Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NoGo schreef:Vind dat je je met deze post wel tegenspreekt, je zegt daarvoor namelijk dat je het niets voor hond of paard vind, maar gaat deze winter wel over op een regendek.
Wat is er functioneel aan dan behalve het gemak voor jullie omdat je eerder klaar bent met de handdoek en de hond minder meurt?
Fred_Kroket schreef:Het is een dier, geen mens en ja een paard heeft ook een deken op maar dat heeft een doel.
mika11 schreef:Ik heb wel eens zitten denken aan hondenschoentjes vanwege de sneeuw maar ik vind het er zo idioot uitzien, dat ik het nooit zal kopen. Dan maar liever met vaseline proberen de pootjes sneeuwvrij te houden.
Iris82 schreef:Ik vind wel dat als jouw hond er dermate last van heeft omdat er veel zout gestrooid wordt (en dan los je het met vaseline ook niet meer op, want ze krijgen gruwelijke kloven) dat je gewoon schoentjes moet kopen hoor.
dierenfan schreef:NOOIT maar dan ook NOOIT ga ik aan kleding voor mijn honden beginnen. Dit riep ik vorig jaar dec 2009 nog. Toen kreeg ik mijn boxer. Zwaar ondervoed en het was -10 graden. Hij had het echt KOUD buiten in de sneeuw. Binnen 3 dagen was het jasje er.
Mijn mening is dus wel wat gewijzigd.
Huertecilla schreef:Fred_Kroket schreef:Het is een dier, geen mens en ja een paard heeft ook een deken op maar dat heeft een doel.
Wacht even een paardendeken heeft een doel en een hondendek/-jas niet?
Mijn paarden hoeven geen dekens op en leven 24/7 buiten in een familie in het bergklimaat bergen hier wat ruiger is dan het milde NL klimaat![]()
Menig hond echter lééft niet als hond, maar als mens. Krijgt ook onhonds te eten etc.
Je schrijft net over een honduitlater en beschrijft exáct waar de schoen wringt: Menig hond leeft als sofa-aardappel in mensenluxe en moet dan óók weerbestendig zijn in elk seizoen?
Hoe een hulp tegen weersomstandigheden er uit ziet en wat deze kost is een heel ander punt en persoonlijk preferentie.
Huertecilla schreef:Iris82 schreef:Ik vind wel dat als jouw hond er dermate last van heeft omdat er veel zout gestrooid wordt (en dan los je het met vaseline ook niet meer op, want ze krijgen gruwelijke kloven) dat je gewoon schoentjes moet kopen hoor.
Dat is dan een gevolg van de omstandigheden van ons sofa-aardappel huishond-leven in een mensenmaatschappij ja.
NoGo schreef:Ik snap geloof ik jou logica niet, je vind het voor hond nog paard wat maar gaat je eigen honden wel met een regendek laten lopen omdat je dan minder met de handdoek erover heen moet en hij/zij minder meurt.
Een hond is een hond en als het functioneel zou zijn voor de hond bv een oudere hond met kou of een hond met lange haren bij de poten met schoenen, maar puur voor je eigenbelang zonder dat het voor je hond nodig is?
even voor de duidelijkheid onze kleine hond gaat mee op de brommer en heeft alleen dan een jasje aan in de winter omdat het te koud is voor haar, dus ik ben niet tegen het gebruik mits functioneel voor de hond en dus niet als zijnde modeass of voor het eigenbelang.
Huertecilla schreef:NoGo schreef:Ik snap geloof ik jou logica niet, je vind het voor hond nog paard wat maar gaat je eigen honden wel met een regendek laten lopen omdat je dan minder met de handdoek erover heen moet en hij/zij minder meurt.
Een hond is een hond en als het functioneel zou zijn voor de hond bv een oudere hond met kou of een hond met lange haren bij de poten met schoenen, maar puur voor je eigenbelang zonder dat het voor je hond nodig is?
even voor de duidelijkheid onze kleine hond gaat mee op de brommer en heeft alleen dan een jasje aan in de winter omdat het te koud is voor haar, dus ik ben niet tegen het gebruik mits functioneel voor de hond en dus niet als zijnde modeass of voor het eigenbelang.
Een hond is een hond en rijdt geen brommer.
Op de brommer leggen wij onnatuuurlijk eisen op en dus is hulp dmv een jas oid een logisch gevolg.
Dit is fundamenteel niet anders dan mbt een in een centraal verwarm huis levende sofa-aardappel aan een lijn een nachtelijke natte sneeuwstorm in sleuren.
Het is volstrekt irrelevant of de brommerjas of het nattesneeuw-dek modieus is of wat dat kost.
mika11 schreef:Een verwend hondje dus, maar hij doet het er prima op en is kerngezond, en een blij, vrolijk hondje.
Daar is i.m.o. niks mis mee.