Dieren als verjaardagscadeau/stunt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:49

Apple schreef:
Of als ludiek huwelijksgeschenk oid vind ik ook niet kunnen.

Mijn ouders waren ook echt heel verdrietig. :x

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:17

paardenfreak schreef:
geweldig zeg.. die vrouw die konijnen gaf zonder kooi of iets... en ze de volgende dag weer terug kreeg.

snapt ze meteen de boodschap. hopelijk konden ze wel terug na waar ze ze gekocht had..

Nou mijn schoonzusje (schoonouders trouwens ook) snapte het dus niet.. Vond eigenlijk dat wij maar kinderachtig reageerde.. Het was goed bedoeld en het was een kadootje enz enz..
Dieren zijn geen dingen en ik vind als je zoiets wil geven dan overleg je eerst met de ouders.

LadyMadonna

Re: Dieren als verjaardagscadeau/stunt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:52

verschrikkelijk!
Mijn buurjongetje kreeg vorig jaar een konijntje van zijn tante, in een kartonnen doosje.
Ze hadden helemaal geen hok of niks en het was zaterdagavond, dus ze konden ook niet even naar de dierenwinkel. gezien ze ook een hond hebben was het alles behalve handig om dat beestje in de doos te laten zitten.
Ik ben toen maar mijn reiskist van de katten gaan halen waar ie een paar dagen ingezeten heeft...

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:54

Ja... Kadootjes kunnen beter in overleg gaan, eerst vragen of iemand echt een diertje wil hebben.. Dat is beter voor het dier en voor de baas :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:26

Waarom overleggen cadeaugevende volwassenen niet eerst ff met de ouders over het kind uberhoubt wel een konijntje wil, of ze er de ruimte voor hebbben?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:34

Als het heel duidelijk is dat iemand het echt graag wil en goed doordacht zie ik er geen problemen is maar als je het niet 100% zeker weet dan niet aan beginnen. Het beestje kan er dan uiteindelijk de dupe van worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:27

Vjestagirl schreef:
Waarom overleggen cadeaugevende volwassenen niet eerst ff met de ouders over het kind uberhoubt wel een konijntje wil, of ze er de ruimte voor hebbben?

Waarom lezen mensen zich niet in voordat ze een konijn cadeau doen, dan hadden ze geweten dat het er twee moeten zijn...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:04

Isabonny schreef:
Bij het dierenhulpcentrum in Limbricht heeft men eens een babylama opgevangen, die een jongen van zijn vrienden kado had gekregen op zijn feestje.
Jongen was er helemaal niet blij mee, was er zelfs bang voor. Moeder heeft de dag daarna de Dierenambulance gebeld, omdat ze niet wist wat ze er mee aan moest.
Ik snap in dit geval ook niet dat iemand een jonge lama verkoopt aan een stel pubers.

Hallo!

Dit verhaal klopt niet helemaal. Dat ze een babylama aan hem cadeau gegeven hadden wel. Maar die lama was uit de weide ontsnapt. Mensen in nieuwstadt zagen het dier lopen en hebben de dierenambulance gebeld. Deze heeft alle dierenparken en kinderboerderijen afgebeld of ze een baby lama kwijt waren (ze hadden namelijk ook naar ons gebeld). Dit was niet het geval.
Achteraf bleek dus dat de babylama cadeau was gedaan aan die jongen. Ze hadden het diertje voor 50 euro ergens gekocht bij een handelaar. De lama was nog veel te jong en had nog melk nodig.
Is dus nog een hele tijd met de hand gevoerd.

Ze hadden toen ook aan ons gevraagd of we hem niet wilde adopteren. Alleen was het een mannetje, dus dit ging niet omdat we al 2 mannelijke alpaca's hebben.

Achteraf heeft die moeder nog een rekening gekregen van de dierenambulance. Net goed :)

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:54

Ik heb tot nu toe 2 konijnen van mijn vriendinnen gekregen een een pony(!) Ik ben nog steeds blij met ze <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:18

Ik heb een vriendin ( die een enorme hekel aan vissen heeft :Y) ) Dit jaar voor haar verjaardag 2 vissen gegeven. Met een mooie vaas, grint en een nepplantje. Gelukkig voor haar waren het wel 2 van die flubberige aasvissen die voor de vissport gebruikt worden :D

Ik vind het wel kunnen, mits er goed overlegd is ;)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:23

Mijn vader heeft ooit (complete verassing) van een goede vriend hangbuikzwijntjes gekregen... Geniaal toch! Vier om precies te zijn...
Maar we wonen op een boerderij, er is een grote ren voor gemaakt en er is goed voor gezorgd. Hun geven elkaar altijd de vreemste cadeau's, mijn vader heeft hem al eens een groot orgel gegeven, hij speelt geen orgel, en ze woonden in een rijtjeshuis... :') Maar dat vond ik dan wel kunnen... Sommige verhalen hier kunnen toch echt niet... Maar ik heb zelf mijn paard voor mijn verjaardag gekregen... :D Wel heel bewust natuurlijk, en ik ben voor die tijd ook wezen kijken, en het was niet alleen voor mijn verjaardag.