Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:36

Nou ik vind ze best op elkaar kijken :p akita heeft een iets ander hoofd qua beharing

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:43

daarnaast is de maat ook heel anders ,maar dat is op de foto niet te zien natuurlijk. Akita is groot, maatje herder. Shiba is een schoothondje :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:54

Niet echt een reddingsverhaal, maar wel schattig. Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we een Newfoundlander Borga. Ze wilde echt nooit trappen lopen, wat op zich ook geen probleem was, want het was ook niet nodig. Op een gegeven moment woonde mijn broer al niet meer thuis en gingen mijn ouders voor 3 weken op vakantie naar Indonesië.

Op de 1e avond dat mijn ouders weg waren, mocht ik van haar niet naar boven om naar bed te gaan. Ze bleef piepen en janken, wat ze nooit deed. Dus ik weer de huiskamer in, waarop ze langs me stormde, de trap opvloog en op mijn slaapkamer ging liggen... Het komt er dus op neer dat ze 3 weken boven geslapen heeft :D De eerste nacht dat mijn ouders weer thuis waren, bleef ze ook zelf weer beneden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:07

Mijn allerliefste hondenbeest was ik aan het uitlaten 's avonds, hij liep achter mij. Opeens hoor ik hem grommen, ik wist niet eens dat hij een grommodus had _O- , en liep er een kerel achter me. Zelf ben ik heel scherp op dat soort dingen en had hem werkelijk waar niet gehoord... ik was ook net een brug over gelopen, dus waar hij nu ineens vandaan kwam, geen idee... In elk geval ging hij een ander pad in en geen last gehad. Een andere keer was ik in huis nog heel laat bezig en in eens stormt hij op het hek af en die man schrok zo erg dat hij zei dat hij niets deed! _O- Die man was een buurman van verderop die liep te gluren. :')
Deze hond is nu 13 en dit waren echt incidenten en dit deed hij echt niet voor niets... :n Lieve hond! :+:

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:17

Ik nam mijn superslome lieve bullmastiff een keer mee naar de paarden. Toen ik ze binnen wou zetten, liep mijn haflinger (die graag het eten uit de bakken van de anderen gaat opeten) los en liep voor de 4de keer die week een andere stal in. Zij begon natuurlijk lekker de wortelen van een ander paard op te eten, waardoor ik haar even naar de slacht verwenste :o . Op het moment dat ik erg boos werd en begon te roepen op de pony, sprong mijn hond recht, ging voor mij staan en liet echt een heel eng gegrom en geblaf horen. Ik schrok natuurlijk van zijn reactie en had bang dat hij in haar benen zou bijten. Dus ik stopte met roepen en riep hem terug, waarna hij heel normaal even naar mij kijkt en daarna terug liep naar waar hij daarvoor lag te slapen. Dit had ik echt nooit gedacht van hem, mijn superlieve hond waar je alles van mag doen. Hierna had ik dus ook nooit geen schrik meer om alleen in het donker met hem te gaan wandelen. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:04

een verhaal wat ik van vroeger meegekregen heb..

mijn broer was destijds 4 jaar oud en speelde in de speeltuin achter de achtertuin.
hadden een poortje van 1 meter hoog en onze rottweiler aphra zat in de tuin met het hek dicht.
mijn vader ging even snel binnen wat halen maar had dat beter niet kunnen doen.

mijn broer werd aangevallen door een grote herder,onze rottweiler had het in de gaten en sprong over het hek tussen mijn broer en de herder in.
dik gevecht tussen de 2 honden maar de onze heeft het gewonnen en mijn broer had gelukkig niks.

sindsdien nooit meer anders dan rottweilers gehad

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:39

Wat een leuke verhalen!

Hachi is mijn lievelingsfilm, hahahaha. :D

Enne. Mijn herder beet mijn vriend de eerste keer in de enkel toen hij achter mij naar binnen liep in mijn huis via achterdeur. De keren erna waarschuwde hij alleen, en als mijn vriend voor mij uit liep mocht hij wel gewoon naar binnen. :D Er zit een garage naast het huis dat is zijn hondenhok dus denk dat hij daarom beet. Hij heeft het verder nooit gedaan en er komt hier heel veel volk. Inmiddels zijn hond en vriend beste maatjes, haha.

Beschermen doet ie sowieso, of het is gewoon bezitterig gedrag. :P

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:45

bijzondere verhalen komen er voorbij! En dat filmpje, zo ontroerend!

Onze hond (duitse herder,10md) gromt altijd als er iemand binnenkomt die ze niet zo vaak gezien heeft of die ze helemaal niet kent.
De vriendin van m'n broer komt al een halfjaar over de vloer, minstens 3x per week. Mijn vriend ook, maar toch blijft ze aanslaan als hij binnenkomt lopen.
Ze heeft het wel vaker dat ze mannen niet echt leuk vind.

Verder ben ik met haar in het donker ook nooit bang.
Nog niet zo heel lang geleden liepen we het laatste avondrondje.
Mevrouw blijft stokstijf stil staan, nekharen overeind en grommen en blaffen.
Nou doet ze dit ook als ze een kat ziet, dus ik dacht dat er waarschijnlijk een kat in de bosjes liep.
Wat bleek, na het donkere stukje bos, zag ik opeens een donkere man met donkere kleding en capuchon op hard wegfietsen.
Kyra er nog even snel achteraan om te laten zien dat hij terecht bang moest zijn voor haar.
Heb haar maar snel teruggeroepen en aan de lijn gedaan, wie weet wat sommige mensen doen met je hond doen als ze denken dat ze wilt aanvallen..
Ben echt blij om te zien dat ze je dan toch wilt beschermen, ondanks dat ze zelf af en toe een held op sokken is :+

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:35

Wauw, veel bijzonder verhalen inderdaad. Wat xxMaxx verteld wordt ik wel verdrietig van, jeetje wat een slimme hond...

Mijn hond heeft me wel vaak "gered" ja. Bij ons in de buurt is een mooi bos, probleem is alleen dat er wat vreemde ventjes rondlopen... Ben met mijn stoere meid niet bang hoor, zij beschermt me wel is gebleken. :j
Bij vreemde mannetjes moet je denken aan je achtervolgen, nou in een bos wordt ik daar wel kriebelig van. Of nog erger toen ik met een vriendin was, dat ze hun broek uit trekken en nou daar sta je dan. Kon er wel om lachen hoor (lees; man deed verder niets, en ik heb altijd geleerd, je kunt maar het beste ze uit lachen in zo'n situatie)
Nou mijn hond deed wat anders ~~}>
Het was dat ze vast zat, maar als dit niet zo was had ze hem door midden gebeten. :))
Ze schreeuwde het echt uit, blaffen, springen, ze werd helemaal gek. Kon gewoon rustig weglopen met een hondsdolle hond weliswaar. :')
Bij die andere keer dat er iemand achter me aan liep rende ze wel even héél snel op hem af van: "Eh, hallo, ga jij maar even de andere kant op!" :D En dat deed hij. :j
Zo zie je maar, ook kleine hondjes (32 centimeter) hebben praatjes!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:37

Mijn honden melden het altijd als er iets is met de paarden. Laatst nog een pony vast gerolt in de stal of bevallingen roepen ze me ook altijd bij, is best handig !

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:39

Ik ben eigenlijk benieuwd wat mijn hond zou doen als ik echt werd aangevallen.
Als ik stoei met mijn vader gaat ie zitten blaffen, en héél soms bijt hij speels, en anders gaat ie je gezicht likken, van degene die word 'aangevallen' :')

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:42

Haha, hier hetzelfde, mijn hond wil dan mee doen. :))

Als ik echt zo aangevallen worden zou ze diegene ook gaan aanvallen, dat weet ik zeker. Zo is ze wel. :) Ze is een heel lief hondje, maar ook écht heel waaks en erg temperamentvol.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:43

Onze hond is een oude goedzak, maar mij kan waarschijnlijk best bijten als ie wil (behalve als aanvaller toevallig iets eetbaars heeft :'))

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:46

Dat helpt altijd! :D (Oké, behalve bij mijn kleine meid dus, daar is ze veel te druk voor :') )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:47

Bobbie wil best eventjes eten voordat ie helpt, denk ik :')

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:53

_O-

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:23

mijn hond die durfde ik dus ook niet los te laten lopen in de schemer, omdat hij ook echt mensen die zich vreemd of verdacht gedragen ook echt aan viel om mij te beschermen. Hij ging echt door het vuur voor me !! thuis was hij ook echt heel erg waaks. we waren zelfs bang dat als iemand bij ons in de achtertuin zou gaan staan hij door de ruit sprong om ons te verdedigen. en 's nachts als hij wat hoorde sloeg hij altijd aan behalve als hij de katten hoorde, je hoorde gewoon aan hem als er iets niet klopte. ik voelde me bij hem echt veilig !!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:14

jaren geleden had ik een jonge argentijnse dog,een mooie lieve maar zeer waakse hond,die vooral voor buitenstaanders nogal indrukwekkend was :D

op een nacht reed ik naar huis,op de achterbank die dogo en mijn rotttweiler die lagen te slapen,ik wordt op een gegeven moment ingehaald door een auto met 4 mannen erin,die een tijd naast me blijven rijden,voor me gingen rijden en weer naast me rijden,en tja dan helemaal in je uppie midden in de nacht op een dood stille weg,is niet tof...

op een gegeven moment kwamen we bij een stoplicht welke ook nog eens op rood ging,de auto met die mannen bleef naast me rijden,als ik remde remde zij ook,gaf ik gas gaven ze gas mee,maar ja stoplicht rood,betekende stoppen,dus ik riep vlak voor we stil moesten gaan staan voor het rode stoplicht.. : "joessie,kijk eens..." ,deze werd een wakker en ging rechtop zitten ,met zijn dikke kop op mijn schouder keek hij naar de auto van die mannen ,en het enige wat ik hoorde was een hele diepe zucht en toen vanuit zijn tenen een hele lage diepe GGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

zag die mannen kijken,...nog eens kijken,en weg waren ze :D :D

wat was dat fijn zeg.... :)

dit was de hond waar de heren toch wel ontzag voor hadden:
Afbeelding

geweldige hond was het :+: ,helaas maar 4 jaar oud geworden.. ;(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:34

mijn moeder vond mijn hondje maar een irritant hondje die altijd blafte {:)-:(
Tot ze vorig jaar met die sneeuw onderuit schoof en mijn hondje dr kwam troosten en enorm begon te blaffen om hulp :D

Toen was ze ineens heel lief en niet zo irritant meer 8-) beetje jammer dat ze het een jaar na dato alweer vergeten is

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:38

Vrienden van mij wouden weg met de auto en de hond zou mee. Dit is nooit geen probleem en vindt ze ook helemala geweldig. Maar Sam wou niet in de auto! Met geen stok erin te krijgen. Ze zijn dus eerst rustig maar een kopje koffie gaan drinken. Na een half uur sprong ze dus enthousiast in de auto. Na een uur komen ze langs een plek waar een half daarvoor een zwaar ongeluk was gebeurd!! Zij hadden er tussen gezeten als de hond gelijk de auto in wou!

brr... :brr: Er is meer tussen hemel en aard..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 16:46

Bijzondere verhalen allemaal, echt leuk om te lezen!
Utrolig, dieren schijnen zulke dingen weleens aan te kunnen voelen, maar heel speciaal als je het zelf meemaakt.

Miekje23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:48

ons boxermeisje houd mij altijd extra in de gaten omdat ik epilepsie heb. toen ik op mn vorige baan niet op mn plek was en heel veel aanvallen had heeft ze me ook regelmatig de weg geblokkeerd: zo van als je daar heen gaat,dan gaat het fout! laatst had ik een kleine aanval in de keuken staan 2 boxers me aan de broekspijpen te krabben. totdat mn vriend weer thuis komt. maar zijn we me met zn 3. dan passen ze dubbel en dwars op me(soms iets te goed).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:44

Mijn honden hebben mij zover ik me herinner nooit gered, maar onze eerste poedel is wel na een ongeluk naast me blijven zitten en weigerde bij me weg te gaan, ondanks dat veel mensen aanwezig waren. Mijn moeder heeft haar ondanks dat ik mee moest met de ambulance naar huis moeten brengen opgetild. Mijn paard waar ik van af gevallen was bleef ook staan waar ze stond, zo bijzonder vond ik dat.
En alledrie mijn eigen honden waken als ik alleen met ze ben, onze reu het ergst, hoeft niemand dichtbij te komen in het donker.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:29

Mijn honden blaffen als er aangebeld word. Als 1 van de honden weg is dan is meestal Jacky (mijn echte hond) alleen. Als ik dan boven of beneden ben en hij gaat grommen is er meestal wat aan de hand. Dan staat er meestal iemand voor de deur :+ Mijn deurbel!

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:57

Toen ik zelf nog een tiener was had ik geen eigen hond, dus liet ik honden van andere uit. Uiteraard een lievelingshond, een Belgische herder. 1 keer was ik haar aan het uit laten en kwam er een Duitse dog aangestormd. De Belgische herder ging dwars voor me staan en liet haar tanden zien.

Nu heb ik inmiddels een eigen hond een labrador. Zij is echt mijn maatje en als ik thuis ben, waar ik ook ben zij volgt (af en toe erg vervelend :P). Zij heeft mij niet echt gered, maar toen mijn vader (morgen 2 jaar geleden) plotseling overleden was, was dat natuurlijk een flinke schok en moest veel geregeld worden. Toen mijn vader thuis kwam (werd thuis opgebaard). Ging mijn hond bij de kist liggen zo van hij is thuis. Ook de rest van de dagen was ze boven, in iedere geval heel rustig. En ze vroeg ook helemaal niet om uitgelaten te worden. Uiteraard hebben we dat wel gedaan, maar niet op regelmatige tijden. Vond ze allemaal prima. Ook heeft mijn oom toen aangeboden om haar uit te laten. Hij had 20 meter gelopen en mijn hond wou niet meer verder. Ze wilde terug naar het huis. Dieren zijn zo bijzonder!