Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GamblersCup schreef:Kijk verderop naar het voorbeeld blaf blaf, jank jank jank, blaf blaf, jank jank jank..... beest ging door, met reden. Als die reden niet opgezocht wordt dan ben je toch wel héél dieronvriendelijk bezig met zo'n band.
GamblersCup schreef:Je schreef zelf dat het dier bang was voor het geklop van de buren?!?

Ojajoh schreef:GamblersCup schreef:Je schreef zelf dat het dier bang was voor het geklop van de buren?!?
dat is hoe we het af geleerd hebben.........
als ze blafte dan klopte de buren even op de muren,dan was ze daarna voor de rest gewoon stil
nou nou dierenfan, iets minder mag ook wel, knap zo n lijn als niet thuis bent
ik zou zeggen ik heb hier nog een uitdaging voor je zitten,kijken of jij dat kan verhelpen
dierenfan schreef:Ik las dat ze het net zo hard doet als je wel thuis bent. En heb hier al ergere honden gehad maar mijn een eigen hodn is doodziek momenteel dus ga geen enkele uitdaging aan. Overigens is dit geen uitdaging. Vreemde omgeving en duidelijke regels en klaar is kees. Daarnaast zou niemand in de buurt het opvallen als ze teveel blaft wegens vrij wonen dus zou het hier ook geen probleem zijn.
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken.
Ken dus hier ook totaal geen problemen op het gebied van alleen thuis zijn van een dier.
Katten obsessie zou hier ook snel voorbij zijn. Heb een kat die honden aan valt. Eigen honden niet maar vreemde honden wel en ze zoekt ze gewoon op om in elkaar te meppen.
Helaas vind men dit probleem al gelijk een uitdaging en vreselijk probleem enz. enigste optie is vast stroom in dat lijf jagen. Dan hoef je namelijk niets anders te doen dan te genieten hoe ze schrikt van de stroom terwijl je zelf op je gat kan blijven zitten.
Ga eens minimaal 2 á 3 uur per dag flink met haar aan de gang buiten. En nee dan kan het even duren maar haar overtollig energie gaat verdwijnen. Laat ze maar werken voor je, dingen zoeken, apporteren, luisteren naar diverse commando's enz. Je gaat vanzelf een andere hond zien.

latnahc2 schreef:jennalove schreef:nee stef want dat was dus wat ik ook echt niet wilde doen.
totdat iemand me vertelde van deze blaf band, die geeft een geur in de neus en dus doen ze het niet meer.
stuk vriendelijker en na een 1,5 week niet meer nodig.
edit; merk is van multivet.
Dit is echt niet vriendelijker hoor.
De hond blaft en krijgt een stinkend prikkend goedje in zijn neus wat dus niet een correctie is van 1 a 2 seconden.
Een hond heeft een hele sterke neus en kan dit geurtje uren blijven ruiken en word dus voor een blafje heel erg lang gestraft.
Ik heb ook geen fan van de stroom band maar deze corecctie duurt wel maar 2 sec en daarna is het over.
Citaat:Dierenfan schreef
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken
sjonnie48 schreef:Citaat:Dierenfan schreef
Maar gewoon duidelijk leiding geven EN genoeg beweging en geestelijke bezigheden en die hond gaat gewoon slapen als je er niet bent omdat die moe is. Die hoeft zichzelf niet meer te vermaken met het opwachten van katten om zo energie kwijt te raken
Nou dierenfan dat is mischien voor jou hond zo , maar voor die van mij niet , trouwens een hond waar veel mee wordt gedaan is niet moe te krijgen hoor , het kan ook verlatingsangst zijn , heb je daar ook een remedie voor mischien , heb me levenlang meerdere honden gehad ,nooit problemen met alleen zijn , maar met 1 hond nu wel ,wil ook liever geen blafband omdoen , maar het moet , en mijn hond vind de band vreselijk dus ze voelt hem echt wel
Niet altijd even makkelijk geweest maar wel gelukt. En nee, nooit stroom nodig gehad of geur banden o.i.d. sjonnie48 schreef:mooi gezegd , ik heb ook heel wat honden gehad , meerdere opgeleid naar ipo III
G&G III , knpv trainingen , wedstrijden , moeilijke honden , makkelijke honden , maar deze houdt zijn kop niet zonder blafband , is van pup af geleerd alleen te zijn , op dezelfde manier als alle andere honden die wel zelfstandig waren .
De hond luistert overigens 100 % , loopt nooit aan de lijn , is als op afstand bedienbaar , loopt op commando vooruit of achteruit , alle houdingen op 40 meter afstand op comando , kent alles behalve de handstand , maar heeft toch een blafband nodig als ie alleen is
Dus zeg het maar , opschrijven is makkelijk , maar in de praktijk werkt het soms anders