Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Miepie77 schreef:als je honden vastzitten en een hond komt los op je afstormen kan je weinig meer doen dan proberen ze kort bij je te houden, maar je wil je honden ook de kans geven zich te verdedigen, zij worden immers aangevallen, ik snap dedan ook niet, ookal is de hond ontsnapt, dan nog is degene wiens honden vast zitten niet de schuldige aan een gevecht, maar de eigenaar van de hond die los liep en de andere honden bestormde
Ben je ondertussen al een beetje van de schrik bijgekomen?Iris82 schreef:Miepie77 schreef:als je honden vastzitten en een hond komt los op je afstormen kan je weinig meer doen dan proberen ze kort bij je te houden, maar je wil je honden ook de kans geven zich te verdedigen, zij worden immers aangevallen, ik snap dedan ook niet, ookal is de hond ontsnapt, dan nog is degene wiens honden vast zitten niet de schuldige aan een gevecht, maar de eigenaar van de hond die los liep en de andere honden bestormde
Als eigenaar van een dier ben je risico aansprakelijk voor de gedragingen van het dier. *punt*
Fout of niet fout, de wet wijst ons en niet jouw mening.
_San87_ schreef:Inderdaad. Volgens mij is er een verzekering voor dit soort gevallen, toch?
HorseTopShop schreef:Bedankt allemaal voor de info en advies. Ik heb net de politie gebeld en kort het verhaal uitgelegd. De eigenaar van de hond is nog niet op het politiebureau geweest.
Ik moet zo naar het bureau komen om het verhaal uitgebreid te vertellen en waarschijnlijk neemt de AID contact met me op omdat mijn honden onder de Pitbull wet vallen. De man die ik aan de telefoon had heeft me redelijk gerust gesteld en duidelijk gemaakt dat ik niks had kunnen veranderen of doen aan wat er gebeurd is. En ondanks dat mijn honden onder de Pitbull wet vallen, mijn honden geen "schuld" krijgen.Maar het is gewoon een standaard procedure.
De politie belt de dierenklinieken in de buurt op om de man op te sporen.
Dus ik ga nu naar het poltiebureau.
HorseTopShop schreef:. En ondanks dat mijn honden onder de Pitbull wet vallen, mijn honden geen "schuld" krijgen.
HorseTopShop schreef:Bedankt allemaal voor de info en advies. Ik heb net de politie gebeld en kort het verhaal uitgelegd. De eigenaar van de hond is nog niet op het politiebureau geweest.
Ik moet zo naar het bureau komen om het verhaal uitgebreid te vertellen en waarschijnlijk neemt de AID contact met me op omdat mijn honden onder de Pitbull wet vallen. De man die ik aan de telefoon had heeft me redelijk gerust gesteld en duidelijk gemaakt dat ik niks had kunnen veranderen of doen aan wat er gebeurd is. En ondanks dat mijn honden onder de Pitbull wet vallen, mijn honden geen "schuld" krijgen.Maar het is gewoon een standaard procedure.
. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat afwikkelen. Succes!Iris82 schreef:_San87_ schreef:Inderdaad. Volgens mij is er een verzekering voor dit soort gevallen, toch?
Ja, een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren). Niet iedereen heeft die helaas. Kost maar een paar euro per maand, maar daarmee dek je wel de kosten voor de aansprakelijkheid van je dieren. Of als je zelf per ongeluk een keer iets vernield, laat vallen bij iemand anders.
. Nathaliefje schreef:Precies, wat Iris82 zegt dus. Ook al kun je er emotioneel gezien niet bij dat TS aansprakelijk is, juridisch gezien zal TS opdraaien voor de kosten.
het zijn gewoon honden die een extra stempel hebben maar meer dan dat is het gelukkig niet meer. HorseTopShop schreef:Bedankt allemaal voor de info en advies. Ik heb net de politie gebeld en kort het verhaal uitgelegd. De eigenaar van de hond is nog niet op het politiebureau geweest.