Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Girlgamer schreef:Mareng schreef:Wie heeft zijn cavias in de winter buiten en hoe hebben jullie dat geregeld? Het hok komt van Agradi maar er is helaas geen isolatiehoes bij te krijgen.. Ik weet dat cavias erg gevoelig zijn voor kou. Op de tocht zitten ze niet. Er komt ook plexiglas voor de gaasdeurtjes. Aangezien ze 4 lagen hebben, zal het bovenin het warmst zijn denk ik... Alle tips zijn welkom!
Wij hebben alles, behalve de zogende dames, buiten.
2 grote bakken van 2.50m bij 0.70m met daaronder een 10cm dikke laag piepschuim. Laag rubber op de vloer en vlas erin. Als het echt heel erg koud is krijgen ze hooi in hun huisjes zodat ze daarin weg kunnen kruipen. Zit nog te denken aan die katoenplukken, maar weet niet of dat geschikt is.
Verder is het belangrijk dat ze tochtvrij en droog zitten en met de vorst van de grond.
Latruda schreef:Mijn caafjes zitten ook al ruim 4 jaar buiten in weer en wind..
wel hebben ze sinds dit jaar een nieuw hok.
Ik ben nog nooit een caaf verloren in de winter door de kou.
Gewoon een lekker dik pak zaagsel en hooi en ze redden zich prima.
Als er sneeuw ligt gaan ze ook gewoon naar buiten.. erg leuk om te zien hoe ze door de sneeuw hobbelen.
Ik heb op de bovenste vedieping een groep van 6 zeugjes en de laag daaronder 5 beertjes.
De onderste is nu niet bewoond.
anjore schreef:Leuk topic! Hier ook een cavialiefhebber![]()
Je hebt al een boel goeie tips gekregen lees ik. Mijn viertal doet het ook prima buiten!
Een dikke laag kranten met daarop vlas onder in het hok. In het nachtverblijf ook trouwens. En toen het koud werd heb ik de ren voor een groot deel ingepakt met van dat bubbeltjesplastic. Aan de buitenkant welliswaar want ze kunnen overal aan gaan knagen..
Dat is de reden dat ik hamsterwol ook af zou raden. Te riskant als je het mij vraagt.
Wel zorgen dat er continu hooi beschikbaar is zodat ze zich warm kunnen eten.
En wat ik nog extra deed is van mijn werk kartonnen dozen mee nemen. dozen met deksel (envelloppe dozen) waar ik dan een niet te grote opening in maakte. Ze waren er dol op, cavia s kruipen nou eenmaal graag ergens in, en een kleinere ruimte met meerdere dieren is vanzelf warmer. Ze worden wel nat en vies dus je moet ze regelmatig vervangen.
Als je nog verder wil gaan kun je slaapmutsjes voor ze kopen!
http://www.caviaopvangcarlawinkel.nl/?menu=category&categoryID=1130712
Van een vriendin weet ik dat ze daar ook heel graag in zitten. Ze moest ze overdag zelfs wegpakken, anders bleven ze er de hele dag in zitten!
Waarom geen verdieping oid? anjore schreef:Als je nog verder wil gaan kun je slaapmutsjes voor ze kopen!
http://www.caviaopvangcarlawinkel.nl/?menu=category&categoryID=1130712
Van een vriendin weet ik dat ze daar ook heel graag in zitten. Ze moest ze overdag zelfs wegpakken, anders bleven ze er de hele dag in zitten!
annepanne schreef:Het is voor konijnen al erg laat om ze nu buiten te zetten, maar voor cavia's nog meer denk ik.. We hebben even mooi weer en hoge temperaturen maar dat slaat van de week al om..
Ook niet een heel ideaal hok eigenlijkWaarom geen verdieping oid?
urbanmove schreef:Heeft dit betrekking op mij? Mijn cavia's staan als vanaf maart buiten, normaal haal ik ze in de winter(oktober) naar binnen nu dus niet.
Ik heb een ren aan het hok vast, dus moet zelf nog een "trapje" maken.
Ik maak t hok winter klaar, en vind het hem n mijn idee wel geschikt.
Maar misschien kan je hier nog zelf ook een verdieping in maken, hoog zat! annepanne schreef:urbanmove schreef:Heeft dit betrekking op mij? Mijn cavia's staan als vanaf maart buiten, normaal haal ik ze in de winter(oktober) naar binnen nu dus niet.
Ik heb een ren aan het hok vast, dus moet zelf nog een "trapje" maken.
Ik maak t hok winter klaar, en vind het hem n mijn idee wel geschikt.
Sorry ik dacht dat je caafjes nu binnen zaten vandaar!
Zou zelf eerder iets met meer verdiepingen doen zodat ze lekker bovein kunnen kruipenMaar misschien kan je hier nog zelf ook een verdieping in maken, hoog zat!
eens kijken hoe creatief ik kan zijn