Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Niet elke hond hoeft te leven.
Als je op dergelijke forums zo´n verhaal plaatst komen er onherroepelijk een storm van reacties dat er alles aan gedaan moet worden de hond in leven te houden. Als een hond door karakterfouten, of een slechte opvoeding grote management problemen/risico´s oplevert, gevaarlijk gedrag gaat vertonen, niet met andere dieren samen kan etc, dan is euthenasie een hele redelijke oplossing.
Als je op dergelijke forums zo´n verhaal plaatst komen er onherroepelijk een storm van reacties dat er alles aan gedaan moet worden de hond in leven te houden. Als een hond door karakterfouten, of een slechte opvoeding grote management problemen/risico´s oplevert, gevaarlijk gedrag gaat vertonen, niet met andere dieren samen kan etc, dan is euthenasie een hele redelijke oplossing.
kimmie261 schreef:ik vind ook dat je alles gedaan moet hebben voor je het leven van een dier beeindigd...zou wat worden zeg,om alles wat je maar dwars zit je hond in te laten slapen...
echt er is geen dier die zo makkelijk dood gemaakt wordt als een hond,of waar zo makkelijk gezegd wordt dat ze maar dood moeten,omdat wij mensen anders teveel oplossingen moeten bedenken misschien??...onbegrijpelijk....en walgelijk
kimmie261 schreef:juut,wie zegt dan dat deze hond niet goed in haar kop is??
ik vind haar zo niet heel extreem overkomen,wel heel erg haar erf bewakend en niet gediend van vreemden,maar och...ken wel meer van dat soort honden,alleen die eigenaren houden zo'n hond dan even in een kennel met bezoek,en zorgen ervoor dat deze honden geen gevaar leveren bij bezoek die binnen komt...
als dat al een reden moet zijn om een hond in te laten slapen..
of is de kronkel snappen naar het paard?? dat doen ze hier ook wel,zeker herplaatsers moeten echt even wennen aan de paarden en snappen weleens,tja so be it,went allemaal vanzelf wel...
heb je ook niet gelezen,maar alleen het slechte in de hond wel...Citaat:Buiten het erf is ze eigenlijk best sociaal en zeer vriendelijk.
Wilawander schreef:Als eerste vindt ik het niet raar dat de hond zo reageert als je al de 6e baas is in een jaar tijd + al gesteriliseerd enz. Geen verwijt aan jou maar dat is voor zo'n jonge veel teveel. dat kan zo'n jong ding echt niet verwerken.
Ik zou rust inbouwen, de hond in een kennel zodat er geen vervelende situaties kunnen onstaan, een band opbouwen, dat gebeurt namelijk niet in een paar maand tijd en met de hond werken met iemand die er verstand van heeft. Dat ze je wil bijten geeft namelijk al aan dat er geen baas/hond situatie is en die kan zeker groeien met de juiste hulp.
Wat betreft de gedragstherapeut, ik ben van mening dat diegene niet kan zien na 1 keer kijken hoe de hond functioneert. Schrik daar erg van, zeker met het advies van euthanasie.
kimmie261 schreef:j
dus ja,helaas is het zo dat er verschil is tussen huisdieren en dieren die gehouden worden om opgegeten te worden cq bontjassen van gemaakt te worden....
zeker niet als je met gezond verstand al 2 van de 3 dingen makkelijk kan oplossen...,en daarom moet ze dan toch maar dood??Citaat:Buiten het erf is ze eigenlijk best sociaal en zeer vriendelijk.