de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: de buren klagen over geblaf van de hond, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:17

Nog even edit gedaan :)

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:22

blafband is een goede optie heb ik ook gedaan met mijn border collie.
En het is niet dat die blafband blijft gaan want als ze na drie minute of zo nog niet blijven stoppen met blaffen spring die gelijk af.
Dus best heel veilig!!!
Onze hond heeft het maar twee dagen maar paar uurtje aangedaan en is mega nu. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:30

GamblersCup schreef:
Kijk verderop naar het voorbeeld blaf blaf, jank jank jank, blaf blaf, jank jank jank..... beest ging door, met reden. Als die reden niet opgezocht wordt dan ben je toch wel héél dieronvriendelijk bezig met zo'n band.

en de reden weten we nog steeds niet hoor.......want die was er niet? alleen hadden wij een andere oplossing gevonden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:31

Je schreef zelf dat het dier bang was voor het geklop van de buren?!?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:35

welja velen.... ga maar lekker een blafband aanschaffen. Handig he! Het houd vanzelf op. Zijn jullie vroeger ook zo opgevoed of hadden jullie ouders wel 18 jaar de tijd om op te voeden en bij te schaven?
Ik weet best dat dieren en mensen niet te vergelijken is maar vind het zo absurd. Gooi maar stroom in het lijf dat lost alles op!! Fijne bazen zijn jullie bah!!!!!!!

Gewoon opvoeden met goede hand. Lukt het niet om ze te roepen als ze dit gedrag doet? dan maar een lange lijn eraan zodat je ze makkelijk kan pakken. Een correctie wordt een hond niet minder van. Als het maar op het goede moment komt en goed getimed is. Zo/n blafband lost misschien wel op dat het blaffen op houd maar de verstandshouding onderling wordt er echt niet beter op hoor.

Hetgeen wat erin geslopen is is gewoon het feit dat de hond nu baas is over het huis en jullie niet meer. Immers de baas kan doen wat ze wil en hoeft geen bevelen van onderdanen op te volgen. Dit moeten jullie weer om zien te draaien en dat doe je met duidelijk zijn en grenzen stellen. En ja!!!!! dat kan zonder blafband

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:37

GamblersCup schreef:

dat is hoe we het af geleerd hebben......... ;)
als ze blafte dan klopte de buren even op de muren,dan was ze daarna voor de rest gewoon stil

nou nou dierenfan, iets minder mag ook wel, knap zo n lijn als niet thuis bent
ik zou zeggen ik heb hier nog een uitdaging voor je zitten,kijken of jij dat kan verhelpen :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:53

Ojajoh schreef:
GamblersCup schreef:

dat is hoe we het af geleerd hebben......... ;)
als ze blafte dan klopte de buren even op de muren,dan was ze daarna voor de rest gewoon stil

nou nou dierenfan, iets minder mag ook wel, knap zo n lijn als niet thuis bent
ik zou zeggen ik heb hier nog een uitdaging voor je zitten,kijken of jij dat kan verhelpen :Y)

Ik las dat ze het net zo hard doet als je wel thuis bent. En heb hier al ergere honden gehad maar mijn een eigen hodn is doodziek momenteel dus ga geen enkele uitdaging aan. Overigens is dit geen uitdaging. Vreemde omgeving en duidelijke regels en klaar is kees. Daarnaast zou niemand in de buurt het opvallen als ze teveel blaft wegens vrij wonen dus zou het hier ook geen probleem zijn.
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken.
Ken dus hier ook totaal geen problemen op het gebied van alleen thuis zijn van een dier.
Katten obsessie zou hier ook snel voorbij zijn. Heb een kat die honden aan valt. Eigen honden niet maar vreemde honden wel en ze zoekt ze gewoon op om in elkaar te meppen.

Helaas vind men dit probleem al gelijk een uitdaging en vreselijk probleem enz. enigste optie is vast stroom in dat lijf jagen. Dan hoef je namelijk niets anders te doen dan te genieten hoe ze schrikt van de stroom terwijl je zelf op je gat kan blijven zitten.
Ga eens minimaal 2 á 3 uur per dag flink met haar aan de gang buiten. En nee dan kan het even duren maar haar overtollig energie gaat verdwijnen. Laat ze maar werken voor je, dingen zoeken, apporteren, luisteren naar diverse commando's enz. Je gaat vanzelf een andere hond zien.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:24

joyce2 schreef:
En helpt het niet om je hond (voordat jullie weg gaan) echt flink uit te putten met een wandeling en denkspelletjes? Dan is ie geestelijk en lichamelijk moe!

Even mezelf quoten, ik ben namelijk erg nieuwsgierig wat er met de hond gebeurt voor jullie weg gaan!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:36

dierenfan schreef:
Ik las dat ze het net zo hard doet als je wel thuis bent. En heb hier al ergere honden gehad maar mijn een eigen hodn is doodziek momenteel dus ga geen enkele uitdaging aan. Overigens is dit geen uitdaging. Vreemde omgeving en duidelijke regels en klaar is kees. Daarnaast zou niemand in de buurt het opvallen als ze teveel blaft wegens vrij wonen dus zou het hier ook geen probleem zijn.
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken.
Ken dus hier ook totaal geen problemen op het gebied van alleen thuis zijn van een dier.
Katten obsessie zou hier ook snel voorbij zijn. Heb een kat die honden aan valt. Eigen honden niet maar vreemde honden wel en ze zoekt ze gewoon op om in elkaar te meppen.

Helaas vind men dit probleem al gelijk een uitdaging en vreselijk probleem enz. enigste optie is vast stroom in dat lijf jagen. Dan hoef je namelijk niets anders te doen dan te genieten hoe ze schrikt van de stroom terwijl je zelf op je gat kan blijven zitten.
Ga eens minimaal 2 á 3 uur per dag flink met haar aan de gang buiten. En nee dan kan het even duren maar haar overtollig energie gaat verdwijnen. Laat ze maar werken voor je, dingen zoeken, apporteren, luisteren naar diverse commando's enz. Je gaat vanzelf een andere hond zien.

Nou begin jij eerst met goed lezen, dan weet je precies wat het probleem is voordat je komt met oplossingen die bij deze hond niet werken ;)
therapeuten hebben het zelfs op gegeven dus als jij de hondenfluisteraar bent, be my guest.....

deze hond bracht minimaal 4 uur per dag buiten door op stal, werd mee gespeeld, mee getraind alles.....maar 1 kwartier van huis was al voldoende om helemaal los te gaan in haar blafgedrag
en het blaffen doet ze thuis niet waar ik bij ben, nogmaals lezen, deur uit lopen, lift uitlopen, auto uit....overal waar zij komt moet zij even laten horen dat ze er is......alles en iedereen wordt beblaft...en dat krijg je er niet uit
en mensen die vrolijk toekijken bij een blafband......nou sorry die zijn ziek, want zo lollig is dat niet :n
(wel grappig dat jij verondersteld dat alle mensen dat wel vinden)

en nu is zij bijna 13, heeft zij staar en wil zij geen 4 uur meer buiten spelen ,apporteren en de hele reutemeteut...
gelukkig is het thuisblafprobleem al 5 jaar geleden verholpen, zij blijft alleen wel iedereen beblaffen.....en dat zal ik moet accepteren want er is geen therapeut (en mens) die dat eruit krijgt

maar de beste stuurlui staan aan wal en in dit geval zitten ze achter een pc scherm ;)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:19

Een heel vervelend probleem, ik weet er alles van! Een van mijn honden heeft ook de neiging te gaan blaffen als ik weg ben en als hij iets hoort buiten, overigens blaft hij amper als ik thuis ben. Mijn buurman kwam ook naar me toe, hij was niet boos ofzo en had er weinig last van omdat hij zelf bijna nooit thuis is maar kwam me er wel op attenderen dat mijn hond dit deed! Bij de mijne ligt het er absoluut niet aan dat hij te weinig beweging of iets dergelijks krijgt en aangezien meneer het alleen doet als ik weg ben, was het lastig te corrigeren. Ik ben toen ook met een blafband begonnen, deze corrigeert door middel van eerst 2x een hoge toon te geven en daarna een schokje, welke je zelf kan instellen hoe sterk de schok is. Ik heb het zelf uitgeprobeert en het doet helemaal geen zeer, is alleen een irritant gevoel en doordat de hond dus afgeleid wordt door dat schokje is het blaffen gestopt! Hij heeft de blafband een maand of twee omgehad, daarna alleen nog omgehad zonder batterij en kan nu zonder!
Ik vind dit dus geen dierenmishandeling ofzo, werkt direct op het probleem wat er is!! Overigens ben ik dan weer geen voorstander van die banden die een citronellageur in de neus spuiten, dat blijft heel lang in de neus van de hond hangen en dat is niet prettig voor ze, dit schokje duurt nog geeneens een seconde en that's it! Al na een paar keer correctie had hij door dat als de hoge toon kwam hij stil moest zijn en dan volgt er dus ook geen schokje.
Hier dus mijn ervaring, kijk maar wat je ermee doet, voor mij was het een goede oplossing. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:06

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pb opgevolgd en huiswerk gedaan. Volgens diegene wordt hier geen stroom geadviseerd maar sorry ik lees toch echt al schok bijv. bovenstaande bericht en dat lijkt mij stroom toch?
En stroom zou zielig zijn maar geur niet. Nou denk als de hond mag kiezen hij nog liever stroom krijgt dan een nare rot geur in zijn neus waar hij vreselijk van kan moeten niezen en daarnaast nog eens minuten lang in zijn neus kan blijven hangen.
Snuif zelf maar eens citronella op (daar werken de meesten op) en dan bedenken dat je hond nog 10x of nog veel meer x scherper ruikt dan dat jij doet.
Diervriendelijk???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:17

latnahc2 schreef:
jennalove schreef:
nee stef want dat was dus wat ik ook echt niet wilde doen.
totdat iemand me vertelde van deze blaf band, die geeft een geur in de neus en dus doen ze het niet meer.
stuk vriendelijker en na een 1,5 week niet meer nodig.

edit; merk is van multivet.

Dit is echt niet vriendelijker hoor.
De hond blaft en krijgt een stinkend prikkend goedje in zijn neus wat dus niet een correctie is van 1 a 2 seconden.
Een hond heeft een hele sterke neus en kan dit geurtje uren blijven ruiken en word dus voor een blafje heel erg lang gestraft.
Ik heb ook geen fan van de stroom band maar deze corecctie duurt wel maar 2 sec en daarna is het over.

:j

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:48

Citaat:
Dierenfan schreef
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken

Nou dierenfan dat is mischien voor jou hond zo , maar voor die van mij niet , trouwens een hond waar veel mee wordt gedaan is niet moe te krijgen hoor , het kan ook verlatingsangst zijn , heb je daar ook een remedie voor mischien , heb me levenlang meerdere honden gehad ,nooit problemen met alleen zijn , maar met 1 hond nu wel ,wil ook liever geen blafband omdoen , maar het moet , en mijn hond vind de band vreselijk dus ze voelt hem echt wel

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:05

sjonnie48 schreef:
Citaat:
Dierenfan schreef
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken

Nou dierenfan dat is mischien voor jou hond zo , maar voor die van mij niet , trouwens een hond waar veel mee wordt gedaan is niet moe te krijgen hoor , het kan ook verlatingsangst zijn , heb je daar ook een remedie voor mischien , heb me levenlang meerdere honden gehad ,nooit problemen met alleen zijn , maar met 1 hond nu wel ,wil ook liever geen blafband omdoen , maar het moet , en mijn hond vind de band vreselijk dus ze voelt hem echt wel

kan zeer uitgebreid antwoord geven maar zal ik niet doen. Kan echter zeggen dat ik naast 4 eigen honden (2 overleden inmiddels) een zeer divers en groot gezelschap aan honden opgevoed heb. Van ontspoorde dove honden tot ontspoorde pups en volwassen honden. van chihuahua t/m duitse dog. ;) Niet altijd even makkelijk geweest maar wel gelukt. En nee, nooit stroom nodig gehad of geur banden o.i.d.

Enigste wat wel eens nodig was was een groot terrein afzetten met stroom rondom om te hond te leren dat hij enorm groot stuk had maar dat er wel een grens was en de omheining voor mijn kat om te maken dat ze wel buiten kan komen maar niet in het verkeer deel kan nemen en andermans tuin onder kan scheiten en zeiken. Echter dat systeem is doordacht aangeschaft, op mezelf uit geprobeerd! Goed ermee geoefend en aan laten wennen en geeft geen stroom af voordat ze een ruim waarschuwingsgebied door gelopen is. Het is niet hier is de grens dus BAM stroom erin

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:37

mooi gezegd , ik heb ook heel wat honden gehad , meerdere opgeleid naar ipo III
G&G III , knpv trainingen , wedstrijden , moeilijke honden , makkelijke honden , maar deze houdt zijn kop niet zonder blafband , is van pup af geleerd alleen te zijn , op dezelfde manier als alle andere honden die wel zelfstandig waren .

De hond luistert overigens 100 % , loopt nooit aan de lijn , is als op afstand bedienbaar , loopt op commando vooruit of achteruit , alle houdingen op 40 meter afstand op comando , kent alles behalve de handstand , maar heeft toch een blafband nodig als ie alleen is

Dus zeg het maar , opschrijven is makkelijk , maar in de praktijk werkt het soms anders

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:10

sjonnie48 schreef:
mooi gezegd , ik heb ook heel wat honden gehad , meerdere opgeleid naar ipo III
G&G III , knpv trainingen , wedstrijden , moeilijke honden , makkelijke honden , maar deze houdt zijn kop niet zonder blafband , is van pup af geleerd alleen te zijn , op dezelfde manier als alle andere honden die wel zelfstandig waren .

De hond luistert overigens 100 % , loopt nooit aan de lijn , is als op afstand bedienbaar , loopt op commando vooruit of achteruit , alle houdingen op 40 meter afstand op comando , kent alles behalve de handstand , maar heeft toch een blafband nodig als ie alleen is

Dus zeg het maar , opschrijven is makkelijk , maar in de praktijk werkt het soms anders

Ik weet het want het blijven dieren en geen enkel dier is op dezelfde manier te bereiken. Gelukkig maar want zou wat saai worden :D
Echter een enorm groot deel van de honden met stroom of geur om hun nek zou eht heel goed af te leren zijn zonder het gebruik van die middelen. Daar blijf ik bij!! Het is puur de eigenaar die geen moeite en tijd wil investeren en dit wel een heel makkelijke oplossng vind. Immers zelf voelen ze er neits van en ze hoeven niets te doen dan om hun nek te hangen.

Mij kun je niet laten geloven dat sinds die banden steeds meer 'in' zijn er ook opeens steeds meer en meer honden zijn die zonder stroom of geur band niets meer kunnen leren.

En als ik dan zie hoe ze hier in de buurt gebruikt worden het is ronduit afschuwelijk. Opvoeden is niet meer nodig want we hebben een afstandbediening aan de TT en als je er maar genoeg stroom in gooit luisterd hij met niets. bah bah bah bah

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:39

@ Dierenfan

Hier heb je helemaal gelijk in hoor , er wordt veel te makkelijk naar dit soort middelen gegrepen , als je om je heen kijkt zie je maar heel weinig honden , waarvan het baasje echt tijd en energie in de opvoeding heeft gestoken .

Maar als je nog een tip voor mijn hond hebt ?
Ik probeer al het redelijke uit , want ik vind het vreselijk om die band om te moeten doen .

Heb mijn hond ook in een kennel gehad om zelfstandig te worden , maar ze bleef bv in de stromende regen zitten omdat ze vanuit het nachthok de keukendeur niet kon zien .
Heeft allemaal niks geholpen ! Kennel weer weg gedaan , want hond was daar heel ongelukkig.
Bachbloesems , radio , gordijnen dicht,20 km naast de fiets voor ik wegga , andere hond erbij , het helpt allemaal niks

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:49

Wij hebben ook zo'n blaffer.
Is een hond van een broodfokkertoestand, waarschijnlijk komt ie uit Roemenië o.i.d.
Hij blaft omdat ie bang is voor mensen. (maar verzint ook dat ze er lopen en blaft dan ook) :')
Wij wonen gelukkig afgelegen, dus behalve wijzelf wordt niemand er gek van.
Als hier bijv. een vriendje van mijn kinderen is te spelen weet hij dat die ook weer opgehaald wordt en blaft dan alvast tot dat moment de hele middag.
( Trouwens ook als ze zelf op de fiets komen, want je weet tenslotte maar nooit)
Ben met hem op cursus geweest vanwege zijn gehele angstige gedrag, maar dat was geen succes.
Hond compleet in de stress elke week weer.
Sleurde aan zijn riem tot zijn tong dik en blauw en zijn ogen bloeddoorlopen waren.
De trainer zei steeds dat kun je beter even thuis oefenen dat durft ie hier toch niet, dus ben er na 7 lessen maar mee gekapt.
Vriendin die dierenarts-assistente was zei mij vooral niet te beginnen aan een anti-blafband (niet dat ik dat van plan was), omdat dit soort getraumatiseerde honden daar helemaal van kunnen doordraaien.
Hij is inmiddels ruim 8,5 jaar oud, en we hebben ons er bij neergelegd, blaffen houdt ie nooit mee op.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:14

Herkenbaar probleem.......ik ben de buurvrouw van iemand met een onophoudelijk blaffende hond, uren achter elkaar wordt er geblaft ( in deze beschrijving zou ik voor een zeur door kunnen gaan....ik ben echter geen zeur , ik heb een aantal keer gevraagd , en nu gaat het via de officiele instanties, dat is handiger) , in proces van praten----- tot aan klacht ingediend te hebben , is het probleem met aandacht van de buurvrouw iets verminderd.
Deze hond kan niet alleen zijn , en blaft als haar baasje weg is . Het is een klacht waar mijn buurvrouw natuurlijk zelf geen last van heeft. Een blafband lijkt zielig , maar het is natuurlijk zo dat je met een blaffende hond echt zelf verantwoordelijk bent voor je hond ,maar ook voor wat het met je omgeving doet.
In het kader van het blaffen zijn er tal van pogingen om het probleem op te lossen.
Eigenares hoort dan ook zelf het probleem aan te pakken , waarbij ik zeg dat de meest heldere oplossing is de hond bij iemand onder te brengen die wel tijd en aandacht aan het dier geeft.....

Ondanks dat ik veel van honden houdt , heb ik niet dat dat geblaf eindeloos toe zal laten . Een ruime periode heb ik gekozen om te kijken of het indienen van de klacht ook op lange termijn blijft helpen. Daarna ga ik meldingsraporten bij de politie laten maken van overlast , en dan ligt de afhandeling van zaken verder bij de woningbouw vereniging.( dan gaat de blaffende hond iedergeval verhuizen, en hoop voor de hond dat zij het beter gaat krijgen)