Wat zijn de nadelen van een Grasparkietje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:42

Onze twee pieten, een mannetje en een vrouwtje, maken er een verschrikkelijke rotzooi van, poep op de muur (hoe doen ze dat?) veren door het hele huis (helemaal nu ze aan het ruien zijn) en schelpenzand rondom.
Krijsen kunnen ze als de beste! Vooral als de honden druk zijn, doen ze met zijn tweeën druk mee :') en o wee als er een vrachtwagen in de straat staat die ze niet aan staat, je hoort ze eerder krijsen dan dat je de vrachtwagen ziet :')
Buiten dat kunnen ze heerlijk keuvelen, met elkaar of tegen hun eigen schaduw :') De kooi is bijna altijd open maar tam zijn ze (ik denk vanwege de honden) totaal niet. Ze tollerreen ons en daar blijft het bij.
Maar ze zijn zo verschrikkelijk lief met elkaar <3 ik wil ze ook echt niet meer missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:32

Niezel schreef:
Onze twee pieten, een mannetje en een vrouwtje, maken er een verschrikkelijke rotzooi van, poep op de muur (hoe doen ze dat?) veren door het hele huis (helemaal nu ze aan het ruien zijn) en schelpenzand rondom.
Krijsen kunnen ze als de beste! Vooral als de honden druk zijn, doen ze met zijn tweeën druk mee :') en o wee als er een vrachtwagen in de straat staat die ze niet aan staat, je hoort ze eerder krijsen dan dat je de vrachtwagen ziet :')
Buiten dat kunnen ze heerlijk keuvelen, met elkaar of tegen hun eigen schaduw :') De kooi is bijna altijd open maar tam zijn ze (ik denk vanwege de honden) totaal niet. Ze tollerreen ons en daar blijft het bij.
Maar ze zijn zo verschrikkelijk lief met elkaar <3 ik wil ze ook echt niet meer missen.

Dus dat klinkt wel goed? Of helemaal niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:53

Joanne1987

Re: Wat zijn de nadelen van een Grasparkietje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:54

Die kan wel hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:39

Joanne1987 schreef:
Die kan wel hoor

Oké :)

En het is dus écht niet zo dat ik er een heb gereserveerd :))

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:34

haha hoeveel parkietjes wil je?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:29

als je een parkiet hebt krijg je hem beter tam met twee is dat lastiger, mannetjes zijn vaak rustiger afhankelijk van het persoontje je hebt ook etters. vrouwtjes zijn vaak het felst. en des te jonger je ze hebt dan kan je ze ook tammer krijgen eerst aan de hand wennen en dan laten vliegen als tien in de kooi met behulp van eten opstapt en daarna zonder stapt hij buiten ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:22

Hier heb ik wat aan :Y)
Ik doe er nu eentje, over een paar maanden kijk ik verder,
anders is hij moeilijker tam te krijgen.. (zei die mevrouw, ook sommige sites)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:26

passieAppel schreef:

Dat is echt complete onzin. Het ligt aan de hoeveelheid tijd die je er aan besteed.
Niet hoeveel het er zijn.
Jammer dat je er voor nu eentje neemt. Die zit toch op tijden gewoon alleen en ze vereenzamen erg snel.
Het blijven zwermdieren en het is erg sneu wanneer ze alleen moeten zitten, al is het maar tijdelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:32

Cayenne schreef:
passieAppel schreef:

Dat is echt complete onzin. Het ligt aan de hoeveelheid tijd die je er aan besteed.
Niet hoeveel het er zijn.
Jammer dat je er voor nu eentje neemt. Die zit toch op tijden gewoon alleen en ze vereenzamen erg snel.
Het blijven zwermdieren en het is erg sneu wanneer ze alleen moeten zitten, al is het maar tijdelijk.

Als je het zo zegt..
Nog eentje reserveren :)) (Nee, serieus, ik zal vragen of dat kan)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:35

Ik heb nu 10 grasparkietjes in een voliere en allemaal zijn ze goed handtam. En ik heb 2 jonge valkparkieten ook beiden tam. Hoe veel je er hebt maakt helemaal niet uit. Je moet er alleen wel wat meer me bezig zijn. 1 vogeltje alleen wil wel snel gaan schreeuwen en krijsen omdat ze zich vervelen en eenzaam voelen. Ik heb 1 vogeltje van iemand overgenomen die 6 jaar alleen heeft gezeten. Diertje knapte zo super goed op toen hij in de groep kwam. Hij was helemaal niet tam maar komt nu ook gerust bij me zitten en bijt niet.

Mijn groepje vogels schreeuwen eigenlijk nooit. Ze babbelen wel heel veel maar schreeuwen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:40

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb nu 10 grasparkietjes in een voliere en allemaal zijn ze goed handtam. En ik heb 2 jonge valkparkieten ook beiden tam. Hoe veel je er hebt maakt helemaal niet uit. Je moet er alleen wel wat meer me bezig zijn. 1 vogeltje alleen wil wel snel gaan schreeuwen en krijsen omdat ze zich vervelen en eenzaam voelen. Ik heb 1 vogeltje van iemand overgenomen die 6 jaar alleen heeft gezeten. Diertje knapte zo super goed op toen hij in de groep kwam. Hij was helemaal niet tam maar komt nu ook gerust bij me zitten en bijt niet.

Mijn groepje vogels schreeuwen eigenlijk nooit. Ze babbelen wel heel veel maar schreeuwen niet.

Hier heb je gelijk in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:57

En kan ik ook een 2e hands kooi kopen?
Mijn grasje is 4 jaar geleden daaraan doodgegaan. Maar zit dat er niet in?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:33

Waaraan is ie dood gegaan? 2e hands kooi kan wel, let er wel op dat de tralies niet roestig zijn en de bak niet vergaan/weg gevreten. Ook goed schoonmaken en ontsmetten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 02:53

die van mij heeft 3 jaar alleen gezeten en ik deed heel veel met hem hij heeft wel eens bezoek gehad voor 2 maanden dat vond hij leuk maar hij moest bijna zn kooi inleveren voor die andere veel fellere. het zal ook wel kunnejn met meerdere maar bv een per kooi stel je koop er twee en zet ze in twee kooien dan kan je beter los met ze werken. Helaas werd die van mij maar 3 want hij kreeg een gezwel bij zn kont en naar later bleek ook in zn keel dus hij kon niet meer eten en ik merkte het omdat hij geen trosgierst meer wou. toen heb ik hem laten inslapen , vond het echt vreselijk was mn eerste huisdier. hij zag zelfs een keer een vliegtuig overkomen die ik zag door hem omdat hij naar boven keek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:56

Joanne1987 schreef:
Waaraan is ie dood gegaan? 2e hands kooi kan wel, let er wel op dat de tralies niet roestig zijn en de bak niet vergaan/weg gevreten. Ook goed schoonmaken en ontsmetten

Bloedluis..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:40

Heeft m'n schoonmoeder dit jaar heel veel gehad met de jonge kanaries in de buiten volière. Hoewel een 'binnenvogel' er minder bevattelijk voor is (aangezien bloed luis via bomen komt) laat ik mijn vogels bij aankoop altijd behandelen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:45

passieAppel schreef:

Dat is grote onzin. Twee samen durven veel meer als 1 alleen. Daardoor gaan 2 veel sneller. Wij hebben de jongen dagelijks meerdere malen in de handen, dat maakt ook al veel verschil voor het tam maken.

Poppen zijn net zo makkelijk tam te krijgen als mannen. Beste combi is man en pop. En anders 2 mannen.

Tegen bloedluis, wormen enz. moet je regelmatig behandelen, ook binnen vogels. Aan bloedluis gaan volwassen vogels normaal niet dood.

Tweedehands kooien zou ik mee oppassen en alles goed ontsmetten, desinfecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:19

En hoe 'behandel' je ze tegen dat soort ziekten en waar haal ik dat vandaan?
En wat houdt eivoer in?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:28

Er zijn verschillende middelen die tegen inwendige en uitwendige parasieten werken zoals Bogena Anti parasita van de dierenwinkel of Endecto. Je druppelt dit in de nek met een pipet.

Eivoer is een krachtvoer dat met name in de kweek veel gebruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:59

Mij is vertelt dat iedere parkiet dat een x in de week nodig heeft?