Met mijn handen in het haar door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Met mijn handen in het haar door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:09

Klinkt als een gezellig huishouden...

Als die HD écht zo erg is, dan vraag ik me af of het nog zin heeft... anderzijds heeft op de manege jaren een berner gelopen met zware HD, beest kwam niet vooruit maar rende de hele dag, was altijd vrolijk...

ik vind het moeilijk hoor, het klinkt alsof je al veel geprobeerd hebt, maar dat deze hond je idd gewoon niet past...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:11

Ik zou het aanbod van Kimmie aannemen.
Kijken wat het met jouw honden doet.
En dan niet alleen de jonge, maar ook de oude.
Kijken wat het met jou en je vriend doet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:14

oei...

ja dat is niet goed hoor voor tarah in het begin ging het toch heel goed toen mila nog pup was??

hmmzz ik denk dat mila wel ouder kan worden als 2 mits ze goed getraind wordt,tenzij ze echt heel beroerd loopt hoor...

ja ik denk dat ip een nieuw huis beter voor haar zou zijn,maar ja,wie wil een hond met aan 2 poten HD adopteren... -O-

echt wel een heel vervelende situatie zo...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:17

Nuage schreef:
Mariska_28 schreef:
Misschien een raar idee... maar een loopband? Als ik zo CM kijk kunnen alle honden leren daarop te lopen (en dat is mooi rechtuit in een rustig tempo zonder verdere afleiding?

Is ook door mijn hoofd geschoten en ik zou er dolgraag eentje hebben, ook voor mezelf. Maar momenteel geen geld voor.

Ik heb echt nul verstand van honden, maar toch een tip: loopband kan je ook huren, dan kun je het voor een paar tientjes een maandje proberen. http://www.fitness-rent.nl/

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:20

Voor Tarah zou het zeker goed zijn om weer alleen te zijn. Die wordt gewoon link ondertussen. Heeft zelfs vorige week mijn man gebeten :oo :oo Nog een keer en het is einde verhaal.

Ik stop ook nu bewust veel tijd in Tarah nu ik Mila weg kan sturen. Toen dat nog niet kon bemoeide ze zich met alles wat ik met Tarah deed en spelen was dus onmogelijk. Tarah droop dan snel af en ik bleef met Mila over. Dat kan nu niet meer, maar Tarah zover krijgen dat ze een beetje speelt is moeilijk.

Met Mila doet ze wel iets wat op spelen lijkt, maar er komt echt geen kwispel bij kijken en Tarah gaat ook niet rennen of door haar voorpoten heen. Ze bijt alleen maar van zich af en maakt een geluid als een beer :=

Als ik Mila meeneem blijft Tarah ook altijd alleen thuis en volgens mij vind ze dat heerlijk.

Maar ja Tarah is gewoon óók een verhaal apart met haar nierproblemen, oorproblemen en oogproblemen... Het is echt niet makkelijk hier met dit stel :n

Precies Kimmie: wie adopteert een hond met zware HD aan 2 heupen? Niemand toch? Zeker niet als het zo'n debiel is met bijbehorende problemen.

Maar inslapen... ik kan het niet. Pas als ik zie dat ze constant pijn heeft dan kan ik zonder problemen die knoop doorhakken. Ben niet het type wat te lang wacht. Maar nu... nee ik kan het niet :n

Bedankt voor de link van de loopband! Ga meteen kijken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:21

Kijk, zeer zinvolle bijdrage in een topic over honden van iemand die geen verstand heeft van de beestjes. :D
Thnx! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:23

Nuage schreef:
Voor Tarah zou het zeker goed zijn om weer alleen te zijn. Die wordt gewoon link ondertussen. Heeft zelfs vorige week mijn man gebeten :oo :oo Nog een keer en het is einde verhaal.

Maar is dat wel fair om te zeggen einde verhaal?
Als ik bijvoorbeeld op tv kijk hoevaak Cesar Milan gebeten wordt, en die gaat ook door met de beestjes.
Ik denk dat Tarah net zo goed te lijden heeft onder de (emo) situatie. En dan Mila als uitlaatklep gebruikt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:24

Nuage schreef:
De andere hond zwemt als een otter :j Maar die is 10 cm kleiner en als zij dus al zwemt rent Mila mee ( en probeert haar te verzuipen door op haar te springen ;) ) Zodra het voor Mila ook diep wordt schrikt ze, begint ze met haar voorpoten te maaien in een poging tot zwemmen en draait ze snel om. Ze blijft onze andere hond dan opwachten tot ze terug zwemt en ze weer in haar hoofd kan bijten :+

Samen zwemmen... waar? In de periodes dat het warm genoeg is zijn honden hier overal verboden. En als ik nu iets zou vinden kan het pas weer volgend jaar.

Ik heb geen mogelijkheid om alles te lezen, maar o.à. In den haag is een hondenzwembad..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:25

Nou... er stond gewoon een hele kaakprint in zijn bovenbeen. Bovengebit en ondergebit en het bloedde. Dan heb je wel serieus gebeten... en dit is een rottweiler. Ben er vrij star in, rottweilers (en andere rassen in die categorie) die zo kunnen bijten kun je niet vertrouwen.

Ik denk dat het ook komt door de situatie en afreageren frustratie. Ze zag een witte hond op straat en viel uit. Dat doet ze altijd naar witte honden (of ijsberen op tv) dat is iets met haar zicht. Pat corrigeerde haar en toen beet ze hem. Normaal bijt ze dan Mila, maar die was er niet bij dus was Pat aan de beurt. Dus ze heeft het voordeel van de twijfel. Maar 2 strikes and you're out :=

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:32

Overigens wel bizar want ik zit nu toch al een tijdje achter de laptop en al die tijd liggen Mila en Tarah hier gewoon op de bank naast me te pitten als roosjes :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:34

Misschien gaat het tussen die twee dadelijk gewoon al weer een stuk beter op het moment dat de vibe bij jullie in huis beter wordt. Maar dat doet natuurlijk nog niet af aan de rest van de issues.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:05

Nuage schreef:
Pat corrigeerde haar en toen beet ze hem.

Dat is de reden waarom correcties bij honden heel vaak dus niet goed gaat. Een hond in laten slapen omdat hij bijt na een correctie van de baas is imo niet fair.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:05

Nuage schreef:
Overigens wel bizar want ik zit nu toch al een tijdje achter de laptop en al die tijd liggen Mila en Tarah hier gewoon op de bank naast me te pitten als roosjes :D

niet meer achter die laptop vandaan komen :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:07

Nee er is ook geen sprake van in laten slapen nu, absoluut niet. Maar het komt voort uit dat gekke uitvallen wat ze doet naar witte honden. Als er de volgende keer een kindje naast staat dan zou ze die in principe ook kunnen grijpen om op af te reageren. En dat is onacceptabel.

Maar dat is een hele andere discussie ;) Vooralsnog denk ik gelukkig niet aan de orde want het is een schat van een hond verder.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:11

gelukkig maar :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:15

Verander het voer van de hond eens.

Iets voor oude honden of normaal met een kluts sperciebonen (uit blik).

Minder energie erin = minder energie kwijt moeten, minder stuiterbal etc.

Minder gewicht is ook +:)+ want dat geeft minder belasting op de heupen en dus kan er meer.

Mvt de voedingswaarde-behoefte is het allemaal relatief. Met zwaar HD wordt de hond toch geen 15.
Beter minder lang en met lol met de baas dan letterlijk gemartel met speciale riemen en een tele-tac.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:34

Misschien dat voeding inderdaad wel een factor is. Ik heb een artikel gevonden waarin er een verband word gevonden tussen bepaalde onvezadigde vetten in het dieet en de concentratie en leerprocessen van de hond. En ook de aanwezigheid van stoffen (eiwitten) waaruit neurotransmitters worden gemaakt in het dieet lijken invloed te hebben op het gedrag van honden.

Als je even googled vind je ook dat er veel mensen zijn die gluten als een boosdoener zien bij drukke honden. Hier kan ik alleen niet zo gauw iets meer over vinden. Misschien is het in dat verband wel slim om te kijken of je hond het beter doet op brokken met rijst of met een hoger vleesgehalte?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:55

Mijn hond eet alleen maar Rodi en Carbinest ;)
Brokken heb ik allang de deur uitgedaan en ze eet dus niet erg veel meer. Maar dat is goed, want ze mag idd niet dik worden en nu is ze perfect. Ik geef wel relatief veel botjes (even rust) en snoepjes (poging tot trainen)

Net weer tranen hier hoor bij mij. Moest haar broekje weer omdoen en ze begon weer zo ontzettend te kloten. Daarna breekt de gesp van dat broekje ook nog eens.. ontsnapt ze en rent ze dwars door de woonkamer die ik net gedweild heb. Weer overal bloed. Ik trek dit gewoon echt niet meer... of het echt allemaal door haar komt betwijfel ik (is ook gewoon niet zo) maar ik kan dit niet meer opbrengen. Mila is ook reden voor 9 vd 10 ruzies tussen mijn man en ik ondertussen. Gewoon omdat ze iedereen zo irriteert dat je chagrijnig wordt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:57

Herplaatsen of inslapen. Inslapen is eerlijker tegenover de hond. En je zadelt anderen niet met de problemen op.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:04

He bah...wat een nare situatie! En heel herkenbaar!
Misschien zeg ik nu iets wat meerdere tegen de haren instrijkt, maar is er niet iets te krijgen wat de hond kalmer maakt? Uiteindelijk geven ze mensen met ADHD ook medicatie en dat werkt meestal heel goed.
Als de hond rustiger word zal hij denk ik ook beter gaan luisteren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:05

Nuage schreef:
Mila is ook reden voor 9 vd 10 ruzies tussen mijn man en ik ondertussen. Gewoon omdat ze iedereen zo irriteert dat je chagrijnig wordt.

Sterkte.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:06

Alleen heeft de hond geen ADHD maar is gewoon een jonge hond. Die door zijn eigenaren niet meer gewenst is. Snap ik best maar als je vanuit de hond kijkt is dit een hele verrotte situatie, en verreweg van eerlijk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:10

Het is wel een idee aerdenhout1... wil haar niet iets geven waar ze ziek van wordt ofzo, maar als er iets van Ritalin is voor honden dan is het mogelijk wel een optie. Niet alleen omdat het mij helpt, maar haar ook.

HC: thanks!

Thirty: niet meer gewenst... was het maar zo simpel. Als ze echt niet meer gewenst was had ik haar ingeslapen. Liever dat dan herplaatsen en lopen leuren. Zo denk ik over zieke paarden dus ook over zieke honden. Maar we houden tegelijkertijd ook ontzettend veel van haar. Afgelopen jaar is er vooral veel stress geweest vanwege een miskraam en we proberen al 4 jaar zwanger te worden. Onze honden zijn dus een beetje onze "kinderen". Niet in hoe ik ze behandel (ze slapen ook gewoon beneden en zijn gewoon geen mensen) maar het zijn onze meiden waar we samen voor zorgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:11

Nuage schreef:
Omdat Mila niet in een roedel kan (vanwege teveel beweging daardoor omdat ze geen rust pakt) en Tarah dit ook niet kan (want die heeft nierfalen en weinig energie en trekt dat niet) hebben we een pension gekozen waarbij ze samen een grote kennel delen. Ze gaan dan 3-4 keer per dag het grote veld op met andere honden om te spelen.

Om eerlijk te zijn vind ik dit tegenover je oudere hond niet fair, die kan niet in een roedel omdat ze haar rust niet krijgt en je wilt haar wel 22 uur per dag opsluiten met die hyperactieve tante?
Als het mijn hond was zou ik zeggen * die HD, ze gaat wél in een groep, laat ze zich maar uitleven, pijn doet het de eerste 2 dagen en daarna voelt ze tot hoever ze kan gaan. In een groep vreemde honden kan ze haar energie kwijt, bouwt ze spieren op door de beweging die ze krijgt en van de andere honden krijgt ze ook opvoeding die ze van zowel jou, je gezin, als je andere hond niet krijgt. Ze zal grenzen leren, héél belangrijk.
Ik zou het absoluut doen, al was het maar om je andere hond ook rust te gunnen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:13

Mila de dolle beuker:

Afbeelding

En deze 3 foto's geven gewoon prachtig weer hoe Tarah erover denkt :+

Afbeelding