Voor het eerst loops, en een enorme vulva..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Voor het eerst loops, en een enorme vulva..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:49

Er is niks mis met de vulva van je teef. Dit is heel normaal.

Als de vulva ontstoken is dan ruik je dat extreem erg. Maar ook tevens dat er groene pus uit de vulva komt.

Mijn DA heeft ons verteld dat je de hond het beste 2x loops kan laten worden en dan onder het mes.
Alleen dan bestaat er ook weer een kans dat ze sneller dik worden.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 12:21

Wendy_Komen schreef:
Het leed dat teven heet ;-)

Schrik niet van de foto's van de vulva. Zijn volkomen normaal qua grote.

Nog een notitie, mocht je willen gaan fokken, en het echt goed willen doen, en voor het ras. Laat dan een MRI maken van haar hoofd, en een hartecho van het hart. En enkel een reu gebruiken die ook zowel een MRI als hartecho heeft gehad. En waarvan alle test natuurlijk goed zijn gevonden. Zonder die tests, en zonder goede uitslagen daarvan is het onverantwoord om te gaan fokken.

Ja dat is idd wat wij gaan doen als we besluiten een nestje bij haar te doen.. Maar wij zijn niet van plan met haar door te fokken!
Tis alleen maar om het 1 keer te doen. 1 keer meemaken..

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:50

gelukzoeker schreef:
Wendy_Komen schreef:
Het leed dat teven heet ;-)

Schrik niet van de foto's van de vulva. Zijn volkomen normaal qua grote.

Nog een notitie, mocht je willen gaan fokken, en het echt goed willen doen, en voor het ras. Laat dan een MRI maken van haar hoofd, en een hartecho van het hart. En enkel een reu gebruiken die ook zowel een MRI als hartecho heeft gehad. En waarvan alle test natuurlijk goed zijn gevonden. Zonder die tests, en zonder goede uitslagen daarvan is het onverantwoord om te gaan fokken.

Ja dat is idd wat wij gaan doen als we besluiten een nestje bij haar te doen.. Maar wij zijn niet van plan met haar door te fokken!
Tis alleen maar om het 1 keer te doen. 1 keer meemaken..

Ahh Oke dus verkeersdrempels en niet verbeteren dus.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:46

..[/quote]
Ahh Oke dus verkeersdrempels en niet verbeteren dus.[/quote]

Sorry??

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:38

Me telefoon maakt er rare woorden van, maar vraag, wat is de meerwaarde van het nest wat je wil fokken? Wat is de toevoeging voor het ras en zijn populatie?

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 21:56

Er is geen meerwaarde, en der is geen toevoeging!!
T is iets wat wij leuk vinden..

De bedoeling van het leven is om te doen wat je leuk vind toch??
Ik geef heel duidelijk aan dat ik 1 malig een nestje leuk zou vinden, maar niet ten koste van alles..
Gewoon omdat ik het leuk vind...

Der word een MRI gedaan, er word een hartfilmpje gemaakt etc. En ja, dit doen wij alles om 1 keer een nestje, en om te kijken of ons hondje 100% gezond is. Is ze dat niet, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een nestje te krijgen..
Ik verbeter dus niet, ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die ook zo kunnen genieten van hun hondje die ik eventueel heb zien geboren worden.. En wil ik zelf graag 1 houden..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:02

Moll schreef:
Me telefoon maakt er rare woorden van, maar vraag, wat is de meerwaarde van het nest wat je wil fokken? Wat is de toevoeging voor het ras en zijn populatie?

Het is wel een hondje uit een heel goede lijn. Als dit hondje door alle testen komt is ze zeker meerwaarde. De populatie van dit ras moet breder. Daarom is het fijn als mensen met 1 hondje 1x een nestje doen met een outcross reu die ook gezond is. (liefst een oude reu van bv ouder dan 7 jaar en nog goed op alles testen)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:17

Gelukszoeker, erg fijn te horen dat je ondanks dat je mischien maar 1 nestje wilt je toch alles op alles zeker wilt weten dat je gezonde dieren fokt en geen cavaliers met een schedel probleem en constante pijn, petje af!

Wat ik dan wel weer bizar vind is dat je zomaar zonder ook maar 1 test te doen op een telefoontje en gesprekje zomaar anti biotica wilt geven aan je hond....
Als je hond ziek is of je denkt dat er iets niet goed is mag ik hopen dat elk zichzelf respecterende dieren eigenaar naar een DA gaat, het laat onderzoeken en dan pas besluit er wel of niet medicatie in te stoppen....
Je weet nog niet eens zeker of er wel of niet een ontsteking is, je laat je door mensen die je niet kent op bokt adviseren en nu doe je er dus niets mee? Wat als ze wel een ontsteking heeft maar geen pus nog...wat als ze dit pas later laat zien en er dan al te slecht aan toe is?

Sorry ik begrijp dit niet....

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:03

Kayila schreef:
Gelukszoeker, erg fijn te horen dat je ondanks dat je mischien maar 1 nestje wilt je toch alles op alles zeker wilt weten dat je gezonde dieren fokt en geen cavaliers met een schedel probleem en constante pijn, petje af!

Wat ik dan wel weer bizar vind is dat je zomaar zonder ook maar 1 test te doen op een telefoontje en gesprekje zomaar anti biotica wilt geven aan je hond....
Als je hond ziek is of je denkt dat er iets niet goed is mag ik hopen dat elk zichzelf respecterende dieren eigenaar naar een DA gaat, het laat onderzoeken en dan pas besluit er wel of niet medicatie in te stoppen....
Je weet nog niet eens zeker of er wel of niet een ontsteking is, je laat je door mensen die je niet kent op bokt adviseren en nu doe je er dus niets mee? Wat als ze wel een ontsteking heeft maar geen pus nog...wat als ze dit pas later laat zien en er dan al te slecht aan toe is?

Sorry ik begrijp dit niet....

Ik vraag naar meningen, trek mijn eigen concluzie... Heb contact gehad met DA! Vrijwel direct na dat ik ook maar twijfel of er iets mis is...
Ik heb meer honden gehad, ben absoluut geen leek met teefjes.. Maar dit is mijn eerste Cavalier, en elke hond is anders. Ik ben er via dit topic achter dat haar vulva compleet normaal is. Ze is niet ziek, vertoont ook geen pus.
Een consult betalen is voor mij ook geen probleem, en bezuinig dan ook negens op. De antibiotica heb ik in huis ja, maar ze heeft het uiteindelijk niet gehad. Ze is namelijk niet ziek. Mijn dierenarts geeft mij idd antibiotica zonder testen. Hij weet dat ik het alleen gebuik als ik het nodig heb.
Zodra ik het idee heb dat Noor ziek is, pijn heeft ga ik zeker naar de DA.. Maar dat idee heb ik niet!
Ik heb het idee dat je denkt dat ik geld wil besparen, en daarom niet om een consult ga. Maar daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn!!
Ik geef alles voor mijn beesten. Doe alles zo goed als ik maar kant.

T risico van zo'n topic openen is natuurlijk dat mensen rare concluzie's trekken. Ieder zijn eigen mening.
Ik heb er veel van geleerd, en door dit topic weer ik dat Cavaliers een vrij grote vulva kunnen krijgen van de loopsheid!!
Niet alle dierenartsen weten alles over alle rassen he?? Mijn missie is geslaagd...
Noor Huppeld vrolijk door huis.. En ik ga er van uit dat ik de goede beslissing heb gemaakt.

Iedereen bedankt!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:26

Super toch dat het goed is afgelopen voor Noor!!
En nee ik ben niet bang dat je bezuinigd, dit omdat je ook van plan bent al de testen te doen die nodig zijn bij cavaliers ook al zou je maar 1 nestje willen voor de leuk, die zijn vast ook niet goedkoop.

Ik begrijp (ik ben een leek dus mischien dat ik het daarom wel niet begrijp ;) ) alleen niet hoe je zonder te testen uberhaupt kan weten welke of wat voor ontsteking je dier zou hebben. Correct me if i'm wrong maar er zijn verschillende ontstekingen toch? en verschillende anti biotica? Ik heb mij hele leven katten gehad maar ik zou altijd met kat naar DA voor testen en nooit zomaar aan de hand van niet gezien een medicijn toedienen.

Zoals gezegd ieder zijn eigen en Noor...ach die heeft het allemaal niet zo meegekregen en speelt alweer heerlijk rond haha.
Daar gaat het uiteindelijk toch om!

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:35

Zo is het maar net!! ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:21

Even een héél groot voordeel aan steriliseren, vermijden van melkklierkanker
Onze teef heeft het gehad, en ik kan je zeggen, dat is geen pretje! Hele melklijst moeten laten wegnemen, is een behoorlijk zware operatie!

We wisten niet dat zoiets door sterilisatie vermeden kon worden (omdat ze dan minder hormonen aanmaken), en zullen ons volgende teefje (mocht die er ooit komen) zeker laten steriliseren als ze de juiste leeftijd heeft