Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:46

slimmerik schreef:
Nou er gaan bij mij tientallen dingen boven mijn hond. Als een mens in nood is (of dat nu mijn familie is of welke wildvreemde dan ook) dan gaat die boven mijn hond. Alleen zou ik dat wel communiceren met de vinders en ze idd b.v. vragen of ze nog even op kunnen passen en anders desnoods hond even in pension geven bij het asiel.

En Yamcha schrijft nergens dat ze iets declareert maar benadrukt alleen dat het niet wenselijk is een dier wat je niet kent, te voeren.

Dan gaat er toch niets boven je hond als je het eea regelt voor die hond? Niet jezelf tegenspreken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:47

Vienna2007 schreef:
Vjestagirl schreef:
Dus als jij net hebt gehoord dat je moeder op sterven ligt en dat je als een gek naar het ziekenhuis moet om afscheid te nemen is je hond je eerste zorg? Als je babytje blauw aanloopt in zijn wiegje is je hond je eerste zorg? Als je kind onder een auto is gekomen is je hond je eerste zorg?

Niet overdrijven, dan bel ik 1 van mijn vrienden of mijn partner, en die haalt hem dan op.

Heel eerlijk, vind ik dat een schitterend antwoord, maar ik betwijfel of mijn hoofd daar op dat moment naar zou staan... Ik ga er vanuit dat mijn partner mee gaat naar het ziekenhuis.

Maar goed, het kan, het is een oplossing.

Shaya_

Wat verschrikkelijk! We hebben er geen iets meer lopen. Maar denk maar niet dat ik er 1 kan missen hoor!
Zo een baasjes zijn inderdaad geen hond waard. Volgens mij was de hond opzoek naar een fijner thuis ;)

Betteke

slimmerik schreef:
Betteke schreef:
In situaties waar het verkeer en de hond gevaar lopen kan ik het begrijpen, anders zou ik de hond gewoon laten lopen, tenzij het een zwaar verwaarloosd dier is.

Waar vormt de hond volgens jou dan geen gevaar voor het verkeer als ie losloopt zonder baas?

Wat Vjestagirl zegt, in een woonwijk met weinig verkeer. Waar ik dus woon. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:48

Vjestagirl schreef:
slimmerik schreef:
In een woonwijk nagenoeg zonder verkeer?

Het broertje van onze Kazuo was 3 maanden toen hij bij zijn baasje voor de deur werd doodgereden (in een woonwijk en de auto reed echt niet hard....) ;(

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:49

Ja en mijn oude zwarte lab stak op haar gemakje een drukke weg over en is 14 geworden. Uitzonderingen zijn er altijd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:50

Ach deze hond heeft in het donker langs een 100 km straat gelopen. hadt hem niet graag voor m'n auto gehad..........

En niet elk persoon heeft een vervelende situatie als de hond wegloopt. En dan kan men ook zeggen dat men in een vervelende situatie zit en of er wat te regelen is.

Daarbij zijn we een honden vereniging en de auto's/aanghangers vol met honden. En daar kan niet zomaar een vreemde hond bij en al zeker niet met het oog op ziektes enz. Je helpt een hond en zit zelf met de problemen.

Maar te regelen valt er altijd wel wat. maar als mensen aan de telefoon klinken alsof ze het heeel vervelend vinden voor dat dier uit de luie stoel te komen dan vindt ik dat erg vreemd. Zeker daar de hond nog niet vermist was en toch wat uurtjes onderweg moet zijn geweest om hier te komen. En dan langs een weg waar je 100 mag. En een zwarte lab je ziet hem niet hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:51

Gaf alleen maar aan dat het in een woonwijk ook mis kan gaan! ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:55

WildWings schreef:
Je kan natuurlijk niet zomaar weten in wat voor situatie iemand zit, maar ik neem aan dat als de eigenaar een goede reden had gehad qua omstandigheden, dit telefonisch ook meteen besproken was?

piezze schreef:
Ik snap niet dat je aan zoiets een heel topic weid, je bent zelf niet eens blijven wachten en hebt geen idee wat en waarom er daar gebeurd is. Oordeel niet zo snel en probeer zelf een beter mens te zijn.

Haha nou jaaaaa zeg! Wat is dit nou weer?
Ik weet niet of jij thuis ook de leukste bent, maar in dit topic tot nu toe wel in ieder geval :D
Iemand vertellen 'niet zo snel te oordelen' en tegelijkertijd diezelfde persoon, die je verder niet goed kent buiten bokt om*, opdragen 'proberen een beter mens te zijn'... zie je zelf de tegenstrijdigheid er al van in, of moet ik 'm nog verder uitstippelen? :D :D
(*of wel? In dat geval excuses :o )

(Daarbij was het niet de hond van de TS zelf, en waren er meerdere mensen bij volgens het verhaal. Waarom zou je met 10 man zitten wachten als dat ook met 2 kan, om maar wat te zeggen?)

Tja, er kunnen zoveel dingen misgaan. Je hoort nu een verhaal van 1 kant en verhaal zit vol met onzekerheden.
Iemand klinkt aan de telefoon niet superblij (misschien had je niet eens de eigenaar zelf aan de lijn maar diens man / vrouw / kind /oppas). Als bij ons thuis de cavia zoek is, is mijn man ook niet bepaald in alle staten en nee t' hok kan gerust al uren leeg zijn voordat het hem op zal vallen, terwijl mijn dochter meteen het halve dorp zou uitkammen. Zijn wij nou hele slechte baasjes?
Iemand komt niet direct aanracen? ja kan van alles tussendoor gebeurt zijn dat net iets belangrijker is, misschien de telefoon niet bij de hand om even netjes te bellen. TS heeft de komst van die persoon niet afgewacht dus heeft geen idee of er zoiets belangrijks tussendoor is gekomen.
TS moet werken maar begint wel een klaagtopic over dit?, ach neem het allemaal maar met een korreltje zout en ja er zijn inderdaad wel mensen die geen dier verdienen, dat geef ik meteen toe. Maar ik blijf erbij dat je niet zo snel met het vingertje moet wijzen, wordt je namelijk geen leuker mens van, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking, die overduidelijk niet goed valt bij aantal bokkers. Sorry voor verkeerde manier van plaatsen van opmerkingen dan bij deze.

Geen idee of ik thuis de leukste ben, zal het eens navragen :D (vast niet, als de bokkers het hier al niet leuk vinden)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:56

Als ik alles zo doorlees dan schijnen er dus meer baajes te zijn die onverschillig zouden reageren en liever hadden gehad dat we de hond lieten lopen? of het liefst dure brokken kopend. verbazingwekkend.

Als 1 van mijn honden wegloopt dan wil ik maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk en gezond mijn hond terug. Mijn hond verdraagt ook geen andere brokken maar dat intresseert op zo'n moment echt niet. Ligt er familie op sterven? dan zijn er vrienden en kennissen die ik kan bellen. Maar die hond zou hoe dan ook worden opgehaald, dat is mijn verantwoording, anders hadt ik geen dier aan moeten schaffen............

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:56

Ik vind het eigenlijk erg lachwekkend dat half bokt er vanuit gaat dat er iets héééél ergs was, waardoor de eigenaar niet kon komen...

Je hebt ook nog mensen die een dier nemen en er geen hol om geven hoor. Als er iets ergs is dan zeg je toch gewoon dat je op dit moment niet kunt komen? Of je vraagt of iemand hem mischien thuis wil brengen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:57

Daphne__ schreef:
Ik vind het eigenlijk erg lachwekkend dat half bokt er vanuit gaat dat er iets héééél ergs was, waardoor de eigenaar niet kon komen...

Je hebt ook nog mensen die een dier nemen en er geen hol om geven hoor. Als er iets ergs is dan zeg je toch gewoon dat je op dit moment niet kunt komen? Of je vraagt of iemand hem mischien thuis wil brengen?

Ik ga er niet vanuit dat er iets ergs gebeurd is. Ik geef aan dat het een mogenlijkheid is en dat de TS vrij veroordelend klinkt naar mensen van wie ze de redenen niet kent.

Wilawander

Re: Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:01

Mij gaat het erom dat ik mij verbaas dat mensen zo onverschillig met dieren omgaan. En ik me daar erg boos om kan maken. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen.

En even over gisteravond. Ik ben eerder weg gegaan daar mijn man moest werken. dus vandaar dat ik er een topic over kon maken. Maar ik weet inmiddels dat ze erg lang hebben gewacht en de mensen niet echt erg blij waren.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:02

Maar TS iets snap ik niet, volgens jou was het voor hun 10 minuten om daar te komen, maar heeft de hond úren gelopen om daar te moeten komen. Welke van de 2 klopt niet?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:04

Wilawander schreef:
Als ik alles zo doorlees dan schijnen er dus meer baajes te zijn die onverschillig zouden reageren en liever hadden gehad dat we de hond lieten lopen? of het liefst dure brokken kopend. verbazingwekkend.

Als 1 van mijn honden wegloopt dan wil ik maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk en gezond mijn hond terug. Mijn hond verdraagt ook geen andere brokken maar dat intresseert op zo'n moment echt niet. Ligt er familie op sterven? dan zijn er vrienden en kennissen die ik kan bellen. Maar die hond zou hoe dan ook worden opgehaald, dat is mijn verantwoording, anders hadt ik geen dier aan moeten schaffen............

WAt kun je overdrijven zeg, niemand hier die zegt dat je de hond had moeten laten lopen. Alleen maar fijn dat jij wel veel om je hond geeft. Ik kan dat niet opbrengen voor een hond en daarom heb ik er ook geen genomen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:05

knabbelgirl schreef:
Maar TS iets snap ik niet, volgens jou was het voor hun 10 minuten om daar te komen, maar heeft de hond úren gelopen om daar te moeten komen. Welke van de 2 klopt niet?

hier moet ik (stiekem) een beetje om gniffelen. Ja hoe zit dat eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:05

Nu, ik vind dat je recht hebt om je daar boos over te maken. Ik word daar ook boos om.

Er kunnen uiteraard verschillende redenen zijn om de hond niet meteen op te halen, maar als iemand er om geeft, merk je dat imo direct wel :j
knabbelgirl schreef:

De kans is vrij groot dat de hond niet in een rechte lijn van A naar B is gegaan. Het is erg des honds om grote omwegen te maken :j hier iets te eten, daar een kat, een speelmaatje, noem maar op.......
Ik kan met Raphi zo 3 uur doen over 5 km. En dat is niet omdat we langzaam lopen, maar omdat er zoooooveel te doen is :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

Met mijn auto gaat het ook sneller dan dat ik ga lopen..... }:0

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:09

Vjestagirl schreef:

Dan kan ik alleen maar hopen dat jij nooit kinderen krijgt...
Wat als je hoofd er niet naar staat als het kind nog in de auto zit, en jouw moeder op sterven ligt? Laat je hem gewoon ff zitten.

Om maar even net zoals jijzelf te spreken.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:11

Betteke schreef:
Wat Vjestagirl zegt, in een woonwijk met weinig verkeer. Waar ik dus woon. :D

Mijn vader heeft ook een hond doodgereden toen hij 30 reed in een woonwijk. Hij heeft een uur moeten wachten tot de eigenaar op kwam dagen... die zat binnen, had de hond zelf naar buiten gelaten om een boodschapje te doen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:11

Mijn opmerking was btw niet als commentaar bedoeld oid, maar om meer een beeld van de situatie te krijgen :o Want als het 10 minuten rijden is, kan d ehond er ook vrij snel zijn en wordt het verhaal wat betreft nog niet opmerken dat hij er niet is voor mij heel anders dan als hij uren weg is. Reactie blijft hetzelfde, niet goed

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:12

Direct de dierenbescherming inlichten, walgelijk dit soort volk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:16

Vienna2007 schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat als je hoofd er niet naar staat als het kind nog in de auto zit, en jouw moeder op sterven ligt? Laat je hem gewoon ff zitten.

Het is sowieso niet het plan om ooit kinderen te krijgen, maar ik mag wel hopen dat je snapt dat kinderen en huisdieren niet bepaald op hetzelfde niveau zitten? En dat ja, als ik een hond zou hebben en mijn moeder ligt op sterven in het ziekenhuis, dat ik dan de hond (met het raampje een stukje open) in de auto laat zitten, en een (behoorlijk fictief) kind gewoon mee naar binnen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:17

Vienna2007 schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat is nu je doel met dit soort posts?

Is het echt je bedoeling om mensen over de kling te jagen? Ik vind het een erg vervelende manier van posten.

Eerst insinueer je dat ik zo ondankbaar zou zijn dat ik de vinders van mijn hond nog een rekening zou presenteren op de koop toe, vervolgens beschuldig je een aantal mensen ervan hun honden te laten stikken voor hun familie en vrienden, en dan beschuldig je mensen ervan hun kinderen te laten stikken voor familie.......

Als mensen straks heel boos gaan reageren, moet je niet heel vreemd gaan opkijken, want je lokt het wel zelf uit zo. Ik zou je echt aanraden om op een andere manier te gaan reageren, dit is echt niet leuk zo.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:18

Maar goed dat jij geen kinderen neemt. Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen.