Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
,en een tekkel zal wat mij betreft niet de oren van je hoofd eten lijkt mij
). Dus ik denk dat je, zeker wel de helft zou kunnen rekenen of dat 1 teckel daar wel 5 maanden mee doet 

BosscheBol schreef:Kosten berekenen kun je tot zekere hoogte. Want je weet nooit of je uiteindelijk een hond hebt met bv voedingsallergie of iets anders. Want dan lopen de kosten aardig op.
Wij hebben sinds 6 jaar een teckel.Waar moet je rekening meehouden:
Goed voer (als je duurder voer koopt bv Royal Canin of Science Plan, is dit zuiniger maar duurder in aanschaf. Wel beter voor hond). Wij betalen € 79 per 1,5 maand
Honden uitlaatservice € 17 per dag ( is woonplaats afhankelijk)
Trimsalon (onze teckel gaat iedere 3 maanden). Zeer belangrijk en voor teckels grote noodzaak. Hebben lange laaghangende oren, komt veel vuil in. Waardoor zij last krijgen en moet je zelf ook goed schoonhouden
Hondentraining, zijn geen goedkope cursussen. Wel aan te bevelen, zeker met jacht gefokte honden als een teckel.
Osteopaat, is gevoelig op zijn rug. Vaak "springen"grote honden op zijn rug en is dan gevoelig. Is per ter preventie en zitten vaak blokkade bij zijn rugwervel. Zijn veel teckels met rugklachten.Kost € 50 per behandeling.
Oftewel ik ben per maand gemiddeld € 200 kwijt en ik koop echt geen dure riempjes of manden.
Gewoon alles in de basis.
Succes met jullie beslissing
ik heb 2 beaucerons de reu weegt ruim 40 kilo de teef 33, ik doe behendigheid met de teef en loop shows maar bij laaaannnge na niet 200 euro per maand hoor! dan zou de lol er heel snel af zijn

IvysToeter schreef:Denken jullie dat als ik rond de 50 of 60 euro per maand reken wel goed uit kom?

essiesilly schreef:BosscheBol schreef:Kosten berekenen kun je tot zekere hoogte. Want je weet nooit of je uiteindelijk een hond hebt met bv voedingsallergie of iets anders. Want dan lopen de kosten aardig op.
Wij hebben sinds 6 jaar een teckel.Waar moet je rekening meehouden:
Goed voer (als je duurder voer koopt bv Royal Canin of Science Plan, is dit zuiniger maar duurder in aanschaf. Wel beter voor hond). Wij betalen € 79 per 1,5 maand
Honden uitlaatservice € 17 per dag ( is woonplaats afhankelijk)
Trimsalon (onze teckel gaat iedere 3 maanden). Zeer belangrijk en voor teckels grote noodzaak. Hebben lange laaghangende oren, komt veel vuil in. Waardoor zij last krijgen en moet je zelf ook goed schoonhouden
Hondentraining, zijn geen goedkope cursussen. Wel aan te bevelen, zeker met jacht gefokte honden als een teckel.
Osteopaat, is gevoelig op zijn rug. Vaak "springen"grote honden op zijn rug en is dan gevoelig. Is per ter preventie en zitten vaak blokkade bij zijn rugwervel. Zijn veel teckels met rugklachten.Kost € 50 per behandeling.
Oftewel ik ben per maand gemiddeld € 200 kwijt en ik koop echt geen dure riempjes of manden.
Gewoon alles in de basis.
Succes met jullie beslissing
HOOOEEEVEEELLL???ik heb 2 beaucerons de reu weegt ruim 40 kilo de teef 33, ik doe behendigheid met de teef en loop shows maar bij laaaannnge na niet 200 euro per maand hoor! dan zou de lol er heel snel af zijn
![]()
ik denk dat je met 50 euro in de maand al een heel eind komt
de aanschaf is het duurste zoals ook al word aangegeven

) 5 dagen in de week bij ons brengen
.... is 14,00 per dag, dus 60 euro in de week x 4...... Dat wordt erg duur
)... Veelal verschoven, beklemde en weet ik het allemaal voor wervels
. Het klinkt banketstaaf voor de liefhebbers (sorry) maar ik denk niet dat het allergezondste ras is dat je kunt vinden. Maargoed, ieder ras heeft zo z'n gebreken! Bijna alle rassen zijn wel zodanig doorgefokt dat er rasgebonden afwijkingen zijn, helaas. En er zijn wel ' ergere' rassen te bedenken
Dat is nog een hele discussie. Brokken met het minste graan zijn het beste, in principe. Daar kan een hond het meeste mee. En daartoe behoort Royal canin bv. niet (Brokken met het minste graan, zijn geperst ipv gebakken en zien er uit als een soort paardenbiks
). Nog beter is naar mijn mening vers vlees of KVV, maar dat is niet voor iedereen 'haalbaar' . En het wordt lastiger als het een hond betreft met een bepaalde allergie bv. Wij hebben hond met heel veel ooronstekingen. En er is eigenlijk maar 1 brok waar ze het goed op doet. Beter dan op vers vlees. Dus ik vind het wel eens jammer dat de vers-vlees maffia (
) hun mening zo aan iedereen proberen op te dringen. Ookal ben ik er een groot voorstander van hoor
!