Pup van 5 maanden die maar blijft plassen, blaasontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:01

Thirty schreef:
Als ze altijd beperkt water heeft gehad, kan het ook iets psychisch zijn. Dan drinkt ze omdat het straks wel eens op kan zijn of weggehaald kan worden.
Daarom ook nooit water in beperkte mate geven.

We zijn pas in beperkte mate gaan geven toen dit begon en hij het elke keer liet lopen. Het eerste wat dan in je op komt is drinkt hij niet teveel. Daarvoor hadden ze altijd water staan in een grote bak waar zij toegang tot hadden. Maar gezien het plassen bleef en hij vaak dorst had(dan kreeg die ook gelijk aangeboden, er is hier namelikk altijd iemand thuis) gingen we dus nadenken van wat kan het zijn en is een plasje naar de DA brengen niet handig ;) we hebben ook het beste voor met ons dieren.

Benfan

Re: Pup van 5 maanden die maar blijft plassen, blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:10

Als hij toen al voor jullie gevoel teveel dronk had je de dierenarts moeten inlichten, je moet nooit de toegang naar drinken afnemen bij dieren. Wat dat betreft had je echt veel eerder aan de bel moeten trekken, en niet moeten afwachten ivm evt schade die daardoor kan worden aangericht. Zeker bij een nog groeiende hond. Dat hij nu veel gaat drinken kan dus ook zijn omdat hij bang is dat jullie het weer afnemen, en krijg je dus eigelijk geen eerlijk beeld of hij nou weer veel drinkt of veel drinkt omdat er wat is.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:10

Idd mijn Beagle van 4 dronk ook meer dan normaal (kwamen wij later achter wij dachten dat het normaal was)
En zij had idd nierfalen....

Helaas zijn wij er dus pas achter gekomen toen ze al te ziek was voor behandeling....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:14

Pascal schreef:
Idd mijn Beagle van 4 dronk ook meer dan normaal (kwamen wij later achter wij dachten dat het normaal was)
En zij had idd nierfalen....

Helaas zijn wij er dus pas achter gekomen toen ze al te ziek was voor behandeling....

ik ken ook een hond die als pup extreme dorst had, likte heel de straat droog als het geregend had.
bleek uiteindelijk geloof ik ook iets met de nieren te zijn. beestje is er ook niet meer helaas.

ik hoop dat het bij je hondje gewoon op te lossen is, maar ik zou zeker verder laten onderzoeken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 12:18

Jullie kunnen nu van alles gaan verwijten maar daar ga ik niet eens op in.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:42

Marlis schreef:
Jullie kunnen nu van alles gaan verwijten maar daar ga ik niet eens op in.

Joh, doe lekker rustig aan qua tempo onderzoeken, het duurt toch al zo lang :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:54

Vindt het ook vreemd dat er zo langzaam actie wordt ondernomen. Mijn jonge hond plaste als pup ook vrij veel en heb toen gelijk urine laten onderzoeken. Blaasontsteking. Zoiets kijk ik echt niet langer als een paar dagen aan. Wegzetten van water vindt ik helemaal uit den boze. Evenals lang wachten want het kan zoveel schade aanrichten.

Ik hoop voor ts dat het meevalt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:09

ik kan je echt aanraden zijn nieren te laten testen...

en liefst zo snel mogelijk... :\

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:20

het lijkt wel blaasontsteking. Lieke onze hond heeft het ook gehad en ging ook steeds plassen in huis. Ze kon het gewoon niet ophouden. Ze bleef soms ook zitten terwijl er niets meer uit kwam of druppeltjes. Ze heeft en antibioticakuurtje gekregen en weg was het

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:34

Mensen, TS is naar de dierenarts gegaan, dus het heeft neit veel zin om nu nog commentaar te hebben. Ze weet voor de volgende keer dat ze niet zo lang zal wachten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:07

Ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat er vandaag gebeurd is?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:24

Nieren zou je inderdaad ook even aan kunnen denken.
Maar het is een pup van 5 maanden.
Die van mij deed dat ook, maar zij nam zich er niet de tijd voor.. Zij was aan het rennen en dan *plaaaaaasje* en rende verder gewoon ook in huis. Dierenarts zei van vang wat plas op, maar ja dat is niet zo makkelijk.
Bij mijn hondje is het toen vanzelf overgegaan..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:25

Marlis schreef:
shilady schreef:
Probeer anders het water in etappes te doen
wij geven onze hond ook niet volle bakken want dan gaat ze in huis pissen...

Sochtends water en voer en dan uitlaten
en smiddags wat water en daarna weer uitlaten en savonds wat voer en water en dan weer uitlaten :)

Als het je niet lekker zit kan je idd de urine laten testen

Zoals ik boven je post geschreven had staat er nooit een volle bak drinken.
Ze krijgen maar een klein laagje een paar keer op de dag.
Het is dus niet dat hij zich vol kan drinken. Hij krijgt uiteraard wel genoeg drinken, maar zetten we een hele bak neer drinkt die veel te veel achter elkaar. Ik weet niet wat het is bij hem, angst lijkt me niet zou niet weten waar hij bang voor is dan. als het rustig in huis is gaat hij gewoon plassen. Komen wij weer thuis dan is hij enthousiast maar plast hij nooit.

een pup of volwassen hond moet genoeg water tot zijn beschikking hebben kleine laagjes is echt niet voldoende, ze drogen sneller uit als je denkt.
ik kan bijna met zekerheid zeggen dat jouw hond een blaasontsteking heeft.
beetje urine opvangen en naar de dierenarts ermee, het is namelijk best pijnlijk een blaasontsteking.
mijn teef van nu een jaar had met 5 maanden ook een blaasontsteking en liet het ook zo lopen zelfs als ze liep kwamen er hele sporen urine uit ook al dronk ze heel weinig (kleine laagjes water) en soms kwam er gewoon een klein plasje uit, het maakte niet uit wat ze deed al lag ze rustig in de bench te slapen ze liet het gewoon lopen.
om de kwartier naar buiten gaan met der had geen zin want het ene moment hield ze het een half uur op en het andere moment bleef ze plasjes weg gooien door het hele huis.
ik zou hiermee echt niet te lang wachten als ik jou was, het is maar een tip die ik je mee geven wil.
maar onthoud een hond vooral een jonge hond nooit van genoeg water, honden drinken ongeveer 50 ml per kilo lichaamsgewicht, je kan dus uitrekenen wat jouw hond weegt en dat keer 50 ml doen dan weet je precies hoeveel water hij nodig heeft.
wat je het beste kunt doen is met een maatbeker de bak vullen, steeds een liter water in de waterbak doen en zo kun je bijhouden wat je hond drinkt en dit doorgeven aan de dierenarts.
ik wens je succes met je jonge hond.

edit: ik lees net dat het geen blaasontsteking zou kunnen zijn en toch denk ik dat het wel blaasontsteking is of last van de nieren, misschien nog een goed plasje opvangen en toch wel zijn eerste plasje omdat daar veel meer in te zien is dan een plasje die gepleegt is door veel water drinken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:34

Normaal is het beter de ochtendurine te nemen, maar als ik het zo hoor en stel dat het een blaasontsteking zou zijn dan is hij ook wel zichtbaar in urine die overdag genomen is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:38

my_precious schreef:

Nou dat weet ik niet zo zeker. Als een hondje zoveel drinkt, zijn er andere oorzaken minstens zo aannemelijk.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:38

Wilawander schreef:
Normaal is het beter de ochtendurine te nemen, maar als ik het zo hoor en stel dat het een blaasontsteking zou zijn dan is hij ook wel zichtbaar in urine die overdag genomen is.

ja maar bij een jonge hond die een lichte blaasontsteking heeft kan er weinig in te zien zijn bij een middag plasje of als het plasje niet in de koelkast bewaard is o.i.d.
ik zou toch voor de ochtend urine gaan denk ik of toch even bloed prikken..
ik had precies het zelfde met mijn hond ook bij 5 mnd oud en die had een lichte blaasontsteking maar plaste echt ontzettend veel.
zelfs water weghouden had geen zin want plassen deed ze toch wel.

ben wel benieuwd hoe het vandaag gegaan is TS je moest geloof ik de dierenarts terug bellen vandaag toch?
hopelijk heb je al wat beter nieuws gekregen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:40

Nikka schreef:
my_precious schreef:

Nou dat weet ik niet zo zeker. Als een hondje zoveel drinkt, zijn er andere oorzaken minstens zo aannemelijk.

het kan natuurlijk ook wel een andere oorzaak hebben suiker of nieren o.i.d. maar het meest logisch lijkt blaasontsteking dan drinken ze toch echt ontzettend veel.
ik moet zeggen mijn oudere teef van 10 jaar heeft steeds na de loopsheid dat ze ontzettend veel drinkt maar die blijkt gewoon suiker te hebben, maar dit komt vaker voor bij oudere honden dan bij jongere dus dat lijkt mij ook niet.
het meest voorhand liggend lijkt mij de blaasontsteking als ik naar alle antwoorden van TS kijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:42

my_precious schreef:
ik moet zeggen mijn oudere teef van 10 jaar heeft steeds na de loopsheid dat ze ontzettend veel drinkt maar die blijkt gewoon suiker te hebben, maar dit komt vaker voor bij oudere honden dan bij jongere dus dat lijkt mij ook niet.
het meest voorhand liggend lijkt mij de blaasontsteking als ik naar alle antwoorden van TS kijk.

Nooit een sterilisatie overwogen?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:48

Nikka schreef:
my_precious schreef:

Nooit een sterilisatie overwogen?

als dat had gekund dan had ik dat zeker gedaan, ik heb haar als 6 jarige van het internet geplukt en ze had toen al 5 eigenaren gehad echt zo zielig dat kon ik niet weerstaan en ik vond dat ze nog een goed leven moest krijgen.
toen ik een check up deed toen ik haar kocht was ze als fokteef gebruikt maar we wisten niet dat ze haar baarmoeder nog had.
inmiddels loop ik met haar bij een andere dierenarts want ze had regelmatig een baarmoeder ontsteking gehad achteraf gezien doordat ze steeds schijnzwanger werd, nu krijgt ze tegenwoordig een spuit zodat ze niet meer loops kan worden of schijnzwanger echt ideaal voor oudere honden en het gaat prima ze is goed op gewicht plast en drinkt niet meer veel en speelt ondanks dat ze zo oud is en artrose heeft als een jonge hond met de andere 2 jonge honden.
en volgens deze zeer goede dierenarts heeft ze verder geen pijn, we houden dit steeds in de gaten ook haar eten is speciaal dieet voer wat van de dierenarts is dat is vanwege haar suiker, ze is nog niet in het stadium dat ze pillen daarvoor moet gebruiken gelukkig.

ik had nog een linkje gevonden wat voor TS misschien wel interessant is:
http://www.hondenplaza.nl/dorst

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:14

aub ga nooit beperkt water geven. Immers elke hond drinkt niet even veel net als elk mens niet dezelfde hoeveelheid drinkt. Je hebt dus kans dat hij stelselmatig te weinig water binnen krijgt wat voor schade kan zorgen en als hij nierfalen heeft dat hij door te weinig water zichzelf nog sneller vergiftigd. Daarnaast heb je straks (hopelijk 10 á 15 jaar lang) een hond die een obessie heeft voor water.
Een dier hoort gewoon 24/7 water te hebben!!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:49

Ik denk dat de TS nu wel weet dat ze nooit meer haar hond de toegang tot water moet beperken en misschien eerder naar de dierenarts had moeten gaan. Maar zeg nou zelf, de voorbeelden die jullie geven zijn misschien ook wel te laat naar de dierenarts gegaan.

TS, hoe is het inmiddels? Zijn er al uitslagen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:21

Begin vd week is er al urine onderzocht had toen al contact met dierenarts. Maar omdat hij heel erg levendig en alert is en niet ziek oogt maken ze zich niet veel zorgen, onderzoeken worden uiteraard gedaann want er is toch ergens iets niet goed natuurlijk. Gisteren is er ook weer plas onderzocht en deze was aan de lage kant, maandag zijn hun eigen dierenartsen er pas weer en dan zouden zij contact met ons op nemen over hoe en wat etc.
Wij staan voor alles open ook bloedonderzoek mocht dat nodig zijn wij zullen er alles aan doen ;)
Maar we zijn niet geijk naar de ierenarts eerst even aangekeken omdat hij totaal niet ziek oogt en gewoon heel speels alert en vrolijk is.
moeten nu dus tot maandag afwachten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:46

Heb hier een reu die een tijd terug een ernistige blaasonsteking hadt. Enige opvallende aan hem was dat hij soms zijn plas niet kon ophouden. Mijn teef hetzelfde die hadt zelfs blaasstenen. Beide honden lopen in de sport en waren verder topfit. Als hier iets opvallends is aan de urine wordt er gelijk onderzocht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:37

Urine rook niet en zag er niet anders uit hier dus vandaar dat we het eerst aankeken. Het kon natuurlijk ook een terugval van zindelijkheid zijn ;)