Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:56

@Jans: Ik zou ook niet midden op de weg gaan stilstaan hoor :D Ik zou veilig de vluchtstrook opzoeken en kijken of ik nog wat kan doen voor het dier.

Ik denk ook vaak zat dat als het een mens zou zijn iedereen zou stoppen en er vanalles zou gebeuren om die persoon te redden, maar in veel ogen is een dierenleven op de een of andere manier minder dan het leven van een mens.

zonnebloem18

Re: Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:58

Wij mogen als dierenambulance trouwens ook niet overal stoppen.
Voor gevaarlijke plekken moeten we rijkswaterstaat bellen die kunnen met een speciaal autotje 1 baan tijdelijk afsluiten en de kat er veilig weghalen.
Vaak komen ze die dan brengen of leggen ze hem ergens waar we hem wel veilig weg kunnen halen.

Pluttersput

Ik stop in principe voor alles waarvan ik niet heel zeker weet dat het dood is. Mits het een veilige situatie betreft. Dieren op de snelweg, daar kan en mag ik niet voor stoppen. Mijn ouders hebben me dat 'verboden'. Ik weet dat mijn tante op de snelweg reed, en daar was een moedereend doodgereden, met al haar pulletjes eromheen. Die leefden nog. Mijn tante heeft geprobeert er zoveel mogelijk dood te rijden. Lijkt me gruwelijk, maar meer kun je niet in zo'n situatie.

Als een dier al dood langs de snelweg ligt wil dat natuurlijk niet zeggen dat er niemand voor gestopt is, of dat er doorgereden is. Misschien hebben mensen het niet meegekregen, of zijn ze gestopt, zagen dat het dier dood was, en zijn doorgereden. You never know..

Mijn kat is een jaar of 5 geleden hier in de straat doodgereden. Is snachts gebeurd, en de volgende morgen lag hij nog 'heel' op de weg. Iemand heeft hem ervanaf gehaald zodat hij niet tot moes gereden werd. En daarvoor waren er al mensen geweest met zijn halsbandje met kokertje. Zo heb ik hem in zijn geheel teruggekregen, en heb ik afscheid kunnen nemen. Daar ben ik nog steeds iedere keer dat ik eraan denk dankbaar voor, dat die mevrouw hem van de weg heeft gehaald, en dat die andere meiden het kokertje zijn komen brengen.

Anoniem

Zelfs op de vluchtstrook loop je nog gevaar.. nooddiensten moeten over de vluchtstrook kunnen rijden.. jij moet je auto verlaten als je op de vluchtstrook staat en vaak moet de strook langs de vluchtstrook afgezet worden als er iemand staat. En door dat nodeloze stoppen, (okee, en door pechggevallen), ontstaan er veelal files.

Ik zou mooi niet op de snelweg stoppen :n

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:03

Zie dit topic op het moment dat ik me ook kwaad heb laten maken door een Bokker die zich heel veroordelend, hypocriet, aanvallend gedraagt in een topic. PBtje gestuurd dat ze er helemaal naast zit en dat ze het topic moet lezen voordat ze zo aanvallend, wat dus zeer onterrecht was, reageert.
Krijg je terug: Opgelucht??
Als zo iemand nu iets zou zeggen als. O, je hebt gelijk. Had beter moeten lezen voor ik reageerde oid.
Maar nee, fout toegeven ho maar. Gewoon weer om zich heen gaan trappen...

Om terug te komen op TS. Gewoon doorgaan zo!!!!!
En hopen dat er een lichtje gaat branden bij de mensen die wel doorgereden zouden zijn onder het mom. Ach het is maar een kat oid.
En weet je, de meeste mensen zouden wel in de hoogste boom hangen als het hun kat zou betreffen. En dan verwachten ze het wel ook van anderen. Maar ja, als het niet van hen is, dan is het niet belangrijk.
Hypocritie ten top. Helaas lijkt de besmetting zich razendsnel te verspreiden de laatste jaren.

Jammer, want de wereld steeds egoistischer zo en dus rotter en rotter....

Ik doe dan ook erg mijn best om niet mee te gaan in deze trent.
Het wordt je wel moeilijk gemaakt, want ik betrap mezelf er wel eens op dat ik ook even egoistisch doe. Maar ik voel me er wel rot onder, terwijl ik weet dat ik geen keuze had, want anders had bijv. diegene misbruik van me gemaakt...

Eigenlijk dwingen de hypocrieten/egoisten/misbruikenden/gevoelloos/enz enz enz de eerlijke mensen om ook egoistisch te zijn/worden, want anders ben je als eerlijke persoon praktisch altijd de benadeelde.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:05

?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:05

Jes_sira, Dan ben ik benieuwd wat jij vindt va iemand die wel doorrijdt, omdat hij zijn eigen veiligheid belangrijk vindt. Maar die wel de moeite doet om de hectometer te onthouden en alsnog de DA te bellen, omdat die het wel veilig weg kunnen halen al dan niet samen met RWS en Politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:06

En dan ben ik ook benieuwd wat mensen doen als er een kat links aan de rand ligt, de middenberm zegmaar, waar geen vluchtstrook is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:09

Sommige mensen gedragen zich hier als een kind van 12. Iedereen mag zijn mening geven, maar daar hoef je anderen niet op te veroordelen omdat je het er niet mee eens bent.... Mensen uitmaken voor misbruikenden etc vind ik wel ver gaan.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:17

Jans schreef:
Jes_sira, Dan ben ik benieuwd wat jij vindt va iemand die wel doorrijdt, omdat hij zijn eigen veiligheid belangrijk vindt. Maar die wel de moeite doet om de hectometer te onthouden en alsnog de DA te bellen, omdat die het wel veilig weg kunnen halen al dan niet samen met RWS en Politie?

Volgens mij was dat niet het doel van de beginpost, maar dat er gedaan werd als "het is maar een kat hoor" instelling. En dat TS afgeschilderd werd als naief, idealistisch en dom omdat zij zich wel druk maakt om een kat die zojuist is aangereden en ligt te sterven.

Natuurlijk gaat eigen veiligheid voor en hoef je niet voor gevaar van eigen leven een kat te gaan redden.
Maar ik vindt dat iedereen verplicht is zijn verantwoording te nemen. In alles. Dus als je een kat aanrijdt en niet kunt stoppen, bel je de dierenambulance of politie zodat zij kunnen zorgen dat het dier geholpen of verwijderd wordt.

Heb ook eens een kat doodgereden. Zodra ik kon (kon niet terug oid) ben ik gestopt en dierenambulance gebeld.
Ook eens een hond aangereden. Hond was weggerent hierna. Ben gaan zoeken en kwam bij een huis uit waar hij bleek te wonen. Hond lag gewond in de tuin. Eigenaren waren druk bezig en hadden de hond zeer waarschijnlijk niet optijd gevonden om hem te redden als ik niet aanbelde en hen op dit feit wees. Dus als ik niet mijn verantwoording genomen had, was deze hond waarschijnlijk gestorven en nu konden ze direct naar de DA.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:20

Pffff... sommige mensen hebben echt geen fatsoen in hun donder.
Dode katten leg ik ook altijd aan de kant en daarna bel ik Amivedi en de dierenambulance.
Onlangs lag er ook een dode kat op de weg, dus ik teruggereden (was erg donker) en met een plastic tas die kat opgepakt. Stond een jongen van een jaar of 20 naar me te schreeuwen wat ik met die kat ging doen, dat z'n batterijen op waren, of ik hem nieuw leven in wilde blazen en 'hahahaha'. Ik vroeg al: 'heb jij hem dood gereden?'. Nee, hij zou niet durven ;)
Dit vond ik ook al van zó weinig respect getuigen, gatverdamme. Ik vind het een kleine moeite om een dier even in de berm te leggen zodat hij niet tot pap wordt gereden. En het is een nog kleinere moeite om Amivedi en de dierenambulance te bellen, dan hoeven eventuele baasjes niet meer in onzekerheid te zitten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 12:21

Ik snap inderdaad ook de kant die hier gegeven wordt van mensen die het te gevaarlijk vinden, in dat dubio stond ik ook maar omdat het rustig was en er een strook gras van 10m breed naastlag waar ik uiteindelijk de auto en mijzelf heb geparkeerd heb ik dit toch gedaan. Als het druk is, denk ik dat ik toch inderdaad zou bellen. Voor de 2e heb ik inderdaad rws gebelt dat deze de kat op konden halen, maar helaas zag ik net dat die er nog steerd ligt, ze zullen het denk ik druk hebben met andere dingen.
Maar inderdaad, ook mijn veiligheid en die van andere weggebruikers is zeer belangrijk

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:22

Lezen is ook een vak. Voel je je aangesproken?

Ik doel juist op mensen die veroordelen, egoistisch zijn, hypocriet zijn, die niet in staat zijn hun fout toe te geven en gewoonweg nog meer gaan schoppen. En dan beschuldig je mij van veroordelen? Volkomen onterecht.
Lees niet wat je wilt lezen, maar lees wat ik geschreven heb.

En misbruikenden, ik bedoel misbruik maken van. Dus wat is je probleem.
Heel veel mensen maken bewust misbruik van andermans goedheid en eerlijkheid.

Zonnetje81 schreef:
Sommige mensen gedragen zich hier als een kind van 12. Iedereen mag zijn mening geven, maar daar hoef je anderen niet op te veroordelen omdat je het er niet mee eens bent.... Mensen uitmaken voor misbruikenden etc vind ik wel ver gaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 12:23

Zullen we het even vriendelijk houden hier :o Dit is geen topic om te oordelen over wie of wat dan ook!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:25

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het een verschil of een kat op de snelweg of gewoon in het dorp wordt aangereden..... Ik verwacht niet dat iemand mijn kat op de snelweg uit de berm plukt met alle gevaren van dien.

Precies, voor mij hetzefde.
Ik verwacht ook niet dat iemand mijn kat op een snelweg gaat helpen, maar ik zou het wel vreselijk associaal vinden als het gewoon in een dorp gebeurd en de moeite wordt niet gedaan om even te kijken wat er aan de hand is, mits de plaats verantwoord is.
Ik zal zelf ook nooit stoppen op een snelweg, ook niet om zogenaamd veilig op de vluchtstrook/berm te staan want zo veilig is het daar toch nog altijd niet. Wil niet zeggen dat ik geen hart heb en het vreselijk vind voor elk aangereden dier, zelfs een gewone mus of egel, maar ik kan mij er wel overheen zetten.

Ooit zag ik eens midden in de nacht een hond vlak naast de weg rennen, op een slecht verlicht stuk door het bos zonder berm en juist tussen twee scherpe bochten. Een seconde heb ik getwijfeld maar ik ben doorgereden, het was lévensgevaarlijk om mijn auto daar vlak na die bocht neer te zetten en in het donker achter een -misschien wel agressieve?-hond te vangen. Dat vinden sommigen misschien ook wel egoïstisch en harteloos, maar ik beslis op dat moment om voor mijn veiligheid te kiezen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:27

Eerst je eigen veiligheid en die van je mede weggebruikers en daarna die van het dier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:30

Remy schreef:
Nee hoor, ik stop ook altijd. Soms met gevaar voor eigen leven. Niet slim maar dat is dan maar zo.

Verder huil ik inwendig bij ieder egeltje, eekhoorntje, vogeltje of wat dan ook wat aangereden is. En ik ben geen jong meisje meer :o

ik ook het verdriet wat ik voel als er een beest langs de weg ligt..is intens ongeacht wat het is.
En als dat beest op een route ligt die ik elke dag neem kijk ik elke dag hoe het verder verrot doordat men er overheen rijdt bv eenden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:38

jes_sira schreef:
Lezen is ook een vak. Voel je je aangesproken?

Ik doel juist op mensen die veroordelen, egoistisch zijn, hypocriet zijn, die niet in staat zijn hun fout toe te geven en gewoonweg nog meer gaan schoppen. En dan beschuldig je mij van veroordelen? Volkomen onterecht.
Lees niet wat je wilt lezen, maar lees wat ik geschreven heb.

En misbruikenden, ik bedoel misbruik maken van. Dus wat is je probleem.
Heel veel mensen maken bewust misbruik van andermans goedheid en eerlijkheid.

Zonnetje81 schreef:

Het is wel duidelijk dat jij nogal je emotie de overhand laat nemen. Houdt het aub netjes.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:04

[quote="Zonnetje81Het is wel duidelijk dat jij nogal je emotie de overhand laat nemen. Houdt het aub netjes.[/quote]

Wederom hetgeen ik probeerde uit te leggen. Ingaan op mijn post zoals hij is, nee hoor. Gewoon weer een "schop"

Die overigens enigzins terrecht is, want ja ik stoor me aan het hypocriete/egoistische gedrag van de medemens.
Maar ik ben liever een emotioneel en eerlijk persoon die helaas vaak genoeg de neus gestoten heeft dan een ikke ikke en de rest kan stikke instelling van, naar mijn ervaring, steeds meer mensen.

Maar goed, ondertussen is het wel heel erg off-topic en totaal zinloos blijkt wel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:28

Angeliekje schreef:
Het zou je kat maar zijn denk ik dan....

Dat vind ik een beetje dubbel.
Als het jouw kat zou zijn, wat doet het dan bij de snelweg denk ik dan.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:32

Dat is waar. Mijn katten komen dus absoluut niet buiten (alleen in achtertuin onder toezicht), dus het is een risico wat de eigenaar van de kat neemt....

Toch zal ik wel stoppen, want het dier kan er verder niets aan doen. Die wil daar lekker struinen en weet niet dat dat dus niet kan....
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 28-09-11 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:32

Ik vind ook dat men er niet vanuit moet gaan dat mensen stoppen op de snelweg.
Ik zal nooit echt nooit iemand hier op veroordelen / er een waardeoordeel aanhangen / die mensen
'iets' vinden. Dat is in mijn optiek volledig onrechtvaardig. Stoppen op de snelweg is levensgevaarlijk!! Als iemand het wel doet is het onverstandig, maar de liefde voor het dier wel lovenswaardig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:34

F_Orumster schreef:
Angeliekje schreef:
Het zou je kat maar zijn denk ik dan....

Dat vind ik een beetje dubbel.
Als het jouw kat zou zijn, wat doet het dan bij de snelweg denk ik dan.

Ik word altijd kwaad als ik een dode kat van de weg kan halen... Wáárom houden mensen hun dieren niet bij zich? Alsof ik het een feestje vind om dieren van de weg te plukken :n

Gezellig sfeertje trouwens, hier in het topic ;)

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:43

Ik ben laatst in de remmen gegaan voor een ... molletje. Diertje wilde oversteken. Nou dat mocht van mij.
Weet niet of de anderen dat ook goed vonden maar dat interesseert me niks.
Ieder levend wezen is er 1 en dat heb je te respecteren.
ik word altijd zo triest van de aangereden dieren op straat. Het hoeft niet eens. Als je nl. niet te hard rijdt. kan je gewoon stoppen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:45

Remmen doet iedereen hier lijkt me :)