodra het weer het toelaat en deed toen nog behendigheid)

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:35

wij gaven onze hond vlees en rijst of macaroni om aan te komen en de hond die een moeilijke eter is gaven wij vlees met de brokken erdoorheen en steeds een beetje minder vlees erbij en nu eet ze de brokken echt super goed op.

Oryani

Re: Dieet... voor te magere hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 12:14

aan iedereen die gereageerd heeft, even een update!
Hondje krijgt nu af en toe rauw vlees voor z'n kiezen, en ja hoor, dat vindt hij erg smakelijk!
De brokken krijgt hij ook nog, en eet hij nu met meer smaak.
Ik ben ook kleinere porties gaan geven, 's ochtends en 's avonds, en hij begint nu dus ook 's ochtends wat te eten.
Gewicht zie ik er niet meteen aankomen, maar hij eet in elk geval met meer smaak én ook z'n bakje leeg, dus dat gaat goed komen denk ik.
Iedereen bedankt voor de tips!

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:18

Wendy_Chewie schreef:
aan iedereen die gereageerd heeft, even een update!
Hondje krijgt nu af en toe rauw vlees voor z'n kiezen, en ja hoor, dat vindt hij erg smakelijk!
De brokken krijgt hij ook nog, en eet hij nu met meer smaak.
Ik ben ook kleinere porties gaan geven, 's ochtends en 's avonds, en hij begint nu dus ook 's ochtends wat te eten.
Gewicht zie ik er niet meteen aankomen, maar hij eet in elk geval met meer smaak én ook z'n bakje leeg, dus dat gaat goed komen denk ik.
Iedereen bedankt voor de tips!

met rijst en/of macaroni zit er zo weer vet op. onze dierenarts heeft dat toen aangeraden en het hielp echt super !!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:02

ik heb het hier al gelezen maar idd, op vers vlees zetten! ik voerde eerst ook royal cannin. opzich aten ze het wel maar de jongste at langzaam en liet het heel vaak staan.
nu ik op lotgering over ben gegaan worden ze helemaal gek om te eten, ze vinden het heerlijk! laten noooit wat staan en hoef ze nooit aan te moedigen. het is niet veel duurder want van lotgering hoef je niet heel veel te geven (is vet) waardoor ze dus ook goed aankomen maar niet over vet worden. het is helemaal compleet je hoeft dus helemaal niks toe te voegen
(zelf geef ik ze nog wel eens wat groenten extra) maar ze gaan er echt top van uit zien, gevulder, gespierder en prachtige glans op het lijf, maar het belangrijkste voor mij is om te zien dat ze zo ongelooooflijk genieten van het eten :)