Mijn kleine pup moet onder het mes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:34

AngelofLove schreef:
Gelukkig daqt je pup het gered heeft! Ik heb zelf een katje gehad met een levershunt maar deze is tijdens de narcose overleden :(

Ahhhh meid...wat vind ik dat sneu voor je!! :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:35

Paintlinger schreef:
Ik pb je even...

Aff fijn!

Axel_Clauw

Re: Mijn kleine pup moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:40

Wat fijn dat het goed is gegaan! Hopen dat ze er goed bovenop komt!
Dat wat je zei over dat de ouders het niet zichtbaar hebben kan kloppen, erfelijke afwijkingen kunnen namelijk via de genen worden doorgegeven en de aandoening zelf kan dus een generatie overslaan.

Ik wens julie allebei erg veel liefde en geluk toegewenst! Dat jouw meissie helemaal de oude mag worden en nog onwijs veel jaren bij jou mag blijven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:20

Wat fijn dat het goed is gegaan!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:13

En? mocht je d'r halen vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:17

Paintlinger schreef:
En? mocht je d'r halen vandaag?

Ik ben ook benieuwd! :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 15:52

Nou ons meissie is weer thuis hoor.
Om 10 uur werden we gebeld en we konden tot 12.30 terecht dus ik heb nog nooit zo snel vanuit mijn bed in de auto gezeten.
Manlief had eerst zoiets van dan halen we haar morgen wel op....NOU ECHT NIET HE?!
Ze heeft vanmorgen nog een roesje gehad voor wat onderzoekjes omdat ze erg druk was en ze is dus nog erg slaperig.
Maar toen ze eenmaal op afstand onze stemmen hoorde zette ze het flink op een schreeuwen.
We hebben nog de rontgen foto's gezien waar dat ringetje om de ader gegaan is.
En toen naar haar toe...eenmaal in mijn armen viel ze bijna meteen weer in slaap maar ohhh wat zijn we blij.
Haar ammoniak waardes zijn netjes en volgens het boekje aan het dalen, niet te snel maar geleidelijk aan zoals het hoort.
Ze ligt nu heerlijk op de bank op het kussen in de zon te slapen en te dromen.
er staan twee kipfile'tjes te koken voor haar.
Het heeft ons een vermogen gekost allemaal bij elkaar maar had het zo weer gedaan!!!

Er valt zo'n zware last bij ons weg.....
Nu hopen we echt dat het tij eens gaat keren en we iets meer geluk mogen gaan krijgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:10

wat super fijn dat ze weer thuis is,lekker genieten van haar en heel veel zoenen :j

moet ze nu nog controles van haar bloed krijgen?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:15

Goed te horen dat ze weer lekker bij jullie thuis is. Veel genieten samen!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:20

lieve kleine luna....wat een moppie. <3

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:26

Heerlijk dat alles weer goed gaat het gelukt komt er aan! Ik hoop dat het ook gauw beter gaat met jouw!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:51

Ze begint nu wat wakkerder te worden, heeft al een beetje gegeten en gepiest en gepoept.
Ze doet het echt super!
Wat ben ik trots op dat kleine wijffie zeg!

Ja over 10 dagen moet er nog een keer bloed afgenomen worden om te kijken wat dan de ammoniak waarde is maar ik heb er 100% vertrouwen in, komt helemaal goed en Luna gaat een heel gelukkig hondje worden die nog heeeeel lang in goede gezondheid bij ons mag zijn.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:52

Wat een fijn bericht!! :D

Veel plezier met haar nu ze weer lekker thuis is :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:16

Mijn hemel...onze ADHD'er is weer helemaal back!

Hoe kan het toch...3 dagen geleden lag ze met haar hele buik open en nu stiert ze weer als een bezetene door het huis!
Mijn man is een grotere bench kopen nu want we moeten haar echt tegen zichzelf beschermen.
Gister avond was het zo erg...het was enkel een streep die steeds voorbij kwam door de kamer en de tuin en ik kreeg haar niet te pakken.
Door haar snelheid ook steeds op het laminaat uit glijden en gewoon door denderen, dat kan toch nooit goed zijn!
En ze heeft niet eens pijnstillers....ik snap er niks van.
Was het nou een kleine ingreep, maar ze zijn een uur bezig geweest omdat ze de shunt niet zo snel konden vinden, het lag namelijk helemaal achter haar maagje.
Waar haalt ze toch de kracht en de energie vandaan???????

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:47

Ik zal vanavond geen energie meer sturen........................ :o

(maar wat fántástisch om te horen dat het zo goed met haar gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 13:23

Ze heeft nu een terug slag, heb de kliniek even gebeld maar de chirurg was bezig dus word ik terug gebeld.
Ze maakte wat rare slik/hik geluiden en ligt echt op apegapen nu.
Hoop dat het enkel is omdat ze gister zo druk geweest is (wat eigenlijk niet mocht, maar ze war niet te houden) en dat er niet meer aan de hand is.
We wachten het even af.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:28

Dat rond rennen na een OP is niet goed. Er kunnen bloedingen en dergelijke optreden. Mijn hond die hadt dat ook na een zware OP en heeft toen voor langere tijd rust gevende medicatie gehad. Want dat is zo veel te gevaarlijk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:38

Onassa schreef:
Ze heeft nu een terug slag, heb de kliniek even gebeld maar de chirurg was bezig dus word ik terug gebeld.
Ze maakte wat rare slik/hik geluiden en ligt echt op apegapen nu.
Hoop dat het enkel is omdat ze gister zo druk geweest is (wat eigenlijk niet mocht, maar ze war niet te houden) en dat er niet meer aan de hand is.
We wachten het even af.

ben er bang voor eerlijk gezegd.... Hoe is het nu TS?

Ben heel eerlijk bang dat ze met spoed terug is naar de DA. Zo laten rondrennen na een OP is echt niet de bedoeling. Snap wel dat ze niet te houden was maar toch.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:44

oei..

een da zegt niet voor niets : het mag niet.
mijn poedel is ge-opereerd ana zijn rug een jaar geleden en moest toen 3 weken lang met een kap op , klein opgesloten zitten.
enorm zielig , maar nu kan ik nog 10 jaar van hem genieten....( en hij van het leven)

ik hoop dat het meevalt bij je. beterschap

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:45

Ik fok ierse wolfshonden, al mijn pups worden voordat ze weg gaan op shunt getest. Hebben ze het gaan ze niet weg.
Een shunt opeatie verloopt vaakcesvol maar het overgrote deel overlijdt alsnog na de operatie binnen een jaar.
Ik hop voor je dat het allemaal mee valt.
Wat ik niet snap is dat je haar zo gek hebt laten doen, het is een grote opeatie en ze kan nu dus inwendige bloedingen hebben.
Veel sterkte

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:45

Ze heeft nu een grotere bench.
Daar ligt ze nu in.
Gezien ze vanmorgen nog lekker gegeten heeft is de chirurg niet echt bang dat er wat mis gegaan is.
Maar ze zal de komende dagen erin moeten blijven.
Jeetje....tuurlijk waren we gister blij die vrolijke pup weer te zien en dat ze zo goed te pas was, maar achteraf hadden we eerder in moeten grijpen.
Ze is verder goed alert, daar is niets mis mee, maar voel me er wel ontzettend k*t onder.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:47

niets aan te doen , gebeurd is gebeurd.

en nu strenger zijn , en bij jezelf denken : het is voor een goed doel...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:48

:(:)
Hou haar aub wel GOED in de gaten hoor. OOK jonge hondjes kunnen zich sterk houden. Wat je kunt doen als controle is naar haar tandvlees kijken. Als het mooi roze is, is dat alvast een goed teken. Dan even met je duim erop drukken en los laten. Moet dan direct weer roze worden (zich met bloed vullen)

Is het tandvlees wit, grauw, bleek of als het niet direct (binnen een seconde, tel maar een-en-twintig) weer roze wordt: Da bellen en dit melden!

Sterkte hoor!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:48

ach jee, arme pup :(:) zo jong en dan al een operatie en rust moeten houden... :(:)
sterkte ermee, hou haar maar goed in de gaten :j hopelijk gaat het helemaal goed komen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:49

tokedri schreef:
Ik fok ierse wolfshonden, al mijn pups worden voordat ze weg gaan op shunt getest. Hebben ze het gaan ze niet weg.
Een shunt opeatie verloopt vaakcesvol maar het overgrote deel overlijdt alsnog na de operatie binnen een jaar.
Ik hop voor je dat het allemaal mee valt.
Wat ik niet snap is dat je haar zo gek hebt laten doen, het is een grote opeatie en ze kan nu dus inwendige bloedingen hebben.
Veel sterkte

Ik kreeg haar niet meer te pakken toen ze begon te rennen, ze was me steeds te snel af en dat kwam toen ze een van onze katten zag, daar is ze erg gek op en toen draaide ze door.

Ik heb juist begrepen van de chirurg dat als de shunt goed geopereerd is en er verder geen complicaties optreden dat een hond net als iedere andere gezonde hond kan leven.
Want alles functioneert dan zoals het hoort.
Dat vertelde de vrouw die de echo maakte en de tweede lijns chirurg dus ik snap dan niet zo goed waarom je me bang wilt maken dat ze alsnog binnen een jaar aan de shunt zou overlijden want de shunt bestaat niet meer, de ader is afgesloten en het bloed stroomt gewoon op de normale manier via de darm door de lever.