Poes stoot kittens af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Poes stoot kittens af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:30

Hee fijn dat je gehandeld heb en ze heb laten ophalen door de kittenopvang! Ik weet wel dat heel veel mensen denken dat er katten genoeg zijn, maar je laat ze niet doodgaan als het niet nodig is. Ik ben blij dat jij in iedergeval aktie heb ondernomen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:56

Je hebt het goed gedaan hoor, als moeders er niet voor wil zorgen hebben ze geen enkele kans en nu heb je ze nog een kans gegeven door de kittenopvang te bellen. Super!

Heb je nog bericht gehad van de kittenopvang of ze de nacht goed doorgekomen zijn?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:30

pipo schreef:
Hee fijn dat je gehandeld heb en ze heb laten ophalen door de kittenopvang! Ik weet wel dat heel veel mensen denken dat er katten genoeg zijn, maar je laat ze niet doodgaan als het niet nodig is. Ik ben blij dat jij in iedergeval aktie heb ondernomen!

Hier ben ik het helemaal mee eens!!! Zo zijn we in het asiel ook. Er is een enorm kattenoverschot maar daarom kunnen we kittens die door mensen die niet nadenken in feite gewoon gefokt worden niet zomaar in laten slapen. Ze hebben allemaal recht op een lang en gelukkig leven!!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:45

cissy schreef:
Je hebt het goed gedaan hoor, als moeders er niet voor wil zorgen hebben ze geen enkele kans en nu heb je ze nog een kans gegeven door de kittenopvang te bellen. Super!

Heb je nog bericht gehad van de kittenopvang of ze de nacht goed doorgekomen zijn?

Ik heb vanmiddag bericht gehad dat ze alle drie de nacht goed zijn doorgekomen, dat ze nu goed drinken en dat het erg hoopvol is.
Ook heb ik een foto mee gestuurd gekregen, ik zal hem zo even plaatsen :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

gelukkig :(:)
zoals ik al zei heb ik dit een paar keer gehad met een wilde kat.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 10-10-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:48

Afbeelding

Deze foto heb ik vanmiddag gekregen. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:49

Heb je wel de goede moeder bij het nest gehad?
Voor hetzelfde waren deze kittens niet van haar maar van een andere kat.
Ook al heeft een moeder niet veel melk, dan nog zie je aan de tepels dat ze anders ijn dan normaal...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:50

ik kan de foto niet zien :o
nu wel :D

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:51

Billy schreef:
Heb je wel de goede moeder bij het nest gehad?
Voor hetzelfde waren deze kittens niet van haar maar van een andere kat.
Ook al heeft een moeder niet veel melk, dan nog zie je aan de tepels dat ze anders ijn dan normaal...

Ja, het was de goede moeder, want de kittens zijn binnen geboren toen ik erbij was.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:57

Dus ze zijn binnen geboren, dan zet je ze in de schuur, en dan zet je ze weer binnen en dan vind je het gek dat de moeder ze verstoot?
Ik niet!
Een nest heeft rust nodig, daar moet je niet mee sollen....
Ik had niet goed gelezen, dacht dat ze in de schuur geboren waren en later naar binnen gehaald...

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:00

Billy schreef:
Dus ze zijn binnen geboren, dan zet je ze in de schuur, en dan zet je ze weer binnen en dan vind je het gek dat de moeder ze verstoot?
Ik niet!
Een nest heeft rust nodig, daar moet je niet mee sollen....
Ik had niet goed gelezen, dacht dat ze in de schuur geboren waren en later naar binnen gehaald...

Helaas wilde ik dit ook niet hebben, maar mijn moeder wilde ze niet binnen hebben, anders waren ze heus wel binnen gebleven als het aan mij lag hoor....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:08

Wel een beetje raar van je moeder. Wel een beest in huis maar er niet voor willen zorgen. Gaat de poes nu wel onder het mes? Anders zit je binnen no time weer met een nest.

Maar vind het wel toppie van je dat je zo gehandeld hebt!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:14

Fijn voor de kittens dat zij in ieder geval goed verzorgd worden.

Maar om nu te zeggen wow wat goed ? nee echt niet.. Iemand anders lost nu het "vuile" werk voor jullie op.
Had je beter kunnen bedenken voor ze zwanger kon worden. Maar nee het was allemaal leuk lief en aardig tot er werk aan te pas kwam, dan snel zorgen dat ze opgehaald worden, nog voordat er 1x fatsoenlijk is gevoerd...

Ik vind het vooral WEER wow van de kittenopvang die dit weer op zich neemt, en WEL elke 2uur de kleintjes wil verzorgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:21

Ben ik eigenlijk wel met je eens babsiej.
Maar als TS niet zo gehandeld had waren de kittens vast en zeker overleden. Haar moeder had de beesten immers al buiten de deur gezet, die wou geen kittens in huis.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:23

Daarom ook de eerste zin, fijn dat de kleintjes in ieder geval verzorgd worden ..

Enne voor de duidelijkheid, ik weet hoe zwaar het is, heb ook vorig jaar 10 kittens moeten flessen EN ontlasten, is inderdaad heel zwaar... Maar t was MIJN probleem..

De katten/kittenopvangen hebben het al moeilijk genoeg dit jaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:32

Volgens mij is dat geen discussie voor hier...

Ik vind dat je goed hebt opgetreden hoor TS! Ik hoop dat ze allemaal gezond groot mogen worden!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:36

Babsiej schreef:
Fijn voor de kittens dat zij in ieder geval goed verzorgd worden.

Maar om nu te zeggen wow wat goed ? nee echt niet.. Iemand anders lost nu het "vuile" werk voor jullie op.
Had je beter kunnen bedenken voor ze zwanger kon worden. Maar nee het was allemaal leuk lief en aardig tot er werk aan te pas kwam, dan snel zorgen dat ze opgehaald worden, nog voordat er 1x fatsoenlijk is gevoerd...

Ik vind het vooral WEER wow van de kittenopvang die dit weer op zich neemt, en WEL elke 2uur de kleintjes wil verzorgen.

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik er niet voor had willen zorgen, ik had het heel graag gedaan, maar ik heb er geen ervaring mee en ook de tijd op het moment niet!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:44

Dat had je je beter kunnen bedenken voordat poeslief zwanger werd, en dit dus voorkomen. Maar inderdaad het is verder geen discussie dus dit is ook mijn laatste antwoord hier, heb mijn mening gegeven :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:44

Fijn dat de kittens nu goed onderdak hebben. Lijkt me handig om de poes nu heel snel te laten castreren.

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:46

Nathalie02 schreef:
Fijn dat de kittens nu goed onderdak hebben. Lijkt me handig om de poes nu heel snel te laten castreren.

Dit gebeurt ook nu zo snel mogelijk

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:26

hee fijn dat de kittens het nog doen en dat t goed gaat met ze. Jij had het niet voor elkaar gekregen waarschijnlijk. Niet banketstaaf bedoelt hoor, maar daar heb je toch echt wel een paar extra handjes bij nodig als je net even naar je werk of school of knol moet.

Voor degene die commentaar hebben.. als ze niks had gedaan waren ze een vreselijk langdurige en pijnlijke dood gestorven. Wat haar ouders ervan denken doet er niet toe, zij heeft dit nest toch maar gered van die nachtmerrie. Zelfs door tegen de wil van dr ouders in te gaan. Dat noem ik dapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:32

Iig fijn dat ze nu een gelukkig leventje met melk kunnen leiden! :D

lycil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:37

Ik vind het wél goed van Madelyn, ze heeft er voor gezorgd dat de kittens nog leven en dat ze het beste krijgen door ze naar een opvang te doen, thuis waren de kittens doodgegaan omdat ze thuis toch net niet die dingenzouden hebben gehad die ze nodig hadden gehad en de kennis misschien ook niet. Dit had ze niet van te voren kunnen weten dat dit zou gebeurenen.. ik denk dat veel mensen niet weten wat ze zouden moeten doen, madelyn heeft gewoon het beste voor de kittens gedaan. En dat vind ik erg knap van haar!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:40

TS heeft zeker het beste voor met de kittens. Ik vind het jammer en niet nodig om haar hierop aan te spreken. Zij kan er niets aan doen dat haar moeder zo reageert.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 01:34

Top hoor TS! Er zijn maar weinig jonge mensen die daadkrachting tegen hun ouders in willen gaan in zo een meningsverschil! Je hebt absoluut niet de weg van de minste weerstand gekozen en voor de juiste hulp gezorgd. Fijn om te horen dat ze het goed hebben.