Puppykopers, kinderen en puppies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 14:53

Dit was hun reactie op mijn email:

Citaat:
....

Gisteren heeft wel het andere pupje een supergoed nieuw baasje gevonden dus alleen dit zwarte meisje is nog over. En daar komen zaterdag andere mensen voor kijken. Ik voel me wel schuldig want de mensen die ik heb afgewezen zijn erg nette mensen (zoals je hierboven kan lezen), maar ik denk gewoon dat een rustig en timide pupje bij hun ondersteboven gelopen wordt.

Ze gaat dus ook alleen naar een familie zonder kinderen, of iig oudere kids die weten wat ze aan het doen zijn :)
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 06-10-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Prive-communicatie verwijderd

Anoniem

Re: Puppykopers, kinderen en puppies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:14

Blijf bij je gevoel, denk dat het wijs is om een beleefd mailtje terug te doen (vind de mail wel beleefd gesteld hoor) en het daar dan bij te laten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:51

Ze geven ook aan een 'laid back and easy going' hond te zoeken. Dat is toch iets anders als timide. Ik denk dat zij dus een rustige, zekere hond zoeken. Geen timide, onzekere hond.

Misschien dat ze zich daar dus een beetje op verkeken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:52

Dat denk ik, dat is wel iets om uit te leggen in de mail, Thirty :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 16:58

Zo had ik er idd nog niet over nagedacht :) Doe dit ook niet dagelijks (gelukkig).

Ga ze vanmiddag eventjes een mailtje sturen, bedankt voor de suggestie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:59

Sassol kwam ermee :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:00

Ik vind het inderdaad een hele nette mail van de potentiele kopers maar inderdaad, ik denk dat zij 'laid back and easy' verwarren met timide zoals jij de pup omschrijft, puppy's zijn namelijk niet snel 'laid back', 'easy' wel :)

Ik denk dat zij de pup verkeerd hebben 'gelezen' want een schuwe pup die zich terugtrekt doet dat niet omdat hij/zij zo relaxed en ontspannen is, het is des pups om natuurlijk juist nieuwsgierig op onderzoek te gaan.

Het lijkt me inderdaad handig om de kopers dat verschil uit te leggen als reden waarom je de pup niet geschikt vind voor hun, hopelijk leren ze er wat van.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 06-10-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:00

Maar jij kwam met de suggestie het in de mail te zetten^^

De eer delen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:01

Deal! :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:01

Edit: sassol had hetzelfde al gepost haha!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 23:18

Update. Kreeg nu een smeek mail van de vader...

Citaat:
......

Ik heb maar geantwoord wat jullie hierboven zeiden en dat ik er nogmaals over na zou denken maar dat ze nergens op moeten rekenen.

Ik haat mensen die proberen in te spelen op mijn schuldgevoelens.
Ik geloof ook nooit dat de kids zo gehoopt hadden op dit pupje, maar gewoon op 'een' pupje waar ze nu dus nog even op moeten wachten.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 06-10-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Prive-communicatie verwijderd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:23

Thirty schreef:
Update. Kreeg nu een smeek mail van de vader...

Citaat:
...

Ik heb maar geantwoord wat jullie hierboven zeiden en dat ik er nogmaals over na zou denken maar dat ze nergens op moeten rekenen.

Ik haat mensen die proberen in te spelen op mijn schuldgevoelens.
Ik geloof ook nooit dat de kids zo gehoopt hadden op dit pupje, maar gewoon op 'een' pupje waar ze nu dus nog even op moeten wachten.

Eerlijk is eerlijk, je zou je ook schuldig voelen t.o.v. de puppy als je haar om deze reden aan deze mensen geeft. Toch?

Ik zou ze gewoon heel rustig en kalm uitleggen waarom ze de pup niet kunnen addopteren, dat het je spijt dat je ze de verkeerde indruk hebt gegeven, en dat je ze veel succes wenst bij het uitzoeken van een andere hond (en ik wil je best helpen met het schrijven van de e-mail).

Blijf bij je standpunt. Deze man speelt in op je gevoelens. Jij kunt er niets aan doen dat hij hun kinderen dingen beloofd heeft die hij niet waar kan maken. Jij kunt er niets aan doen dat 2 volwassen mensen hun kinderen de beslissing laten maken om wel of niet bij een andere hond te gaan kijken.

Je hebt groot gelijk, tuurlijk vonden de kinderen deze puppy fantastisch, maar ze zouden iedere puppy fantastisch gevonden hebben. Ze willen een hondje, papa heeft ze dit hondje beloofd, en nu zijn ze teleurgesteld dat ze langer moeten wachten. Niets van aantrekken, niet jouw probleem.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:25

Moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet lekker voel bij deze mail.

De 'hond' willen de dochters niet eens zien want ze zijn verliefd op 'puppie'. Vrouw is teleurgesteld en dus gaat man maar over zijn eigen grenzen heen (of eigenlijk jouw grenzen) in de hoop iedereen blij te kunnen maken. Wel lief hoor, maar niet wat ik zou willen zien in een toekomstige eigenaar van mijn pups! Ook inderdaad een beetje het schuldgevoel aanpraten, vind ik niet netjes.

Ik zou inderdaad dus gewoon terug sturen dat je het idee hebt dat ze zich verkeken hebben op het karakter van de pup. Deze pup is juist NIET easy going en laid back. En dat jij denkt dat het geen goeie match wordt. En veel succes wensen met het vinden van een andere hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 23:44

Ik heb hem dit terug gestuurd:

Citaat:
Dear ... and family,

Once again sorry to disappoint you. But not every puppy fits in every family.
That is not your fault, or the puppies fault, it's just not the right match.

You said you were looking for a laid back and easy going dog. Not a timid, insecure dog. This is a very important difference, and its these traits mixed up.
I would have given you the male puppy in a heart beat, he had no hesitation towards your children and thinks everyone is there to please him and to play with him.
But I can't see this combination (your family - black puppy) working out. I am very sorry about that, but it doesn't feel right.

I really think you should look at another puppy with a more brave character and temperament like the male puppy. It would be a much better companion for your children. It's not fun for them to have a puppy that will hide a lot of the time, either. She will be so overwhelmed. And she might be okay in the end and get used to it, but there is also a good chance she will one day snap at your kids when they do something she doesn't like, because of her being insecure.

I will talk about it with my husband again tonight, but for now my decision stands.

I hope I was able to explain things from my side, sometimes it's still hard because I'm not a native speaker.

Spreek nog steeds geen foutloos Engels, maar ik hoop dat ze de boodschap begrijpen nu.

Bah, hoop dit nooit meer te hoeven doen haha! Respect voor alle fokkers, het zal niet makkelijk zijn.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:45

Netjes +:)+ Nu maar hopen dat ze het begrijpen en niet meer reageren ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:47

goedzo!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:47

Haha ik denk dat ik zelfs nog meer kort af was gebleven. Dus dat je het niet netjes aangepakt hebt kunnen ze je niet van beschuldigen!

Ze zullen misschien wel weer willen weten hoe het gesprek met je man gegaan is, maar ach dat zie je dan wel weer ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:51

keurig netjes!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:38

Super netjes, niks meer aan doen! ;)

Nee echt hoor, keurig gedaan. Ze hebben zich er maar bij neer te leggen.
Hopelijk treffen ze de volgende keer wel een relaxte, zelfverzekerde pup.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:53

Eigenlijk vindt het niet kunnen dat je erin zette dat je het nog met je man over zou hebben want zo geef je ze toch valse hoop.
Gewoon zeggen dat je bij je standpunt blijft.
Komt er weer een smeekmail gewoon negeren.
Dit soort mensen blijven doorgaan totdat ze hebben wat ze willen.
Het is precies wat Vjestagril zei hij maakt een valse belofte na zijn kinderen en niet jij.
Daarbij als jou gevoel nee zegt moet je het volgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:01

Ik ben benieuwd of de mensen het nu geacepteerd hebben, of dat je nog meer van ze gehoord hebt?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:20

Niets meer van gehoord, wellicht dat ze een andere pup hebben gevonden.

Alle pups hebben inmiddels baasjes en zijn bijna klaar om te vertrekken :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:48

Ooh wat fijn dat ze toch allemaal een huisje hebben gevonden! Goed gedaan hoor TS +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:53

Heel super dat je ze hebt opgevangen, en dat je zo zorgvuldig de nieuwe baasjes hebt uitgezocht. Hulde voor jou. En ja, als het niet goed voelt, niet doen. En dat heb je zo te zien gedaan...