Havanna (hond) ontsnapt, omg. Heemskerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Havanna (hond) ontsnapt, omg. Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 08:34

Oh dat is prima, zal ik doen!

Als we haar vinden laat ik dat natuurlijk zo snel mogelijk hier weten!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:37

IS goed, k heb dan nog wel n halsband en n riem die ik voor de zekerheid mee kan nemen. Ze moet hoe dan ook gevonden worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:39

Had eigenlijk gehoopt op een berichtje dat ze weer terug was.... :o
Misschien dat je nog bij je dierenarts kunt informeren naar bijvoorbeeld een telefoonnummer van de dierenbescherming?? Wij hadden vorig jaar een hond gevonden. Ben naar de dierenarts daarmee gegaan voor het lezen van zijn chip. Helaas had hij deze niet.... Hele avond langs allerlei straten en deuren gegaan, niemand had hem ooit gezien. Uiteindelijk toch het nummer dat de dierenarts me had gegeven gebeld. Ze zijn hem direct komen halen en hebben hem die nacht bij hun thuis gehad. Volgende morgen had nog niemand zich gemeldt en hebben ze hem naar het asiel gebracht. Een uur later werd ik weer gebeld dat de eigenaren onderweg waren naar het asiel om hem op te halen!!! Ze hadden het dus wel gemeldt bij het asiel, maar dit was niet doorgegeven bij de dierenbescherming bij ons op het dorp.......... }:0 (dan had hij gelijk die avond weer terug geweest bij zijn baasjes.....)
Ik duim zo voor je mee!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 08:42

Och elke iets zwaardere auto die ik vannacht hoorde dacht ik; das t busje van de dierenambulance! Ze hebben haar en komen haar brengen!

Ik ga de weg maar weer op.. Probeerde net te bellen naar de ambu om te vragen of er nog meldingen geweest zijn maar kreeg antwoordapparaat? Heel apart.. Om 9 uur nog een keer proberen.

Pfft.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:47

Was ze gewent in een roedel met meerdere podenco's te zijn? Anders heb ik nog wel een podenco waar ik mee langs wil komen.
Zit vlakbij amsterdam dus heemskerk is in de buurt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 08:49

Ze staat nu ook aangemeld bij dierenbescherming noord holland noord ofzo.. T asiel zit in ijmuiden maar is volgens mij zo'n beetje de enige hier in de omgeving. Anyway, asiel is tevens dierenbescherming van hier in de omgeving kennelijk.

Had haar via ndg ook al aangemeld als vermist, via mail, nog niks op gehoord maar goed, ze weten het dan iig. Ze staat daar ook ingeschreven op mijn naam.

Asiel in Spanje waren allemaal verschillende honden geloof ik, maar alle beetjes helpen!!

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:49

Ik hoop dat je haar snel vind..wat een drama..die onzekerheid, sterkte met zoeken, ik woon helaas te ver weg, anders was ik meteen met je gaan zoeken..ik zou ook niet rusten voor ze terug was..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 08:54

De onzekerheid is idd een gruwel |(

Nouz is ook een keer de deur uit gewandeld maar die ging gewoon een rondje om.. Wij helemaal in de stress, kwam ze doodleuk aan gelopen... Heeft ze ook maar 1 keer gedaan, wat t nou voor actie was? :P

Pfft. Positief denken... Punt is gewoon, ze kan intussen overal zijn. Straks eerst de wijk in waar ze als laatste is gezien. Das een nogal krap opgezette wijk, veel groen = veel verstopplaatsen. Ik denk maar zo; ze zal een keer ergens willen zijn gaan slapen. Als ze een beetje hetzelfde ritme heeft als hier in huis (je moet toch iets als uitgangspunt nemen) is ze inmiddels wakker, maar is er ook veel leven op straat. Omdat ze niet 123 die wijk uit kan zonder een hoop drukte tegen te komen zal ze zich misschien nog even verschuilen?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:56

Ik woon daar heel erg ver vandaag maar egt heel erg veel sterkte! hou ons maar op de hoogte!
Echt onwijs veel suc6 en sterkte!!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:57

Ik woon vlakbij Heemskerk en kom zeer regelmatig in de buurt wat in je beginpost staat (Welkoop, Vomar, etc.). Ik zal mijn ogen openhouden voor je. Morgen ben ik vrij en zal een extra rondje lopen of fietsen in de buurt. Hoop en duim voor je dat je je hond heel snel terugvindt!

Misschien kun je je telefoonnummer naar me pb-en? Ik kan nl niet altijd mailen vanaf mijn telefoon. Stel dat ik haar denk te zien kan ik je gelijk contacten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:59

Het asiel in Zandvoort heeft ook allerlei vermiste dieren op de site staan, maar tot nu toe geen Havanna.
Ik zal die site ook goed in de gaten houden, je weet maar nooit.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:01

Dank je!!

Echt, iedereen onwijs bedankt voor alle hulp!!

Ik ga nu de wijken weer uitkammen, dierenambulance staat nog steeds op antwoordapparaat :? ''wij rijden nu alleen voor noodgevallen'' :?

Mocht iemand haar gezien hebben of willen helpen of of of, ik heb email altijd bij de hand, dus dan mailtje naar amyzoutberg@live.nl

Ik ben straks weer even thuis als bokker NoGo eraan komt, dan laat ik weer even wat horen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:05

Succes!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:07

Heel veel succes!!

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:08

Veel succes met zoeken en duim voor je dat je haar gauw vindt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:09

Heb je al een flyer klaar? Dan kan ik die op facebook zettenm

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:09

Meis ik geloof erin dat het goedkomt! Vorige winter (!) was die ene hond na maandenlang helemaal heelhuids teruggevonden.
De reactie van je pa is juist mannelijk; confrontatie vermijdend. Dat geeft juist aan dat hij het moeilijk vind.

spatter schreef:
het vervelende is juist dat het deze week mooi weer is, ze redt zich nu prima buiten
Oneens. Als de hond de weg niet naar huis terugvinden kan, zal ze ook niet thuiskomen ivm koude of honger.
Dan kan het maar beter 'goed' weer zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:11

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:14

klopt, maar de noodzaak om een warmere plek te zoeken is er nu niet en dus ook niet om mensen op te zoeken
verder laten mensen met mooi weer veel etensresten achter op allerlei plaatsen

deze hond zal niet meer naar huis komen maar het zou wel fijn zijn als zij zich laat benaderen door mensen

hopelijk wordt ze snel gezien en dan desnoods een vangkooi regelen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:18

Een hond met verleden uit spanje zoekt ook in de bittere kou de mensen niet op.
Zijn instinct is overleven en het vertrouwen bij de mens is er niet dus die zal hij juist vermijden.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:23

Jeetje wat verschikkelijk, heb je eerdere topic gevolgd en hoop echt dat je d'r snel terug vindt :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:25

oh nee, je nieuwe schone Spaanse!
Hoop dat je haar vindt, succes!!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:30

Oh wat erg zeg, ik hoop niet dat ze richting de duinen gaat. Ik kan je niet helpen zoeken helaas maar ik hoop echt dat je haar terug vindt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:32

TS heel veel sterkte vandaag en mijn duimen draaien dat ze snel gevonden wordt!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:33

Ik woon in Velsen, niet heel dichtbij maar toch. Ook ik zal even uitkijken voor je.