Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Daarbij ben je 14, denk je echt dat je de afgelopen 10 jaar elk moment van de dag hebt opgelet of die hond wel word uitgelaten? Je hebt mensen die om 5 uur al hun hond uitlaten en idd ook savonds laat wanneer jij hoogstwaarschijnlijk al ligt te pitten 
Bassets zijn naar mijn idee honden die best veel last van hun poten kunnen krijgen na jaren , ze hebben groot lichaam en korte poten, hebben daarbij ook nog veel genetische kwaaltjes, dus het zijn niet de sterkste honden
lifaya schreef:TS dat jij ze niet hebt gezien met uitlaten zegt helemaal niets, mijn buren hebben een nieuwe hond, een arendaler, en nee, ik heb em nog nooit gezien en ze hebben hem toch al weer een half jaarDaarbij ben je 14, denk je echt dat je de afgelopen 10 jaar elk moment van de dag hebt opgelet of die hond wel word uitgelaten? Je hebt mensen die om 5 uur al hun hond uitlaten en idd ook savonds laat wanneer jij hoogstwaarschijnlijk al ligt te pitten
Daarbij, een hond die slecht ter been is direct inslapen.... sorry maar een hond kan ook heerlijk van zijn oude dag genieten door in het zonnetje te liggen of lekker in de tuin ravottenBassets zijn naar mijn idee honden die best veel last van hun poten kunnen krijgen na jaren , ze hebben groot lichaam en korte poten, hebben daarbij ook nog veel genetische kwaaltjes, dus het zijn niet de sterkste honden
![]()
snap dat je het goed bedoelt maar naar mijn idee oordeel je echt veeeeeel te snel, zijn genoeg honden die tevreden zijn met een tuin

ElineB schreef:Op de hoek van onze straat woont een stel wat iets doet met verzekeringen e.d. In ieder geval: Ze hebben een groot huis, grote auto, grote tuin, en dus ook een waakhond. Niets mis mee zou je zeggen. Maar het probleem is dat deze hond nooit buiten komt, ook niet om te plassen of iets. Het is zo'n even op mijn manier gezegd: Worsthond. (Basset geloof ik dat ze heten?) Iedere keer als ik langs hun huis loop wordt mijn hondje helemaal gek van het geblaf. Die arme hond van hun blaft echt bij alles wat langs komt. Omdat, denk ik, dat zijn enige vorm van communicatie is met de buitenwereld, en andere honden.
Even samengevat:
- Hond wordt nooit uitgelaten, dus doet zijn behoeften in de tuin.
- Hond is geloof ik al een dagje ouder, en zit daar maar in die tuin te verpieteren.
Wat zou jij doen? Ik wil er namelijk best op af gaan en er wat van zeggen. Maar aangezien ze niet voor hun hond zorgen denk ik ook dat het niet de áller gezelligste mensen zijn. Maar ik zit er nu wel mee, want ik vind het echt heel erg sneu. Om nou meteen de DB te gaan bellen weet ik ook niet of dat zo'n goed idee is. Iemand een idee?
lifaya schreef:TS dat jij ze niet hebt gezien met uitlaten zegt helemaal niets, mijn buren hebben een nieuwe hond, een arendaler, en nee, ik heb em nog nooit gezien en ze hebben hem toch al weer een half jaarDaarbij ben je 14, denk je echt dat je de afgelopen 10 jaar elk moment van de dag hebt opgelet of die hond wel word uitgelaten? Je hebt mensen die om 5 uur al hun hond uitlaten en idd ook savonds laat wanneer jij hoogstwaarschijnlijk al ligt te pitten
Daarbij, een hond die slecht ter been is direct inslapen.... sorry maar een hond kan ook heerlijk van zijn oude dag genieten door in het zonnetje te liggen of lekker in de tuin ravottenBassets zijn naar mijn idee honden die best veel last van hun poten kunnen krijgen na jaren , ze hebben groot lichaam en korte poten, hebben daarbij ook nog veel genetische kwaaltjes, dus het zijn niet de sterkste honden
![]()
snap dat je het goed bedoelt maar naar mijn idee oordeel je echt veeeeeel te snel, zijn genoeg honden die tevreden zijn met een tuin
?
.
ElineB schreef:Maar 10 jaar, nooit zien lopen? Gaat er bij jullie geen belletje rinkelen?
Wel bedankt voor je reactie, en dat je het op een goede manier brengt, echt dankje.
En nee Hhilde, ik voel me niet belangrijk. Niet belangrijker als ieder ander in ieder geval. Ik wil er graag wat van zeggen en vroeg daarvoor tips. Maar ik ben behoorlijk klaar met dit topic, en ik zal dan ook niet meer reageren. Ik heb wel iets aan de tips die er gegeven zijn, bedankt daarvoor!
Stel nou, dat jij de laatste maanden eens na bent ga denken van, heb ik die hond ooit buiten gezien? Is niet een reëel beeld he? 

ElineB schreef:Hier reageer ik even op: Ik ben niet de enige die in huis woont hè? Ik heb ook gewoon zo iets als ouders, zus etc. Dus ben heus niet de enige die hem nooit heeft gezien.
Ik heb een mod ge-PBt, want hier mag een slotje op. Wat ben ik blij dat mijn hond wél lekker naar buiten gaat!
Gilalh schreef:Ik zal nu wel op mijn donder krijgen....
Wij hebben twee honden die altijd de vrijheid hebben in de tuin. Spelen de hele dag in de tuin en slapen in de schuur in een bench. Onze honden zijn heel erg vrolijk en enthousiast. De kinderen spelen dagelijks met ze(door de tuin). Gelukkig hebben we een tuin van 2000m2. Oh ja, ze blaffen naar alles wat voorbij komt, ben ik blij om want er wordt de laatste tijd veel ingebroken in de buurt en ik laat ze NIET uit.
Ik denk dat mijn honden het beter hebben dan sommige paarden hier op Bokt. Die beesten staan 23/7 op stal en mogen er een uurtje uit om te rijden, en dan maar hopen dat ze een keer in het bos komen als de eigenaar het durft! Dus die hond waar jij het over hebt heeft het beter dan heel wat paarden in nederland!!
caroline_max schreef:Mijn hond woont toevallig op een boerderij, en wij hebben genoeg grond. Maar de hond mag daar juist
absoluut niet komen ivm een parasiet die hij zou kunnen dragen (en waardoor koeien hun kalf vergooien). Zo mag hij ook niet zonder toezicht in de stallen komen, waardoor de hele dag lekker hectares afrennen dus niet echt een reeël beeld is van de 'boerderijhond'.
Dit is bij heel veel boeren zo hoor. Mijn hond heeft beschikking over de achtertuin (afgezet en wel) en hij komt gewoon in huis. Af en toe ligt ie weleens voor de stal, of mag hij mee de stal in, maar nooit zelfstandig. Wij wandelen vrijwel nooit met hem omdat hij inmiddels 11 jaar is, artrose heeft en gewoon lekker geniet van zijn oude dag. Hij vermaakt zich opperbest hier, krijgt zat (teveel haha) aandacht en is volgens mij echt niet ongelukkig.
Een basset van meer dan 10 jaar zal in een mindere conditie zijn dan mijn ex-sporthond , dus ik geloof best dat die maar weinig wandelingen nodig heeft. Misschien kun je eens aanbellen en ernaar vragen? Misschien mag je dan zelf wel met de hond uit als je dat leuk vindt?