Hond uit het asiel, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Hond uit het asiel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:02

Die van ons ligt ook in de bench als we weggaan, Simba was al wat gewend alleen thuis te zijn, we zijn begonnen met een uurtje en dat is allemaal super gegaan :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:31

mirka1994 schreef:
Wow Jibbel je hond gaat snel mee in je ritme dan haha!

Ja, hij heeft meteen de vuurdoop gekregen en heeft al onze verwachtingen overtroffen *D . Hij luistert binnen ook echt perfect, maar buiten is hij nog teveel afgeleid door vogels, eenden, konijnen etc, maar ja, daarvoor is het een jachthond.
Dus hij moet echt nog leren om op het moment dat wij zijn aandacht willen, hij ook luistert, maar hij is nog jong, dus dat komt vanzelf wel.
Vandaag is hij voor het eerst mee met mn vriend met zn werk, kijken hoe dat gaat. Als dat ook een succes is, dan is hij 'geslaagd' en mag hij wel blijven denk ik! :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:32

Nou net een foto´s geupload, moet hier dus ook even een foto van Simba :)

Edit 1000000, foto plaatsen wilde niet zo lukken :7 : Hij is overigens aan ons 'verkocht' als een shiba x husky, hij lijkt ons alleen veeeel meer weg te hebben van een Herder :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 10-10-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:36

wow wat een grote! :) Hij is wel lekker op zijn gemak, zo lijkt het.

Ik heb ook een foto van Boris, geen eigen foto, zo stond hij bij het asiel op de site. Zijn uitstraling is in het echt ook veel zachter nog dan op deze foto.

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:38

Hij lijkt heel groot maar dat valt redelijk mee hoor !
Hij komt niet boven mijn knie uit :)

Dat is inderdaad een lieve snoet jibbel, een beetje een jacht type hond niet?
Mijn opa heeft er oko zo een en dat is ook z'on vreselijk lieve en makkelijke hond!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:24

Wat een droppie Fifteen! Zo op dez foto lijkt hij meer op een herder idd..

Jibbel die van jou kijkt zo schattig op de foto!

Ik moet vandaag nog precies 7 dagen wachten.. :roll: Ben verder niet ongeduldig hoor :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:28

Droppie he, zei tegen mijn partner we kunnen hem beetje droopie noemen..
Het enige wat ie doet is slapen er er zo schattig en toch ook wel zielugjes bij liggen :=

Mirka, heb je al een foto van de hond waar je zo op bent gevallen.

Mijn echte naam is overigens Anouk, wil mijn boktnaam nog een keer wijzigen maar nog niet aan toe gekomen :')

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:09

Dit is onze spaanse kanjer Ciro <3

Afbeelding[/quote]

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:14

Ooh ik zit en beetje te slapen zie ik haha :=
Heb de foto al eerder gezien, tis inderdaad een leukerd!

Moet zeggen dat ik er een heel voldaan gevoel bij heb, toch weer een beestje van een 'ellendig' leven gered :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:23

Onze hond komt ook uit het asiel, 8 jaar geleden gehaald :j x Whippert en Dobermann :') Scheet van een beest!! We hadden geen betere hond kunnen wensen! Goed met kinderen, andere honden, katten, kleine huisdieren etc etc. Kanjer voor kinderen!
Hij loopt alleen weg... Maar dat is zijn enige echte nadeel! Dat nemen we dan maar voor lief.
Ik noemde hem "waardeloze waakhond" maar ook dat heeft hij ontkracht :D Hij heeft ons gewekt toen er bij ons werd ingebroken +:)+
Wel apart is dat hij steeds wordt aangevallen door Herders en Rotweilers... :? Heel gek, maar er is niet een hem voorbij gelopen zinder hem aan te vallen..

Welke hond is het geworden? Ik heb een boxer gehad en heb er een zwak voor O:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:32

Fifteen schreef:
Dat is inderdaad een lieve snoet jibbel, een beetje een jacht type hond niet?
Mijn opa heeft er oko zo een en dat is ook z'on vreselijk lieve en makkelijke hond!

Klopt het is een Duitse Staander Draadhaar. :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:35

Leuk :D

Zijn vaak zulke lieve honden !

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:27

Fifteen schreef:
Ooh ik zit en beetje te slapen zie ik haha :=
Heb de foto al eerder gezien, tis inderdaad een leukerd!

Moet zeggen dat ik er een heel voldaan gevoel bij heb, toch weer een beestje van een 'ellendig' leven gered :)

Haha geeft niet hoor Anouk, ken me voorstellen dat je nu helemaal vol bent van je eigen vent en dus het een en ander mist :') haha. Ik heet Joyce trouwens, en zou ook niet weten hoe ik mijn account naam moet veranderen. Volgens mij kan dat ook niet..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:31

@ Mirka1994: Als je je naam wilt veranderen, dan kun je dat 1x zelf doen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:53

Inderdaad ik moet alleen even een mod pben wil namelijk een naam van iemand die al in geen jaren meer op bokt is geweest :P

Vriendlief smst me net een filmpje. Hij had een filmpje opgezet met blaffende honden, Simba heeft duidelijk nog geen ervaring met de moderne technologie. De lieve schat dacht dat de honden onder de tafel zaten en is er nu helemaal onderste boven van dat hij ze niet kan vinden, ligt allemaal te piepen haha :(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:58

Hier meld zich nog een asiel-honden-liefhebber!
Deze honden hebben vaak een (zielig) verhaal en doet me zelf goed zo'n "stakker" in huis te nemen.\
Het liefst neem ik ze allemaal mee, maar ja....

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:41

Ik zal eens kijken voor een naamswijzging Jubbel :o

Vanmiddag uit men werk gelijk naar de dierenwinkel gegaan :):) Kon het niet laten om al wat spullen in te slaan := Dus kwam thuis met een groot bot, een riem, bal met zon werpding waarbij niet hoeft te bukken, en je gooit hem ook verder weg :j en zon ding waar je eten in ken doen dat ze moeite moeten doen om eruit te likken. En ik had het naar mijn zin in die winkel _O- Pff een week duurt best lang als je ongeduldig bent.. :roll:

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:45

wij hebben ook een hondje uit asiel
toen ze 14 maanden was hebben we haar uit asiel gehaalt
ze is inmiddels 15 en super lief geweest echt dankbaar hondje!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:54

Wij hebben er hier thuis zelfs 3 uit een asiel :D 1 van België en 2 van Spanje. Ongelofelijk wat sommige honden meemaken en toch nog zoveel liefde hebben om te geven!

De mijne, Zita afkomstig uit Spanje, bijna een jaar in ons bezit, 7 jaar en een kruising chihuahua:

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:01

Wat een leuke verhalen en foto's allemaal, super om te lezen en te zien!

Om even een update te geven: inmiddels woont de boxer een kleine week bij ons en het is werkelijk een fantastisch dier. Mijn vriend en ik begrijpen steeds minder goed waarom hij naar het asiel is gebracht, maar dat terzijde. Wij hebben er een supertof en vrolijk maatje bij! Hij begint de laatste dagen ook echt te ontdooien. Gisteren hebben we hem meegenomen naar de Veluwe, dat was dikke pret natuurlijk.

Dit is trouwens een foto van hem, gejat van de site van de dierenbescherming (let ook even op het oranje handje en de tekst :D) :

Afbeelding

Op de traanstrepen heb ik al even zitten poetsen, die zijn nu wel iets minder maar nog lang niet weg. Iemand daar de gouden tip voor? Warm water alleen is niet genoeg...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:16

Wat een aparte boxer Sonja! Heeft ie 2 blauwe ogen? Fijn dat ie zo los aan het komen is :-)

Je hebt wat los gemaakt hoor met dit topic :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:20

Nee zijn andere oog is 'gewoon' bruin :D

Ja vind het super om alle reacties te lezen... Echt een 'feel good' topic dit :j En al die positieve verhalen over asielhonden kunnen nooit kwaad!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:51

Sonja89 schreef:
Op de traanstrepen heb ik al even zitten poetsen, die zijn nu wel iets minder maar nog lang niet weg. Iemand daar de gouden tip voor? Warm water alleen is niet genoeg...

dit krijg je zo niet weg denk ik, je kunt hier een traanstreep verwijderaar voor gebruiken

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:27

Hmm een heel bericht getypt krijg ik een fout melding bedankt bokt #)

Maar goed nog maar een keer dan.

Wat een aparte boxer zo met dat oog, en dit is inderdaad zo'n feel good / goede daad topic vind het ook geweldig om te lezen wat voor een baasje al deze asieldiertjes hebben gekregen.

Wij zijn gisteren met simba naar een natuur gebied hier in de buurt geweest, en sinds gisteren loopt hij ook zonder lijn! Gisteren heeft ie ook kennis gemaakt met stroomdraad, hij verschrok zich helemaal de pletter maar bleef nog steeds netjes bij ons lopen :j

Ook hebben we al gedag gezegd tegen de bench := Meneer doet het gewoon zo super goed en voelt zich zo goed op zijn plekje dat we dit een goede beloning voor hem vonden. Vannacht voor het eerst ook zonder bench geslapen en niet binnen gesplasts ofzo en we hebben hem niet gehoord. Ben zo trots op deze kerel.

Ik blijf jullie ook vandaag maar weer even stalken met een foto en een filmpje van gisteren!

http://www.youtube.com/watch?v=rjdaeGDvZRc

Beetje donker, maar de foto laat goed zien hij helemaal zichzelf aan het worden is !
https://picasaweb.google.com/1008537940 ... 6276970770

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:34

Wat een leuk filmpje en foto's fifhteen! Volgens mij hebben jullie er van genoten!

Alle foto's overigens om mee weg te smelten!

@ mirka: leuk he alvast shoppen!! ;)