dierenfan schreef:Ik zou ze beiden laten helpen en waarom? Omdat je de kater wel kan helpen maar elke keer als de poes krols is zal hij het waarschijnlijk toch wel op zijn heupen krijgen. Daarnaast kan de poes nu wel gaan sproeien omdat er een kater aawezig is of in elk geval een andere kat aanwezig is en ze zo wil laten zien waar ze geweest is.
Castreren moet je zeker als er gesproeid wordt zo snel mogelijk doen om te maken dat sproeien geen normaal gedrag gaat worden!!! En een poes nooit laten helpen als ze krols is. Overigens verwacht niet dat ze nadat ze geholpen is gelijk nooit meer krols gedrag vertoont. Hier een poes die met 4 jarige leeftijd geholpen is en ze heeft nog zeker 6 maanden elke maand in de eerste week krols gedrag vertoont wat wel elke keer verminderde.
Woon je in het buitenland? Omdat een asiel de kittens in wou laten slapen (heel raar nadat ze medische zorg gehad hebben in mijn ogen) en vervolgens de kittens in de winkel terecht kwamen? Of ben je mogelijk ingepakt met een leuk verhaal dat niet klopt? Klinkt mij zo enorm vreemd in de oren namelijk
Zoals ik al aangaf worden ze beiden geholpen
, vind het erg jammer dat een collega van een vriendin zelf besloot dat de DA de katten verkeerd heeft ingeschat met het geslacht.Had ik dit van te voren geweten, had ik de DA gelooft en niet meneer de collega.
Ik vind dit ook zo'n Amerikaans (?) verhaal, ik haal dat ook wel aan elke keer als er bezoek is, want eigenlijk zie je alleen daar, ik geloof in America , dat er bijv. puppy's voor het raam van een dierenwinkel zitten....
Iig weet ik wel dat er veel teveel kittens zijn omdat men alles maar naar buiten 'stuurt' terwijl hun katers/poezen niet geholpen zijn.
Wat ik niet wist, is dat zij niet geholpen kan worden wanneer ze krols is, dus als ze dat dinsdag niet is kan ze niet mee, trouwens ik bedacht me sowieso dat ik beter met de dierenarts eerst kan overleggen over Amy omdat ik haar ook nuchter moet houden voor een eventuele operatie.
Andere kant zou ie wel kunnen kijken of ze eventueel al dragend is , maar dat lijkt me stug en ik hoop het niet .
Bedankt voor je informatie iig

Zonnebloem, daar hou ik zeker rekening mee, zoals al getypt is Charlie of boven, of in de keuken en Amy in de woonkamer zodra pa en ik niet thuis zijn. Dit om ongewenste kittens te voorkomen, want geloof me ik ben dol op puppy's en alle baby dieren, maar dit werkt niet voor de kittens.