Jans schreef:Jes_sira, Dan ben ik benieuwd wat jij vindt va iemand die wel doorrijdt, omdat hij zijn eigen veiligheid belangrijk vindt. Maar die wel de moeite doet om de hectometer te onthouden en alsnog de DA te bellen, omdat die het wel veilig weg kunnen halen al dan niet samen met RWS en Politie?
Volgens mij was dat niet het doel van de beginpost, maar dat er gedaan werd als "het is maar een kat hoor" instelling. En dat TS afgeschilderd werd als naief, idealistisch en dom omdat zij zich wel druk maakt om een kat die zojuist is aangereden en ligt te sterven.
Natuurlijk gaat eigen veiligheid voor en hoef je niet voor gevaar van eigen leven een kat te gaan redden.
Maar ik vindt dat iedereen verplicht is zijn verantwoording te nemen. In alles. Dus als je een kat aanrijdt en niet kunt stoppen, bel je de dierenambulance of politie zodat zij kunnen zorgen dat het dier geholpen of verwijderd wordt.
Heb ook eens een kat doodgereden. Zodra ik kon (kon niet terug oid) ben ik gestopt en dierenambulance gebeld.
Ook eens een hond aangereden. Hond was weggerent hierna. Ben gaan zoeken en kwam bij een huis uit waar hij bleek te wonen. Hond lag gewond in de tuin. Eigenaren waren druk bezig en hadden de hond zeer waarschijnlijk niet optijd gevonden om hem te redden als ik niet aanbelde en hen op dit feit wees. Dus als ik niet mijn verantwoording genomen had, was deze hond waarschijnlijk gestorven en nu konden ze direct naar de DA.