erg zieke hond, kennelhoest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: erg zieke hond, kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:11

TS, ik heb mijn hond mee naar australie genomen, die was voor werkelijk alles getest en gevaccineerd en geen probleem. Na een jaar in australie heb ik hem een week in een kennel moeten steken omdat ik ergens naartoe moest waar geen honden mochten komen ( in dat gebied) en toen ik hem ophaalde had hij daarna ook kennelhoest. Het was verschrikkelijk. Van de één op de andere dag was hij onwisj ziek, Ik ben een hele nacht bij hem opgebleven en zelfs een paar keer gedacht om de DA te bellen. de volgende ochtend gelijk naar een kliniek gegaan met hem. Daar hebben ze hem gelijk op een heel erg agro medicatie gezet. Ik moet zeggen dat het een week of twee heeft geduurd voordat hij helemaal beter was. Schijnbaar zijn er meerdere vormen van kennelhoest. Hij heeft een maand in quarantaine gezeten en geen problemen. Heel australie rond en geen problemen en 1 week in een goedgekeurde (keurig verzorgde kennel) en hij was doodziek. Soms heb je het pech gewoon aan je kant.
Dat je niet een maand quarantaine hebt gedaan, dat was niet slim, MAAR sommige honden vertonen geen symptomen, maar hebben wel de virus bij zich. Mijn herder was gewoon niet bestand tegen het virus dat ze in northern territory hadden. Ik weet de naam van het spul niet meer dat hij geinjecteerd kreeg of wat ik hem daarna nog heb moeten geven, maar het was behoorlijk agressief spul, want hij werd daar ook nog eens ziek van. Maar ik zou je echt aanraden om je oudje naar een kliniek te brengen. Zijn afweer is waarschijnlijk gewoon erg laag en kan de extra hulp wel gebruiken zo te horen.

LecyTinker

Re: erg zieke hond, kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:12

oh, zie nu pas dat je hond beter is... gefeliciteerd!!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:16

kaatjemuts schreef:
gelukkig zijn ze nu bijna allemaal beter. de oude hond is gelukkig helemaal beter en 2 honden hoesten nog wat, maar verder niet meer zo ernstig, gelukkig.

Gelukkig maar. Je schrikt je kapot, zeker als je snacht's uit bed moet wegens een jankende, benauwde en echt gillende hond.. dat ging me echt door hart en nieren, zo'n beestje zo in paniek.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 14:04

Navidad schreef:
kaatjemuts schreef:
gelukkig zijn ze nu bijna allemaal beter. de oude hond is gelukkig helemaal beter en 2 honden hoesten nog wat, maar verder niet meer zo ernstig, gelukkig.

Gelukkig maar. Je schrikt je kapot, zeker als je snacht's uit bed moet wegens een jankende, benauwde en echt gillende hond.. dat ging me echt door hart en nieren, zo'n beestje zo in paniek.

Idd, ik heb meerdere keren mijn oudste hond op de poten moeten zetten en hem weer moeten stimuleren om te ademen, omdat hij zo benauwd was dat dat bijna niet meer lukte. Echt verschrikkelijk, ben zo dik 3 weken bezig geweest.....