kat met gebroken heup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: kat met gebroken heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:28

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met de kat. Heb je hem nog in de kooi? Gaat dat "Goed"?
Verwen hem maar lekker!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:34

ja hij zit nog in de kooi durf hem nog niet los te laten wacht daar nog wel even mee heb net even nieuwe foto's gemaakt niet het meest mooie (ging net naar de bak) maar je ziet wel dat hij zijn achterlijf mooi omhoog houd om zijn behoeften te doen.

Afbeelding
Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:36

gelukkig maar, zo zie je maar hoe wonderlijk dat gaat met katten, komt goed :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:40

jah idd zag het in het begin echt niet zitten voor de stress van gaat hij wel of niet poepen maar dat kwam gelukkig na een week in overvloed maar hij stapt nu van mand in de bak en andersom hij gaat echt vooruit gelukkig..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:34

Topic is misschien 3 jaar oud,maar zit nu met dezelfde situatie.Dus heb jullie hulp even nodig. Heup gebroken op 3 plaatsen.

Ik heb van de DA 2 opties gekregen:

Zelfherstel met als gevolg ontstaan van artrose.

Of dure operatie,dat zijn heupkop eraf gehaald word en er geen artrose kan ontstaan. Zo kan hij wel nog gewoon bewegen.

Maar die artrose,is dat bij jullie ook ontstaan?
Want dat lees ik hier niet of niks over.
Heb net ook even met mijn ouders gebeld en die zeggen dat zelfherstel ook gewoon goed moet gaan.Met als voorbeeld kat van de buren.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:42

die van mij had dan alleen veel scheurtjes maar hij heeft er niks aan overgehouden dit is zelf genezen. Ik denk ook dat het per kat verschilt :j ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar weet je ook hoeveel % kans het is op de artrose?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:45

Er is geen percentage gezegd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:46

Mijn kater heeft dit gehad. Hij heeft een tijdje in de badkamer moeten wonen maar hij is helemaal opgeknapt. Heel veel sterkte!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:49

mmm lastige keuze kijk als je een goed percentage weet kan je nog dingen tegen elkaar afwegen, wat zegt jou eigen gevoel hier over? Hoe is jou kat normaal sterke kat of een zorgekindje?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:39

Hij is sterk en uitbundig,ook na zijn ongeluk bleef hij zichzelf,alleen duidelijk met veel pijn. Het mandje van de krabpaal was afgebroken terwijl hij lag te slapen.Hij is dus 2 meter naar beneden gevallen. Hij ging gewoon eten,drinken en naar de bak,maar lag wel de hele dag te slapen.Hij ging alleen als het moest.We dachten dat het vanzelf beter zou gaan.Maar omdat er geen verbetering was zijn we vandaag toch maar naar de DA gegaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:54

Als het over het algemeen sterk en gezond is zou ik zelf niet zo'n ingrepende operatie doen.

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:03

Mijn kat heeft ook ooit zijn heup gebroken. Hier doen ze vaak inderdaad niets aan, maar geneest vanzelf. Die van ons lag gewoon zelf heel stil in een hoekje, dus geen bench. Eten was problematisch. Veel katten hongeren zichzelf uit als ze zich niet lekker voelen. We hebben hem een paar dagen moeten dwangvoeren (heel vreselijke ervaring). Maar het was het waard, want hij heeft nog zeker 6 jaar geleefd voordat hij op bijna 21 jarige leeftijd overleed. Uiteindelijk zag je bijna niets meer aan zijn loopje.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:10

ook hier ervaring helaas met 3 katten.
Zijn er niet aan geopereerd maar gewoon met "rust"
Onze katten zijn vrijheidgewend en werden echt gestressed van in een bench opgesloten te zittten.
Alle 3 de katten zijn dus normaal behandeld zonder pijnstilling, dan geven ze zelf aan wat ze kunnen.

Heeft bij alle 3 de katten hoog uit een week of 3 geduurd omdat ze door de vrijheid sneller spier aan maakte.
En ja de katten konden ook gewoon door het kattenluik naar binnen en naar buiten.

Ook bij onze katten waarvan 1 verbrijzeld bovenbeen er bij had is er geen artrose ontstaan.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:21

Eén van onze katten is 2 jaar terug ook aangereden. Hij had ondermeer een hersenschudding, gebroken bekken, klaplong, enz. de DA adviseerde benchrust gedurende 6 weken. Hij heeft dus de hele tijd in een kleine hondenbench gezeten met een dekentje, een klein kattenbakje en een eet- en drinkbakje. Alhoewel hij toen al behoorlijk op leeftijd was is hij er goed uitgekomen (ergens tussen de 11 en 15 jaar moet hij toen geweest zijn), niks meer aan te zien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:37

Meneer is weer thuis en is gisteren dus geopereerd. Het was gewoon 100% zeker dat er artrose zou onstaan. Hij bleek dus zijn bekken te hebben gebroken en daarboven zaten nog drie breuken, geen scherpe uisteeksels, dus alles kan weer goed aan elkaar groeien. Bij de operatie is zijn heupkop verwijderd zodat er geen artrose kan onstaan. De spieren nemen dan die functie over.
Hij is verder echt zijn oude zelf, kijkt weer lekker brutaal uit zijn ogen, zit niet aan de hechtingen, eet, drinkt en plast gewoon. Hij heeft alleen nog niet gepoept, dus dat houden we goed in de gaten. Met pijnstillers op is hij niet te houden, dus hij zit in de bench en mag met eten er even uit.

Terwijl hij in het hangmandje van zijn krabpaal lag te slapen is deze afgebroken en zo is hij 2 meter naar beneden gevallen. Volgens de DA heeft hij een aardige smak gemaakt, want hij was flink blauw toen ze het haar wegschoren voor de operatie.