Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mijn tuin is afgezet op een vrij simpele en relatief goedkope manier en het werkt, er is er nog nooit een ontsnapt, ze weten niet beter en hebben het naar hun zin, tenminste, zo komt het op mij over 

Letizia schreef:Tuurlijk kan er altijd wat met je kat gebeuren, maar als ik een risico weg kan nemen, dan graag!
Mijn katten zijn mijn huisgenoten, m'n maatjes, ben enorm aan ze gehecht, als hun iets zou overkomen wat ik had kunnen voorkomen, zou ik het mijzelf nooit vergeven
Ik heb btw gewoon HTKtjes, dus wat dat aan gaat geen verschil met een raskat.

Maar voor mij is het een fijn idee.
H_Nalanta schreef:- Omdat een kat minder gedomesticeerd is dan andere huisdieren.. Ze staan dichter bij de natuur.
- Wie zegt dat katten overlast veroorzaken? wát voor overlast veroorzaken ze bijv? Poepen in de tuin? Ach, hier lopen 10-tallen katten door de straat dus dat maakt bij ons niet uit. Dit verschilt gewoon per situatie.
- Honden komen toch buiten? Weliswaar aan een lijn maar een hond kan veel gevaarlijker zijn voor mensen en andere dieren en dus ook veel gevaarlijker in het verkeer, als hij een keer een kat ziet en hij vliegt de weg over..... Een hond komt over het algemeen veel harder aan dan een kat..

Ik snap anders niet waarom aan de natuurlijke behoeften van het ene dier wel tegemoet wordt gekomen en aan de behoeftes het andere dier niet.

H_Nalanta schreef:Het gaat niet over instincten, het gaat over domesticatie.
En jouw honden mogen misschien goed opgevoed zijn, dat geldt niet voor elk dier.
En ja, mijn paarden staan 24/7 buiten met grote schuilstal dus geen schuld..
H_Nalanta schreef:Het gaat niet over instincten, het gaat over domesticatie.
En jouw honden mogen misschien goed opgevoed zijn, dat geldt niet voor elk dier.
En ja, mijn paarden staan 24/7 buiten met grote schuilstal dus geen schuld..

Kan het beest lekker naar buiten zonder overlast te veroorzaken
Miepie77 schreef:honden lopen aan de lijn buiten en poep word opgeruimd en de wei is afgeschermd, paarden lopen ook niet vrij over straat omdat dat natuurlijker is en ze zijn daar echt niet minder blij om, waarom zou je kat dan wel overal moeten kunnen lopen en schijten?
Miepie77 schreef:Letizia schreef:Tuurlijk kan er altijd wat met je kat gebeuren, maar als ik een risico weg kan nemen, dan graag!
Mijn katten zijn mijn huisgenoten, m'n maatjes, ben enorm aan ze gehecht, als hun iets zou overkomen wat ik had kunnen voorkomen, zou ik het mijzelf nooit vergeven
Ik heb btw gewoon HTKtjes, dus wat dat aan gaat geen verschil met een raskat.
idd en jouw katten veroorzaken net als de mijne ook geen overlast voor de buren, doordat ze in de tuin van de buren schijten bv of aanslagen plegen op duiven in de buurt, ik vind het ookwel een bepaalde luiheid om je kat maar naar buiten te trappen, hoef je geen kattebak te hebben en onderhouden, in ieder geval doen ze heel veel buiten dan, was verbijsterd te zien toen een van mijn katten ws ontsnapt en ik snachts liep te zoeken omdat het dan rustig is hoeveel katten er snachts buiten lopen, waarom nemen die mensen dan een kat?