waar komt de dierenambulance voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSalina

Re: waar komt de dierenambulance voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:55

Hier ook Helmond. Is verschillend wie je aan de telefoon hebt kwa vriendelijkheid. Komen wel bijna altijd. Kunnen alleen geen tijd garanderen i.v.m spoedritten. Komen alleen niet voor loslopende dieren. Verder vind ik hier in helmond de da wel goed.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:15

inderdaad ze zijn echt niet vriendelijk!!! Ze waren bezig met een voorlichting op school en konden echt niet komen. Terwijl de hond steeds aan het oversteken was over een drukke weg.... Ze konden wel s middags komen. Alsof ik de hond in mijn kofferbak ging stoppen en ging wachten tot ze zouden komen

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:22

Snoevie schreef:
Nee dat vergeet ik niet. Alleen krijg ik nu het gevoel dat het maar gepikt moet worden,zoals er dus vaak gereageerd wordt. Dat het vrijwilligerswerk is geeft niet het recht je werk zo te doen

Juist, helemaal mee eens, als je het werk niet aan kan moet je niet op die stoel gaan zitten. Als de vrijwillgers er voor zorgen dat mensen niet meer bellen en geen geld meer doneren kun je je afvragen of je goed bezig bent. ;) De DB zou in ieder geval bij de ambulances die bij hun aangesloten zijn kunnen zorgen dat er tegen betaling mensen het werk gaan doen, de DB speculeert met een groot geld bedrag, laten ze dat maar gaan gebruiken voor datgene waar de mensen dat geld voor gedoneert hebben, namelijk dieren in nood helpen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:25

Omgekeerd zouden de mensen die heel hard roepen dat het niets is, ook maar eens een weekje mee moeten helpen en dan nog een keer kijken of je dezelfde verwoordingen gebruikt. En dan niet alleen op de wagen, maar ook als centralist en vooral als planner.

Wat je zegt over de DB daar heb je trouwens helemaal gelijk in. Dat wordt in sommige steden ook gewoon gedaan. :) Errug verstandig! :j
Maar wat je dan nog ziet, is dat die mensen in dagdienst werken en dat de nacht nog steeds afhankelijk is van vrijwilligers.
En dan krijg je nog steeds van die situaties als dat dieren niet voor half 9 (start ochtendploeg) gehaald kunnen worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:27

zonnebloem18 schreef:
Ligt een beetje aan de regio waar je woont.
Ik werk bij dierenambulance Assen in principe rijden wij overal op behalve op loslopende dieren (met hier en daar een uitzondering).
Nog loslopende vogels en katten kosten te veel tijd om te vangen die tijd hebben we niet daarbij is het vervelend als je op 1 dag 4 keer uit moet rukken voor een vogel die bij aankomst weg vliegt.
Mensen mogen zelf ook wel een beetje moeite doen.
7 van de 10 keer dat mensen zeggen dat de vogel echt niet weg vliegt als je in de buurt komt, vliegt weg op het moment dat ze hem proberen te pakken, waardoor ze dus later terugbellen met sorry hij vloog weg.
Loslopende honden rijden we wel op maar alleen als ze op gevaarlijke wegen rijden en dan alleen als de politie ons kan assisteren zonder begeleiding van de politie mogen wij niet komen vangen.

Verder rijden we op alle dieren van mus tot zwaan en van kitten tot varken.

Groningen rijdt voor zover ik weet alleen maar op dieren die een eigenaar kunnen hebben dus honden, katten, knaagdieren enz. vogeltjes zoals musjes en duiven over het algemeen toch niet.

Ik heb mijzelf bijna dood gereden op een hond.
Die had ook de hele dag los gelopen (80km weg)

Uit eindelijk had ik alleen schrik, mijn auto in de prak en een hond die aan het doodbloeden was in mijn armen.
Maar dit was vlakbij hoogeveen en de dierenambu moest komen uit Emmen.
Hadden ze hem die middag maar gevangen.
Had de hond nog geleeft, mijn auto heel en ik niet de schrik en de angst van mijn leven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:27

Hier werkt echt een toffe vrouw die altijd heel aardig is :j

Al 2 keer gebeld voor een verzwakte duif, en allebei de keren kwam ze hem ophalen en was ze er nog snel ook :j Een keer was ze ver weg en meldde ze ook dat het (omdat het geen spoed was ) een uur zou duren omdat ze nog langs andere adressen moest, en de tweede keer was ze er al met 15 minuten :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:34

hier gaat het ook redelijk chaotisch, allemaal vrijwilligers, als je belt mag je al blij zijn als er meteen word opgenomen en je geen bandje krijgt, als je een kat of konijn meld die je in de straat ziet lopen die er niet hoort, dan krijg je doodleuk te horen dat je hem maar moet vangen en dat ze hem dan wel komen ophalen, lekker makkelijk, ik snap dat ze het druk hebben, maar dit gaat wel ver vind ik, van de zomer liep hier bv een vlaamse reus door de straat, ik belde, of ik hem in een doos wilde doen, kreng liet zich niet vangen natuurlijk, maar liep wel over de weg, ze wilden hier niet voor komen, uiteindelijk hebben we met een paar buurtbewoners met visnetten het dier te pakken gekregen, maar was een heel gedoe terwijl de dierenambulance hier de juiste spullen voor heeft wat veel sneller gegaan zou zijn en dan had ie niet nog een dag op de straat gelopen met alle risico's van dien

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:37

Iris82 schreef:
Atalja schreef:
En zelfs die komen ze niet halen!
Dierenambulance komt nooit als die nodig is!!!
Wij hebben ooit ZELF maar op moeten lossen hoe we een dode hond bij de eigenaar kregen |(

Soms melden mensen zich opeens ziek.
En dan heb je geen chauffeur meer en kan de wagen niet rijden.
Best rot als ze dan net een dubbele dienst zouden draaien.
En dan?

Kijk, ik wil helemala niet alles goedpraten.
Maar het is niet altijd zo eenvoudig als mensen denken.
Het zijn onbetaalde vrijwilligers die niet altijd allemaal even betrouwbaar zijn.
En soms zit je gewoon met je handen in het haar.

Dan is er toch heel veel veranderd sinds ik daar gewerkt heb ;) Vrijwilligers zat toen.
Helaas nu anders |(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:39

Miepie77 schreef:
terwijl de dierenambulance hier de juiste spullen voor heeft wat veel sneller gegaan zou zijn en dan had ie niet nog een dag op de straat gelopen met alle risico's van dien

Maar wat nou als zij op dat moment
- 7 adressen vogels (waarvan 2 nesten)
- 3 gevonden honden (eentje loopt op 3 poten)
- 2 nestjes katten waarvan 1 met niesziekte
- 2 konijnen met myx
op moesten halen?

En niet zeggen dat ik uit mn nek klets, want het is me overkomen! :P
Zit je daar als telefoniste en je hebt maar 1 wagen rijden, ochtenddienst had ziek gemeld.
En dan bestookt worden met boze telefoontjes waarom je GVD niet rijdt voor dat k*tkonijn dat overreden gaat worden en dat is JOUW schuld want jij rijdt daar niet voor :( . Uhw, nee mevrouw, we hebben het een gewoon druk...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:39

Haha, hier ook slechte ervaringen met de dierenambulance. :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:05

Iris ik heb het wel afgeleerd om voor zo'n organisatie iets te gaan doen, door de bureaucratie die gehanteerd wordt hebben ze zelf veel vrijwillkgers weg gejaagd dus kom niet aan met zulke argumenten als je geen idee hebt waar ik mee bezig ben geweest, zoals ik al zei bel ik niet meer maar los ik het op een andere manier op. Vogels vang ik zelf op, honden herplaats ik ook zelf, en weet je wat...kosten mag ik zelf dragen omdat de dierenambulance hier weigert de telefoon op te nemen en de mensen zo vriendelijk te woord staat. Ben blij dat jij zo positief over de ambulance maar wie is hier nu degene die alles over 1 kam scheert ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:08

Er zijn toch wel veel mensen die ook een probleem met de dierenambulance hebben. Ik heb er nu wel van geleerd,volgende keer regel ik t ook wel helemaal zelf. De vogelopvang heeft me gister namelijk wel super te woord gestaan en geholpen.

Er zijn vast ook veel lieve goede vrijwilligers,maar het is jammer dat er dus ook zoveel rotte appels zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:22

Iris82 schreef:
Zit je daar als telefoniste en je hebt maar 1 wagen rijden, ochtenddienst had ziek gemeld.
En dan bestookt worden met boze telefoontjes waarom je GVD niet rijdt voor dat k*tkonijn dat overreden gaat worden en dat is JOUW schuld want jij rijdt daar niet voor :( . Uhw, nee mevrouw, we hebben het een gewoon druk...

Ja maar als je dat gewoon uitlegt, WAAROM je niet kan komen op dat moment voor een bepaalde situatie ... en dan tips geeft wat iemand zelf in de tussentijd kan doen. Dat is heel wat anders als bijvoorbeeld geirriteerd reageren dat "we daar nu niet aan gaan beginnen" .. ik kan niet ruiken dat er bijvoorbeeld iemand heeft ziek gemeld en dat de ander al een hele waslijst heeft af te rijden, of dat er gewoon geen katten via jullie naar het asiel mogen gebracht worden. Maar als dat even gezegd wordt en wat tips wat ik in de tussentijd of verder kan doen ... werkt denk een stuk beter voor beide partijen.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:32

bij ons kwamen ze voor een duif,meeuw,verwilderde katten,en een nest jonge kittens!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:42

idinn schreef:
Ja maar als je dat gewoon uitlegt, WAAROM je niet kan komen op dat moment voor een bepaalde situatie ... en dan tips geeft wat iemand zelf in de tussentijd kan doen. Dat is heel wat anders als bijvoorbeeld geirriteerd reageren dat "we daar nu niet aan gaan beginnen" .. ik kan niet ruiken dat er bijvoorbeeld iemand heeft ziek gemeld en dat de ander al een hele waslijst heeft af te rijden, of dat er gewoon geen katten via jullie naar het asiel mogen gebracht worden. Maar als dat even gezegd wordt en wat tips wat ik in de tussentijd of verder kan doen ... werkt denk een stuk beter voor beide partijen.

En dat is zeker heel erg jammer. Het schort met enige regelmaat nogal eens aan de communicatieve vaardigheden van de mensen aan de lijn. Echt heel absurd eigenlijk, want je zou juist zeggen dat dat de allerbelangrijkste eigenschap is. Ik ken er een aantal die ik direct uit hun functie zou willen zetten als ik zelf 'de baas' zou zijn. :=

Vaak is er ook geen geld of tijd om die mensen fatsoenlijk te begeleiden. Dus dan krijg je de keuze om een hork aan de lijn te zetten of helemaal niemand. Niet dat de DA een betere naam krijgt van dat soort horken. :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:44

Nou hier in mijn regio is het zeker een hork! Jammer hoor...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:46

Is ook een van de redenen dat ik er nu niet meer voor werk.
Ik kan er niet mee om gaan als ik meer dan mijn uiterste best ervoor probeer te doen en dat soort horken de boel gewoon verpesten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:47

Dat lijkt me ook heel frustrerend idd

CenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:20

zonnebloem18 schreef:
Ik werk bij dierenambulance Assen in principe rijden wij overal op behalve op loslopende dieren (met hier en daar een uitzondering).
Nog loslopende vogels en katten kosten te veel tijd om te vangen die tijd hebben we niet daarbij is het vervelend als je op 1 dag 4 keer uit moet rukken voor een vogel die bij aankomst weg vliegt.

Hier gaat het mij inziens al mis! De beller doet al moeite door te bellen! Het zou al een pre moeten zijn dat er iemand telefoneert voor een dier! Het is ongelofelijk maar sommige bellers houden niet van dieren. Je kunt dan niet verwachten dat de beller zelf achter een dier aan rent, dit kan zelfs consequenties hebben voor de veiligheid. Dat zouden medewerkers moeten weten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:35

Ik heb persoonlijk helemaal geen slechte ervaring met de dierenambulance waar ik nu sinds gister vrijwilliger ben op de maandagavond. Ik heb wel meerdere keren dieren gebracht zoals eendjes en ze hebben ze direct geholpen en bij de rest gezet. Het is een vogelasiel/opvang en dierenambulance in 1. Dus het loopt altijd storm met vogels, vooral in de lente schijnt. Maar gisteren zijn we ook bijvoorbeeld gebeld door iemand waar een duif op een dak zat en niet wegging. Maar wat veel mensen niet beseffen is dat duiven geen nachtdieren zijn en ook gewoon snachts slapen :+ Dus hebben we gezegd dat als de duif morgen in de loop van de dag er nog zit dat ze hem wel kunnen brengen of als het echt niet anders kan ophalen. Maar gewonden dieren zijn een pre, die halen ze altijd gewoon op. Was ook een meeuw opgehaald met een gebroken vleugel etc. Kan me nog herrineren dat ongeveer 10 jaar geleden ik een klein woelmuisje had gevonden op de manege die niet wegliep, dus die heb ik meegenomen en naar de DA gebracht, leek me niet gezond dat een muis zo stil op je hand bleef zitten zonder poging weg te gaan :+ die hebben ze dus ook gewoon aangenomen :j

Maar de DA gaat niet achter loslopende dieren aan die niet gewond zijn, tenzij het een gevaarlijke situatie is zoals bijvoorbeeld een loslopende hond bij de snelweg ofzo, dan werkt de DA (althans, onze) samen met de politie en zullen ze er alles aan doen om de hond daar weg te halen maar makkelijk is natuurlijk anders.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 09:53

ja en dat vond ik dus raar de politie zat er toen ik langs reed achteraan en toen hij bij min collega in de buurt liep was er geen politie te bekennen. Terwijl de dierenarts nog geen 200 meter verdero lie en die was er ook niet bij. Er deed gewoon niemand wat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 09:53

sorry de P o mijn toetsenbord werkt niet meer goed geloof ik

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:52

CenD schreef:
zonnebloem18 schreef:

Hier gaat het mij inziens al mis! De beller doet al moeite door te bellen! Het zou al een pre moeten zijn dat er iemand telefoneert voor een dier! Het is ongelofelijk maar sommige bellers houden niet van dieren. Je kunt dan niet verwachten dat de beller zelf achter een dier aan rent, dit kan zelfs consequenties hebben voor de veiligheid. Dat zouden medewerkers moeten weten.

Dus ik mag mensen niet vragen het diertje even in een doosje te doen dat is te veel moeite want ze hebben ten slotte al gebeld, wat is dat voor onzin.

Daarbij moet ik melden dat ons rijgebied gigantisch is we hebben nog net niet heel Drenthe, als wij vanuit assen naar Roden moeten rijden zijn we bijna 3 kwartier onderweg, dan lach je niet meer als het vogeltje wegvliegt als jij aan komt lopen met je netje.
Om vervolgens dus die 3 kwartier weer terug te moeten rijden.
Watteren of Oude Willem is zelf een uur rijden lollig als je daar aan komt en het dier is ion de tussentijd toch een andere tuin in gegaan.
Zonde van de tijd zonde van de diesel wij kunnen wel degelijks iets beters verzinnen om te doen.

Dat niet alle telefonistes even aardig zijn, tja sommige zullen gewoon communicaties minder zijn maar als je al 6 keer verrot bent gescholden dan ben je helaas een beetje chagrijnig voor beller nummer 7.
Je wilt niet weten hoe ik allemaal wel niet genoemd ben omdat ik een kerngezonde kat die gewoon ergens liep niet op wilde halen.
Het zijn woorden die ik zelf niet eens in mijn mond zou durven nemen en die worden uitgesproken door jong en oud.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:54

Ik heb ook een keer de dierenambulance gebeld voor een loslopende herder, kwamen ze netjes ophalen ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:58

Hier komen ze voor alles :j

We hebben al een paar keer jonge vogels gevonden op stal, die kwamen ze gewoon halen.
En toen mijn hondje met spoed naar de kliniek moest een eind weg, kwamen ze ook en hebben ze mij en mijn hond naar de dierenkliniek gebracht :)