Ze zijn inderdaad veel gelukkiger samen, al hebben mijn dames onderling nog wel eens mot. Maar dat geeft niet, want erg heftig gaat het er niet aan toe, ze hebben de ruimte en 1 van de twee is duidelijk de baas. Soms denk ik er wel eens aan om er een (gecastreerde) ram bij te zetten, zodat je echt een groepje krijgt (bij cavia's is dat echt super fijn, een groep met (gecastreerde) beer aan het hoofd), maar de balans tussen mijn dames is prima in orde, maar voor mijn gevoel misschien wat fragiel. Een nieuwe toevoeging zou die balans wel eens danig kunnen verstoren.
Het is echt super leuk. Mijn konijnen leven altijd buiten. Ze hebben een konijnenhok van 2 verdiepingen (dat vind ik te klein overigens) met daaromheen een ren van 2,50 x 1,50/1,00 waarin een graafdeel en een grasdeel zit. Groter zou leuker zijn, maar mijn tuin is beperkt. Verder kunnen ze via een kattenluik het tuinhuis in, waar een nachthok voor ze is gemaakt (lekker uit de wind/regen). Daar zitten ze bijna nooit, maar ik ben gemakzuchtig en voer daar de brokjes, zodat ik niet over een nat hek heen hoef te hangen

En als je ze elkaar dan ziet wassen, lekker tegen elkaar aan ziet zitten, beide alert ziet zijn als er iets gebeurt en, soms, achter elkaar aan ziet zitten (de onderdanigste is de dikste, dus ik grap dan altijd dat ze wordt 'gelongeerd' door de dominantste), dan geniet ik van beide dames.