dierenfan schreef:Tiffany schreef:Ik zal half bokt wel over me heen krijgen maar er is een konijnenoverschot.. maar ook een honden/katten/paarden overschot. En de meeste ras honden+ katten woorden ook alleen maar voor het geld gefokt.. en een tatoeage of een aanmelding bij een rasvereniging zegt niets want je bent zo aangemeld en dan ben je "erkent" fokker. Konijnenjongen worden in een ander nest gezet om getatoueerd te woorden terwijl de ouders een kruizing waren ... zo kan je wel even doorgaan.
Dus je kan je opvreten achter de computer maar je bereikt er niks mee.. zo te lezen staat ts haar besluit vast.
En voor de ts:
Ik zou je voedster lekker alleen in een hok zetten zodat ze in alle rust haar jongen kan opvoeden zonder het nest te hoeven verdedigen.. Ik hoop dat je opa je financieel ook steunt want een da bezoekje begint bij 30 eurie..
Oke ga maar eens zoeken naar stamboom honden en katten in het asiel en geef maar eens aan hoeveel stamboom honden en katten er op jaarbasis in een asiel herplaatst worden. Nou ik kan zeggen dat wij 3 stamboomhonden herplaatst hebben in dit jaar en 0 raskatten. Tegenover de cijfers die degene van de nijnen opvang gaf valt het echt in het niets.
Verder kan ik wel zeggen dat er geen honden overschot is. De asielen zitten vaak vol maar gemiddeld blijft een hond nog geen maand in een asiel. Dit red een konijn niet!! Katten is veel drukker dan honden en dus zitten de asielen daar veel meer mee vol. Daarom ook niet zomaar katten fokken. Echter ook hier weer katten overschot is nog niet half zo groot als konijnen overschot.
overigens als er echt een honden overschot geweest was dan hadden al die buitenlandse stichtingen nooit hier in NL zoveel honden kunnen herplaatsen en nog steeds herplaatsen naast de binnenlandse honden.
Echter bij geen enkel diersoort hoor er zomaar gefokt te worden!!
Dierenfan ik snap je punt wel hoor
Maar een hond en een kat krijgen bij lange na niet zoveel aandacht in het asiel als ze bij mensen krijgen. En met die buitenlandse stichtingen ben ik het ook niet helemaal eens maar dat is een ander topic
... Of konijnen nou in een opvang in een hok zitten of bij mensen met kinderen die er niet naar om kijken? (heel bot sorry) dus die vergelijking vind ik niet opgaan.Ik heb zelf ook nijnen gefokt.. franse hangoren en vlamen. En er komt idd een hoop bij kijken, en mijn nijnen liepen in een enorme ren, kregen de juiste voeding, liepen met de goede combinaties buiten, getatoueerde ouders. De baby nijnen kregen zelfs een paspoortje van de da mee een boekje over nijnen en een zak overgangsvoer. En ik heb mensen wel eens de deur gewezen als ik een konijn niet mee wilde geven maar meeste waren prettige mensen en van sommige heb ik nog contact. Maar wat een geld heb ik daarin gestoken zeg... mijn "aardige"zak centje was snel op.
Dus ik begrijp sommige reacties echt wel maar he.. we kunnen niet de hele wereld redden en de kans is klein dat je dit uit haar hoofd gaat praten.
Ts veel suc6 en geluk dat het bijna kerst is