hebben jullie filmpje gezien van vallende olifant radza?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: hebben jullie filmpje gezien van vallende olifant radza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:34

Op dat draad staat hetzelfde als bij een normale paarden bak/ wei. ik dacht ook dat het meer was maar dat is het niet!! (vanmiddag nog gevraagt) en bij een duw houdt een draadje echt geen 7000 kilo tegen. dan zouden het dikke staalkabels moeten worden. zonder stroom. Maar dat vinden de bezoekers weer minder...... lijkt het verblijf kleiner..... (de olifanten hebben een behoorlijk grrot verblijf trouwens. niks mis mee...)

Berdien

Re: hebben jullie filmpje gezien van vallende olifant radza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:52

Sneu dat hij erin geramd is door de andere olifanten. Was ook een beste beuk.

Een dierentuin kan nooit de natuurlijke leefsituatie vervangen, maar dat is ook niet het doel van een dierentuin. Een dierentuin draait vooral om de educatie van het grote publiek en het behoud van diersoorten.

Toen Emmen vroeger open ging was het olifantenverblijf erg vooruitstrevend, zeker in vergelijking met parken zoals Artis. Echter staat de ontwikkeling niet stil en is het huidige verblijf naar moderne maatstaven te klein. En daarom verhuist het volledige park ook.

Ik kom mijn hele leven al in Emmen en blijf het een mooi park vinden. Goed opgezet, er is over nagedacht om dieren een zo goed mogelijk leven in gevangenschap te bieden en de combinatie tussen vermaak en educatie vind ik een hele goede.

Vrijdag ga ik er na een aantal weer eindelijk weer eens heen en ik kijk er erg naar uit :j

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 05:26

op 00:13 zie jee dat die ene olifant naast de gevallen olifant wordt geduwd en hij daardoor in de greppel valt. de andere olifant kon nog net overeind blijven staan.