Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snoevie schreef:Nee dat vergeet ik niet. Alleen krijg ik nu het gevoel dat het maar gepikt moet worden,zoals er dus vaak gereageerd wordt. Dat het vrijwilligerswerk is geeft niet het recht je werk zo te doen
De DB zou in ieder geval bij de ambulances die bij hun aangesloten zijn kunnen zorgen dat er tegen betaling mensen het werk gaan doen, de DB speculeert met een groot geld bedrag, laten ze dat maar gaan gebruiken voor datgene waar de mensen dat geld voor gedoneert hebben, namelijk dieren in nood helpen.
Errug verstandig! 
zonnebloem18 schreef:Ligt een beetje aan de regio waar je woont.
Ik werk bij dierenambulance Assen in principe rijden wij overal op behalve op loslopende dieren (met hier en daar een uitzondering).
Nog loslopende vogels en katten kosten te veel tijd om te vangen die tijd hebben we niet daarbij is het vervelend als je op 1 dag 4 keer uit moet rukken voor een vogel die bij aankomst weg vliegt.
Mensen mogen zelf ook wel een beetje moeite doen.
7 van de 10 keer dat mensen zeggen dat de vogel echt niet weg vliegt als je in de buurt komt, vliegt weg op het moment dat ze hem proberen te pakken, waardoor ze dus later terugbellen met sorry hij vloog weg.
Loslopende honden rijden we wel op maar alleen als ze op gevaarlijke wegen rijden en dan alleen als de politie ons kan assisteren zonder begeleiding van de politie mogen wij niet komen vangen.
Verder rijden we op alle dieren van mus tot zwaan en van kitten tot varken.
Groningen rijdt voor zover ik weet alleen maar op dieren die een eigenaar kunnen hebben dus honden, katten, knaagdieren enz. vogeltjes zoals musjes en duiven over het algemeen toch niet.
Een keer was ze ver weg en meldde ze ook dat het (omdat het geen spoed was ) een uur zou duren omdat ze nog langs andere adressen moest, en de tweede keer was ze er al met 15 minuten
Iris82 schreef:Atalja schreef:En zelfs die komen ze niet halen!
Dierenambulance komt nooit als die nodig is!!!
Wij hebben ooit ZELF maar op moeten lossen hoe we een dode hond bij de eigenaar kregen
Soms melden mensen zich opeens ziek.
En dan heb je geen chauffeur meer en kan de wagen niet rijden.
Best rot als ze dan net een dubbele dienst zouden draaien.
En dan?
Kijk, ik wil helemala niet alles goedpraten.
Maar het is niet altijd zo eenvoudig als mensen denken.
Het zijn onbetaalde vrijwilligers die niet altijd allemaal even betrouwbaar zijn.
En soms zit je gewoon met je handen in het haar.
Vrijwilligers zat toen.
Miepie77 schreef:terwijl de dierenambulance hier de juiste spullen voor heeft wat veel sneller gegaan zou zijn en dan had ie niet nog een dag op de straat gelopen met alle risico's van dien

. Uhw, nee mevrouw, we hebben het een gewoon druk... Iris82 schreef:Zit je daar als telefoniste en je hebt maar 1 wagen rijden, ochtenddienst had ziek gemeld.
En dan bestookt worden met boze telefoontjes waarom je GVD niet rijdt voor dat k*tkonijn dat overreden gaat worden en dat is JOUW schuld want jij rijdt daar niet voor. Uhw, nee mevrouw, we hebben het een gewoon druk...
idinn schreef:Ja maar als je dat gewoon uitlegt, WAAROM je niet kan komen op dat moment voor een bepaalde situatie ... en dan tips geeft wat iemand zelf in de tussentijd kan doen. Dat is heel wat anders als bijvoorbeeld geirriteerd reageren dat "we daar nu niet aan gaan beginnen" .. ik kan niet ruiken dat er bijvoorbeeld iemand heeft ziek gemeld en dat de ander al een hele waslijst heeft af te rijden, of dat er gewoon geen katten via jullie naar het asiel mogen gebracht worden. Maar als dat even gezegd wordt en wat tips wat ik in de tussentijd of verder kan doen ... werkt denk een stuk beter voor beide partijen.
zonnebloem18 schreef:Ligt een beetje aan de regio waar je woont.
Ik werk bij dierenambulance Assen in principe rijden wij overal op behalve op loslopende dieren (met hier en daar een uitzondering).
Nog loslopende vogels en katten kosten te veel tijd om te vangen die tijd hebben we niet daarbij is het vervelend als je op 1 dag 4 keer uit moet rukken voor een vogel die bij aankomst weg vliegt.
Dus hebben we gezegd dat als de duif morgen in de loop van de dag er nog zit dat ze hem wel kunnen brengen of als het echt niet anders kan ophalen. Maar gewonden dieren zijn een pre, die halen ze altijd gewoon op. Was ook een meeuw opgehaald met een gebroken vleugel etc. Kan me nog herrineren dat ongeveer 10 jaar geleden ik een klein woelmuisje had gevonden op de manege die niet wegliep, dus die heb ik meegenomen en naar de DA gebracht, leek me niet gezond dat een muis zo stil op je hand bleef zitten zonder poging weg te gaan
die hebben ze dus ook gewoon aangenomen
CenD schreef:zonnebloem18 schreef:Ligt een beetje aan de regio waar je woont.
Hier gaat het mij inziens al mis! De beller doet al moeite door te bellen! Het zou al een pre moeten zijn dat er iemand telefoneert voor een dier! Het is ongelofelijk maar sommige bellers houden niet van dieren. Je kunt dan niet verwachten dat de beller zelf achter een dier aan rent, dit kan zelfs consequenties hebben voor de veiligheid. Dat zouden medewerkers moeten weten.