Geit in achtertuin, spoedje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Geit in achtertuin, spoedje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:17

@telpeva: Iemand een cadeau geven die er niet op staat te wachten is denk ik een heel ander verhaal dan een ouder die hun kind een cadeau geeft en grootendeels de vezorging ook in handen nemen, of indien nodig.

Ik hoop echt dat de ts wat kan doen voor het geitje, zet hem op je kan het! *\o/*

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:18

Ik kan me echt zo boos maken over dit soort dingen, hoe halen sommige mensen het toch in hun zieke kop!? :( Hopen dat het beestje toch nog "gered" kan worden..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:25

volgesmij is TS actie aan het ondernemen, want ze reageert niet meer

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:36

Jespri schreef:
@telpeva: Iemand een cadeau geven die er niet op staat te wachten is denk ik een heel ander verhaal dan een ouder die hun kind een cadeau geeft en grootendeels de vezorging ook in handen nemen, of indien nodig.

Ik hoop echt dat de ts wat kan doen voor het geitje, zet hem op je kan het! *\o/*

Sorrie ik ga even een beetje off topic, Klopt helemaal wat je zegt hoor maar ik bedoelde het eigelijk op een andere manier, misschien kwam ik niet goed over :o ik doelde meer op hoe het volgens de wet aan toe zou gaan als het daadwerkelijk verboden zou zijn, en de reden waarom het het waarschijnlijk niet verboden is (denk ik dan)

Heel veel succes TS!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:39

Zo begrijp ik je inderdaad wat beter. Denk dat het daar inderdaad mee te maken heeft, vind wel dat ze daar eigenlijk over na zouden moeten denken.

TS is inderdaad erg stil hopelijk kan ze wat betekenen voor het geitje. :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:41

Als het regio noord brabant is moeten ze hem maar bij ons over het hek zetten... dan heeft hij gezelschap en hier zou hij wel mogen blijven mits het een geit is en geen bok. Mijn moeder haal ik dan later wel over :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:44

straks breekt er plosteling weer q koorts uit..

en word het hele bedrijf van die boer geruimd omdat dronken idioten die geit ergens dumpen!
plus die in de omgeving

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:00

paardenfreak schreef:

maar zo znel gaat dat niet hoor ;)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:03

paardenfreak schreef:

en word het hele bedrijf van die boer geruimd omdat dronken idioten die geit ergens dumpen!
plus die in de omgeving

Dat zal gelukkig niet zo snel gebeuren. Qkoorts besmetting is meestal rondom de aflammer periode. Dan komen de meeste bacteriën vrij vooral uit het vruchtwater en de moederkoek. Maar de bacterie kan wel maanden tot jaren overleven in zijn omgeving. Het gaat gewoon om het hele idee om zomaar even een geit te dumpen. 8)7

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 01:21

Heb nog niet bijgelezen ( zit op telefoon), maar het geitje word morgen naar die boederij gebracht om te vragen aan die mensen of zij hem willen hebben. Ik hem uitgelegd hoe het zit met geiten en boeren, deze nacht verblijft hij bij dat meisje die gras in haar tuin heeft.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:53

hoe is het met het geitje vandaag?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:40

Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat met het geitje! Ik hoop dat alles gewoon op een normale manier is verlopen zonder slachten of dumpen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:51

Ik ben ook benieuwd of het geitje bij de mensen terecht kon.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:54

Inderdaad ben ook wel benieuwd hoor :o

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 13:26

Ik heb mijn neef niet meer kunnen contacten, wel staat er een foto online van het geitje, waar hij iig op gras staat.
Dus zodra ik hem heb kunnen contacten weet ik waar hij is, als mijn neef de waarheid spreekt natuurlijk.
Als hij nu nog bij dat meisje is dat zal ik voor de 100ste keer zegen dat ik hem ook wil overnemen!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:05

Ik weet niet waar je woond maar wij hebben zo waar plotseling van morgen een geitje in de schuilstal staan?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:33

Sjanne_Dark: serieus? :')

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:01

SJANNE_DARK schreef:
Ik weet niet waar je woond maar wij hebben zo waar plotseling van morgen een geitje in de schuilstal staan?

:oo _O-

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 16:38

Ik woon in heerhugowaard. Ik heb me neef net gesproken en volgens hem heeft hij het aan de boer gevraagd. Ik zal vanavond even kijken of hij daar idd staat, en als hij daar staat zit ik er aan te denken om naar die boer te gaan, om te vragen of hij idd heeft gevraagd of het geitje bij hun mocht staan.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:41

ja heb net een wereld reis langs alle boeren geweest maar nog steeds geen eigenaar gevonden. Nu zouden we hem wel willen houden maar hij is waarscheinlijk niet geregistreerd, geent en zo. Kan wel de dieren bescherming bellen maar daar wacht ik nog heel even mij omdat we nog 1 idee hebben van wie hij kan zijn. Wel hebben we vernomen van iemand dat hij over straat heeft gelopen en dus niet echt bij ons is gedumt maar misschien ergens anders. Kom net van stal en hij is er nog steeds. Hij staat niet in een box of zij hij loopt gewoon door onze wei en schuilstal. Maar als het wil kan hij ontsnappen

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 16:45

Wel allemaal heel toevallig zo! Ik hoop voor je dat je zijn baasje kan achterhalen, en hopelijk is ie gewoon ontsnapt.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:55

Kan dat meisje er niet goed voor zorgen dan?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:14

SJANNE_DARK schreef:

ik ben benieuwd of dat de zelfde is..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:20

Het is niet de zelfde, sjanne woont in enschede las ik in haar profiel. En ik woon heel ergens anders.
Die jongen die hem als kado hebt gekregen heeft hem naar de boederij gebracht dus niet mijn neef. Ik ben net bij die boederij geweest en het klopt. Ik ken die mensen, en die mensen kennen mijn neef ook. Dus het verhaal klopt dat die andere jongen hem heeft gebracht want het was niet mijn neef volgens die mensen.
Iig allemaal bedankt voor de tips! En ik ben blij dat het geitje weer veilig op een boederij staat!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:30

nou gelukkig dan maar.

haha heeft iemand soms mee zitten lezen en gedacht..

aah zo kom ik van de grasmaaier(geit) af deze zomer..?