geerke schreef:En ik zit niet te wachten op prostaatkanker op latere leeftijd.
Dan moet je ze niet laten castreren. Kans op prostaatkanker is 4 x zo groot bij gecastreerde reuen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikka schreef:geerke schreef:En ik zit niet te wachten op prostaatkanker op latere leeftijd.
Dan moet je ze niet laten castreren. Kans op prostaatkanker is 4 x zo groot bij gecastreerde reuen.
kimmie261 schreef:tja,als een reu een vergrote prostaat heeft moet ie gecastreerd worden,ik weet het niet hoor,al die cijfers van wanneer ze eerder kanker krijgen en wanneer niet...en tot nog toe voert iedereen vrolijk brokken waarin aantoonbaar kankerverwekkende middelen gebruikt worden,maar we gooien het maar op een castratie..
wel ongelooflijk dat bij elk ander diersoort soortgelijke problemen blijkbaar nooit aan de orde zijn ( konijnen,katten,paarden,ratten) en bij een hond is castratie ineens een kanker verwekkend iets..
nou bij deze, mijn volle reu is dood gegaan aan teelbal kanker + uitzaaingen...tja..dat hebben castraten weer niet...

Vind ik wel hoor..
Hij kan ook vooralsnog erg leuk spelen met intacte reuen, mits ze niet al te dominant zijn naar hem toe. Dus volgens mij heeft ie er geen last van. Maar had dat wél het geval geweest, ja dan is het jammer hoor, maar dan gingen die ballen er toch gewoon af.
Als jij je zelf goed voelt bij een castratie, dan moet je het vooral doen. Jij kent je hond het best en jij weet waar ie last van heeft en waar niet, en als ie echt onder z'n ballen lijdt.. tja, wat moet dat moet he
kimmie261 schreef:ik heb hier ook 2 volle reuen rondlopen ,maar ook castraten,en om nu te zeggen dat dat castraten er zo rot aan toe zijn
ik laat zelf niet snel in een volle reu snijden,maar moet het dan moet het,dan ga ik er echt niet moeilijk over doen...
ik zeg ook niet dat de castraten er rot aan toe zijn. Dan wordt het helemaal uit zijn verband gerukt. In een gezond dier snijden vind ik zonde. Dat is wat ik wil zeggen.
Ik mocht mijn hond ook nog laten castreren maar heb dit niet gedaan uiteindelijk. Vond ik niet eerlijk tegenover de hond. Maargoed, dat komt omdat hij ziek is. MamboBeach schreef:kimmie261 schreef:ik heb hier ook 2 volle reuen rondlopen ,maar ook castraten,en om nu te zeggen dat dat castraten er zo rot aan toe zijn
ik laat zelf niet snel in een volle reu snijden,maar moet het dan moet het,dan ga ik er echt niet moeilijk over doen...
Ho ho hoik zeg ook niet dat de castraten er rot aan toe zijn. Dan wordt het helemaal uit zijn verband gerukt. In een gezond dier snijden vind ik zonde. Dat is wat ik wil zeggen.
Ik mocht mijn hond ook nog laten castreren maar heb dit niet gedaan uiteindelijk. Vond ik niet eerlijk tegenover de hond. Maargoed, dat komt omdat hij ziek is.
BrankaZ schreef:Je wilt niet weten hoe vaak mensen bij de eerste entingen al worden gevraagd wanneer ze de pup laten castreren.
maar mijn honden hebben er geen last van. Kijk, ik kan nu zeggen dat ik spijt heb dat ik mijn honden niet heb laten castreren, vooral omdat nu de oudste ziek is maar toch heb ik dat niet. Hij wordt 13 jaar en heeft een goed leven gehad, ik heb nog een zoon van hem en daar ben ik heel blij mee. Mijn DA wilde hem wel laten castreren maar dat wilde ik niet. Ik vind dat oneerlijk, altijd gezond geweest, nooit geen operatie aan te pas gekomen en dan nu (voor ons) laten castreren. op deze leeftijd onder narcose is ook geen pretje en het herstel daarvan. Heb nog even getwijfeld maar het niet gedaan. Hij wordt nu slecht en is moeilijk om de keuze te maken maar we hebben besloten om hem in november in te laten slapen, die ouwe schat...

,echt niet,ja de volle reuen zijn zeer regelmatig meer in opgewonden toestand...dat dan weer wel..die hebben echt wel hun geile periodes en 1 van mijn reuen gaat daardoor bloed lekken...