Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Weer wat geleerd. Ik had ook begrepen dat het voor alle dieren ongeveer hetzelfde was.

StableDoor schreef:Ik ben voor jagen, tenzij er op tamme dieren geschoten wordt. De beesten in het wild hebben een veel beter leven gehad dan een kiloknaller in de winkel. Maar bijvoorbeeld de damherten waar ik woon, die worden afgeschoten omdat er een te grote populatie is, terwijl men ze daar zelf heeft uitgezet
Casca schreef:Het jachtseizoen loopt van 15 oktober tot ik meen 31 dec of 15 januari. Dat weet ik niet precies, maar er is een strik jachtseizoen!
Ik ga hier in de omgeving ook vaak mee op jacht. Samen met mijn hond, de jagers zijn echte natuurliefhebbers en schieten hier ook echt niet zomaar alles af. Zo worden fazanten al helemaal niet geschoten en is juist onze hele dag geweldig als we een fazant hebben gezien! Ze worden dan ook bozig als we het hebben over de eerder genoemde praktijken van gefokte fazanten loslaten.
Alhoewel ik dat wel een ander verhaal vind om fazanten uit te zetten en dan na een paar jaar de zwakkere dieren te schieten. Dan kun je de populatie weer terugkrijgen in een gebied.
Ook wordt een haas hier direct uit zijn lijden verlost! Mijn hond haalt het op en ik geef de haas meteen door aan de jager die hem een tik geeft in de nek wanneer dat nodig is. Ook aangeschoten dieren, die dus wel iets geraakt zijn maar verder lopen wordt gemakkelijk een half uur naar gezocht, het moet dan gehaalt worden want je kunt dat beestje niet zo laten lopen! Daar komt mijn hond dan goed van pas!
Erg jammer hoe sommige 'jagers' zich misdragen.. Maar goed, ieder mens is weer anders... De jagers hier zijn echte natuurliefhebbers en doen ook rustig bij de paarden!
Tafje schreef:Laptopmuis schreef:Jagers die de populatie in bedwang houden moeten zich aan strikte regels houden. Ze mogen namelijk alleen bepaalde dieren schieten en dan ook weer eens een bepaald geslacht.
Dat gaat dus maar voor een paar dieren op. Knappe jager die op 50 meter afstand kan zien of hij een konijn of vos schiet van een bepaald geslacht.
T.a.v. het uitzetten en afschieten van tamme dieren; die hebben nooit ervaren bang te moeten zijn voor mens of roofdier. Ook zelf voedsel zoeken of beschutting zoeken voor de kou e.d. weten ze niet. Degenen die niet als een levende schietschijf worden afgeschoten sterven aan kou, honger of een roofdier.
Jagers die dit gebruiken kunnen beter lid worden van een schietvereniging en scgietschijven gebruiken.
haha.colette_007 schreef:Een geit is ook een (vrouwtjes) reehaha.
Ag helaas zijn er ook idd van die zuiplappen bij en hoop blabla, is op meeste plekken wel.
Maar aangezien hier nogal veel mensen 'klagen' dat er op hun word geschoten zo wat, waarom doet men hier dan geen aangifte van?! Ook al kunnen ze niet direct iets doen, als er dossier word opgebouwd is het ook zo afgelopen hoor.
colette_007 schreef:Jagers zijn getraind omdat zelfs op 200m te zien
Seven schreef:IK heb geen probleem met de jacht mits het wordt gedaan voor het behoud van het land en dier en niet voor de sport.