Yontheke schreef:Ik woon samen met mijn vriend op een appartementje van 60m² en hebben sinds donderdag een kitten.
Deze is ook een binnenkat want wij hebben zelfs geen terras. Kitten was bij de vorige eigenaars ook nog niet buiten geweest dus die weet niet wat ze mist.
Ik werk op de moment de ene week 32 uren (4 dagen) en de week daarop 3 dagen. vriendlief fulltime.
Dus kitten zit toch geregeld 4 dagen in de week 8 uurs alleen..
Als je dan geen kat zou mogen hebben, zouden niet veel mensen een huisdier hebben
Ze krijgt 's avonds 5 uurs aandacht en gedraagt zich perfect als wij niet thuis zijn..
Veel mensen zouden inderdaad ook geen huisdier moeten hebben
Vind het gewoon jammer dat het hebben van een kat zo onderschat wordt. Je hoeft hem dan ook ook niet 24/7 te aaien, maar of je aanwezig bent in huis of niet maakt voor een kat wel degelijk verschil. Ik vind het in jouw situatie dan ook niet kunnen om een kitten te hebben, die hebben nóg meer aandacht nodig. En tuurlijk gaat het prima, hij past zich wel aan, heeft immers ook geen keus erin... @ ts, ik hoop gewoon dat je er goed over nadenkt en dat je niet alleen kijkt naar wat jij leuk vind, maar ook naar wat een kat allemaal nodig heeft. Mocht je toch besluiten een kat te nemen wens ik je er alvast veel plezier mee

Hygiene heb je in eigen hand. Onze kat mag naar buiten en hebben een ruime woonkamer, maar neemt niet weg dat het huis alsnog onder de haren zit. Kat gaat overal zitten
Maar gewoon regelmatig schoonmaken (en de furminator aanschaffen!!) en dan valt het best mee.
)... want het zijn toch echt van nature nachtdieren. (ik ben wel wegens ziekte de hele nacht beneden geweest en eerlijk is eerijk; kat was veel actiever dan overdag! Overdag slaapt ze vooral; helemaal als je weg bent. Want het zijn over het algemeen vrij luie dieren.)