Wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:55

Als de hond idd echt had gebeten, dan had d'r zus er meer aan overgehouden dan alleen maar een paar blauwe plekken.
Heel veel signalen worden niet opgemerkt.

Maar ik kan nergens terugvinden dat de TS de fokker heeft ingelicht?
Of andere stappen heeft ondernomen? Dus op dit moment vind ik dit ook echt de makkelijkste weg.

Ik zie het agressie probleem ook niet, alleen het feit dat ze nu één hond te pakken heeft gehad en bijna een 2e.
Doordat de kleine hondjes zoals altijd als eerste uit de auto mochten, heeft dat misschien wel iets bij haar aangewakkerd. Het is een jonge hond die volop aan het veranderen is qua gedrag als lichamelijk. Het is een regelrechte puber die geestelijk ook aan het veranderen is.

Een DH blijft een éénmans- en werkhond. Ze hebben een "will to please" naar de baas toe.
Er zijn al tal van dingen opgenoemd die ze kan doen om het haar hond toch naar de zin te maken. Misschien is dit ook wel gewoon frustratiegedrag, omdat de hond niet aan zijn trekken komt. Dat de hond zijn ei niet kwijt kan. En een hond die zijn ding niet mag doen, gaat idd ongewenst gedrag vertonen.

Dingen doen met je hond één op één.
Fietsen, zwemmen, appèl en wat denk je van speuren? Hoe intensief is dat voor een hond?
Zowel geestelijk als lichamelijk.

Een DH die alleen maar zijn wandelingetje krijgt, is niet gelukkig.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:56

Sorry....zag pas later dat je had gereageerd op het feit dat je hebt geprobeerd de fokker te contacteren.

Is de hond gechipt?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:57

fjordowner18 schreef:
jou hond waarschuwt tenminste jij weet dit gedrag en waarschijnlijk heb jezelf geen kinderen...

ik heb wel een kindje. mijn hond heeft een paar weken intern gezeten bij martin gaus zodat ze hem konden testen op agressie. ize hebben allerlei dingen uit geprobeerd om een reaktie uit te lokken. om uit te zoeken waarop en wanneer hij reageerd. ook bijv. aan z'n heupen zitten en een hond voorbij laten komen. toen reageerde hij nog eens extra fel. ik heb hun ook gevraagd of hij een gevaar zou zijn voor een evt. kindje. nee, want kind is eigen en mijn hond heeft het puur op vreemden. maar wel de kanttekening dat ik net als bij elk andere hond, goed moest opletten. dus een hele rits met regels mee gekregen zodat ik kind goed kon introduceren bij de hond. hond mag ook nooit alleen met m'n kind maar dat doe ik met geen enkele hond. zelfs de allerliefste hond kan eens een keer grijpen omdat kind iets doet wat hem niet aan staat. en dan waarschuwen ze maar een kind snapt die waarschuwingen niet.
een hond waarschuwd altijd alleen soms zijn ze zo subtiel dat volwassen ze vaak nog missen. maar ze geven die waarschuwing/signalen wel. het hoeft hiet altijd te zijn door bijv. te grommen. bij die van mij kan ik had aan z'n gedrag en aan z'n ogen zien. die van m'n moeder gromt, die van m'n zusje gaan de haren overeind staan. en zo is het bij elke hond weer anders. dit gedrag kan je leren "lezen". bij martin gaus hebben ze me precies verteld waar ik op moet letten en het klopte. hele kleine signalen die een ander nauwelijks tot niet op zullen vallen. die zullen dan ook denken dat hij uit het niets grijpt. een tijd terug was mijn oom de keuken in gegaan om hem te aaien. niets aan de hand maar hij ging helemaal over hem heen hangen. en ik weet dat hij dit niet wilt. oom had niets in de gaten maar ik zag m'n hond al verstarren. oom dacht, hij vindt het leuk. maar het was een duidelijk signaal dat hij het niet fijn vondt.
dus ik weet van mijn hond bijv. dat ik later uit moet kijken als er vriendinnetjes komen spelen. dan gaat hij dus op zo'n moment met z'n kong of een grote kluif in de afgesloten keuken.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:07

Als de fokker ook niet thuisgeeft, dan is het in mijn ogen een k*tfukker.

Maar ik zou het wel proberen om de hond een tweede kans te geven.
Plaats anders een advertentie op de Duitse Herder Herplaatsingssite. Van daaruit zijn er zoveel honden herplaatst en ook met zulke achtergronden.

Dat als je de hond optilt en de andere hond meegaat, wil niet zeggen dat het hondje verwond is.
Mijn reu van 47 kilo had vorig jaar een kip te pakken die op het nest lag :o Ik tilde hem op en hij bleef de kip vasthouden, gelukkig kreeg ik de kip los, maar deze had helemaal niets.
Ja, ze mistte een behoorlijk aantal veren, maar geen bijtwond ;)

Wilawander

Re: Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:28

Ik ga met Kamatz mee.

En deze hond is met de juiste training en medicatie (geen pijnstillers) heus wel goed te krijgen dat ze gewoon kan bewegen zoals ze zelf wil.

Ken een DH met heupen heel wat slechter als deze en deze heeft tot 7 jaar topsport gelopen zonder enig probleem. Even als voorbeeld wat er mogelijk is. HD is al lang geen einde meer voor een DH

En inderdaad die fokker zou niet moeten fokken. Zeer slechte zaak.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:37

Laatst bijgewerkt door fjordowner18 op 02-12-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:38

Je link werkt niet. Jij hebt geen gevaarlijke hond hoor.

Fijne site trouwens. Zo onpartijdig ook :')

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:41

Bedenk dat een hond die een gevaar is voor andere honden ook gevaarlijk is voor kinderen. Dit geldt niet alleen voor kinderen onder de vijf jaar, maar voor alle kinderen die nog niet sprekend op een volwassen mens lijken – dus alle kinderen jonger dan ongeveer veertien tot vijftien jaar oud.

en dan vooral dit stukje voor de betweters onder ons

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:42

Je hond is niet gevaarlijk, maar heeft pijn. En dat ie een hond heeft gebeten betekend niet dat ie een mens of kind zal bijten.

*gaat verder met praten tegen een muur*

Neem alsjeblieft geen hond meer. Je hebt geen idee waar je over praat.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:47

Thirty schreef:
Je hond is niet gevaarlijk, maar heeft pijn. En dat ie een hond heeft gebeten betekend niet dat ie een mens of kind zal bijten. *gaat verder met praten tegen een muur* Neem alsjeblieft geen hond meer. Je hebt geen idee waar je over praat.

ach hou toch op, op dit moment is ze (nog) niet gevaarlijk, maar ze heeft wel veel pijn en van daaruit (waarschijnlijk) ook al gebeten. mijn vader heeft ooit een jonge hond gehad waarvan ook gezegd werd dat hij zo lief was en inderdaad maaaaanden ging het goed, hond luisterde super en speelde met de kinderen, totdat hij op een avond ineens omdraait en mijn vader naar zijn strotvliegt, die kan nog net zijn hand voor zijn keel slaan waardoor de hond gelukkig alleen zijn hand openscheurt, moet ik daarop wachten dan? nee sorry.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:48

Thirty schreef:
Je hond is niet gevaarlijk, maar heeft pijn. En dat ie een hond heeft gebeten betekend niet dat ie een mens of kind zal bijten. *gaat verder met praten tegen een muur* Neem alsjeblieft geen hond meer. Je hebt geen idee waar je over praat.

lekker diervriendelijk om je beest moedwillig met pijn te dwingen door te gaan :(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:50

Gelukkig zijn er middelen tegen pijn, en ondersteunende supplementen. *\o/*

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:51

en thirty, als ji daadwerkelijk meent dat je hem wil hebben en je bent bereid om een briefje te tekenen dat je van alles op de hoogte bent en de risico's en verantwoordelijkheid op je neemt kom ik hem vanavond nog brengen. maar wil het niet weten als hij per ongeluk je kleine meid dood heeft gebeten of andere....

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:52

Thirty schreef:

tja maar wie zegt dat pijnbestrijding geen andere reactie's oproept, b.v. maagproblemen.....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:54

fjordowner18 schreef:
en thirty, als ji daadwerkelijk meent dat je hem wil hebben en je bent bereid om een briefje te tekenen dat je van alles op de hoogte bent en de risico's en verantwoordelijkheid op je neemt kom ik hem vanavond nog brengen. maar wil het niet weten als hij per ongeluk je kleine meid dood heeft gebeten of andere....

Je mag m met het vliegtuig hier naar toe sturen. Echt hoor. :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:55

fjordowner18 schreef:
Thirty schreef:

tja maar wie zegt dat pijnbestrijding geen andere reactie's oproept, b.v. maagproblemen.....

beter dan pijn lijden toch? Wie niet waagt, wie niet wint. En wellicht zijn er andere opties, Wilawander is daar beter van op de hoogte dan ik.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:55

ow zie al waarom je zo makkelijk zegt kom maar brengen hahahaha

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:56

Wilawander schreef:
Ja kan HD honden zeker zo van de foto te beoordelen qua speiren en supplementen heel goed opbouwen dat belasting helemaal geen probleem hoeft te zijn. Pijnstilling is zeker niet aan te raden. Deze hebben zoveel bijwerkingen. Vooral bij duitse herders treedt snel maagproblemen op.

tja lezen is kennelijk niet je sterkste punt :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:58

fjordowner18 schreef:
Bedenk dat een hond die een gevaar is voor andere honden ook gevaarlijk is voor kinderen. Dit geldt niet alleen voor kinderen onder de vijf jaar, maar voor alle kinderen die nog niet sprekend op een volwassen mens lijken – dus alle kinderen jonger dan ongeveer veertien tot vijftien jaar oud.

wat is dit voor een waardeloos stukje :') echt, wat een onzin zeg.
die hele site is trouwens niet echt normaal.
JIJ!!!!! hoort ervoor te zorgen dat je hond de mogelijkheid niet krijgt om je kind wat te doen. opletten. niet alleen laten met de hond.

wij betweters?? ik denk dat jij je maar eens goed moet verdiepen in honden gedrag en eens een goede gedragstherapeut op moet gaan zoeken die het je uitlegd. ik heb 3 gedragstherapeuten bij m'n hond gehad en alle 3 hebben ze me verteld dat hond agressie niets met mens agressie te maken heeft. dat zelfs als hij "vals" is naar mensen het nog niet wilt zeggen dat hij "eigen' mensen wat doet en hiervoor een gevaar is. maar goed, dat zijn dan ook betweters :roll: en niet iedereen is het met de werkwijze van gaus eens maar ik denk wel dat hij goed weet waar hij over praat. aangezien ze daar ook hulphonden en dergelijke trainen.
maar goed. de enige bet-weter op dit moment ben je zelf. je probeerd op allerlei manieren je ( verkeerde) beslissing goed te praten.
ik denk trouwens dat er dan heeeeeeeeeel veel honden afgemaakt moeten worden want ik ken er heel wat die hond agressief zijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:03

fjordowner18 schreef:

Je kan niets weten zonder het uit te proberen he.
de golden van m'n ouders had zwaar hd. norbergwaarde 0. dat houd in, bijna geen heupkommen.
hij heeft supplementen gehad en behandeling van een homeopaat/osteopaat en hij liep weer super. de laatste 4 jaren op pijnstillers en hij is 14 geworden.
en die bijwerkingen zou ik dus voor lief nemen. als mijn hond nu pijn zou krijgen dan krijgt hij pijnstillers. tja, dan leeft hij maar een paar jaar korter hoor. liever korter zonder pijn dan helemaal geen pijnstillers en hem af laten maken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:07

fjordowner18 schreef:

Een hond ziet een kind echt niet als hond hoor.
Mijn hond heeft een vorm van reuagressie maar zal een kind nooit en nooit iets doen.
Maar zolang jij denkt dat hond en kind agressie hetzelfde is is het praten tegen een muur.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:17

Ik schrijf hier bijna nooit iets, maar ik kan het nu niet laten. Ts, ik begrijp je volkomen en respecteer je besluit. Ik weet dat het ook voor jou geen gemakkelijke is, al denkt de rest hier er blijkbaar anders over. Ik spreek uit ervaring, helaas heb ik te lang gewacht met het nemen van dat moeilijke besluit bij mijn hond. Ondanks goede begeleiding, pijnstillers etc.Hier is het dus wel mis gegaan en is een mens behoorlijk te pakken genomen. Uit het niets! En bespaar de reacties hij geeft altijd een signaal dus het kan niet uit het niets zijn. Langslopen en van van achter gegrepen worden, ja vast zal er een signaal geweest zijn, lastig te zien want helaas hebben we geen ogen van achter.... Ts, goede keus, een agressieve hond, om wat voor reden dan ook past niet in ons overbevolkte landje. Hoe naar ook. Sterkte met je moedige besluit.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:46

fjordowner18 schreef:
Wilawander schreef:
Ja kan HD honden zeker zo van de foto te beoordelen qua speiren en supplementen heel goed opbouwen dat belasting helemaal geen probleem hoeft te zijn. Pijnstilling is zeker niet aan te raden. Deze hebben zoveel bijwerkingen. Vooral bij duitse herders treedt snel maagproblemen op.

tja lezen is kennelijk niet je sterkste punt :(:)

Hoezo?

Trouwens er zijn genoeg mogelijkheden zonder die pijnstillers en maagproblemen.

Mijn hond heeft Spondylose. Door bespiering niet zo'n groot probleem en deze krijgt homeopatische middelen en andere opbouwende natuurlijke producten. Waarom? daar dat voor de hond het gezondst is, geen bijwerkingen en de hond gaat het prima.

Ik zit in het Duitse herder wereldje en ben dierenartsassistente en daardoor veel ervaringen met HD en behandeling. Maar ook met verschillende karakters en door de info die jij hier geeft durf ik best te zeggen dat jou hond normaal gedrag vertoont zeker gezien de leeftijd alleen wordt niet begrepen. Wat helaas zo vaak gebeurt. En op de foto's is niks dramatisch te zien.

Er zijn hier zat mensen die er verstand van hebben en die je wil helpen maar heb het gevoel van begin af aan in dit topic dat jij dit niet wilt en nergens voor open staat.

fjordowner18 schreef:
Thirty schreef:

Er zijn genoeg middelen die goed werkzaam zijn waardoor je helemaal geen pijnbestrijding nodig hebt maar spieropbouw is het allerbelangrijkste en daar gaat consequent tijd inzitten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:48

fjordowner18 schreef:
Thirty schreef:

ach hou toch op, op dit moment is ze (nog) niet gevaarlijk, maar ze heeft wel veel pijn en van daaruit (waarschijnlijk) ook al gebeten. mijn vader heeft ooit een jonge hond gehad waarvan ook gezegd werd dat hij zo lief was en inderdaad maaaaanden ging het goed, hond luisterde super en speelde met de kinderen, totdat hij op een avond ineens omdraait en mijn vader naar zijn strotvliegt, die kan nog net zijn hand voor zijn keel slaan waardoor de hond gelukkig alleen zijn hand openscheurt, moet ik daarop wachten dan? nee sorry.

Misschien zijn jullie niet geschikt voor honden of hebben niet de juiste honden. Ben nu 30 jaar en opgegroeid met honden, waaronder als kind met afgedankte mechelaars uit het asiel en nog nooit zoiets meegemaakt. 'Sorry dat ik het zeg.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:50

Haha, dat is een gemakkelijke. Erg zelfingenomen. Sterkte ts, ik ga dit topic verlaten.