Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:37

Hij kickt op topics als deze ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:38

@Iris87; dacht ik ook niet hoor :P
Maar deze snapte ik dan weer niet (weet dat het; maakt niet uit. betekend in het frans), maar dacht dat het iets anders was in het Nederlands waardoor ik alsnog niet meer wist waar het over ging haha :+

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:39

F_Orumster schreef:
Hij kickt op topics als deze ;)

Naja, zolang hij er blij mee is :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:42

NoGo schreef:
Vind dat je je met deze post wel tegenspreekt, je zegt daarvoor namelijk dat je het niets voor hond of paard vind, maar gaat deze winter wel over op een regendek.
Wat is er functioneel aan dan behalve het gemak voor jullie omdat je eerder klaar bent met de handdoek en de hond minder meurt?

Wat spreek ik waarmee tegen? Ik vind het maar niks. Het is een gevolg van onze onthonding/ontpaarding van die dieren.

Voor de hond is er NIETS functioneels aan.

Zoals ik al schijft is het voor óns gemak.

De hond is ook gedwongen aangepast aan het binnen wonen. De vacht is anders dan die buiten wonend zou zijn. Is veel minder vet en wordt veel natter. Ruikt daardoor ook meer wanneer nat.
Die hond woont binnen voor ónze behoefte aan diens gezelschap.

Ik vind een jas/dek voor een paard/hond maar niks doch voor deze winter voor het eerst een wind-/waterbestendig dek omdat ik het dier op de achterbank in de rijwind meesleep en door binnenleven de vacht niet weerbestendig laat zijn.
Het is allemaal een gevolg van míjn keuze de hond hondonwaardig als huishond en gezelschapdier te doen leven.
De rest is een glijdende schaal.

mika11

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:44

Ik heb wel eens zitten denken aan hondenschoentjes vanwege de sneeuw maar ik vind het er zo idioot uitzien, dat ik het nooit zal kopen. Dan maar liever met vaseline proberen de pootjes sneeuwvrij te houden.

Afbeelding

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:45

mika11 schreef:
Ik heb wel eens zitten denken aan hondenschoentjes vanwege de sneeuw maar ik vind het er zo idioot uitzien, dat ik het nooit zal kopen. Dan maar liever met vaseline proberen de pootjes sneeuwvrij te houden.

Afbeelding

Ben ik het totaal mee eens.

EarthFocus

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:46

Trouwens met paarden vind ik het ook niet nodig om een deken om te doen, alleen wanneer ze dag en nacht op stal staan, want dan kunnen ze zich niet warmlopen.

Die van mij staan dag en nacht buiten en hebben nog nooit een ziekte of iets gehad.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:47

Wat wil je nou zeggen met dit topic Huertecilla ?
Dat jij 250 dollar uit zou geven aan een afschuwelijk jasje, wat niet eens nut heeft?
Want dat jasje is nou niet bepaald warm, of waterdicht, of......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:49

HorseTopShop schreef:
Dat jij 250 dollar uit zou geven aan een afschuwelijk jasje, wat niet eens nut heeft?

Hij wil graag discussieren en opent daarom met regelmaat een topic als deze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:55

Fred_Kroket schreef:
Het is een dier, geen mens en ja een paard heeft ook een deken op maar dat heeft een doel.

Wacht even een paardendeken heeft een doel en een hondendek/-jas niet?

Mijn paarden hoeven geen dekens op en leven 24/7 buiten in een familie in het bergklimaat bergen hier wat ruiger is dan het milde NL klimaat :)*

Menig hond echter lééft niet als hond, maar als mens. Krijgt ook onhonds te eten etc.
Je schrijft net over een honduitlater en beschrijft exáct waar de schoen wringt: Menig hond leeft als sofa-aardappel in mensenluxe en moet dan óók weerbestendig zijn in elk seizoen?
Hoe een hulp tegen weersomstandigheden er uit ziet en wat deze kost is een heel ander punt en persoonlijk preferentie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:56

mika11 schreef:

Ik vind wel dat als jouw hond er dermate last van heeft omdat er veel zout gestrooid wordt (en dan los je het met vaseline ook niet meer op, want ze krijgen gruwelijke kloven) dat je gewoon schoentjes moet kopen hoor. :j

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:00

Ik snap geloof ik jou logica niet, je vind het voor hond nog paard wat maar gaat je eigen honden wel met een regendek laten lopen omdat je dan minder met de handdoek erover heen moet en hij/zij minder meurt.
Een hond is een hond en als het functioneel zou zijn voor de hond bv een oudere hond met kou of een hond met lange haren bij de poten met schoenen, maar puur voor je eigenbelang zonder dat het voor je hond nodig is?
even voor de duidelijkheid onze kleine hond gaat mee op de brommer en heeft alleen dan een jasje aan in de winter omdat het te koud is voor haar, dus ik ben niet tegen het gebruik mits functioneel voor de hond en dus niet als zijnde modeass of voor het eigenbelang.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:02

Iris82 schreef:
Ik vind wel dat als jouw hond er dermate last van heeft omdat er veel zout gestrooid wordt (en dan los je het met vaseline ook niet meer op, want ze krijgen gruwelijke kloven) dat je gewoon schoentjes moet kopen hoor. :j

Dat is dan een gevolg van de omstandigheden van ons sofa-aardappel huishond-leven in een mensenmaatschappij ja.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-10-11 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:02

NOOIT maar dan ook NOOIT ga ik aan kleding voor mijn honden beginnen. Dit riep ik vorig jaar dec 2009 nog. Toen kreeg ik mijn boxer. Zwaar ondervoed en het was -10 graden. Hij had het echt KOUD buiten in de sneeuw. Binnen 3 dagen was het jasje er.

Mijn mening is dus wel wat gewijzigd. Nooit zal ik kleding kopen voor het mooi zijn. Maar voor noodzaak komt er hier gewoon een dikke jas. Mijn kruising zal het nooit nodig hebben. Maar hij is mijn eerste zwarte hond. En hierbij ook mijn eerste hond die 's avonds in het donker bij de lange wandeling een vest draagt wat fel geel is en reflecteerd. Voor onze veiligheid (heb zelf ook aan maar als hij los is ben ik hem heel snel kwijt in het donker dus vandaar nu hij ook wat aan). Licht is geen optie daar wordt hij gek van en de kat gaat erop jagen.

Ik loop dus nu als het heel koud is (echt koud!) met een hond die een jas aan heeft. En die zet ook geen stap buiten als hij het niet aan heeft. Echter na een 20 minuten gaat de jas uit dan is het namelijk warm genoeg vind hij.

Schoentjes ook aan gedacht (de mijne lopen mank van zout op de straten) toch niet gedaan omdat ik maar elders ben gaan lopen waar geen zout gestrooid wordt. Echter is het van de winter weer zo erg dan wil ik ze er toch aan laten wennen. Ik loop zeker 2 á 3 uur per dag en dan moeten ze geen zere poten hebben. Vaseline is echt rot spul binnen in huis op de vloerbedekking dus liever gebruik ik dat niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:04

Huertecilla schreef:
Dat is dan een gevolg van de omstandigheden van ons sofa-aardappel huishond-leven in een mensenmaatschappij ja.

Strooien ze ook kilo's roze met groen badzout in het Spaanse hooggebergte dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:04

dierenfan schreef:
NOOIT maar dan ook NOOIT ga ik aan kleding voor mijn honden beginnen. Dit riep ik vorig jaar dec 2009 nog. Toen kreeg ik mijn boxer. Zwaar ondervoed en het was -10 graden. Hij had het echt KOUD buiten in de sneeuw. Binnen 3 dagen was het jasje er.

Mijn mening is dus wel wat gewijzigd.

Mijn compliment:
- voor het wijzigen van je mening
- voor het daarvoor uitkomen.
Dat heet voortschrijdend inzicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:05

Iris82 schreef:
Huertecilla schreef:

Strooien ze ook kilo's roze met groen badzout in het Spaanse hooggebergte dan?

Nee en hier dus geen schoentjes :P
Ook geen hoefijzers trouwens.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:09

Huertecilla schreef:
Fred_Kroket schreef:
Het is een dier, geen mens en ja een paard heeft ook een deken op maar dat heeft een doel.

Wacht even een paardendeken heeft een doel en een hondendek/-jas niet?

Mijn paarden hoeven geen dekens op en leven 24/7 buiten in een familie in het bergklimaat bergen hier wat ruiger is dan het milde NL klimaat :)*

Menig hond echter lééft niet als hond, maar als mens. Krijgt ook onhonds te eten etc.
Je schrijft net over een honduitlater en beschrijft exáct waar de schoen wringt: Menig hond leeft als sofa-aardappel in mensenluxe en moet dan óók weerbestendig zijn in elk seizoen?
Hoe een hulp tegen weersomstandigheden er uit ziet en wat deze kost is een heel ander punt en persoonlijk preferentie.

Mijn paard draagt nooit een deken.. staat 24/7 buiten, ja... ook als het regent en sneeuwt... Mijn hond is geen sofa aardappel maar een ruwharig hondenbeest, Joost mag weten wat voor ras het precies is, het lijkt op een Caïrn Terrier maar daar is ze te groot voor, wat in stront mag rollen en gerust buiten kan blijven met temperaturen onder 0 omdat ze genoeg vacht heeft omdat ze in een koude bijkeuken slaapt. Het spijt me dat ik hond voer geef in brokvorm en niet rauwe beesten. Maar verder leeft ze een redelijk honds leven. En heeft ze een echte taak, ratten, muizen en steenmarters verjagen. En ze is weerbestendig voor elk seizoen... Mijn paard is ook weerbestendig voor elk seizoen omdat ze een vacht mag krijgen in de winter een baard en pluizige oren.

Of vind je me nu een dierenbeul omdat mijn dieren als dieren leven en niet als vermensde dieren? Mijn opmerking was uiterst cynisch beschreven met enige vorm van zelfspot. Daar ontbreekt het jou (of moet ik u zeggen) volledig aan aangezien die toon volledig is gemist.

En daarom vind ik het nog steeds achterlijk om een hond aan alle kanten aan te kleden of te knippen omdat de baas het zo leuk vind staan. En ik herinner me ook een eerder topic dus waarschijnlijk kickt TS op dit soort praatjes.

Dus als u als een ouwe man lekker wil gaan lopen discussiëren, schrijf een boek hierover, stuur een persbericht rond en ga bij Pauw en Witteman zitten aangezien ze de Damschreeuwer ook hebben uitgenodigd pas jij er met je discussie over nut van hondendekken (in de vorm van Tuxedo's van één of ander Italiaans merk wat door kinderen in een land met een prachtig regime in elkaar wordt gezet en er een paar bankjes voor over heeft om het armlastige hondje aan te kleden.

En nee (lang leve de retorische vragen...) ik ben niet geweldig en ik eet ook bio industrievlees, ik zit op een paard, draag kleding wat vast door kinderen is gemaakt, gebruik teveel de auto en ben net zo hypocriet als de rest van de wereld maar ik kon het niet laten om toch te reageren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:10

Huertecilla schreef:
Iris82 schreef:

Die kloven in de pootjes komt vooral door het strooizout, niet van de sneeuw.

Idd, mijn hond kent niets anders dan zijn hoekje op de bank en dagelijks lange wandelingen en spelen.
Hij heeft een eigen mand maar ligt liever bij je op de bank, slaapt ook nog op het voeteneind van het bed 's nachts.
Hij mag meestal overal mee naar toe, en draagt 's winters buiten een dekje als het vriest.

Hij krijgt vaak een lepeltje jus over z'n brokken omdat hij dat zo lekker vindt.
Een verwend hondje dus, maar hij doet het er prima op en is kerngezond, en een blij, vrolijk hondje.
Daar is i.m.o. niks mis mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:11

NoGo schreef:
Ik snap geloof ik jou logica niet, je vind het voor hond nog paard wat maar gaat je eigen honden wel met een regendek laten lopen omdat je dan minder met de handdoek erover heen moet en hij/zij minder meurt.
Een hond is een hond en als het functioneel zou zijn voor de hond bv een oudere hond met kou of een hond met lange haren bij de poten met schoenen, maar puur voor je eigenbelang zonder dat het voor je hond nodig is?
even voor de duidelijkheid onze kleine hond gaat mee op de brommer en heeft alleen dan een jasje aan in de winter omdat het te koud is voor haar, dus ik ben niet tegen het gebruik mits functioneel voor de hond en dus niet als zijnde modeass of voor het eigenbelang.

Een hond is een hond en rijdt geen brommer.
Op de brommer leggen wij onnatuuurlijk eisen op en dus is hulp dmv een jas oid een logisch gevolg.
Dit is fundamenteel niet anders dan mbt een in een centraal verwarm huis levende sofa-aardappel aan een lijn een nachtelijke natte sneeuwstorm in sleuren.
Het is volstrekt irrelevant of de brommerjas of het nattesneeuw-dek modieus is of wat dat kost.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:13

Mja, er is niets mis met je hond stierlijk verwennen. Zolang je je hond maar als hond blijft zien.
Met bijbehorende wensen, eisen en behoeftes. En dat is waar het vaak fout gaat...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:14

Huertecilla schreef:
NoGo schreef:

Een hond is een hond en rijdt geen brommer.
Op de brommer leggen wij onnatuuurlijk eisen op en dus is hulp dmv een jas oid een logisch gevolg.
Dit is fundamenteel niet anders dan mbt een in een centraal verwarm huis levende sofa-aardappel aan een lijn een nachtelijke natte sneeuwstorm in sleuren.
Het is volstrekt irrelevant of de brommerjas of het nattesneeuw-dek modieus is of wat dat kost.

Volgens mij snap jij helemaal niks van mijn post of weiger je gewoon antwoord te geven omdat ik gelijk heb..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:14

HorseTopShop schreef:

Jammer dat TS veel vragen ontwijkt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:15

NoGo schreef:
Volgens mij snap jij helemaal niks van mijn post of weiger je gewoon antwoord te geven omdat ik gelijk heb..

_O- Sofa aardappel... M'neer snapt het zelf niet meer... Ik zeg ga nog even door, ik vind het wel vermakelijk! +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:17

mika11 schreef:
Een verwend hondje dus, maar hij doet het er prima op en is kerngezond, en een blij, vrolijk hondje.
Daar is i.m.o. niks mis mee.

Dat schrijft ook niemand :)*

Het is simpel de heel normale context voor het ´laat een hond hond zijn´ en wel/niet functionele kleding.

Wanneer je die aan een binnenshuis leven aangepaste hond schoentjes aantrekt of een jas tegen weer of motorrijden, is het vervolgens irrelevant wélke schoentjes/jas jij koopt naar joúw smaak/preferente/prioriteit.