Probleem?? met nieuwe hond (dobermann)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:40

Duidelijk :j
Ik heb er al 2, anders mocht je hem zo komen brengen, maar dat gaat helaas niet......
Weet niet waar je woont, Gouda is een goed asiel, Zeist ook.

CharmingS

Re: Probleem?? met nieuwe hond (dobermann)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:44

nee hij gaat niet naar het asiel hij gaat terug naar zijn baasje waar ik hem ook heb gehaald.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:46

Thirty schreef:
Tja je had kunnen beginnen met de adviezen van Yamcha aannemen....

Ik wil niet vervelend doen ofzo.. maar aan dit soort opmerkingen heb ik toch niks..

En daarintegen zei heeft me gezegd breng hem terug, nou dat ga ik nu toch ook doen! Als je niet met iets zinnigs kan komen reageer dan aub niet, dit is al moeilijk genoeg voor mij! Dankjewel

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:50

Het enige dat je roept is 'daar heb ik toch niets aan' terwijl Yamcha je de beste tips heeft gegeven die je had kunnen krijgen.

Niet zo eigenwijs zeg, zoek gewoon hulp ipv na twee dagen de hond weer weg te doen. Dat is geen 'kans' geven, die hond is nog niet eens fatsoenlijk gewend.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:54

Ik denk eerlijk gezegd dat deze hond beter wel weer terug kan. In de twee dagen dat de hond er nu is, is ze al meerdere keren van gedachten veranderd over wel of niet houden. Volgens mij weet ze ook écht niet hoe een hond van dit kaliber te handelen.

Deze hond is een een maatje te groot voor haar, hopelijk ziet ze dat zelf ook in en brengt ze het dier terug.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:57

Ik vind het heel knap wanneer iemand alsnog zegt dat de hond inderdaad een maatje te groot is. In eerste instantie wilde ze daar niets van weten, maar toch tot inzicht komen dat het wel zo is vind ik heel knap, dan heb je veel voor je dier over.

De hond krijgt zeker wel een goed plekje. Het is een leuk beest, maar wel een type met veel karakter.
Succes met je definitieve besluit en ik denk dat je daar heel goed aan doet!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:59

Volgends mij heb ik wel degelijk het advies van Yamcha opgevolgd want hij gaat zaterdag dus terug naar zijn baas. Ik blijf bij deze bij mijn besluit! Het is niet eerlijk tegenover de hond om hem te houden en had van te voren beter na moeten denken ik erken mijn fout! Ik denk dat deze hond bij een ervaren persoon het heel erg goed gaat doen!

@ diablo: klopt je hebt helemaal gelijk zoals ik al zei ik heb er te makkelijk over gedacht. En ik denk dat ik het beter bij een makkelijker ras kan houden. Misschien een jack russeltje ofzo :P

Voorlopig even geen hond meer! En wanneer we het opnieuw gaan proberen komt er een hond die iets makkelijker in de omgang is!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:01

Esther_r20 schreef:
Ik vind het heel knap wanneer iemand alsnog zegt dat de hond inderdaad een maatje te groot is. In eerste instantie wilde ze daar niets van weten, maar toch tot inzicht komen dat het wel zo is vind ik heel knap, dan heb je veel voor je dier over.

De hond krijgt zeker wel een goed plekje. Het is een leuk beest, maar wel een type met veel karakter.
Succes met je definitieve besluit en ik denk dat je daar heel goed aan doet!

Dankjewel! Ik ben heel erg eigenwijs en dat is een best groot probleem in deze situatie want ik dacht dat ik het allemaal wel aan kon, maar gister was gewoon de druppel. Deze hond verdient een baas die weet wat hij/zei doet! En dat ik er op deze manier achter moet komen is heel vervelend maar het is wel een harde les voor mij geweest.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:02

Zeer verstandig besluit :)

Dit is een gevorderde hond en daarbij een echte dober, deze hond moet naar mensen met verstand en kennis van dit ras en opvoeding :j

Succes met het zoeken naar een ras wat meer bij jullie past :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:04

Hmz misschien gewoon een kat ofzo.. of nog beter een goudvis, daar kan niet echt iets bij misgaan toch :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:09

Katten kunnen ook flinke karakters hebben, het moet bij je passen het ras het karakter :j

Blijf bij honden uit de echte werkhonden rassen ook de jack russel valt hier onder en is daarbij een terrier dus een volhoudend klein hondje met een dijk van een karakter waar je wel mee om moet kunnen gaan.

Kijk anders eens naar een wind hond van de baan die zijn vaak rustiger ookal denken mensen dat de zichtjagers druk zijn zijn ze juist in huis echte bank hangers :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:15

Goed dat je tot inzicht bent gekomen. Nu wel volhouden zaterdag hoor.

Enne, ga nou niet halsoverkop voor een Jack Russel, dat zijn ook zeker niet de makkelijksten ;) .

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:24

dat van dat ik een kat zou kopen of een jackrussel was eigenlijk meer voor de grap bedoelt.. Ik bedoel als ik ooit nog een andere hond wil, moet dat een hond worden met een vriendelijk zachtaardig en makkelijk karakter zijn! En ik weet echt wel wat van het opvoeden, mn chihuahua was toen ik hem kocht zo dominant als het maar zijn kon. Maar nu kan ik er ook alles mee! Maar een dobermann is denk ik toch inderdaad te hoog voor me gegrepen!

@ diablo: ja mijn besluit staat vast hij gaat zaterdag terug. Dat is echt het beste voor de hond en voor mijn vriend en mij! Zoiezo hebben mijn vriend en ik een hele andere denkwijzen als het gaat over honden dus ik kreeg er al telkens meningsverschillen over met mijn vriend en dat wil ik gewoon niet!

Maare een goudvis kan toch geen kwaad :+ :+ :')

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:27

Trouwens misschien nog wel een heel stom vraagje.. Wat betekend het als een hond zijn piemel naar buiten doet?

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:43

Charmings ik denk dat je hier verstandig aan hebt gedaan. Als je in de toekomst nog een een hond overweet kun je misschien in het asiel gaan kijken, een iets oudere hond waarover veel bekend is kan een goed begin zijn om ervaring op te doen.
Een hond die zijn piemel naar buiten doet betekent niet veel, als hij wat achter op zij kont zit bijv schuift het gewoon een stukje uit de schacht en zie je dat.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:50

ik heb al 2 verschillende dobermann experts gebeld die adviseren mij ook om hem terug te brengen.

De volgende keer ga ik inderdaad een herplaatser kopen dat is mij ook geadviseerd, maar dat gebeurd niet op korte termijn.

Ik weet gewoon dat ik een fout heb gemaakt door hem zo impulsief te kopen zonder er werkelijk heel erg goed over na te denken. Ik dacht dat ik het wel aankon.
Ik ga op het moment niet teveel meer corigeren tot zaterdag ik wil namenlijk niet nog een keer gebeten worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:32

Wat jammer maar denk ook beter als je hem terug brengt. Wat was de reden dat hij bij de vorige eigenaren weg moest?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:40

De vorige eigenaren hadden te weinig tijd voor hem.. Vind het vervelend dat hij terug moet maar het is het beste.

Hij heeft me trouwens net weer gebeten nadat ik hem weg had gestuurd omdat hij constant aandacht aan het opeisen was. Dit keer heb ik een hele jaap in mn arm dus ben het nu echt zat. Het liefst breng ik hem vanavond nog terug (helaas gaat dat niet lukken).

Ik blijf vriendlijk tegen het beestje en blijf er goed voor zorgen tot zaterdag maar mijn besluit is nu definitief!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:59

Wat vervelend, succes voor de komende dagen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:05

Tis ff rot, maar ik denk wel dat het de beste oplossing is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:14

echt ik zou hem niet naar vorige eigenaar terug doen als het asiel hem op wil nemen. Waarom niet?

Sorry dat ik het zeg!!!! Maar zie maar eens dat jij hem nu mee gekregen hebt. Ze heeft dus niet zorgvuldig uit gezocht. Dat het teveel hond is kan zeker. Echter ze heeft er niet bij gezegd dat het niet de leuke opgevoedde jonge dober is. En daarnaast geeft ze hem dus ook mee aan iemand die van plan is hem na een week overdag in de garage te laten zitten met 1x uitlaten tussendoor. Misschien zie ik het nu te zwart/wit echter een hond en zeker een dober van 10 maanden 5 dagen in de week in een gemiddelde schuur/garage door te laten brengen is gewoon vreselijk voor het dier.
Het zijn en blijven roedeldieren en alleen zijn is zeker wel aan te leren maar om dat 5 dagen in de week te moeten doen en dan 's nachts ook is enorm veel voor een zeer jonge levenslustige hond.
En gezien ze de vorige keer ook al een verkeerde keuze gemaakt had denk ik dat de hond beter af is in het asiel. Of neem contact op met de dobermann herplaatsing als je het beste met hem voor hebt. Een hond van 10 maanden en zeker een dobermann is bij kenners vaak ergens wel plaats voor.
Zeker een hond met de neiging om zich heen te bijten moet zorgvuldig geplaatst worden. Komt hij nu weer bij onervaren mensen terecht die hem verkeerd aan pakken of bij jonge kinderen die treiteren (wat ze zelf als spelen zien) en hij krijgt de kans dit gedrag te versterken dan krijgt hij straks een stempel die voorkomen had kunnen worden.

Probeer het a.u.b. http://www.dobermannrescue.nl/

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:33

@ dierenfan: bedankt voor je reactie, maar er is nergens gezegd dat ik hem naar een asiel wil doen, en ook niet dat een asiel hem op wil nemen.

Ik moet hem wel terug brengen naar zijn oude eigenaresse want ik heb een contract met haar opgesteld.
Dus naar een opvang brengen is geen optie.

En dat van het een keer uitlaten in de middag klopt maar ook daar had ik een oplossing voor namenlijk een hondenuitlaat service, die nemen je hond overdag mee voor een wandeling van anderhalf uur. dus dat zou het probleem niet meer zijn geweest, de vader van mijn vriend gaat iedere dag een uur wandelen dus zou de hond dan mee nemen, en mijn vriend laat hem sochtends en savonds voor het slapen uit. Dus aan zijn beweging was hij wel gekomen!

Heb zijn eigenaresse al gesproken en hij gaat of morgen avond weg(als er een auto beschikbaar is) of zaterdagochtend.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:36

Zijn eigenaresse heeft toevallig al iemand gevonden die wou komen kijken, die had een dag na mij gebeld en zei had gezegd dat ze deze week zou afwachten, maar als het daar niks bij is zal ik haar wel even die site doorgeven.

ze geeft de hond in ieder geval niet meer mee op proef voor de hond zijn welzijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:51

dierenfan schreef:
echt ik zou hem niet naar vorige eigenaar terug doen als het asiel hem op wil nemen. Waarom niet?

En daarnaast geeft ze hem dus ook mee aan iemand die van plan is hem na een week overdag in de garage te laten zitten met 1x uitlaten tussendoor. Misschien zie ik het nu te zwart/wit echter een hond en zeker een dober van 10 maanden 5 dagen in de week in een gemiddelde schuur/garage door te laten brengen is gewoon vreselijk voor het dier.

Was hier ook wel verbaast over, misschien is dit niet vertelt.

CharmingS schreef:
ze geeft de hond in ieder geval niet meer mee op proef voor de hond zijn welzijn.

Had ze gelijk al niet moeten doen, eerst een paar keer langs komen en dan pas beslissen. Dan is de kans dat het goed gaat een stuk groter
Een goed asiel laat je ook eerst 3 keer komen en met de hond wandelen en bezig zijn voordat er overgegaan wordt tot herplaatsen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:09

Gezien wat ik nu gelezen heb... vind ik het een verstandige keuze van je. ;)
Een dobermann is een echte karakterhond.. Ik vind ze ook erg gaaf, maar vanwege karakter enz, zal deze hier minder passen.
Ik ben bekend met mechelaars (sportlijnen), ook karakterhonden. We hadden een dominante, Branca, en nu nog een wat onzekere, Tessa. Zij is ook erg druk enz. Daar moet je mee om kunnen gaan en dat gaat echt niet zomaar over, dat zit erin.

Nu je je beslissing hebt genomen, kan je de dober misschien eerder terugbrengen? Dat geeft je wat meer rust en uiteindelijk de hond misschien ook. (Gaat het om de dober T van S?)
Je kan de eigenaresse misschien even tippen voor deze site: http://www.dobermannrescue.nl/
Die hebben het beste met het ras/honden voor...
Succes