wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:16

pff, thirty, ik ben het dus ZO met je eens.
Katten mogen overal scheiten, mijn planten stuk krabben en weet ik wat, maar een hond moet overal aan de lijn en als hij ergens poept moet ik het nog opruimen ook. En mocht mijn hond in mijn EIGEN tuin een kat grijpen, ben ik nog verantwoordelijk ook. Ben zo klaar met die ***beesten overal in ieders tuinen. Ik heb echt niets tegen katten hoor, vind het onwijs leuke dieren, maar ben helemaal klaar met eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Een kat in je eigen tuin houden gaat PRIMA. Over je schutting een constructie die naar binnen buigt maken of een stroomdraadje spannen. Een net er over kan ook nog. Kost inderdaad wel wat moeite en wat tijd en helaas weigeren de meeste mensen dat te doen voor hun kat, waar anderen de dupe van zijn. In plaats daar van moeten de eigenaren van tuinen werk gaan verrichten om JOU kat uit HUN tuin te houden. Dat is toch compleet de omgekeerde wereld?
JOU beest, JOU verantwoordelijkheid. Kan er echt kwaad over worden.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:17

Quellian schreef:
Katten oppakken en naar het asiel brengen! Als ze niet willen horen, dan moeten ze maar voelen.
Zij moeten ervoor zorgen dat de katten niet meer in jouw tuin komen, niet jij.

|(

neem een hond
of haal wat leeuwen/tijgerpoep bij de dierentuin
span een net over je tuin
spuit ze uit je tuin met een supersoaker
maar breng ze neit naar het asiel, doe normaal zeg.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-10-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:17

jorretje schreef:
Quellian schreef:
Katten oppakken en naar het asiel brengen! Als ze niet willen horen, dan moeten ze maar voelen.
Zij moeten ervoor zorgen dat de katten niet meer in jouw tuin komen, niet jij.

|(

Wat?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:19

secricible schreef:
pff, thirty, ik ben het dus ZO met je eens.
Katten mogen overal scheiten, mijn planten stuk krabben en weet ik wat, maar een hond moet overal aan de lijn en als hij ergens poept moet ik het nog opruimen ook. En mocht mijn hond in mijn EIGEN tuin een kat grijpen, ben ik nog verantwoordelijk ook. Ben zo klaar met die ***beesten overal in ieders tuinen. Ik heb echt niets tegen katten hoor, vind het onwijs leuke dieren, maar ben helemaal klaar met eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Een kat in je eigen tuin houden gaat PRIMA. Over je schutting een constructie die naar binnen buigt maken of een stroomdraadje spannen. Een net er over kan ook nog. Kost inderdaad wel wat moeite en wat tijd en helaas weigeren de meeste mensen dat te doen voor hun kat, waar anderen de dupe van zijn. In plaats daar van moeten de eigenaren van tuinen werk gaan verrichten om JOU kat uit HUN tuin te houden. Dat is toch compleet de omgekeerde wereld?
JOU beest, JOU verantwoordelijkheid. Kan er echt kwaad over worden.

Merci :)

Ik ga zelf niet in een kooi zitten omdat de buurman katten wil houden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:19

secricible, ik kan je helemaal volgen :j
Iets wat ik ook nooit begrepen heb is waarom ik wel belasting betaal voor mijn hond (die alleen poept op de aangewezen plaatsen) en er geen belasting voor katten betaald hoeft te worden (die het dus overal laten vallen). En ik ben het met je eens dat het de omgekeerde wereld is dat je je in allerlei bochten moet wringen om andermans kat uit nota bene je eigen tuin te weren...

secricible

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:29

pff, dat is ook al zoiets.
Ik woon in de stad en betaal echt een HOOP belasting voor mijn hond. Daarnaast is Den Haag de meest onvriendelijke stad voor honden die er is. Ik moet echter OVERAL mijn poep opruimen, ook in losloopgebieden en uitlaatgebieden. Loslopen is dus bijna niet te doen, want ik zal in de gaten moeten houden dat mijn hond geen stront achter laat. Ik ben verplicht minimaal 3 zakjes bij me te dragen, anders riskeer ik een mega-boete.
En al die katten? URGH, voel mijn bloeddruk nu alweer omhoog schieten. En dan al die katteneigenaren maar roepen 'Het is toch geen moeite om peper te strooien/satéprikkers te steken/vulmaaraan". Het gaat er om dat ik dat niet eens zou moeten hoeven! Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn paard, voor mijn kat en weiger om ook nog verantwoordelijk te moeten zijn voor andermans kat. Als iemand zo'n opmerking tegen me maakt ben ik echt in staat om iemand wat aan te doen.
Ik verwacht toch ook niet dat iemand de stront van mijn paard opruimt als deze in iemands tuin poept. En ja! Kattenstront is minder en kleiner, maar die paardenstront grijp ik niet per ongeluk in als ik rustig aan het rommelen ben in mijn tuin.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:32

Ik kan me er helemaal in vinden secricible :j
Wij hebben zelf 9 katten, maar we hebben onze tuin afgezet. Ik wil niet dat mijn katten anderen tot last zijn, dat ze worden dood gereden, dat ze kwijt raken of weet ik het wat. Hou ze gewoon graag binnen de door mij gestelde ruimte.
Maar andere mensen zijn daar makkelijker in ja. Onze tuin is afgezet, dus er komen ook niet zo makkelijk katten in (onlangs wel 2 en die moesten rennen voor hun leven, die vlogen overal tegenaan), maar in de voortuin zitten ze ook weleens te piesen en te poepen. Nou maak ik me daar niet zo druk om, maar ik zou weigeren om mijn tuin aan te moeten passen om andermans kat buiten mijn tuin te houden. Dikke echt niet!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:35

TS: Neem een eigen kat.
Haal bij de dierentuin leeuwenstront
Of neem een hond.
Of bestraat je tuin en neem bloembakken. Iedereen gelukkig. :D

Katten naar het asiel brengen?? Daar ga je de relatie met je buren echt mee verbeteren denk ik :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:36

daar heb ik dan weer respect voor Quellian. Vrienden van ons hebben ook katten, ook netjes de tuin afgezet. Andere kennissen van ons ook, die hebben een binnenplaatsje omheind met muren, dus daar komen ze ook niet vanaf. De boom die er staat (waarlangs ze er eventueel uit zouden kunnen) hebben ze netjes met een stuk pvc bekleed. Daar heb ik bewondering en respect voor. Dat zou iedereen moeten doen.

Die reactie hierboven van Youngster :x :x Dat is toch niet te geloven? Hoezo IEDEREEN gelukkig? alsof TS gelukkig wordt van alle moeite die dat haar kost, alsof TS happy wordt van een kat/hond terwijl ze die misschien niet eens wil.
TS, misschien moet je gewoon een hoge muur om je tuin heen bouwen, zodat dieren van ANDEREN niet in je tuin kunnen komen? Het is niet te geloven. Ik moet geloof ik gauw dit topic afsluiten, voor ik een rolberoerte krijg...
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:36

youngster schreef:
Of neem een hond.

Katten naar het asiel brengen?? Daar ga je de relatie met je buren echt mee verbeteren denk ik :j

%) :roll:

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:37

Ach kom op jongens.
Een goed gesprek met je buren zou zinvoller zijn dan een topic hier op bokt.
Er is al zoveel over geschreven.
Bij een dierenwinkel hebben ze misschien ook nog wel wat.
Snap dat het vervelend is, maar om daarom katten naar het asiel te brengen??? Nee sorry dat gaat mij echt te ver.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:38

youngster schreef:
Of neem een hond.

Dus omdat je de katten van een ander niet in je tuin wil, moet je dus óf een kat nemen, óf een hond nemen, of weet ik wat voor oplossingen bedenken?

Omgekeerde wereld toch?

Wat is er trouwens zielig aan het asiel? Een beetje baas haalt ze daar wel weer op hoor.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-10-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:38

Dat is inderdaad top Quellian :j

Nog zoiets, ik zou mijn huisdier niet hele dagen los door de buurt durven laten lopen :n Ik zou toch constant als de dood zijn dat ze worden aangereden of meegenomen, want er lopen zat rare mensen rond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:39

ach joh, daar is een hele simpele oplossing voor: de kittens worden gratis aangeboden op MP, haal je toch gewoon een nieuwe?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Mas schreef:
Dat is inderdaad top Quellian :j

Nog zoiets, ik zou mijn huisdier niet hele dagen los door de buurt durven laten lopen :n Ik zou toch constant als de dood zijn dat ze worden aangereden of meegenomen, want er lopen zat rare mensen rond.

Ja dat absoluut, als ik alleen hier al kijk in het topic wat voor suggesties er worden aangedragen.

En dan ben ik grof???

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:42

grof niet, wel onredelijk.
Ik zou neit eens met een oplossing moeten komen, het is een probleem wat anderen creëren voor mij.

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:42

Wij hebben zelfen kat maar die vind andere katten super leuk. Dus die jaagt ze niet weg. We hebben achter in de tuin een veranda gebouwd en de katten vinden het dus heerlijk om daar in het zonnetje te liggen en de kussens vies en harig te maken.
Ik heb (via google gevonden) een apperaat gekocht dat hoog geluid geeft bij beweging. Dat kunnen wij niet horen maar de katten wel. Moet met een aantal weken werken.Ook heb ik 1 kat die steeds binnen bleef komen een paar keer nat gegooit (glas water erover). Ik heb nu nog last van 1 kat maar die krijg ik ook nog wel weg. Mijn eigen kat blijft wel gewoon in de tuin maar zie ik niet achter in de veranda.
Het is nu ook wat minder weer dus ik ben benieuwd of het door het apperaat komt of het weer dat de katten weg zijn

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:43

secricible schreef:
ach joh, daar is een hele simpele oplossing voor: de kittens worden gratis aangeboden op MP, haal je toch gewoon een nieuwe?

Dit breekt mijn hart he... helaas is het waarheid als een koe.
Het kán niet dat je echt van je dier houdt als je hem 'zomaar' zonder toeziend oog op straat laat zwerven. Je laat je kinderen toch ook niet zomaar rond dwalen? Dan 'neem' je toch ook geen nieuwe als die ontvoerd of dood gereden wordt?
Ik raap met grote regelmaat dode katten van de weg... intens medelijden voor het dier, maar ook woede naar de baas. Wáárom let niet iedereen op zijn eigen dieren en moet iemand anders de ondankbare taak hebben om een dier van de weg te plukken (wat overigens niet als prettig wordt ervaren).

youngster, feit blijft dat de eigenaars van de katten wat aan het probleem moeten doen en niet de buren of weet ik het wie.
Als de buren niet voor rede vatbaar zijn, tja... dan zul je met andere maatregelen moeten komen, zoals een kat naar het asiel brengen. Je hebt het dier er niet mee hoor, enkel de eigenaar in zijn portemonnee en aangezien veel mensen vanuit hun portemonnee denken is de kans groot dat dit wel een manier is die werkt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:44

secricible schreef:
Ik zou neit eens met een oplossing moeten komen, het is een probleem wat anderen creëren voor mij.

Klopt, maar vaak moet je samen tot een oplossing komen.
En als die mensen het niet zien als hun probleem, is het dus wel jouw probleem en moet jij er ook iets op verzinnen. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:46

youngster schreef:
secricible schreef:

Klopt, maar vaak moet je samen tot een oplossing komen.
En als die mensen het niet zien als hun probleem, is het dus wel jouw probleem en moet jij er ook iets op verzinnen. :)

Dat gebeurt ook....asiel! :)*

youngster

Nou ik wens je veel succes! Denk dat je buren en jij nog lang vredig naast elkaar zullen wonen :+

secricible

nou, die oplossing heb ik verzonnen:
kat naar het asiel. Als baasje er wat om geeft gaat hij het dier halen, kost het hem geld en na een paar keer gaat hij eens bedenken dat hij misschien iets moet bedenken dat die kat binnen blijft. Als zij het niet als hun probleem zien, zorg ik er wel voor dat ik het hun probleem maak. Lijkt me niet meer dan eerlijk.

Dat de katteneigenaar het daar niet mee eens is, zie ik niet als mijn probleem en dan is het cirkeltje weer rond!
Vredig naast mijn buren wonen doe ik toch al niet als ze na herhaaldelijk vriendelijk vragen nog die beesten niet van mijn terrein houden. Als zij fatsoenlijk doen, doe ik het ook. Hoeft niet allemaal van mij uit te komen.

Die kat heeft er niets van hoor: in het asiel krijgt hij een natje, droogje en onderdak. Lijkt me prima.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:49

youngster schreef:
Nou ik wens je veel succes! Denk dat je buren en jij nog lang vredig naast elkaar zullen wonen :+

Ja joh. Ik woon op een boerderij met 3 ha grond, daar lopen mijn katten en die van de buren ook, geen probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:50

Ik heb dit topic net even doorgelezen, maar wat een asociale gedachten hebben sommige kattenbezitters hier zeg! Een liedje89 en een Leorah zouden het héél slecht hebben met mij in de straat, en dat is héél zachtjes uitgedrukt. Wat zouden die een ellende over zich heen krijgen als ze zo'n houding aan zouden houden wat hun katten betreft! (klap echt maar in je handjes dat ik niet in je straat woon)

Ik heb zelf katten, en ik heb een huis midden in de stad gekocht. Betekend, mijn katten kunnen niet vrij rondlopen, want mijn buren hebben niet om mijn katten gevraagd. IK heb katten, dus IK heb de verantwoording dat ze niet in de weg lopen, niet vervelend zijn, niets vuil maken en niets kapot maken. Kortom, mijn tuin gaat afgezet worden zodat ze de tuin niet uit kunnen. Dat is mijn grond, daar mag ik doen wat ik wil. Mijn buren zijn heel blij, want er zijn al meerdere katten die rotzooi maken in andermans tuin, op andermans auto etc. Zolang mijn tuin nog niet goed afgezet is, komen mijn katten niet buiten.
Iedere katteneigenaar kan die verantwoording nemen, en gelul als "maar hij kent niet anders" of "een kat hoort buiten" of "buren moeten zich niet aanstellen, zo erg is het helemaal niet" of "buren kunnen toch zelf wat doen/betalen zodat MIJN katten uit hun tuin blijven" zou HEEL ERG HARD aangepakt moeten worden. Hoe aso kun je zijn.

En SAMEN tot een oplossing komen, bull. Het is JOUW kat, dus JIJ hebt de verantwoording. Niet de buren. Als die zo graag een kat in de tuin hadden willen hebben die de boel onder schijt, aan de bomen krabt etc. hadden ze er zelf wel eentje aangeschaft. Schop onder de reet moeten zulke kattenbezitters krijgen!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:51

youngster schreef:

TS heeft toch allang geprobeerd om met de buren tot een oplossing te komen?

Wie niet horen wil, moet maar voelen. Jammer dat daar de katten van de dupe zijn, maar het is niet anders.