Mijn konijn laten aansterken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn konijn laten aansterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:53

Tja...
Ik heb ze nu wel weer samen in de ren, maar niet in het hok. (de een de boven kant, de ander de onder)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:57

Dan heb je ze al weer samen ja, waarom vraag je het dan nog ?
Je pakt het wel erg vreemd aan allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:05

Mijn vraag was ivm met misschien nog een nestje dat nog kan komen ;)
Dus dat jij het verkeerd opvat is niet erg, maar verwijt het mij dan niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:33

Nou ik begrijp het ook niet meer hoor ts, dus denk dat het dan wel aan jouw ligt ;)
Je vroeg of ze samen konden en daarna heb je ze wel weer apart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:08

Ik vroeg of ze samen konden ivm het nestje. Ik neem niet het risico dat hij ze iets aan doet.
In de ren mogen ze wel samen, omdat mij de kans te klein lijkt dat het dan gebeurt.
Ik heb ze nu dus uit de ren en ze zijn nu apart ;)
Dus je vat het helemaal goed samen! ;)

Wat ik vroeg: hoe groot schatten jullie de kans in dat ze nog een nestje krijgt?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:11

Die kans is er niet, als er al een 2e nest zou zijn, zou dat geboren moeten worden een paar dagen na de bevalling van het eerste nest
Ze is dus niet drachtig

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:24

Ligt er ook aan of TS haar voedster nog eens bij de ram heeft gehad tijdens de dracht en/of na de miskraam. Maar dat hoop ik niet, omdat een eventuele tweede dekking (tijdens de dracht) een reden kan zijn waardoor de miskraam is ontstaan (omdat de prikkeling in de schede van de voedster tijdens de dekking heel wat teweeg brengt in haar lijfje).

Als de voedster opnieuw is gedekt tijdens de dracht bestaat de kans dat de voedster nu nog dragend is (maar dit hangt wel af van wanneer de miskraam heeft plaatsgevonden). Al denk ik niet dat een voedster zich gauw laat dekken terwijl ze al dragend is.. Weet jij hier meer over WinSel? Of zou de voedster zich alleen nog laten dekken tot een paar dagen na de eerste dekking? (wat betekend dat de dragende baarmoeders vruchten kunnen bevatten van slechts een paar dagen verschil in leeftijd).

Als een voedster een miskraam krijgt, betekend dit dan dat beide baarmoeders hun 'inhoud' afscheiden? Weet jij dat WinSel? Ik vind dat altijd zo interessant aan konijnen.
De ram is ook alleen maar een 'schedebevruchter', dus zodra de dekking heeft plaatsgevonden verplaatst het sperma zich richting (één van) de baarmoeders waar het embryo's bevrucht.

TS als ik jou was zou ik je voedster lekker bij haar gecastreerde vriendje laten en niet opnieuw laten dekken :) Maargoed, dat wist je al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:03

Ze wordt morgen opnieuw gedekt :)
Ik heb al een hokje voor haar klaar :D
Is het handig om haar caviavoer te geven tijdens de zwangerschap? Voor de extra vitaminen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:05

passieAppel schreef:
Is het handig om haar caviavoer te geven tijdens de zwangerschap? Voor de extra vitaminen..

jij bent echt gek. Laat dat konijn gewoon gewoon goed aansterken. En lees je eerst g oe d in over fokken. En niet over vermeerden zoals jij doet. En dan daarbij word het nu ook kouder. En laat je konijn haar energie gebruiken daarvoor.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:42

passieAppel schreef:

Je vraagt elke keer om tips voor je konijn, maar denk eens even logisch na. Denk je dan werkelijk dat het "goed" voor je konijn is om een week na haar doodgeboren nestje haar alweer te laten dekken? :n

Krijg het gevoel dat het jou niet om het konijn gaat, maar om het zo snel mogelijk krijgen van een nestje.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:42

Sjonge jonge, echt typisch een 13 jarige die zo snel mogelijk schattige baby konijntjes wilt.
Enige wat ik hier over zeg is: arm konijn.

Ga je alsjeblieft eens inlezen over echt fokken, voordat je een konijn naar de klote werkt.
Naja, jij hebt geen last van de zware bevalling die moeder konijn steeds ondergaat, dus waarom nog een eventuele miskraam voorkomen? Het is immers 'maar' een konijn hé.
Laat dat dier gwn bij een gecastreerde ram van haar leven genieten, en niet als productiedier dienen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:58

Na alle reacties,
heb ik ingezien dat jullie gelijk hebben. :)
Ze wordt niet meer gedekt en ik heb tegen de mensen die een konijn verwachten dat ze naar een fokker of asiel moeten gaan. (Asiel probeerde ik aan te dringen)
Jullie hebben gelijk gehad, maar het is niet zo dat ik haar als speelgoed zie ;)
En wees niet bang, er wordt prima voor haar gezorgd.

Jullie hebben gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:59

_Hessel_ schreef:
Sjonge jonge, echt typisch een 13 jarige die zo snel mogelijk schattige baby konijntjes wilt.
Enige wat ik hier over zeg is: arm konijn.

Ga je alsjeblieft eens inlezen over echt fokken, voordat je een konijn naar de klote werkt.
Naja, jij hebt geen last van de zware bevalling die moeder konijn steeds ondergaat, dus waarom nog een eventuele miskraam voorkomen? Het is immers 'maar' een konijn hé.
Laat dat dier gwn bij een gecastreerde ram van haar leven genieten, en niet als productiedier dienen..

Dat valt wel mee,
bedankt voor het meedenken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:59

pinto_1 schreef:
passieAppel schreef:

Je vraagt elke keer om tips voor je konijn, maar denk eens even logisch na. Denk je dan werkelijk dat het "goed" voor je konijn is om een week na haar doodgeboren nestje haar alweer te laten dekken? :n

Krijg het gevoel dat het jou niet om het konijn gaat, maar om het zo snel mogelijk krijgen van een nestje.

Hoe zou jij het dan doen?

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:03

passieAppel schreef:
Na alle reacties,
heb ik ingezien dat jullie gelijk hebben. :)
Ze wordt niet meer gedekt en ik heb tegen de mensen die een konijn verwachten dat ze naar een fokker of asiel moeten gaan. (Asiel probeerde ik aan te dringen)
Jullie hebben gelijk gehad, maar het is niet zo dat ik haar als speelgoed zie ;)
En wees niet bang, er wordt prima voor haar gezorgd.

Jullie hebben gelijk!

Top!;)
Komt ze bij een ex ram te zitten? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:05

Goed van je! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:07

Zit ze weer bij hoor :)
En nu zit ze konijn te wezen in een te grote ren met wilgentakken :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:14

Goed van je :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:46

passieAppel schreef:
pinto_1 schreef:

Hoe zou jij het dan doen?

Ik zou sowieso mijn konijn niet laten dekken... ;)

Maar zie dat je dat ook niet meer gaat doen, top! +:)+