En een goede herder die er altijd bij de kippen
bij is, als hij iets hoort fladderen. Dat houd ze ook wel weg. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En een goede herder die er altijd bij de kippen
bij is, als hij iets hoort fladderen. Dat houd ze ook wel weg. mltex schreef:O nee dit was een steenmarter, een grote boze, anders hadden onze honden erachter aan gegaan ipv > foetsie.
Ik heb tot op een meter afstand gezien, toen koos ik ook hazepad![]()
En maakte een soort hard klikgeluid, zoals met je tong tegen paard. Zo klonk het, mooi maar eng beest.
'Ze' zijn ook hier in omgeving, dat is bekend maar eentje tegen lijf lopen is toch anders, en ik vind ze stuk minder leuk![]()
OF het had een nog grotere martersoort moeten wezen, maar dan zou ik niet weten welke soort en betwijfel ik of ze hier voorkomen
edit: was groter dan een hele grote fret of er moet een vlaamse reus fret bestaan

anneliesdj schreef:Is je ren aan de bovenkant open dan?
Dat is wel vragen om ongedierte, vossen, marters ed klimmen/springen er gewoon overheen.
Lynn_Nikita schreef:Ik heb het zo al 6 jaar en nog nooit problemen gehad
ik weet ook hoe het konijn ontsnapt, hij springt over de omheiding van ruim 1 meter hoog
heeft hij ook nog nooit gedaan maar hij zit alleen en denk dat hij zijn vriendinnetje zoekt
Hij zit nu dus in het afgesloten hok met 2 verdiepingen
anneliesdj schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb het zo al 6 jaar en nog nooit problemen gehad
ik weet ook hoe het konijn ontsnapt, hij springt over de omheiding van ruim 1 meter hoog
heeft hij ook nog nooit gedaan maar hij zit alleen en denk dat hij zijn vriendinnetje zoekt
Hij zit nu dus in het afgesloten hok met 2 verdiepingen
Nee dat snap ik maar je statement dat een roofdier het hok niet in kan komen klopt dan dus ook niet.
En je konijn is in de paniek erover gesprongen dus die weet nu hoe het truucje werkt, een meter is niet hoog voor een konijn, je hebt geluk dat ze daar 6 jaar lang in zijn blijven zitten.
Lynn_Nikita schreef:gezien het mannetje ook weer ineens buiten de ren liep (ik kan niks vinden, misschien wurmt hij zich door de draad heen?? Het is al 2 jaar zo deze ren en nog nooit ontsnapt)
ik zie namelijk niks aan de draad of in de ren, geen sporen,
Dit omdat het andere konijn ook los liep in de tuin. Ze zijn nooit eerder ontsnapt, maar eens kan de eerste keer zijn, dat ze beseffen dat ze met wat wurmen wel door de draad passen of toch ergens een gaatje is